Hjælp til internet.

Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Hjælp til internet.

Indlægaf Mette » 23. jul 2019, 06:23

Jeg er ved at blive skør af vores dårlige internetforbindelse.
Vi har bredbånd fra YouSee. 20 mb. Ofte kører det af h til. Og vi kan slet ikke være flere der streamer/ser iPad på samme tid.

Fibia siger de kan give os hurtigt fiber. Andre i området siger det fungerer dårligt.

Hvad Filan gør man? Jo større børnene bliver, jo mere er de på. Vi skal kunne være 4 personer på.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hjælp til internet.

Indlægaf Stitch » 23. jul 2019, 06:48

Mette skrev:Jeg er ved at blive skør af vores dårlige internetforbindelse.
Vi har bredbånd fra YouSee. 20 mb. Ofte kører det af h til. Og vi kan slet ikke være flere der streamer/ser iPad på samme tid.

Fibia siger de kan give os hurtigt fiber. Andre i området siger det fungerer dårligt.

Hvad Filan gør man? Jo større børnene bliver, jo mere er de på. Vi skal kunne være 4 personer på.


Jeres nuværende forbindelse plejer man at anbefale til en husstand på 2 mennesker. Til jer ville jeg anbefale min. 100/20.
Jeg har selv Fullrate, som kan tilbyde lidt af hvert.

Hvilke andre udbydere har I i jeres område?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Hjælp til internet.

Indlægaf Mette » 23. jul 2019, 07:57

Øh pas. Hvordan finder jeg ud af det?
YouSee kan ikke tilbyde mere end 20 i vores område.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hjælp til internet.

Indlægaf Wizzze » 23. jul 2019, 08:02

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hjælp til internet.

Indlægaf Stitch » 23. jul 2019, 08:03

På de fleste udbyderes hjemmeside kan du indtaste din adresse og derefter se, hvad de kan tilbyde :)

Ellers prøv evt på https://www.internetpriser.dk/ - der skal du bare indtaste postnr. og så finder den, hvad der findes i området :)
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hjælp til internet.

Indlægaf Spjaerten » 23. jul 2019, 08:23

Jeg har lige fået en bedre router det hjalp på vores hakken i streamingen.
Måske i skal tjekke hvad jeres router kan klare ?
1
Tryk på * :slem:
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Hjælp til internet.

Indlægaf Mette » 23. jul 2019, 17:41

Spjaerten skrev:Jeg har lige fået en bedre router det hjalp på vores hakken i streamingen.
Måske i skal tjekke hvad jeres router kan klare ?

Men hvis YouSee alligevel ikke kan tilbyde mere end 20 MB.
Fullrate og mange andre er prøvet. Vi kan ikke få hurtigere bredbånd her.
Det lyder som om det er på landet, det er det ikke!

Har set Telmore tilbyder 500GB mobilt bredbånd for nærmest samme pris som vi giver nu.

Kan man så være flere igang på samme tid? Fungerer det på samme måde som bredbånd via tlfstik?
Jeg er helt lost :lol:
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hjælp til internet.

Indlægaf Spjaerten » 23. jul 2019, 17:45

Mette skrev:
Spjaerten skrev:Jeg har lige fået en bedre router det hjalp på vores hakken i streamingen.
Måske i skal tjekke hvad jeres router kan klare ?

Men hvis YouSee alligevel ikke kan tilbyde mere end 20 MB.
Fullrate og mange andre er prøvet. Vi kan ikke få hurtigere bredbånd her.
Det lyder som om det er på landet, det er det ikke!

Har set Telmore tilbyder 500GB mobilt bredbånd for nærmest samme pris som vi giver nu.

Kan man så være flere igang på samme tid? Fungerer det på samme måde som bredbånd via tlfstik?
Jeg er helt lost :lol:


Det er hastigheden der er afgørende ikke hvor meget i kan bruge.
Jeg har mobilt bredbånd via 3 og havde ikke nogen forskel ifht mit tidligere hos yousee før jeg fik en stærkere router som kan trække hurtigere
0
Tryk på * :slem:
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Hjælp til internet.

Indlægaf Mette » 23. jul 2019, 18:28

Spjaerten skrev:
Mette skrev:
Spjaerten skrev:Jeg har lige fået en bedre router det hjalp på vores hakken i streamingen.
Måske i skal tjekke hvad jeres router kan klare ?

Men hvis YouSee alligevel ikke kan tilbyde mere end 20 MB.
Fullrate og mange andre er prøvet. Vi kan ikke få hurtigere bredbånd her.
Det lyder som om det er på landet, det er det ikke!

Har set Telmore tilbyder 500GB mobilt bredbånd for nærmest samme pris som vi giver nu.

