Kodi Lee - AGT

Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Kodi Lee - AGT

Indlægaf ExCoastal » 6. sep 2019, 05:47

Jeg følger ikke med i America's Got Talent, faktisk ikke siden første sæson. Fra tid til anden falder man over en video, som skulle være noget så fantastisk, men aldrig noget der rent faktisk er helt fantastisk.

Så er der Kodi Lee. Blind, stærkt autistisk men med et helt utroligt musikalsk talent. Og naturligvis hans mor, hun er helt vidunderlig!

Audition


Semifinale


Jeg er selv far til en autistisk dreng (high functioning), som lige er startet på high school, og i forbindelse med hans behandling har jeg mødt mange børn og unge mennesker på Kodis niveau.

Jeg hader at sige det, men der ryger nok nogle "pity points" med, men hvis man ser bort fra hans handicap, så har han en absolut en fantastisk stemme og en fantastisk kontrol. Jeg tror ikke, at der er meget tvivl, Kodi vinder AGT!
Senest rettet af ExCoastal 6. sep 2019, 15:42, rettet i alt 1 gang.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kodi Lee - AGT

Indlægaf Slettet bruger » 6. sep 2019, 10:28

Jeg synes det er interessant med forholdet imellem den følelsesmæssige påvirkning som sådan en optræden har på mange af os, og så det rent fysiske i produktionen af lydene. For hvordan er forholdet imellem det som Kodi føler når han spiller og synger, og det vi andre føler når vi hører ham? Er det relateret på nogen måde, eller er det bare en illusion at der bliver bygget bro imellem hans og vores verden?
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Kodi Lee - AGT

Indlægaf ExCoastal » 6. sep 2019, 16:59

abcd skrev:Jeg synes det er interessant med forholdet imellem den følelsesmæssige påvirkning som sådan en optræden har på mange af os, og så det rent fysiske i produktionen af lydene. For hvordan er forholdet imellem det som Kodi føler når han spiller og synger, og det vi andre føler når vi hører ham? Er det relateret på nogen måde, eller er det bare en illusion at der bliver bygget bro imellem hans og vores verden?


Det er jo ret så interessant. Jeg tror, at Kodi bygger en bro mellem vores verden og hans verden via hans musikalske udtryk. Fandt en meget dækkende beskrivelse på nettet: "Kodi is a "musical prodigious savant," one of roughly 25 people in the world with a combination of perfect pitch, audio photographic memory, and a hyper-focused attunement for musical expression."

AGT er kendt for at udnytte folks handicap for at skabe underholdning, gerne noget der kan få tårerne frem hos publikum. Men i Kodis tilfælde er det nærmest omvendt, hans største drøm er netop at vinde AGT eller American Idol. Kombinationen af hans handikap og hans umådelige talent er noget amerikanerne ikke kan stå for, så der er nærmest ikke nogen tvivl om, at han vinder AGT.
0

Tilbage til "Musik"