Kondom ved oralsex?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Kondom ved oralsex?

Indlægaf fisken80 » 14. aug 2019, 04:55

Shit mand der er nogen der læser det Artem skriver som Fanden læser Biblen...

Han giver ikke selv blowjob, men har modtaget
Han slikker ikke NYE kvindelige partnere (han skriver altså ingen steder, at han aldrig giver kvinder oralsex, kun, at han ikke gør det ved nye)
Han er blevet tjekket for kønssygdomme flere gange, og har aldrig været smittet
Han har de seneste år haft meget få sexpartnere

Og skulle vi så ikke lige være enige om, at en kvinde (og mand for den sags skyld) OGSÅ har et ansvar selv? Hvis hun ikke vil give Artem et ubeskyttet blowjob, så kan hun jo lade være... jeg véd han ikke ville tvinge hende eller forsøge at overtale hende.

Seriøst - hvor mange har lige oplevet, at en ny partner de gav et blowjob har sagt, at de måske var smittet med en kønssygdom? Jeg har ikke.
7
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Kondom ved oralsex?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. aug 2019, 06:18

Artem skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Nevermind. Det er åbenlyst at det ikke rører dig at tage chancen eller at tage chancen på yders vegne. Jeg håber at du oplyser om tidligere ubeskyttet sex til nye partnere, eller som minimum bliver tjekket for sygdomme.

Jeg undrer mig over din moralisering.
Jeg dyrker sikker sex med kondom ud over ved oral. Hvor jeg er modtager af blowjob, og hvor det kun er de kønssygdomme der også bare kan smitte ved et kys, der også kan smitte fra mund til penis.
Så med mindre du er af den holdning at man skal vente 3 måneder med at kysse nogle til man begge er blevet tjekket? Så dyrker jeg nærmest så sikker sex som det er fysisk muligt.

Men ja er blevet tjekket flere gange gennem årene og har aldrig haft en kønssygdom. Og med det sexliv jeg har hvor det kun bliver til et par gange om året, så skal jeg nok opdage hvis jeg er blevet smittet med noget inden jeg er sammen med den næste.
Så jo tænker da meget over ikke at smitte andre med noget, men tænker nu mest på netop ikke selv at blive smittet. Ja og hvis jeg er 100% sikker på at jeg ikke selv er det, så er det jo netop ikke en chance for andre at give mig ubeskyttet oralsex.


Jamen så længe man bliver tjekket løbende så er der jo ingen ko på isen. Kønssygdomme kan ligge i dvale i år og først opdages ved et tjek og det er ikke nødvendigvis noget man mærker til.

Jeg ville aldrig give et bj til en jeg lige har mødt og vil kun dyrke sikker sex indtil alt var sikkert. Jeg ville heller ikke forvente at modtage med mindre jeg var 100% på af være sygdomsfri.
Jeg har i en brandet dummet mig og det kostede. Det var første og eneste gang. Det lærer man af.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Kondom ved oralsex?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. aug 2019, 06:21

fisken80 skrev:Shit mand der er nogen der læser det Artem skriver som Fanden læser Biblen...

Han giver ikke selv blowjob, men har modtaget
Han slikker ikke NYE kvindelige partnere (han skriver altså ingen steder, at han aldrig giver kvinder oralsex, kun, at han ikke gør det ved nye)
Han er blevet tjekket for kønssygdomme flere gange, og har aldrig været smittet
Han har de seneste år haft meget få sexpartnere

Og skulle vi så ikke lige være enige om, at en kvinde (og mand for den sags skyld) OGSÅ har et ansvar selv? Hvis hun ikke vil give Artem et ubeskyttet blowjob, så kan hun jo lade være... jeg véd han ikke ville tvinge hende eller forsøge at overtale hende.

:dance: Seriøst - hvor mange har lige oplevet, at en ny partner de gav et blowjob har sagt, at de måske var smittet med en kønssygdom? Jeg har ikke.


