Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 6. jul 2019, 17:59

Jeg blev anbefalet af shpl, at lave en søvn-log, for at se hvor lidt/meget Otto reelt sov. Det gjorde jeg ca en dag, så blev det bare endnu en byrde/pligt og en kilde til frustration - både over at føre regnskab, ikke kunne holde styr på det i min søvnløse tilstand og at se det deprimerende regnskab.

Siden har jeg ikke logget noget som helst - selv om søvn stadig er en plage. Jeg prøver også så vidt muligt at undgå at se på uret når jeg er oppe for gang nr 7474 om natten; det gør mig kun mere ked af det, når jeg ser at der kun er gået 40 minutter siden sidste gang.

For min stress og sjælefreds skyld, er det godt at slippe tjekkeriet, i hvert fald.

Jeg hørte et udtryk forleden, jeg synes er ret godt: “grisen bliver ikke tykkere af at man vejer den”. Det øver jeg virkelig at tænke, når jeg nu bøvler med en dreng der spiser meget lidt. Og slippe den mentale log over hvor mange bidder han tog vs i formiddags/går/sidste uge. For det ændrer ikke noget - han spiser det han spiser.
10
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. jul 2019, 18:38

Little_Woman skrev:Jeg blev anbefalet af shpl, at lave en søvn-log, for at se hvor lidt/meget Otto reelt sov. Det gjorde jeg ca en dag, så blev det bare endnu en byrde/pligt og en kilde til frustration - både over at føre regnskab, ikke kunne holde styr på det i min søvnløse tilstand og at se det deprimerende regnskab.

Siden har jeg ikke logget noget som helst - selv om søvn stadig er en plage. Jeg prøver også så vidt muligt at undgå at se på uret når jeg er oppe for gang nr 7474 om natten; det gør mig kun mere ked af det, når jeg ser at der kun er gået 40 minutter siden sidste gang.

For min stress og sjælefreds skyld, er det godt at slippe tjekkeriet, i hvert fald.

Jeg hørte et udtryk forleden, jeg synes er ret godt: “grisen bliver ikke tykkere af at man vejer den”. Det øver jeg virkelig at tænke, når jeg nu bøvler med en dreng der spiser meget lidt. Og slippe den mentale log over hvor mange bidder han tog vs i formiddags/går/sidste uge. For det ændrer ikke noget - han spiser det han spiser.


Præcis. Det hele.
2
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 8. jul 2019, 08:33

40+1!
Jeg vågnede i morges med ondt i halsen og snot i kraniet. Det er jo også bare dejligt, når jeg formentlig føder i denne uge (skal sættes i gang i weekenden, hvis jeg ikke selv går i gang).
Håber det når at gå væk :kryds:
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 8. jul 2019, 09:20

AgentPixie skrev:40+1!
Jeg vågnede i morges med ondt i halsen og snot i kraniet. Det er jo også bare dejligt, når jeg formentlig føder i denne uge (skal sættes i gang i weekenden, hvis jeg ikke selv går i gang).
Håber det når at gå væk :kryds:


Rigtig god bedring! Håber du snart er overpå igen. :)
1
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 8. jul 2019, 09:45

AgentPixie skrev:40+1!
Jeg vågnede i morges med ondt i halsen og snot i kraniet. Det er jo også bare dejligt, når jeg formentlig føder i denne uge (skal sættes i gang i weekenden, hvis jeg ikke selv går i gang).
Håber det når at gå væk :kryds:

Det er da så typisk, hva. Gid bedring og god fødsel :)
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 9. jul 2019, 07:42

Vi er blevet enige om at fortælle det til vores familier når vi er i Danmark på ferie. Jeg glæder mig til at kunne fortælle det, det bliver ligesom lidt mere virkeligt. Min familie bor alle i Danmark og min kærestes i Frankrig, men de kommer til Danmark for at mødes med os, så det bliver lidt sjovt at fortælle det.

Min træthed er snart helt væk og jeg har fået noget mere energi - der er både dejligt, men også lidt mærkeligt, nu havde jeg vænnet mig til det og det gav mig fornemmelsen af at være gravid. Men kan jo læse mig til at det er helt normalt at andet trimester oftest ikke mærkes så meget.

