Gift ved første blik, igen igen

Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Planten » 6. sep 2019, 07:35

Lys skrev:Egentlig synes jeg de begge er irriterende. Han er alt for usikker og vag - og det trigger åbenbart irritation hos mig. Og hun taler hele tiden som om, hun taler til et barn med lidt for meget luft og smil på stemmen på sådan en irriterende måde :lol:. Samtidig med at hun så slet ikke opfatter, at han faktisk gerne ville op i det tårn.

De kunne virkelig godt bruge en oversætter...

Lige præcis. Ingen af dem står ved sig selv. Og det bliver bare irriterende. For dem og for os :D
2
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf JoyNips » 6. sep 2019, 08:12

Den forgyldte rose i morgengave: »Ej, en god gave, ej, den er da så fiiiin. Den er da så fed. Den er da nice.«


Tak BT. :lol:
https://www.bt.dk/film-tv-og-streaming/ ... erste-blik
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf lillebjoern » 6. sep 2019, 08:18

Det er så synd for Maja. Hun prøver virkelig, men det er som at se to kollegaer, der intet har til fælles, men som er blevet sendt afsted på konference sammen. Det er ret ubehageligt at være vidne til hendes konstante forsøg på bare at sige et eller andet (som jeg sagtens kan sætte mig ind i!) og så ham, der er så tydeligt usikker på sig selv og ikke klar til et forhold overhovedet :gisp: Jeg tror han ville have været sådan uanset hvilken partner, han havde fået.

Michael og Christina flyver derudaf med 1000 km/t, og jeg spår at de crasher ligeså hurtigt. Han er så forblændet af hendes udseende, og jeg tror han kommer til at finde sig i alt for meget på dén bekostning. Det var da total uacceptabel opførsel af hende på bryllupsaftenen (dér, hvor han lægger hendes tale i sin lomme og derfor "Ikke hører efter"), og så tilføjer hun samtidig, at han ikke er hendes type... Og så har han slet ikke føling med, hvordan hun opfatter "hans hjælp" i bilen... Deres sprog er så ulideligt at vi flere gange måtte skrue ned, når de var på :lol: Det må være anstrengende for hende at skulle have den facade på hele tiden, hvor hun taler, som om hun er dum - I ved den der påtagede duckface-mund, langsom tale og alt for lys stemme.

Henriette og hendes mand er bare virkelig søde og nede på jorden, og de to andre (basket-pigen og mad-manden) går lidt stille frem, men det tror jeg også er godt ift. at han fx ikke har haft en kæreste før.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Urtekussen » 6. sep 2019, 09:43

Den måde hende Christina taler på, er præcis lige så påtaget og falskt som min ene søster gør.
Det er en underlig vane hun har tillagt sig, for sådan har hun aldrig tidligere talt.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf DenBruneMunk » 6. sep 2019, 10:11

Urtekussen skrev:Den måde hende Christina taler på, er præcis lige så påtaget og falskt som min ene søster gør.
Det er en underlig vane hun har tillagt sig, for sådan har hun aldrig tidligere talt.

Det kaldes maske.

Når man er sammen med en type folk, bærer man en maske, er man sammen med familie, en anden, og på jobbet, måske en tredie maske.

Masker er folk måde at skjule sig selv bag dem, når de ikke tør vise deres rigtige jeg.
0
Brugeravatar
Flisseline
Indlæg: 414
Tilmeldt: 23. jan 2016, 07:44
Kort karma: 38
Likede indlæg: 671

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Flisseline » 7. sep 2019, 07:28

Mit blodtryk kan slet ikke tåle at se det program! Jeg bliver så sur på mændene at jeg sidder og bokser i luften :D

Hvorfor VIL de bare have de ukendte kvinder presset ned i en eller anden kønsstereotyp fordom?

Frederik: "Tøhø, jeg har en totalt maskulin pude, og sådan en kan kvinder ikke lide. Det ved jeg, fordi jeg bare ved TOTAL meget om kvinder. Så må vi se om jeg FÅR LOV til at have den boende i hendes hjem. Og hun er sådan en der GIVER MIG LOV til at have den."

Claus: "Kvinder elsker tøj. Det VED jeg bare. Sådan er ALLE KVINDER. De kan overhoved ikke være forskellige. Så jeg bygger et kæmpe tøjskab og laver jokes om at hendes tøj skal fylde næsten det hele mens mit skal være i et lille hjørne".