Kan man så være flere igang på samme tid? Fungerer det på samme måde som bredbånd via tlfstik?
Jeg er helt lost :lol:


Det er hastigheden der er afgørende ikke hvor meget i kan bruge.
Jeg har mobilt bredbånd via 3 og havde ikke nogen forskel ifht mit tidligere hos yousee før jeg fik en stærkere router som kan trække hurtigere

Nå nej, selvfølgelig ikke.
0
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Hjælp til internet.

Indlægaf deliciouscookie » 13. aug 2019, 20:36

Mette skrev:Jeg er ved at blive skør af vores dårlige internetforbindelse.
Vi har bredbånd fra YouSee. 20 mb. Ofte kører det af h til. Og vi kan slet ikke være flere der streamer/ser iPad på samme tid.

Fibia siger de kan give os hurtigt fiber. Andre i området siger det fungerer dårligt.

Hvad Filan gør man? Jo større børnene bliver, jo mere er de på. Vi skal kunne være 4 personer på.


Jeg har 300MB fra YouSee og det spiller. Problmer lyder mere som om det er de 20MB som I har, der er er forlidt, mere end det er YouSee.
0
make cookies not war
Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Re: Hjælp til internet.

Indlægaf vandmelon » 13. aug 2019, 22:38

Yousee kan ikke give jer mere, den er udelukket, fibia holder ikke, de virker bare ikke, de er også udelukket, fullrate og de andre kan i ikke få, det har du undersøgt, det er også udelukket, så det er over i mobilt bredbånd som du selv siger: https://www.telmore.dk/flows/mbb/MBB500GB4G201606/

Du har 20 nu, dvs den downloader med ca 2.3 mb i sekundet, tager du telias dyreste løsning Huawei B525 med 400 kr om måneden eller hvad det nu koster så kan deres bedste router nok downloade med 5-6 mb i sekundet (selvom de vil sige at det vil køre meget hurtigere). Dvs du vil gå fra 2.3 til 5-6 stykker i ren download. (Jeg regner ud fra det, det er meget nemmere at regne med) Det er en fordobling af jeres hastighed. Og datapakken er stor nok som du selv siger, 500 GB på en måned det er nok for jer, og der kan være mange på, så jeg tror at det er den bedste løsning. Når det hele er faldet på plads og alt kører trådløst som det skal og du har masser af tid til at prøve noget mere, så går du ind i din lokale it butik ala elgiganten eller power og siger, jeg har mobilt bredbånd derhjemme, viser dem linket ovenover og siger, se jeg har sådan et modem, jeg gider ikke køre trådløs mere, det er for langsomt, giv mig det bedste kabel i har på 15-20 meter. Så køber du sådan et, smider den ene ende i dit nye modem og den anden ende i din pc og så downloader du med 10-20 mb i sekundet hvis du er heldig. Så kan det vist heller ikke gøres meget bedre. P.S. Du får sådan en settings billede på din skærm hver eneste gang du fremover åbner nettet via dit nye net: https://www.serverlink.com.my/maxis-4g-huawei-b315s

Se billede 2 i det link. Du lukker den bare ved at trykke kryds hver gang den kommer op. Irriterende ja, men man må lide for skønheden. Du har fordoblet din hastighed i hele huset :) Vil du have endnu hurtigere internet, så tjekker du hvad der bremser computeren. Firewall, Antivirus osv kan være meget agressive i at bremse hastigheden. Kører du fx Windows 10 skal man have et program der hedder "nodefender" som kan afbryde windows 10's alt for overdrevne beskyttelse og dermed måske få dig op på hele 25 mb i sekundet i download, men så har vi altså også ramt loftet :)) Men det har din mand nok styr på, hvordan man indstiller pc & mac så de har en sund ballance i forhold til sikkerhed men også ikke bremser nettet for meget :)

--
Disclaimer, Aragon, hvis du nu skulle læse med :)) Det er MEGET runde tal ja. Og ja, i den ideelle verden, der burde der findes andre løsninger end denne, men mon ikke hun har undersøgt nok? Og i forhold til den huawei router hvis hun tager den - ja den burde downloade med meget mere end de der 5 mb i sekundet jeg skriver, og ja, det afhænger også af dækning, men igen, det er groft sagt. Min erfaring er at den ikke vil komme over de der 5-6 stykker i download om du så har den bedste dækning. Og i forhold til om win10 nu bremser eller ikke bremser nettet, og at man ikke skal afbryde alt for meget sikkerhed med nodefender eller andre programmer (som ja, forresten ikke altid virker, fordi alt ryger tilbage til standart af sig selv) - det er en smagssag, jeg skriver ikke at hun skal gøre det, jeg skriver, at det er en mulighed :)
0
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ChasingImpossible
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15. aug 2019, 13:48
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2
Kontakt:

Re: Hjælp til internet.

Indlægaf ChasingImpossible » 21. aug 2019, 09:29

Stop stop stop.

Først og fremmest er det vigtigst at afklare hvilken type forbindelse der er tale om? Er det via telefonstikket?

