Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf avdotja » 12. jul 2019, 16:21

TakeAChanceOnMe skrev:...

Din mors opførelse er på ingen måde i orden :kys:

Jeg ved godt det kan være svært at afskære kontakten helt og det bliver bestemt ikke lettere af at der er yngre søskende inde i billedet.

Men måske kunne du overveje at nøjes med at lukke hende ned når hun begynder på den slags?

Når hun ringer og begynder at blive ubehagelig, så læg på. Ikke noget med at begynde at diskutere eller andet, sig højst noget i stil med “nu lægger jeg på” og så gør det uden at vent på svar.

Hvis hun begynder at skrive urimelige eller ubehagelige sms’er, så slet dem uden at svare eller svar evt med et “den bliver slettet”. Hvis du svarer, så vælg en fast sætning du skriver hver gang (så du ikke skal bruge energi på at overveje svaret) og hold dig til det. Ikke noget med at begynde at uddybe eller forklare, heller ikke selv om hun presser på.
12
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Velvet-Goldmine » 12. jul 2019, 18:56

Det begynder at gå på mig en lille smule på, at jeg dybest set er grammatisk imbecil - i teori, ikke i praksis.
Jeg læste 10-15 bøger om ugen som barn og læste opslagsværker som hobby. Jeg ved hvordan et ord ser ud når det er stavet og brugt korrekt.
Jeg ved hvordan ethvert ord staves, bøjes og bruges i sætninger såvel som jeg (vist nok) bruger komma korrekt (man må bruge det som man lyster pt. ikke?).
Men hvis du spørger mig hvad de forskellige ordtyper hedder (de latinske betegnelser) og hvilket der er grundled, genstandsled osv. går jeg helt kold. Jeg aner det ikke! Jeg tror at jeg var så overlegen i skolen som barn at jeg ikke så det nødvendigt at lære ordentligt, for jeg kunne jo skrive en fabelagtig stil eller formulere mig i en debat så ingen kunne måle sig. Folkeskolen blev afsluttet med en gns. på 11,7 på gl. skala, uden nogen form for ekstraordinær indsats (jeg blev så pillet lidt ned i gymnasiet).
Men summa summarum - jeg føler mig klart inferiør når jeg hører folk snakke grammatik og dets regler. Jeg ved hvordan det skal gøres, men bed mig venligst ikke om at forklare hvorfor - og det nager mig.
Jeg er kun blevet ekstra opmærksom på denne problematik da jeg nu står overfor at skulle avancere mit engelsk fra 'godt i dagligdags tale' til 'avanceret' - jeg ved ikke om jeg kan klare mig igennem på bare at læse engelsk litteratur og droppe yderligere viden om reglerne.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf RavenClaw » 15. jul 2019, 16:03

Jeg er klar til at smide penge efter en bjerghytte i Schweiz. Jeg er blevet ret forelsket i det land.
3
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf LaMariposa » 15. jul 2019, 16:36

RavenClaw skrev:Jeg er klar til at smide penge efter en bjerghytte i Schweiz. Jeg er blevet ret forelsket i det land.


Jeg drømmer om at købe et feriehus i Mexico af præcis de samme årsager. Det kommer ikke til at ske, men gad virkelig godt have et sted, der er vores, et eller andet sted i Mexico :love:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Animi » 17. jul 2019, 20:17

Min guilty pleasure er at se sådan nogle 'beauty & life hacks' videoer på youtube, som jo er total uduelige. 5-minutes Craft er eksperter i at levere sådan nogle videoer - bare se kondom-tippet her fra 2.55 :lol: :-D

1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf dgd2007 » 17. jul 2019, 22:22

Mangoness skrev:Jeg var for en halv time siden tæt på at besvime, fordi jeg skar mig selv i fingeren.

Det begyndte at bløde en del og stoppede ikke, før jeg fik sat plaster på.

Jeg har besvimet 2-3 gange i mit liv og forhindret mig selv i det et utal af gange, fordi jeg kender symptomerne.