Formegentlig ingen, men det betyder jo ikke at vedkommende ikke kan være det. Ansvaret går i høj grad begge veje, men mange tænker jo ikke over det og tager chancen. BJ med kondom er jo ikke videre festligt, no doubt.
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Kondom ved oralsex?

Indlægaf Dawwty » 14. aug 2019, 06:22

Artem skrev:
Dawwty skrev:
SurSødSovs skrev:
Dawwty skrev:
SurSødSovs skrev:
Dawwty skrev:
Artem skrev:
Dawwty skrev:Et par gange om året, hvis vi nu ikke havde talt om kønssygdomme var det så stadig kun et par gange om året. Lyder urealistisk lavt, som det tal er fundet på til lejligheden, men jeg kan da tage fejl.

Meen hvis du regner efter, tror du så ikke det er lidt mere i gennemsnit?

Jeg har haft nogle vilde år fra jeg var omkring 24 til 33 år, hvor jeg nok har været sammen med omkring 100 kvinder.
Men de sidste 10 år er tallet under 1 om året i snit. Hvor det fra 35 til 41 år var 0.
Er kommet lidt i gang igen de sidste år. hvor det blev 3 sidste år og ind til videre er det 0 i år.
Selv om jeg da gerne vil have et sexliv, er der så mange andre ting jeg hellere vil bruge min tid på. Men har da været på to dates i år, det synes jeg i sig selv er stort.


Men er vi så ikke enig om det var en underdrivelse. Allende de 100 piger viser en meget større aktivitet end det du lod som om.

Man skal jo ikke kun se få måneder tilbage, men på ens samlede antal.


Ej. Det giver da ikke mening at redegøre for alle ens seksuelle forhold :stoned: Det er jo et nu og her spørgsmål - ikke: Har du ændret seksual adfærd over årene?


Hvis man taler en risiko og siger man aldrig har haft nogen kønssygdomme, så er det vel også hele ens adfærd der sk bedømmes på og ikke kun de seneste måneder.

To parter vil i sagen natur udgøre en lille risiko, men 100 derimod er en anden sag.


Ja. Og hvis han har haft to partnere siden sidste test for flere år siden?

Jeg har haft omkring ti partnere, før jeg blev 18. Fra 18 til 40 er tallet tre. Jeg føler virkelig ikke, jeg har en risikobaseret seksualadfærd i dag.


Jeg har udtryk mig klart, når man siger jeg har aldrig, så er det samlet uden tidsbegrænsning.

Har aldrig haft en kønssygdom, heller ikke i mine yngre dage da jeg var sammen med mange.

Med de to nye partnere om året, er det med den adfærd jeg har i dag. Tror aldrig at jeg kommer til at have ti nye sexpartnere om året igen.
Det bliver som de sidste år, hvor det et år er 3 et andet 1 og igen et andet år 0.


Ah på den måde :)
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Kondom ved oralsex?

Indlægaf Dawwty » 14. aug 2019, 06:25

SurSødSovs skrev:
Dawwty skrev:
SurSødSovs skrev:
Dawwty skrev:
SurSødSovs skrev:
Dawwty skrev:
Artem skrev:
Dawwty skrev:Et par gange om året, hvis vi nu ikke havde talt om kønssygdomme var det så stadig kun et par gange om året. Lyder urealistisk lavt, som det tal er fundet på til lejligheden, men jeg kan da tage fejl.

Meen hvis du regner efter, tror du så ikke det er lidt mere i gennemsnit?

Jeg har haft nogle vilde år fra jeg var omkring 24 til 33 år, hvor jeg nok har været sammen med omkring 100 kvinder.
Men de sidste 10 år er tallet under 1 om året i snit. Hvor det fra 35 til 41 år var 0.
Er kommet lidt i gang igen de sidste år. hvor det blev 3 sidste år og ind til videre er det 0 i år.
Selv om jeg da gerne vil have et sexliv, er der så mange andre ting jeg hellere vil bruge min tid på. Men har da været på to dates i år, det synes jeg i sig selv er stort.


Men er vi så ikke enig om det var en underdrivelse. Allende de 100 piger viser en meget større aktivitet end det du lod som om.

