Ondt i fødderne

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Ondt i fødderne

Indlægaf HappyHippo » 7. jul 2019, 22:35

Går du mere end du plejer? Hvis du lige er blevet mor, tænker jeg, du går meget med barnevognen? Det lyder som en irritation i en muskelsene i foden. Nærmere bestemt den, der er beskrevet tidligere.
Mit bedste råd vil være hvile og udstrækning af foden. Derefter let genoptræning med en elastik.
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Ondt i fødderne

Indlægaf HappyHippo » 7. jul 2019, 22:37

kidkomb skrev:Wtf?
Har været meget plaget af smerter i fødderne i halvandet år nu. Ingen kan finde ud af hvad det er. Men mine smerter sidder under fødderne. Efterhånden stråler det helt op gennem benene til lårene når det er værst.
Værst om morgenen eller når jeg har siddet stille.
Forskellen er at jeg har ingen børn, er ikke gravid og mine hænder gør også ondt.
Jeg har fået taget adskillige blodprøver og været til hele to forskellige reumatologer og ingen fatter noget.
Sidste par måneder gået til fys som giver akupunktur og det hjælper, men kun kortvarigt. For nylig blevet "sendt tilbage" til lægen af min fys med besked om at jeg bør udredes nærmere idet hun kun kan symptombehandle og det bliver værre.
Har også fået nægtet at få målt d-vitamin da jeg hverken er mørk i huden eller går med tørklæde (tak for lort)
Jeg tager dog ret meget d-tilskud selv. 40mikrogram dagligt.


Det kunne lyde som nervebetændelse (polyneuropati), men det er du vel blevet udredt for?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Ondt i fødderne

Indlægaf FruKuk » 9. jul 2019, 17:34

2/3 dele af mødrene (inklusiv mig selv) i min omgangskreds har døjet med ondt i fødderne 1-2 år efter graviditet. Jeg har derfor tilskrevet det noget hormonelt.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Ondt i fødderne

Indlægaf Moxy-lady » 9. jul 2019, 17:58

Ej hvor underligt at det kan være (efter)graviditetsbaseret.

Mine smerter er meget forskelligartede, og kommer forskellige steder på foden, men altid (primært) når jeg træder på dem. Men kogt helt sammen så føles det som om huden er for lille til mine fødder. Når jeg strækker vristen føles det til gengæld som om de brænder.

Vildt nok at der er så mange herinde med forskellige typer smerter i fødderne.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Ondt i fødderne

Indlægaf Tibbler » 2. dec 2019, 19:20

Moxy-lady skrev:Det har egentlig stået på ret længe, uden jeg helt har styr på hvor længe. Men mine fødder gør ondt! Især om morgenen er det slemt, men også hvis jeg har siddet stille noget tid og skal "i gang". Det er når jeg træder på foden, men smerten er værst ovenpå foden. Hvis jeg løfter/strækker tæerne bliver det værre og det stråler ud i hele foden. Det er blevet så slemt at jeg har svært ved at gå med bare fødder herhjemme, fordi vores gulv er ret hårdt.

Jeg har en tid hos lægen i august, men jeg er nysgerrig på om det er noget andre kender til?


Fandt du nogensinde ud af, hvad det var med dine fødder?
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Ondt i fødderne

Indlægaf billiebean » 2. dec 2019, 19:25

Ej Moxy jeg har døjet med præcist den slags smerter i lidt over et år. Det startede også efter jeg fik T og nu her 1,5 år efter er det næsten væk. Jeg løb en tur for første gang i går - det har jeg ikke kunnet i 2,5 år også pga fødderne. Jeg var til læge med det, men det kom der ikke rigtig noget ud af. Måske er det hormonelt?
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Ondt i fødderne

Indlægaf Moxy-lady » 2. dec 2019, 20:54

Mine smerter har ligesom centreret sig i den ene hæl. Den gør til gengæld sindssygt ondt. Jeg går med hælsporeindlæg i den ene sko og i afskyelige crocs herhjemme. Derudover "masserer" jeg med en hoppebold som jeg kører rundt med foden, og træder ned på der hvor det gør ondt. Det hjælper faktisk bedst af alt.
0
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Helbred"