HOLD SÅ OP, MÆND!
Gad vide hvornår jeg blev så sur?


...

Har I for øvrigt lagt mærke til at de "ødelægger" hinandens komplimenter? Den ene part giver en kompliment hvorefter den anden straks siger "i lige måde". Uden tid til at tænke eller noget, men bare pr. automatik.
Det ville gøre mig ked af det.
9
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Æble » 7. sep 2019, 07:32

Flisseline skrev:Mit blodtryk kan slet ikke tåle at se det program! Jeg bliver så sur på mændene at jeg sidder og bokser i luften :D

Hvorfor VIL de bare have de ukendte kvinder presset ned i en eller anden kønsstereotyp fordom?

Frederik: "Tøhø, jeg har en totalt maskulin pude, og sådan en kan kvinder ikke lide. Det ved jeg, fordi jeg bare ved TOTAL meget om kvinder. Så må vi se om jeg FÅR LOV til at have den boende i hendes hjem. Og hun er sådan en der GIVER MIG LOV til at have den."

Claus: "Kvinder elsker tøj. Det VED jeg bare. Sådan er ALLE KVINDER. De kan overhoved ikke være forskellige. Så jeg bygger et kæmpe tøjskab og laver jokes om at hendes tøj skal fylde næsten det hele mens mit skal være i et lille hjørne".

HOLD SÅ OP, MÆND!
Gad vide hvornår jeg blev så sur?


...

Har I for øvrigt lagt mærke til at de "ødelægger" hinandens komplimenter? Den ene part giver en kompliment hvorefter den anden straks siger "i lige måde". Uden tid til at tænke eller noget, men bare pr. automatik.
Det ville gøre mig ked af det.


Ja!
Luna: Du er en dejlig mand
Anders: I lige måde
8
Brugeravatar
Flisseline
Indlæg: 414
Tilmeldt: 23. jan 2016, 07:44
Kort karma: 38
Likede indlæg: 671

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Flisseline » 7. sep 2019, 07:54

Æble skrev:
Flisseline skrev:Har I for øvrigt lagt mærke til at de "ødelægger" hinandens komplimenter? Den ene part giver en kompliment hvorefter den anden straks siger "i lige måde". Uden tid til at tænke eller noget, men bare pr. automatik.
Det ville gøre mig ked af det.


Ja!
Luna: Du er en dejlig mand
Anders: I lige måde


:lol: Okay, der fandt du så også det ultimativt værste eksempel!
1
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Lykke » 7. sep 2019, 08:34

Doughnut og fadøl - ja det er sørme mandemandsagtigt så det sprænger alle rammer. Jeez!
2
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf primle » 7. sep 2019, 09:27

Jeg håber virkelig, at der sker et eller andet uventet, at Frederik viser noget andet, for jeg sidder ca. 300 gange i løbet af udsendelserne og tænker ‘hvad tænkte de på?’ når ham og Maja toner frem. Indtil videre er det mig helt ubegribeligt.

Umiddelbart er det eneste par, jeg tænker har en reel chance, Claus og Henriette. Jeg får sådan lidt Randi og Niels vibe med dem.
2
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf zembra1986 » 7. sep 2019, 13:07

Jeg var ikke hjemme i torsdags, så jeg har først det 3. afsnit nu her. Mine tanker om hvert par indtil videre:

Maja og Frederik: Giver jer alle ret i at han er alt for vag, i forhold til Maja, og det er hende der står for styringen på alle områder, og det kommer 110% ikke til at fungere hvis han ikke upper sig gevaldigt og viser mere initiativ og interesse i hende. Jeg er selv en person der godt kan være lidt stille, i nye bekendtskaber, men selv jeg synes godt nok han var tilbagetrukket.....han spørger jo slet ikke ind til hende :forvirret: Og hvorfor er han dog så bange for at forslå noget :gruble: Hvad er det værste der kan ske? At man får et nej? Det har da intet at gøre med at blive afvist som person, som han var inde på. Jeg er selv en usikker person, men han er godt nok ekstrem usikker, synes jeg.( og hvad sker der for den der donut og øl pude og at det skulle være mandigt at have dem i sit hjem :lol: Det er da alt andet end mandigt......mere bare bøvet og drengerøvsagtigt)

Christina og Michael: Igen må jeg tilslutte mig flertallet herinde, der mener at det forhold er dømt til at gå galt. Tror det bliver sådan en situation hvor flammen brænder så kraftigt i starten, at den hurtigt dør ud, hvis man kan sige det sådan. Desuden er de anstrengende at høre på......jeg synes ærligt talt de lyder mere som et tennage kærestepar med der der: "du er så smuk", "vi er så flotte", "skaaaattt" hele tiden, og sådanne teenagekæreste par holder sjældent i længden.

