Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 11. jul 2019, 20:19

TomKah skrev:Jeg er så småt ved at komme i gang med at løbe igen. Jeg holdt en hel uges pause hvor jeg ikke rørte mig og søndag tog jeg en kort tur med 1 minutters løbeintervaller uden smerter. Tirsdag 2 minutter og i dag 4 minutter. Jeg har heldigvis stadig ikke ondt. Men jeg er jo over 40 så min kondi lider under pausen selvom det selvfølgelig ikke er så hårdt som for en måned siden.

Til gengæld er jeg kommet til at give lidt los på chokoladefronten. Men jeg har styret mig i dag for første gang i denne uge. Jeg er virkelig en chokoladoliker. Der skal intet til for at jeg ikke kan styre det.

@FruKuk... Hvor er det bare skønt at høre at du er ved godt mod ovenpå operationen. Det lyder som noget af en omgang. Var det ambulant eller ligger du inde på hospitalet?


Det var ambulant. Møde kl 7.15, operation 8.00, udskrevet 13.00. Det er rart at være hjemme.

Sejt, at du fik bremset chokoladeindtaget. Og godt at høre, at det igen er muligt for dig at løbe.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf TomKah » 11. jul 2019, 20:23

@FruKuk
Det er dejligt det var ambulant selvom det ikke fjerner smerterne. Jeg hader virkelig at være indlagt. Jeg kan slet ikke slappe af (selvom også det er ved at blive bedre med alderen... )
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 12. jul 2019, 07:08

Jeg satser på væskeophopninger grundet operationen, ellers har jeg taget 3 kilo på siden i tirsdags...

77.8 kg stod vægten på her til morgen. Jeg springer fredagsopdatering til forsiden over...
0
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Tiger » 12. jul 2019, 07:26

FruKuk skrev:Jeg satser på væskeophopninger grundet operationen, ellers har jeg taget 3 kilo på siden i tirsdags...

77.8 kg stod vægten på her til morgen. Jeg springer fredagsopdatering til forsiden over...


God ide at springe over. Tvivler på du har været i nærheden af at indtage 21.000 kalorier ekstra :lol2:

Hvordan går det? Er smerterne til at holde ud? Og passer du på dig selv? ;)
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 12. jul 2019, 07:36

Tiger skrev:
FruKuk skrev:Jeg satser på væskeophopninger grundet operationen, ellers har jeg taget 3 kilo på siden i tirsdags...

77.8 kg stod vægten på her til morgen. Jeg springer fredagsopdatering til forsiden over...


God ide at springe over. Tvivler på du har været i nærheden af at indtage 21.000 kalorier ekstra :lol2:

Hvordan går det? Er smerterne til at holde ud? Og passer du på dig selv? ;)


HrKuk mener, at det er min krop, der er gået i panik over det manglende alkoholindtag :deer:

Smerterne er lidt stride, men intet imod hvor ondt det gjorde lige efter skaden. Jeg bøvler med at kunne lave øvelserne uden at blive dårlig, så jeg prøver at tage det stille og roligt. Har en tlf-tid med lægen i dag, så jeg må lige høre, hvad han siger. Tak for interessen. I er søde :kys:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 12. jul 2019, 07:38

TomKah skrev:@FruKuk
Det er dejligt det var ambulant selvom det ikke fjerner smerterne. Jeg hader virkelig at være indlagt. Jeg kan slet ikke slappe af (selvom også det er ved at blive bedre med alderen... )


Jeg er også meget meget glad for at kunne være herhjemme. Og for min sundhedsforsikring, der har dækket operationen, så den kunne foretages i privatregi, hvor jeg selv har haft indflydelse på planlægningen.
0
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Tiger » 12. jul 2019, 07:47

FruKuk skrev:HrKuk mener, at det er min krop, der er gået i panik over det manglende alkoholindtag :deer:

Smerterne er lidt stride, men intet imod hvor ondt det gjorde lige efter skaden. Jeg bøvler med at kunne lave øvelserne uden at blive dårlig, så jeg prøver at tage det stille og roligt. Har en tlf-tid med lægen i dag, så jeg må lige høre, hvad han siger. Tak for interessen. I er søde :kys:


:klap: :lol:

Godt, du kan høre ham ad. Det lyder lidt voldsomt, hvis du bliver dårlig. Jeg håber du snart kan minimere smertestillende og optrappe alkoholindtag samtidigt :-D En form for et naturligt smertestillende middel ;)