Man skal jo ikke kun se få måneder tilbage, men på ens samlede antal.


Ej. Det giver da ikke mening at redegøre for alle ens seksuelle forhold :stoned: Det er jo et nu og her spørgsmål - ikke: Har du ændret seksual adfærd over årene?


Hvis man taler en risiko og siger man aldrig har haft nogen kønssygdomme, så er det vel også hele ens adfærd der sk bedømmes på og ikke kun de seneste måneder.

To parter vil i sagen natur udgøre en lille risiko, men 100 derimod er en anden sag.


Ja. Og hvis han har haft to partnere siden sidste test for flere år siden?

Jeg har haft omkring ti partnere, før jeg blev 18. Fra 18 til 40 er tallet tre. Jeg føler virkelig ikke, jeg har en risikobaseret seksualadfærd i dag.


Jeg har udtryk mig klart, når man siger jeg har aldrig, så er det samlet uden tidsbegrænsning.


Jeg tror, du skal slå kontekst op i en ordbog. Og lære noget om ords rette brug.


Okay aldrig og altid betyder altså ikke det samme baset på sammenhæng, siger du.

I denne sammenhæng giver det mening at der betyder præcist det som det betyder.
0
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Kondom ved oralsex?

Indlægaf MrMister » 14. aug 2019, 06:27

Dawwty skrev:
Artem skrev:
Dawwty skrev:
SurSødSovs skrev:
Dawwty skrev:
SurSødSovs skrev:
Dawwty skrev:
Artem skrev:
Dawwty skrev:Et par gange om året, hvis vi nu ikke havde talt om kønssygdomme var det så stadig kun et par gange om året. Lyder urealistisk lavt, som det tal er fundet på til lejligheden, men jeg kan da tage fejl.

Meen hvis du regner efter, tror du så ikke det er lidt mere i gennemsnit?

Jeg har haft nogle vilde år fra jeg var omkring 24 til 33 år, hvor jeg nok har været sammen med omkring 100 kvinder.
Men de sidste 10 år er tallet under 1 om året i snit. Hvor det fra 35 til 41 år var 0.
Er kommet lidt i gang igen de sidste år. hvor det blev 3 sidste år og ind til videre er det 0 i år.
Selv om jeg da gerne vil have et sexliv, er der så mange andre ting jeg hellere vil bruge min tid på. Men har da været på to dates i år, det synes jeg i sig selv er stort.


Men er vi så ikke enig om det var en underdrivelse. Allende de 100 piger viser en meget større aktivitet end det du lod som om.

Man skal jo ikke kun se få måneder tilbage, men på ens samlede antal.


Ej. Det giver da ikke mening at redegøre for alle ens seksuelle forhold :stoned: Det er jo et nu og her spørgsmål - ikke: Har du ændret seksual adfærd over årene?


Hvis man taler en risiko og siger man aldrig har haft nogen kønssygdomme, så er det vel også hele ens adfærd der sk bedømmes på og ikke kun de seneste måneder.

To parter vil i sagen natur udgøre en lille risiko, men 100 derimod er en anden sag.


Ja. Og hvis han har haft to partnere siden sidste test for flere år siden?

Jeg har haft omkring ti partnere, før jeg blev 18. Fra 18 til 40 er tallet tre. Jeg føler virkelig ikke, jeg har en risikobaseret seksualadfærd i dag.


Jeg har udtryk mig klart, når man siger jeg har aldrig, så er det samlet uden tidsbegrænsning.

Har aldrig haft en kønssygdom, heller ikke i mine yngre dage da jeg var sammen med mange.

Med de to nye partnere om året, er det med den adfærd jeg har i dag. Tror aldrig at jeg kommer til at have ti nye sexpartnere om året igen.
Det bliver som de sidste år, hvor det et år er 3 et andet 1 og igen et andet år 0.


Ah på den måde :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Kondom ved oralsex?