Dennis og Anja: Dem har jeg ikke den store holdning til. Jeg synes umiddelbart de er lidt kedelige. Tror ikke rigtig på matchet.....det er bare lige min mavefornemmelse.

Luna og Anders: Lige på nær at de ikke er så teenage agtige som Christina og Michel, så synes jeg alligevel der er en ligehed i forhold til, at de virker meget ivrige og som om de "forcer" ægte følelser og et forhold for hurtigt. Jeg tror ikke rigtig på det i længden.....føler alligevel de er for forskellige og det tror jeg langsomt vil gå op for dem hen af vejen, men vi får at se......kan godt værre jeg tager fejl......De er spændende at følge i hvert fald.

Claus Og Henriette: Samme som med Dennis og Anja, jeg synes de er en smule kedelige, søde.....men lidt kedelige. Jeg kunne dog godt tro på matchet. De virker meget ligevægtige og ens som personer. Jeg er enig med Primle i at de minder lidt om Randi og Niels i hvilke typer de er.
Senest rettet af zembra1986 7. sep 2019, 13:13, rettet i alt 3 gange.
1
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Primerose » 7. sep 2019, 17:35

Jeg kan faktisk godt lide at følge med i Michael/Christina-parringen. Jeg kan sagtens se alt det I nævner, at de drøner afsted i et alt for højt gear og virker forcerede.
Men på en måde får jeg også en fornemmelse af, at de begge måske bare er sådan som typer, og at de måske netop derfor er et godt match. Det vil sikkert være noget med høje bølgegange, skænderier og passioneret samværd. På godt og ondt. Men sådan er der jo også mennesker, der får deres relationer til at fungere.
De er begge typer, som jeg umiddelbart ikke ville fungere godt med i et venskab/forhold, men i en situation hvor de er i tv og jeg frit kan vælge at tænde og slukke, der kan jeg faktisk godt lide dem.
I det mindste giver de lidt guf og noget at snakke om, til forskel fra nogle af de andre par, der ind i mellem har været, som primært bare har været kedelige.

I denne sæson tror jeg umiddelbart mest på Henriette og ham byg selv-fynboen. De virker stille og rolige, og som om de begge gerne vil rumme hinanden. Jeg tror også at hans nede på jorden-personlighed passer godt sammen med hendes kunstneriske og farverige type.

Det ældste par, Luna og Anders, har jeg en lidt blandet fornemmelse omkring. Det virker egentlig som om de begge to meget gerne vil projektet og forholdet, og som om de også som udgangspunkt synes godt om matchet.
Jeg bliver dog lidt i tvivl om Lunas usikkerhed (at hun fx er bange for om Anders dukker op hjemme hos hende) er et udtryk for en mere grundlæggende usikkerhed, der på sigt kan komme til at irritere eller ødelægge forholdet.
2
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf JoyNips » 9. sep 2019, 07:59

Anders tror jeg kunne være blevet gift med hvem som helst og han ville stadig synes at hun bare var fantaaaastisk.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf jeanett88 » 9. sep 2019, 09:08

Jeg får lidt en fornemmelse af, at Anders er svært glad for kameraerne.
Han er med i afsnit to af podcastserien "I røven af..", hvor han bl.a. udtaler, at han synes det er spændende og sjovt at være foran kameraet.
Han fortæller også, at han har forsøgt at komme med i programmet før. Ligesom han får gjort reklame for sin blog.
Måske er det bare mig, men jeg opfatter ham som lidt af en linselus.
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Ado » 11. sep 2019, 04:51

Kærlighed ved første blik er smukt, og jeg håber da også for Michael og Christina, at det er tilfældet for dem. Men på.mig virker det om om de ikke kan adskille god kemi og kærlighed. Det virker som om de begge inderligt ønsker den stormende forelskelse så inderligt, at de presser den igennem og hopper i en rolle. Men jeg håber da jeg tager fejl.
2
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Film og TV"