Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 13. aug 2019, 19:09

Så for søren! Så gik min evigtglade dreng lige over til at være pylret og hys. Jeg hentede en betuttet dreng i DP i dag, der havde pylret hele dagen, og sovet ringe. Hjemme har han hidset sig op cirka hvert tredje minut, når tingene ikke gik efter hans hoved. Men i det mindste sov han til tiden.
Den DP-dame der var, da jeg hentede, foreslog at han kunne være ved at blive syg. Jeg tror til gengæld det “blot” er en fuldstændig forventelig reaktion på at familiens måde at leve på, har ændret sig drastisk, i forhold til hvad han har kendt i hele sit liv.
Åha, jeg håber virkelig DP ikke har ret. Jeg er slet ikke klar til det tovtrækkeri, der bliver mellem min mand og jeg, når vi skal afgøre hvem der skal tage barn syg.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 13. aug 2019, 20:08

Der var en af pædagogerne (ikke fra Js stue) i vuggestuen i dag, der blandede sig en anelse for meget efter min smag. Da jeg kom og hentede J kl. 16, havde han været der i 6,5 time. Jeg spørger en af de andre hvordan det er gået med luren (fordi vi som nogen måske husker, ikke har den nemmeste dreng på lur-punktet og det er ikke nemmere for ham i vugger) og hende den pågældende pædagog bryder ind og siger "Det kan I jo se på Infoba. Det er jo derfor vi taster det ind". Og det ved vi godt, men det var ikke det jeg spurgte om. Derefter fortsætter hun og siger, at så længe jeg går hjemme, så synes hun, at jeg skal hente ham tidligere, så han ikke får så lange dage. "Han bliver jo træt ud på eftermiddagen og vi står lidt og prøver at finde ud af om vi skal lægge ham eller ej". Det er en aftale, at han kun skal have én lur, for hverken de eller vi kan få ham til at sove anden lur, når han er i vugger. Det er aftalt med hans primærpædagog. Det fortæller jeg hende. Samtidig siger jeg, at vi prøver at vænne ham til at være der i længere tid, for om 3 uger, når jeg starter arbejde, så er det altså ikke til at give ham korte dage - og slet ikke muligt at hente tidligt. Det kommer til at være afleveringen, der bliver fleksibel. (Disclaimer: Hvis de ringer pt. og siger, at han er ulykkelig om eftermiddagen eller på et andet tidspunkt, så henter jeg ham selvfølgelig fluks!) Og desuden skal han opereres om to uger, hvor han kommer til at være væk 3 hele dage og kun kommer på besøg den fjerde dag, hvis han er klar nok til det. Nårh ja, det kunne hun da vist godt huske noget om.
Jeg fortalte desuden også, at vi i dag først afleverede ham 9.30, fordi han vågnede sent i morges. Til det svarer hun "Naaah, det har vel været tidligere, for jeg mødte 9.30." Ja, på en helt anden stue!!!!! Du kan jo passende selv kigge på Infoba og se hvornår det var :rulle: Ih, jeg bliver sgu lidt irriteret over det.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 14. aug 2019, 06:42