Hvis ja, så har du forklaringen på problemet. Forbindelser via telefonstikket er hamrende langsomme, og faktisk er I heldige at kunne trække 20 Mbit/s herigennem! Mange andre kan kun trække halvdelen eller under.

Nu skriver du, at I har adgang til fiber i området. Det ville jeg klart anbefale at blive koblet på, også selvom nogen mener at det er dårligt. Fiber ER fremtiden, og det vil helt sikkert blive bedre med årene. I vil blive langt gladere for at få fiber, end I vil blive på mobilt bredbånd.

Vi har selv prøvet at "klare os" med mobilt bredbånd i en periode, og det var noget l*rt. Meget værre end en kablet forbindelse. Signalkvaliteten svingede som nat og dag, og vi havde konstant problemer med at streame/spille computer.

Fiber er vejen frem :)
0
Til hverdag er jeg den ene halvdel af et mediebureau - i fritiden er jeg tastaturkriger :fløjt: ;)
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hjælp til internet.

Indlægaf DenBruneMunk » 21. aug 2019, 10:39

ChasingImpossible skrev:Nu skriver du, at I har adgang til fiber i området. Det ville jeg klart anbefale at blive koblet på, også selvom nogen mener at det er dårligt. Fiber ER fremtiden, og det vil helt sikkert blive bedre med årene. I vil blive langt gladere for at få fiber, end I vil blive på mobilt bredbånd.

Vi har selv prøvet at "klare os" med mobilt bredbånd i en periode, og det var noget l*rt. Meget værre end en kablet forbindelse. Signalkvaliteten svingede som nat og dag, og vi havde konstant problemer med at streame/spille computer.

Fiber er vejen frem :)

Nu er der jo forskel på udbydere, som du selv forsøger at sige, det er ikke nok bare at sige telefon stikket begrænser, udbyderen af mobile netværk har også begrænsninger, samme har dem som smider fiber ind, hvor der er deling af dette, og ikke unikke tilslutninger, så foreninger deler forbindelsen og ikke har en til hver husstand. Nogle har antenne i mange områder, andre er ikke i nærheden og du kan dårligt få 3G opkobling.

Så rigtig mange parametre at skrue på, og vide lidt om.

Jeg har selv været på TDC mobil 4G i en 4-5 år, og der er gået fra i starten 40-50Mbit , til nu med udendørs antenne, en 60-80Mbit og dagen og 100-120Mbit om aftenen. og der er ingen problemer med udfald, netflix i 15Mbit / 4K osv.. Så hvis det ikke er linjen man har, så er det udstyret og opsætningen som også påvirker ens løsning.

ChasingImpossible skrev:Fiber er vejen frem :)

Om nogle år, så mener nogen at 5G er vejen frem, så er der antenne og dækning nok til at vi får 100-1000Mbit på mobilen, og FRI data er udbredt hos de fleste, så mon dog, der er i hvert langt op til konkurrence, især fordi Fiber ikke er overalt men det mobile 5G vil komme ud til flere.

Indtil da, så ville jeg også vælge fiber hvis det var indenfor rækkevidde her.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23132

Re: Hjælp til internet.

Indlægaf Aragorn » 21. aug 2019, 10:45

Mette skrev:
Spjaerten skrev:Jeg har lige fået en bedre router det hjalp på vores hakken i streamingen.
Måske i skal tjekke hvad jeres router kan klare ?

Men hvis YouSee alligevel ikke kan tilbyde mere end 20 MB.
Fullrate og mange andre er prøvet. Vi kan ikke få hurtigere bredbånd her.
Det lyder som om det er på landet, det er det ikke!

Har set Telmore tilbyder 500GB mobilt bredbånd for nærmest samme pris som vi giver nu.

Kan man så være flere igang på samme tid? Fungerer det på samme måde som bredbånd via tlfstik?
Jeg er helt lost :lol:


Ja. Det er du. Du burde læse lidt om det.

De 500 GB er et forbrugsloft. Ikke en hastighrdsangivelse.

Der er stort aldrig noget galt med forbindelsen. Få fibernet og få slået al router funktionalitet og WiFi fra i routeren fra Fibia og køb din egen af en rimelig kvalitet og opsæt access points strategiske steder i hjemmet for optimal trådløs dækning.

Det er altid routeren og access point som folk bitcher over men de ved det ikke. Bare skift lortet og kom videre. Hvis man ikke selv ved hvordan så findes der folk man kan betale for det.

DSL er en forældet teknologi og det skal du få udskiftet. 20 Mbit/s er ringere end de fleste mobiltelefoners dækning i bare et rimeligt befolket område.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hjælp til internet.

Indlægaf DenBruneMunk » 21. aug 2019, 10:51

Aragorn skrev:DSL er en forældet teknologi og det skal du få udskiftet. 20 Mbit/s er ringere end de fleste mobiltelefoners dækning i bare et rimeligt befolket område.

Og i et rimelig ubefolket område, er 4G næsten guld værd :) Bare du ikke er omringet af skov.
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"