Åh ja, det har jeg også prøvet - jeg kan næsten stadig høre braget da jeg som halvstor dejsede om i stor samling tomme flasker, efter at have gloet på blodet i hånden fra at jeg havde hugget en dolk i den, da jeg skulle snitte et eller andet. :gisp:
0
LoveThirst
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12. jul 2019, 17:37
Kort karma: 3
Likede indlæg: 31

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf LoveThirst » 19. jul 2019, 11:43

Når jeg vasker op, sætter jeg nogle gange en tallerken eller to nederst i stakken i skabet, for at få dem "roteret" lidt så uens slitage undgås :genert:
7
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 775
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Brutus » 19. jul 2019, 12:02

[quote="Velvet-Goldmine"]
Det begynder at gå på mig en lille smule på, at jeg dybest set er grammatisk imbecil - i teori, ikke i praksis.
Jeg læste 10-15 bøger om ugen som barn og læste opslagsværker som hobby. Jeg ved hvordan et ord ser ud når det er stavet og brugt korrekt.
Jeg ved hvordan ethvert ord staves, bøjes og bruges i sætninger såvel som jeg (vist nok) bruger komma korrekt (man må bruge det som man lyster pt. ikke?).


Det der kunne jeg have skrevet.
0
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Puf
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17. okt 2016, 14:19
Kort karma: 32
Likede indlæg: 444

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Puf » 19. jul 2019, 13:55

Jeg kan ikke svømme (det er der andre der ved), men nu har jeg tilmeldt mig et begynderhold for voksne. Så nu skal jeg som snart 30-årig forhåbentligt endelig lære at svømme, som jeg har drømt om i mange år.
9
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf JoyNips » 19. jul 2019, 14:37

LoveThirst skrev:Når jeg vasker op, sætter jeg nogle gange en tallerken eller to nederst i stakken i skabet, for at få dem "roteret" lidt så uens slitage undgås :genert:


Det gør jeg altid. Mest fordi jeg synes det er synd for dem der ikke bliver brugt og bare keder sig i skabet :blush:
8
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
honeybee
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf honeybee » 19. jul 2019, 14:38

JoyNips skrev:
LoveThirst skrev:Når jeg vasker op, sætter jeg nogle gange en tallerken eller to nederst i stakken i skabet, for at få dem "roteret" lidt så uens slitage undgås :genert:


Det gør jeg altid. Mest fordi jeg synes det er synd for dem der ikke bliver brugt og bare keder sig i skabet :blush:


Også jeg :ninja: Jeg har så mange fine glas især, som jo altså ikke skal stå og kede sig inde bagved.
2
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Planten » 19. jul 2019, 15:10

JoyNips skrev:
LoveThirst skrev:Når jeg vasker op, sætter jeg nogle gange en tallerken eller to nederst i stakken i skabet, for at få dem "roteret" lidt så uens slitage undgås :genert:


Det gør jeg altid. Mest fordi jeg synes det er synd for dem der ikke bliver brugt og bare keder sig i skabet :blush:

Haha, jeg er vild med ikke at være alene om hverken det ene eller det andet! :D
3
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Planten » 19. jul 2019, 16:08

Ellin skrev:
Planten skrev:
JoyNips skrev:
LoveThirst skrev:Når jeg vasker op, sætter jeg nogle gange en tallerken eller to nederst i stakken i skabet, for at få dem "roteret" lidt så uens slitage undgås :genert:


Det gør jeg altid. Mest fordi jeg synes det er synd for dem der ikke bliver brugt og bare keder sig i skabet :blush:

Haha, jeg er vild med ikke at være alene om hverken det ene eller det andet! :D


Jeg gør det med mine krus, hvor jeg har med en masse forskellige motiver på hvert krus :D

Jeg har godt 80 forskellige kopper og krus, og indrømmet, det tager lidt tid at komme igennem dem, men det sker. Stille og roligt :lol:
2
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf D.itsen » 20. jul 2019, 14:11

:dåne: Jeg er en gift kvinde, det er der ikke ret mange der ved :dåne: :love: Hvad man ikke gør for at få ham med til usa

Edit: og så synes jeg det er lidt sejt at være blevet gift på 50-årsdagen for månelandingen. Det er nu helt tilfældigt
42
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Mangoness » 20. jul 2019, 21:55

Jeg har tit ikke overskud til at være sammen med min familie. Det kræver hvert fald, at jeg har meget alene-tid bagefter og undervejs.

Jeg er også lidt ked af, at når vi besøger mine bedsteforældre (det er med flere dages overnatninger - typisk kun 1-2 gange om året), at jeg mest af alt har lyst til at være isoleret på værelset det meste af tiden. Jeg ved ikke, hvorfor jeg har det sådan - men mit overskud er minimalt, og jeg bliver nemt irriteret på dem.
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Livets forhold"