Zonta skrev:Der var en af pædagogerne (ikke fra Js stue) i vuggestuen i dag, der blandede sig en anelse for meget efter min smag. Da jeg kom og hentede J kl. 16, havde han været der i 6,5 time. Jeg spørger en af de andre hvordan det er gået med luren (fordi vi som nogen måske husker, ikke har den nemmeste dreng på lur-punktet og det er ikke nemmere for ham i vugger) og hende den pågældende pædagog bryder ind og siger "Det kan I jo se på Infoba. Det er jo derfor vi taster det ind". Og det ved vi godt, men det var ikke det jeg spurgte om. Derefter fortsætter hun og siger, at så længe jeg går hjemme, så synes hun, at jeg skal hente ham tidligere, så han ikke får så lange dage. "Han bliver jo træt ud på eftermiddagen og vi står lidt og prøver at finde ud af om vi skal lægge ham eller ej". Det er en aftale, at han kun skal have én lur, for hverken de eller vi kan få ham til at sove anden lur, når han er i vugger. Det er aftalt med hans primærpædagog. Det fortæller jeg hende. Samtidig siger jeg, at vi prøver at vænne ham til at være der i længere tid, for om 3 uger, når jeg starter arbejde, så er det altså ikke til at give ham korte dage - og slet ikke muligt at hente tidligt. Det kommer til at være afleveringen, der bliver fleksibel. (Disclaimer: Hvis de ringer pt. og siger, at han er ulykkelig om eftermiddagen eller på et andet tidspunkt, så henter jeg ham selvfølgelig fluks!) Og desuden skal han opereres om to uger, hvor han kommer til at være væk 3 hele dage og kun kommer på besøg den fjerde dag, hvis han er klar nok til det. Nårh ja, det kunne hun da vist godt huske noget om.
Jeg fortalte desuden også, at vi i dag først afleverede ham 9.30, fordi han vågnede sent i morges. Til det svarer hun "Naaah, det har vel været tidligere, for jeg mødte 9.30." Ja, på en helt anden stue!!!!! Du kan jo passende selv kigge på Infoba og se hvornår det var :rulle: Ih, jeg bliver sgu lidt irriteret over det.


Hun skal bare blande sig udenom.... Kan godt forstå, du blev sur over det!

PS: Infoba? What is that? Skal de seriøst taste ind, hvornår børnene kommer/sover/whatever?
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 14. aug 2019, 06:46

Joe skrev:Så for søren! Så gik min evigtglade dreng lige over til at være pylret og hys. Jeg hentede en betuttet dreng i DP i dag, der havde pylret hele dagen, og sovet ringe. Hjemme har han hidset sig op cirka hvert tredje minut, når tingene ikke gik efter hans hoved. Men i det mindste sov han til tiden.
Den DP-dame der var, da jeg hentede, foreslog at han kunne være ved at blive syg. Jeg tror til gengæld det “blot” er en fuldstændig forventelig reaktion på at familiens måde at leve på, har ændret sig drastisk, i forhold til hvad han har kendt i hele sit liv.
Åha, jeg håber virkelig DP ikke har ret. Jeg er slet ikke klar til det tovtrækkeri, der bliver mellem min mand og jeg, når vi skal afgøre hvem der skal tage barn syg.


Hvordan har Birk det i dag? :kryds:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 14. aug 2019, 06:47

Depeche_Mama skrev:
Zonta skrev:Der var en af pædagogerne (ikke fra Js stue) i vuggestuen i dag, der blandede sig en anelse for meget efter min smag. Da jeg kom og hentede J kl. 16, havde han været der i 6,5 time. Jeg spørger en af de andre hvordan det er gået med luren (fordi vi som nogen måske husker, ikke har den nemmeste dreng på lur-punktet og det er ikke nemmere for ham i vugger) og hende den pågældende pædagog bryder ind og siger "Det kan I jo se på Infoba. Det er jo derfor vi taster det ind". Og det ved vi godt, men det var ikke det jeg spurgte om. Derefter fortsætter hun og siger, at så længe jeg går hjemme, så synes hun, at jeg skal hente ham tidligere, så han ikke får så lange dage. "Han bliver jo træt ud på eftermiddagen og vi står lidt og prøver at finde ud af om vi skal lægge ham eller ej". Det er en aftale, at han kun skal have én lur, for hverken de eller vi kan få ham til at sove anden lur, når han er i vugger. Det er aftalt med hans primærpædagog. Det fortæller jeg hende. Samtidig siger jeg, at vi prøver at vænne ham til at være der i længere tid, for om 3 uger, når jeg starter arbejde, så er det altså ikke til at give ham korte dage - og slet ikke muligt at hente tidligt. Det kommer til at være afleveringen, der bliver fleksibel. (Disclaimer: Hvis de ringer pt. og siger, at han er ulykkelig om eftermiddagen eller på et andet tidspunkt, så henter jeg ham selvfølgelig fluks!) Og desuden skal han opereres om to uger, hvor han kommer til at være væk 3 hele dage og kun kommer på besøg den fjerde dag, hvis han er klar nok til det. Nårh ja, det kunne hun da vist godt huske noget om.
Jeg fortalte desuden også, at vi i dag først afleverede ham 9.30, fordi han vågnede sent i morges. Til det svarer hun "Naaah, det har vel været tidligere, for jeg mødte 9.30." Ja, på en helt anden stue!!!!! Du kan jo passende selv kigge på Infoba og se hvornår det var :rulle: Ih, jeg bliver sgu lidt irriteret over det.