Indlægaf Dawwty » 14. aug 2019, 08:42

SurSødSovs skrev:
Dawwty skrev:
SurSødSovs skrev:
Dawwty skrev:
SurSødSovs skrev:
Dawwty skrev:
SurSødSovs skrev:
Dawwty skrev:
Artem skrev:
Dawwty skrev:Et par gange om året, hvis vi nu ikke havde talt om kønssygdomme var det så stadig kun et par gange om året. Lyder urealistisk lavt, som det tal er fundet på til lejligheden, men jeg kan da tage fejl.

Meen hvis du regner efter, tror du så ikke det er lidt mere i gennemsnit?

Jeg har haft nogle vilde år fra jeg var omkring 24 til 33 år, hvor jeg nok har været sammen med omkring 100 kvinder.
Men de sidste 10 år er tallet under 1 om året i snit. Hvor det fra 35 til 41 år var 0.
Er kommet lidt i gang igen de sidste år. hvor det blev 3 sidste år og ind til videre er det 0 i år.
Selv om jeg da gerne vil have et sexliv, er der så mange andre ting jeg hellere vil bruge min tid på. Men har da været på to dates i år, det synes jeg i sig selv er stort.


Men er vi så ikke enig om det var en underdrivelse. Allende de 100 piger viser en meget større aktivitet end det du lod som om.

Man skal jo ikke kun se få måneder tilbage, men på ens samlede antal.


Ej. Det giver da ikke mening at redegøre for alle ens seksuelle forhold :stoned: Det er jo et nu og her spørgsmål - ikke: Har du ændret seksual adfærd over årene?


Hvis man taler en risiko og siger man aldrig har haft nogen kønssygdomme, så er det vel også hele ens adfærd der sk bedømmes på og ikke kun de seneste måneder.

To parter vil i sagen natur udgøre en lille risiko, men 100 derimod er en anden sag.


Ja. Og hvis han har haft to partnere siden sidste test for flere år siden?

Jeg har haft omkring ti partnere, før jeg blev 18. Fra 18 til 40 er tallet tre. Jeg føler virkelig ikke, jeg har en risikobaseret seksualadfærd i dag.


Jeg har udtryk mig klart, når man siger jeg har aldrig, så er det samlet uden tidsbegrænsning.


Jeg tror, du skal slå kontekst op i en ordbog. Og lære noget om ords rette brug.


Okay aldrig og altid betyder altså ikke det samme baset på sammenhæng, siger du.

I denne sammenhæng giver det mening at der betyder præcist det som det betyder.


Prøv at se, om du kan gennemskue forskellen på disse sætninger:

Jeg har aldrig ubeskyttet sex.
Jeg har aldrig haft ubeskyttet sex.

For mig selv er situationen den, at jeg altid har ubeskyttet sex. Jeg har dog haft beskyttet sex.

Mind blowing.


Så kommer spørgsmålet hvor lang tid tilbage definere du så aldrig når du ønsker at skelne på det og aldrig haft?

Hvis vi ikke taler om det samme bliver kommunikation svært.

Mind blowing, for dig måske, for ander ret enkelt. Når vi taler om risiko, er antallet af tilfælde afgørende. Derfor er tidshorisonten for samme afgørende fordi det påvirker antal situationer og dermed risiko. Ret elementært vil jeg mene.

Her var forskellen mellem to og over hundrede, altså 50 gange større, det synes jeg er ret relevante.

Men du er velkommen til gå i små sko, jeg forholder mig til indhold ikke ordkløveri.
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Kondom ved oralsex?

Indlægaf Dawwty » 14. aug 2019, 10:08

SurSødSovs skrev:Bare vi er enige om, at din definition af aldrig var helt i skoven. Så er du velkommen til at diskutere alt muligt andet. Herunder, at du har svært ved at forstå noget, andre skriver. Det er jo en debat.


Jeg er uenig i at aldrig ikke også omfattet hele fortiden, men det er lidt en uinteressant debat i forhold til risikoen.

At man kan sige aldrig haft, ændre ikke betydning i aldrig, det understreger blot fortid.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Kondom ved oralsex?