I morgen er det NF scanningen som gælder...
1
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

35+2

Indlægaf SjuskeMor » 9. jul 2019, 15:29

Jeg har været til mit tredje jordemoderbesøg idag, og hun var heldigvis helt enig med mig i at det var en god idé at prøve et par hindeløsninger af før igangsættelse blev sat i værk, når tiden kommer til det, omkring termin formentlig. Knægten blev skønnet til 3 kg og sf-mål 39, og han står med hovedet ned, ikke højt, men ikke fast. Så han kommer nok til at bliver de der 4+ kg omkring termin, men man kan jo håbe at jeg går i gang før termin og helt af mig selv :)
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

25+6

Indlægaf Rapfisk » 9. jul 2019, 15:49

Jeg har 99 dage tilbage.
5
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 9. jul 2019, 17:46

Ladysparrow skrev:Vi er blevet enige om at fortælle det til vores familier når vi er i Danmark på ferie. Jeg glæder mig til at kunne fortælle det, det bliver ligesom lidt mere virkeligt. Min familie bor alle i Danmark og min kærestes i Frankrig, men de kommer til Danmark for at mødes med os, så det bliver lidt sjovt at fortælle det.

Min træthed er snart helt væk og jeg har fået noget mere energi - der er både dejligt, men også lidt mærkeligt, nu havde jeg vænnet mig til det og det gav mig fornemmelsen af at være gravid. Men kan jo læse mig til at det er helt normalt at andet trimester oftest ikke mærkes så meget.

I morgen er det NF scanningen som gælder...

Det er det bedste i hele verden. Både at dele NF med barnets far og at fortælle det til de kommende bedsteforældre. Glæd dig!
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 10. jul 2019, 06:10

Rapfisk skrev:
Ladysparrow skrev:Vi er blevet enige om at fortælle det til vores familier når vi er i Danmark på ferie. Jeg glæder mig til at kunne fortælle det, det bliver ligesom lidt mere virkeligt. Min familie bor alle i Danmark og min kærestes i Frankrig, men de kommer til Danmark for at mødes med os, så det bliver lidt sjovt at fortælle det.

Min træthed er snart helt væk og jeg har fået noget mere energi - der er både dejligt, men også lidt mærkeligt, nu havde jeg vænnet mig til det og det gav mig fornemmelsen af at være gravid. Men kan jo læse mig til at det er helt normalt at andet trimester oftest ikke mærkes så meget.

I morgen er det NF scanningen som gælder...

Det er det bedste i hele verden. Både at dele NF med barnets far og at fortælle det til de kommende bedsteforældre. Glæd dig!


:lun: Tak, det glæder jeg mig også til - det er stadig sådan uhåndgribeligt. Jeg glæder mig til at få scanningsbillederne, så bliver det forhåbentligt lidt mere virkeligt. :)
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 10. jul 2019, 10:19

Ladysparrow skrev:
Rapfisk skrev:
Ladysparrow skrev:Vi er blevet enige om at fortælle det til vores familier når vi er i Danmark på ferie. Jeg glæder mig til at kunne fortælle det, det bliver ligesom lidt mere virkeligt. Min familie bor alle i Danmark og min kærestes i Frankrig, men de kommer til Danmark for at mødes med os, så det bliver lidt sjovt at fortælle det.

Min træthed er snart helt væk og jeg har fået noget mere energi - der er både dejligt, men også lidt mærkeligt, nu havde jeg vænnet mig til det og det gav mig fornemmelsen af at være gravid. Men kan jo læse mig til at det er helt normalt at andet trimester oftest ikke mærkes så meget.

I morgen er det NF scanningen som gælder...

Det er det bedste i hele verden. Både at dele NF med barnets far og at fortælle det til de kommende bedsteforældre. Glæd dig!


