Debattens mødregruppe

Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 12. jul 2019, 12:01

Faldt lige over den her video på instagram: http://kenzas.se/2019/07/11/my-birth-video/

Ligner en meget fancy bloggis, men videoen er ægte nok. Så hvis man har mod på at genoplive fødslen og ende opløst i tårer, så kan man lige tjekke den ud :shock: :nerve: :panik: :love: :love2: :banan2:
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 12. jul 2019, 12:10

Zoe har sovet 11 timer i nat (afbrudt en del, som sædvanlig) men altså ret normalt for hende. Alligevel har hun bare en dag hvor hun sover hele tiden, og det virker som om hun slet ikke er klar til at vågne men vågner med ret voldsom gråd som jeg slet ikke kan trøste fra, tænker at det er mareridt? Fra vi stod op til 1. Lur gik der halvanden time, det samme mellem 1.og 2.lur. Denne gang er der gået 2 1/2 time. Hun når lige at spise og lege lidt, så er hun helt færdig igen. Hun virker ellers frisk og glad, så jeg tænker ikke at jeg skal være bekymret. Men jeg er ikke helt vant til at hun sover så meget.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 12. jul 2019, 14:52

Sofie sov helt til 05.45 i dag! Vi hængte mørklægningsgardiner op i går, så måske er det dem, der har hjulpet. Det ville da være dejligt, hvis det kunne gøre en forskel.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 12. jul 2019, 17:47

Hvordan går I andre, der har babyer der bevæger sig rundt, i bad, når/hvis I er alene hjemme?

Otto møver habilt rundt nu; før lå han i gangen ud for badeværelset, så jeg kunne tale med ham når jeg var i bad. Nu har han fundet ud af at kravle ind på vores lille badeværelse, i rask trav mod toiletbørste - og brusehjørne. Det synes jeg så ikke lige er sagen.

Jeg endte i øvrigt med at bære ham ud og stikke ham et par hygiejnebind - så var der et par fredelige minutter :lol:

Jeg har i øvrigt en kravlegård, som jeg overvejer at parkere ham i - det skal han nok blive glad for, når han ikke kan se/høre mig :tie:

Edit: det er ikke muligt at tage bad når han sover. Om dagen sover han kun enten sammen med mig eller i en kørende vogn. Om aftenen vil det larme for meget, i hvert fald her i kolonihaven.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 12. jul 2019, 17:55

Little W - jeg lukker døren til badeværelset, og sætter alt der ikke er børnevenligt op på håndvasken. Så lader jeg ungen tøffe rundt på gulvet, og som regel tager jeg ham med i bruseren til sidst. Så er jeg fri for at give ham et karbad :D
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 12. jul 2019, 17:56

Little_Woman skrev:Hvordan går I andre, der har babyer der bevæger sig rundt, i bad, når/hvis I er alene hjemme?

Otto møver habilt rundt nu; før lå han i gangen ud for badeværelset, så jeg kunne tale med ham når jeg var i bad. Nu har han fundet ud af at kravle ind på vores lille badeværelse, i rask trav mod toiletbørste - og brusehjørne. Det synes jeg så ikke lige er sagen.

Jeg endte i øvrigt med at bære ham ud og stikke ham et par hygiejnebind - så var der et par fredelige minutter :lol:

Jeg har i øvrigt en kravlegård, som jeg overvejer at parkere ham i - det skal han nok blive glad for, når han ikke kan se/høre mig :tie:

Edit: det er ikke muligt at tage bad når han sover. Om dagen sover han kun enten sammen med mig eller i en kørende vogn. Om aftenen vil det larme for meget, i hvert fald her i kolonihaven.


Jeg sørger for at bade, inden min mand kører, ellers bruger jeg kravlegården eller hans seng. Så må han altså blive sur, Mor skal ha' et bad.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 12. jul 2019, 18:02

Sangius skrev:Little W - jeg lukker døren til badeværelset, og sætter alt der ikke er børnevenligt op på håndvasken. Så lader jeg ungen tøffe rundt på gulvet, og som regel tager jeg ham med i bruseren til sidst. Så er jeg fri for at give ham et karbad :D


Smart! Det kunne være jeg skulle prøve det. Minus barn under bruser; jeg synes det er så hyggeligt at karbade ham :lun:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 12. jul 2019, 18:03

Depeche_Mama skrev:
Little_Woman skrev:Hvordan går I andre, der har babyer der bevæger sig rundt, i bad, når/hvis I er alene hjemme?

