at få plads

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: at få plads

Indlægaf gro71 » 4. sep 2019, 13:10

Jeg pendler på regionalruten mellem Holbæk og Østerport. Jeg plejer at få en plads, men det er nok især fordi jeg står på på yderstationerne. Jeg nægter simpelthen at betale ekstra for en pladsbillet, for det er (efter min mening) dyrt nok i forvejen at tage toget.

Jeg har jævnligt min cykel med noget af vejen, fordi jeg så står af på Høje Taastrup St. og cykler resten af vejen derfra. Og jeg må sige, at cykelvognene i regionaltogene er ELENDIGE, i forhold til S-togene. Hvis der er 5 cykler i en vogn, er den jo nærmest umulig at komme igennem, fordi der ikke er de der bøjler, som findes i S-togene. Du kan ikke sætte din cykel fast, så de vælter rundt mellem hinanden, når toget bremser op. Og så skal man ovenikøbet betale ekstra for at have sin cykel med i regionaltoget.
0
ShiningCotton
Indlæg: 132
Tilmeldt: 18. apr 2019, 07:00
Kort karma: 6
Likede indlæg: 134

Re: at få plads

Indlægaf ShiningCotton » 7. sep 2019, 12:54

Nu prøver jeg jo så vidt muligt at rejse uden for myldretid, netop for at undgå at skulle lege sardin på dåse :lol:

Men jeg synes, det er en flabet måde at gøre det på. Specielt, hvis man så bliver bedt om at rejse sig, selvom man har betalt for pladsen :/

Jeg synes ikke, at DSB kan være det bekendt, når man tænker på mængden af forsinkelser, at visse stop til tider bliver sprunget over og prisen i det hele taget, samt deres tilgang til deres egne driftsproblemer.

Deres betalingsportaler var nede her sidste weekend, og så anbefaler de, at man skal prøve at købe billet på alle måder, og ellers må man klage, HVIS man får en bøde (jeg antager, det betyder, at de hellere vil give bøder, end at lade troen komme folk til gode, når de VED, at hele deres system praktisk talt er nede). Jeg sværger, der må være tale om et større plot, der skal tvinge folk over på rejsekort (som var det eneste der virkede den dag). :cuss:

Tråden får mig til at tænke på, hvad der skete forleden dag:
Jeg skulle også med toget kl. 21 torsdag aften fra KBH H. Jeg antog toget ville være tomt - hvilket måske var en fejl fra min side af - men der var simpelthen ikke flere siddepladser, så jeg måtte stå. Som alle der har prøvet det ved, så var der mange der prøvede at komme forbi i håb om, at de kunne finde en siddeplads - så jeg måtte ligesom lege automatisk dør til gene for såvel dem der sad, som dem der ville forbi.
Under min leg hører jeg den velkendte "efterlad ikke bagage ved dørene og i midtergangen"-beskeden over højtalersystemet og kom så til at tænke på, at det er en mærkelig politik at have, når der ikke er pladser nok i toget til, at mennesker ikke står i midtergangene :træt3:
Lidt senere, da vi er flere mennesker om automat-dør-legen, så kommer en af kontrollørerne forbi. Hun bliver spurgt af en af de andre, der står i toget. om det er muligt at få plads - hvortil kontrolløren svarer at den eneste måde at være sikker på, at få en, er ved at købe en pladsbillet.

Jeg ved godt, at kontrolløren ikke rigtig kan gøre andet end at sige det, men hvis det er sådan, som jeg mistænker, det er tilfældet, så er toget altid proppet torsdag aften, fordi folk kommer hjem fra ferie. DSB ved, at pladser er et problem og at deres billetter er dyre, så de burde som minimum sørge for nok togvogne til at alle kunne sidde ned. Om ikke andet så for at gøre det muligt at undgå bagage og mennesker i midtergangen.

Hvis jeg havde råd, ville jeg generelt altid købe pladsbillet, tænker jeg. Jeg er dog principielt imod den slags for fordeling, så selvom det måske kunne lade sig gøre prismæssigt, er jeg nu helst fri.

Alternativt burde de bare sætte prisen endnu højere op og sørge for nok plads.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: at få plads

Indlægaf Alphilia » 10. sep 2019, 12:05

Jeg har pendlet mellem Roskilde og Kbh i nogle år og oplevede, næsten uden undtagelse, pladsproblemer i myldretiden.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"