Hun skal bare blande sig udenom.... Kan godt forstå, du blev sur over det!

PS: Infoba? What is that? Skal de seriøst taste ind, hvornår børnene kommer/sover/whatever?

Det er en hjemmeside, hvor man som forældre kan give beskeder til personalet, melde barnet syg/ferie, personalet kan give beskeder osv. Desuden så hænger der en skærm ved indgangen, hvor forældrene tjekker barnet ind, når man afleverer og tjekker det ud, når man henter. Derudover så skriver personalet ind når barnet sover. Dels så man som forældre ikke går forgæves, hvis man en dag vil hente tidligt eller sådan noget. Så til hverdag er det forældrene der sørger for tjek ind og ud og personalet sørger for at skrive sovetider ind. De andre funktioner bruges ikke så tit.
0
J, juli 2018.
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf didaa » 14. aug 2019, 06:49

Joe skrev:Så for søren! Så gik min evigtglade dreng lige over til at være pylret og hys. Jeg hentede en betuttet dreng i DP i dag, der havde pylret hele dagen, og sovet ringe. Hjemme har han hidset sig op cirka hvert tredje minut, når tingene ikke gik efter hans hoved. Men i det mindste sov han til tiden.
Den DP-dame der var, da jeg hentede, foreslog at han kunne være ved at blive syg. Jeg tror til gengæld det “blot” er en fuldstændig forventelig reaktion på at familiens måde at leve på, har ændret sig drastisk, i forhold til hvad han har kendt i hele sit liv.
Åha, jeg håber virkelig DP ikke har ret. Jeg er slet ikke klar til det tovtrækkeri, der bliver mellem min mand og jeg, når vi skal afgøre hvem der skal tage barn syg.


Jeg kan kun anbefale at I beslutter jer for IKKE at gøre det til et tovtrækkeri - og at I tager den snak allerede nu. Vuggestuebørn og DP børn er som regel syge et par gange om måneden (selvfølgelig er der alle mulige andre scenarier også), og det i sig selv giver rigeligt stress! Vi tog den snak efter at have lavet rigeligt tovtrækkeri, og det gjorde det meget nemmere. Feks har vi aftalt at sygedagene skal fordeles ligeligt, og at det kun er møder som under ingen omstændigheder kan aflyses som kan trumfe den regel.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 14. aug 2019, 07:59

Barn syg går også på skift hos os, medmindre der selvfølgelig er et sindssygt vigtigt møde... det synes jeg er mest fair.

Min mand er for resten gået med til at søge et andet arbejde uden skiftende arbejdstider :banan: så håber jeg virkelig bare han får det.
4
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 14. aug 2019, 08:43

twinkle skrev:Barn syg går også på skift hos os, medmindre der selvfølgelig er et sindssygt vigtigt møde... det synes jeg er mest fair.

Min mand er for resten gået med til at søge et andet arbejde uden skiftende arbejdstider :banan: så håber jeg virkelig bare han får det.

Ej, hvor godt at høre!!! Krydser alt, hvad der krydses kan! Hvad tror du fik ham til at ændre mening? :gruble:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 14. aug 2019, 15:45

Zonta skrev:
twinkle skrev:Barn syg går også på skift hos os, medmindre der selvfølgelig er et sindssygt vigtigt møde... det synes jeg er mest fair.