:lun: Tak, det glæder jeg mig også til - det er stadig sådan uhåndgribeligt. Jeg glæder mig til at få scanningsbillederne, så bliver det forhåbentligt lidt mere virkeligt. :)


Så er scanningen overstået - og alt var som det skulle være... :dåne: Jeg tudede som bare den, men nu sidder jeg og stirrer på 4 scanningsbilleder af den lille bebs. Som ikke var særligt medgørlig, jeg var oppe og hoppe, ryste maven for at få baby til at vende rigtigt. Vi var henvist til en privatklinik da vores egen ikke havde tid og det var bare en helt fantastisk fin oplevelse. :lun:
7
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 10. jul 2019, 13:28

Ladysparrow skrev:Så er scanningen overstået - og alt var som det skulle være... :dåne: Jeg tudede som bare den, men nu sidder jeg og stirrer på 4 scanningsbilleder af den lille bebs. Som ikke var særligt medgørlig, jeg var oppe og hoppe, ryste maven for at få baby til at vende rigtigt. Vi var henvist til en privatklinik da vores egen ikke havde tid og det var bare en helt fantastisk fin oplevelse. :lun:

Jeg kan huske, at det gik op for mig, at baby er i maven HELE TIDEN, da vi var til scanning :lol: Hvor den ellers skulle være, ved jeg ikke...

Og så, at det er sit helt eget lille menneske, ikke bare et ekstra organ. Det er så vildt.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 10. jul 2019, 13:43

Rapfisk skrev:
Ladysparrow skrev:Så er scanningen overstået - og alt var som det skulle være... :dåne: Jeg tudede som bare den, men nu sidder jeg og stirrer på 4 scanningsbilleder af den lille bebs. Som ikke var særligt medgørlig, jeg var oppe og hoppe, ryste maven for at få baby til at vende rigtigt. Vi var henvist til en privatklinik da vores egen ikke havde tid og det var bare en helt fantastisk fin oplevelse. :lun:

Jeg kan huske, at det gik op for mig, at baby er i maven HELE TIDEN, da vi var til scanning :lol: Hvor den ellers skulle være, ved jeg ikke...

Og så, at det er sit helt eget lille menneske, ikke bare et ekstra organ. Det er så vildt.


Haha - det er sgu også underligt hvordan den bare besætter ens krop og gør en totalt mærkelig i hovedet. Jeg stortudede og undskyldte overfor min kæreste og jordemorden... Jeg er normalt ikke sådan en tudeprinsesse, men jeg skal da love for at den graviditet tager i for konge og fosterland når det gælder tuderiet.... :lol: Jeg kunne slet ikke styre det, det bare væltede frem.
1
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 10. jul 2019, 16:22

Ladysparrow skrev:
Rapfisk skrev:
Ladysparrow skrev:Så er scanningen overstået - og alt var som det skulle være... :dåne: Jeg tudede som bare den, men nu sidder jeg og stirrer på 4 scanningsbilleder af den lille bebs. Som ikke var særligt medgørlig, jeg var oppe og hoppe, ryste maven for at få baby til at vende rigtigt. Vi var henvist til en privatklinik da vores egen ikke havde tid og det var bare en helt fantastisk fin oplevelse. :lun:

Jeg kan huske, at det gik op for mig, at baby er i maven HELE TIDEN, da vi var til scanning :lol: Hvor den ellers skulle være, ved jeg ikke...

Og så, at det er sit helt eget lille menneske, ikke bare et ekstra organ. Det er så vildt.


Haha - det er sgu også underligt hvordan den bare besætter ens krop og gør en totalt mærkelig i hovedet. Jeg stortudede og undskyldte overfor min kæreste og jordemorden... Jeg er normalt ikke sådan en tudeprinsesse, men jeg skal da love for at den graviditet tager i for konge og fosterland når det gælder tuderiet.... :lol: Jeg kunne slet ikke styre det, det bare væltede frem.


Både mig og min mand havde tårer trillende ned ad kinderne. Det er bare en virkelig rørende oplevelse.

Lige nu er jeg er mest spændt på hvornår man kan se på mig at jeg er gravid (jeg er 15+1).
2
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 10. jul 2019, 19:41

Her er det gået rigtig hurtigt med maven fra 18+.
1
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Graviditet"