God bedring!
2
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf ina » 12. jul 2019, 19:53

ina skrev:Jeg har haft en travl uge med en masse sociale arrangementer. I weekenden drak jeg fx min egen vægt i alkohol og det tog lidt tid at komme ovenpå igen. :genert: Så madmæssigt kunne det have gået rigtig meget bedre, men vægten er trods alt på det samme som sidste fredag. Nu går vi ind i en periode uden planer, så kommer det til at gå lidt bedre, regner jeg med.. :D

ina
Samlet vægttab: 0,0 kg
Antal uger med vægttab: 1
Startvægt: 67,0 kg
Ugens ændring i vægt: 0
Nuværende vægt: 67,0
Mål: 57,0


Jeg kan ikke finde mig selv på forsiden. :D Men vægten er gået ned denne uge. :banan: På trods af lidt snacks hist og her. Til gengæld har jeg gået over 10.000 skridt de fleste dage og lavet yoga næsten hver aften. :gogo: Vi tager i sommerhus på søndag og satser på at fortsætte den gode stime.

ina
Samlet vægttab: 0,7 kg
Antal uger med vægttab: 3
Startvægt: 67,0 kg
Ugens ændring i vægt: - 0,7 kg
Nuværende vægt: 66,3 kg
Mål: 57 kg
7
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 12. jul 2019, 20:18

Har haft total perfekt dag! Spist sundt, en hel masse grønt og lavet timesvis af tungt havearbejde :D
5
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf TomKah » 13. jul 2019, 05:00

Jeg var den eneste stræber ude og løbe på stien her til morgen. Så føler jeg mig eddermanme sej. Jeg har ikke vejet mig i denne uge uge så er sindssygt spændt på hvad vægten siger i morgen. Jeg har ikke været så god i denne uge.
Jeg spiste en hel pizza med laks og kapers i går, bare fordi den smagte sindssygt godt :blush:
4
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf TomKah » 13. jul 2019, 05:03

Egentlig lidt sjovt med tøjstørrelser fordi det må også afhænge meget af ens kropsbygning og ikke kun vægt.
Jeg bruger 44/XL, men jeg kommer aldrig under 42. Selv da jeg var 20 og tynd brugte jeg størrelse 42.
Jeg er mega bred over skuldrene og så har jeg aldrig taget på under brysterne, så jeg har altid brugt 75 i omkreds på mine Bh'er selvom jeg tog på. Mit fedt sidder på overarmene, maven og lårene.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 13. jul 2019, 07:12

TomKah skrev:Jeg var den eneste stræber ude og løbe på stien her til morgen. Så føler jeg mig eddermanme sej. Jeg har ikke vejet mig i denne uge uge så er sindssygt spændt på hvad vægten siger i morgen. Jeg har ikke været så god i denne uge.
Jeg spiste en hel pizza med laks og kapers i går, bare fordi den smagte sindssygt godt :blush:


Du er for sej med det løb! Og så er der forhåbentligt plads til pizza.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 13. jul 2019, 07:16

Det er så plat, men det går mig virkeligt på med de 3 kg :sur: Jeg kan ikke gøre en skid ved det andet end at regulere kosten, og med smerter og kvalme er det lidt stramt. Og jeg ville ønske, at jeg bare kunne droppe tankerne om vægttab og så have fokus på at komme på benene igen.
0
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Tiger » 13. jul 2019, 07:36

FruKuk skrev:Det er så plat, men det går mig virkeligt på med de 3 kg :sur: Jeg kan ikke gøre en skid ved det andet end at regulere kosten, og med smerter og kvalme er det lidt stramt. Og jeg ville ønske, at jeg bare kunne droppe tankerne om vægttab og så have fokus på at komme på benene igen.


Kan du ikke droppe at veje dig et par uger og fokusere på at spise rimeligt sundt uden at tænke i vægt og kalorier? Prøve på mentalt at holde lidt fri og fokusere på at passe på dig selv?

Jeg ved det er sværere end det lyder :kys:
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Dynen
Indlæg: 53
Tilmeldt: 26. aug 2015, 05:36
Kort karma: 9
Likede indlæg: 51

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Dynen » 13. jul 2019, 08:14

Vi er i sommerhus. Uden en vægt! Vi kommer først hjem på onsdag og så har jeg ikke vejet mig i 1,5 uge. Det er sikkert meget sundt for mig, men det går mig virkelig på at jeg ikke kan følge med i om det går den rigtige vej. Jeg holder mig på sporet med en masse grønt og ingen brød (og slik og Chips), så bliver mega skuffet hvis jeg ikke har tabt mig lidt.
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"