Min mand er for resten gået med til at søge et andet arbejde uden skiftende arbejdstider :banan: så håber jeg virkelig bare han får det.

Ej, hvor godt at høre!!! Krydser alt, hvad der krydses kan! Hvad tror du fik ham til at ændre mening? :gruble:


Der kom et jobopslag inden for hans interesseområde, men bare ikke på et døgn dækket tilbud :)
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 14. aug 2019, 19:37

Moxy-lady skrev:
Joe skrev:Så for søren! Så gik min evigtglade dreng lige over til at være pylret og hys. Jeg hentede en betuttet dreng i DP i dag, der havde pylret hele dagen, og sovet ringe. Hjemme har han hidset sig op cirka hvert tredje minut, når tingene ikke gik efter hans hoved. Men i det mindste sov han til tiden.
Den DP-dame der var, da jeg hentede, foreslog at han kunne være ved at blive syg. Jeg tror til gengæld det “blot” er en fuldstændig forventelig reaktion på at familiens måde at leve på, har ændret sig drastisk, i forhold til hvad han har kendt i hele sit liv.
Åha, jeg håber virkelig DP ikke har ret. Jeg er slet ikke klar til det tovtrækkeri, der bliver mellem min mand og jeg, når vi skal afgøre hvem der skal tage barn syg.


Hvordan har Birk det i dag? :kryds:


Han er heldigvis ikke blevet syg (endnu...) Men har stadig fået et helt andet og vildere temperament end tidligere. Og et mærkeligt søvnmønster. Så lige nu har jeg virkelig brug for, at han sover ordentligt i nat, jeg er helt kvæste efter de sidste par nætter + første uge af fuldtidsjob.

Tak fordi du spørger ❤️
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. aug 2019, 07:48

Nellie 7,5 måned
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 15. aug 2019, 07:55

FormerlyKnownAs skrev:Nellie 7,5 måned


:-D det vejer Zoe på 10 måneder :lol: hun er godt i stand, lille Nellie. Hvilken størrelse tøj bruger hun?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 15. aug 2019, 07:56

Vildt nok - Sofie på 10 måneder vejer kun omkring 8 kg. Det har hun gjort i laaang tid nu. Men hun har altid været en lille fis, og nu bevæger hun sig jo også en del. Hun kan faktisk stort set løbe nu, og hun hopper også uden støtte. :8: De fortalte i vuggestuen i går, at de havde et team af store børn, der blev sendt ud og lede efter Sofie en gang imellem :lol:

Vi har afslutning med SP på mandag. Så må vi se, hvad vægten og længden helt præcist siger. Jeg synes, hendes bukser i 74 er begyndt at stumpe lidt, men hun er også altid vokset ud af bukserne først. Jeg krydser fingre for, at hun bliver mere langlemmet end mig og mine træstammer.

Vi har lige besluttet at skære lidt i morgenflasken. Hun vågner som regel ikke før 05:30 nu, og det er begrænset, hvad hun kan få ned af grød/øllebrød en time senere, hvis hun har fået en stor flaske. Eller måske skulle man gå over til Allomin 2 i stedet? Nogen der har erfaringer med dette? En gang i mellem vågner hun jo tidligere, og så er flasken god til at få hende til at sove videre, men det kunne måske også virke med 2'eren. :gruble:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 15. aug 2019, 08:02

FormerlyKnownAs skrev:Nellie 7,5 måned

Det må være tøjet, der vejer :D

Min kusine har en knægt på 8,5 måned, der vejer 13,6 kg :lol2: Han er så også 83 cm lang....
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. aug 2019, 08:05

Moxy-lady skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Nellie 7,5 måned


:-D det vejer Zoe på 10 måneder :lol: hun er godt i stand, lille Nellie. Hvilken størrelse tøj bruger hun?


En stram 74/rummelig 80. 80 er for langt, 74 lidt stramt :genert:
1

Tilbage til "Forældre"