Indlægaf Zombie » 14. aug 2019, 13:46

Dawwty skrev:
Artem skrev:
Zombie skrev:
Artem skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Artem skrev:Jeg tager chancen. Som mand er risikoen jo nærmest ikke eksisterende for at der bliver smittet fra munden til min pik. Når vil taler om HIV, Klamydia, og gonore.
Herpes er vil reelt noget af det eneste der kan smitte den vej, men det kan det jo også bare ved et kys.

Nope

Kan man få en kønssygdom, når man kun har dyrket oralsex?
Mange kønssygdomme smitter også ved oralsex. Her er de hyppigste: Gonoré, klamydia, syfilis og herpes. Selvom man er smittet i halsen, er det ikke sikkert, at der opstår symptomer.

https://www.bispebjerghospital.dk/afdel ... r/FAQ.aspx

https://www.bt.dk/sex-og-parforhold/dis ... ed-oralsex

Hvis du læser mere op på det vil du finde ud af at det kun smitter en vej. Fra pik til mund og ikke omvendt.


Så du er relativt ligeglad med dine partneres sundhed?

Spørgsmålet går på om man bruger kondom ved oralsex, eller tager chancen?
Ud over når vi taler om at slikke fisse som jeg normalt ikke gør med nye partnere. Så er oralsex for mig kun at få slikket pik af mænd og kvinder, og da der nærmest ikke er nogle kønssygdomme der kan smitte fra munden til pikken. Synes jeg faktisk ikke at jeg tager en chance når risikoen for at blive smittet med noget er mindre end for at vinde 300 mio i eurojackpot.


Så du slikker ikke hmm så er spørgsmålet hvor god en sex partner du er.


Hov. Man kan godt være en god sexpartner og have andre grænser end normen. Kvinder og mænd kan også sige nej tak til at give et blowjob på mænd, fx, uden de skal klandres for ar være dårlige sexpartnere generelt.
3
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Kondom ved oralsex?

Indlægaf Dawwty » 14. aug 2019, 14:18

Zombie skrev:
Dawwty skrev:
Artem skrev:
Zombie skrev:
Artem skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Artem skrev:Jeg tager chancen. Som mand er risikoen jo nærmest ikke eksisterende for at der bliver smittet fra munden til min pik. Når vil taler om HIV, Klamydia, og gonore.
Herpes er vil reelt noget af det eneste der kan smitte den vej, men det kan det jo også bare ved et kys.

Nope

Kan man få en kønssygdom, når man kun har dyrket oralsex?
Mange kønssygdomme smitter også ved oralsex. Her er de hyppigste: Gonoré, klamydia, syfilis og herpes. Selvom man er smittet i halsen, er det ikke sikkert, at der opstår symptomer.

https://www.bispebjerghospital.dk/afdel ... r/FAQ.aspx

https://www.bt.dk/sex-og-parforhold/dis ... ed-oralsex

Hvis du læser mere op på det vil du finde ud af at det kun smitter en vej. Fra pik til mund og ikke omvendt.


Så du er relativt ligeglad med dine partneres sundhed?

Spørgsmålet går på om man bruger kondom ved oralsex, eller tager chancen?
Ud over når vi taler om at slikke fisse som jeg normalt ikke gør med nye partnere. Så er oralsex for mig kun at få slikket pik af mænd og kvinder, og da der nærmest ikke er nogle kønssygdomme der kan smitte fra munden til pikken. Synes jeg faktisk ikke at jeg tager en chance når risikoen for at blive smittet med noget er mindre end for at vinde 300 mio i eurojackpot.


Så du slikker ikke hmm så er spørgsmålet hvor god en sex partner du er.


Hov. Man kan godt være en god sexpartner og have andre grænser end normen. Kvinder og mænd kan også sige nej tak til at give et blowjob på mænd, fx, uden de skal klandres for ar være dårlige sexpartnere generelt.


Du har ret, jeg trækker det tilbage. Jeg taler kun om min egen preferance og kan selvfølgelig ikke tale for andre.
4

Tilbage til "Forhold og sex"