Otto møver habilt rundt nu; før lå han i gangen ud for badeværelset, så jeg kunne tale med ham når jeg var i bad. Nu har han fundet ud af at kravle ind på vores lille badeværelse, i rask trav mod toiletbørste - og brusehjørne. Det synes jeg så ikke lige er sagen.

Jeg endte i øvrigt med at bære ham ud og stikke ham et par hygiejnebind - så var der et par fredelige minutter :lol:

Jeg har i øvrigt en kravlegård, som jeg overvejer at parkere ham i - det skal han nok blive glad for, når han ikke kan se/høre mig :tie:

Edit: det er ikke muligt at tage bad når han sover. Om dagen sover han kun enten sammen med mig eller i en kørende vogn. Om aftenen vil det larme for meget, i hvert fald her i kolonihaven.


Jeg sørger for at bade, inden min mand kører, ellers bruger jeg kravlegården eller hans seng. Så må han altså blive sur, Mor skal ha' et bad.


Min mor sagde det samme - jeg skal bare lige “vove” det; han er MEGET mor-syg.

Wonder why...
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 12. jul 2019, 18:08

Jeg har købt sådan en badestol gennem coop, der er sådan en legedims på, og så får hun et ekstra stykke legetøj med, og så sidder hun på den anden side af badeforhænget mens jeg bader. Det fungerer fint, ofte har jeg taget tøjet af hende før og tager hende med i bad når jeg er færdig, eller sætter mig på gulvet og bader sammen med hende. Det er smadder hyggeligt.

Stolen kan vist bruges op til et år, Zoe kan for det meste godt sidde selv, men hun er en pilfinger, og jeg ville ikke have et roligt øjeblik med hende i badet hvis hun ikke var fast placeret. Indtil videre fungerer det fint, i hvert fald.
0
My world 12-10-18 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 12. jul 2019, 18:15

Hvis vores vægt herhjemme vejer rigitg hr hun taget 600 g på på en uge, det vil jeg altså ikke helt kunne overskue... Er det virkelig rigtigt de ikke kan tage for meget på når de er ammebørn? Det vil jo betyde hun er 2 kg over fødselsvægten, og hun er kun 5 uger... Så håber vores vægt vejer meget anderledes end sp's. Men uanset har hun jo taget over 1½ kg på for der var hun næsten for 1 uge siden :) Så forståeligt det er hårdt for armene!

Derudover har jeg fået dato for første mødregruppe, jeg er altid så nervøs når jeg skal møde nye mennesker, har stalket de to jeg ved hvem er (eller stalket er nok meget sagt, men tjekket deres adresser) og vi bor ret spredt, sidst var alle indenfor gåafstand, det er de her to også men det vil være en lidt længere gåtur (2 km) som ikke er hyggelig men langs trafikerede veje, så ejg tror jeg bliver glad for cyklen så jeg kan cykle rundt :) Var ude og cykle med baby for førte gang i forgårs, det gik rigtig fint men jeg synes godt nok det var lidt skræmmende at cykle med så lille en baby :genert:
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Urtekussen » 12. jul 2019, 18:21

Jeg sætter lillebror i sin seng, og så lynbader jeg.

Det med at lade ham ligge på gulvet stoppede jeg med, da han begyndte at rejse sig op.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 12. jul 2019, 18:30

Jeg bruger også en af de der billige højstole fra Ikea. Så sætter jeg den i brusenichen, og smækker Max nøgen i stolen. Så kan han sidde der og bade lidt med. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 12. jul 2019, 18:39

Sangius skrev:Jeg bruger også en af de der billige højstole fra Ikea. Så sætter jeg den i brusenichen, og smækker Max nøgen i stolen. Så kan han sidde der og bade lidt med. :)


Også en god idé!
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 12. jul 2019, 18:47

Little_Woman skrev:Hvordan går I andre, der har babyer der bevæger sig rundt, i bad, når/hvis I er alene hjemme?

Jeg har et par gange brugt skråstolen, hvor der er sådan en bøjle med legetøj/figurer hen over, og så placeret den på gulvet uden for badeforhænget.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 12. jul 2019, 18:51

girl_beat skrev:
Little_Woman skrev:Hvordan går I andre, der har babyer der bevæger sig rundt, i bad, når/hvis I er alene hjemme?

Jeg har et par gange brugt skråstolen, hvor der er sådan en bøjle med legetøj/figurer hen over, og så placeret den på gulvet uden for badeforhænget.


Den har jeg også brugt førhen - men nu synes jeg han er for stor/urolig og prøver at rejse sig i den, til at den virker sikker; det var ellers nemt!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Forældre"