Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 13. jun 2019, 04:36

FruKuk skrev:De andre ville på McDonalds på turen til Bornholm, og grundet høj sø fik jeg glæde af min McFeast 2 gange :træt2:


Øv! Men så sætter den sig da i det mindste ikke så sidebenene :D
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LadyFox » 13. jun 2019, 04:54

Samlet vægttab: -9,8 kg
Antal uger med vægttab: 20
Startvægt uge 4: 71,4 kg
Ugens ændring i vægt: + 0,9 kg
Nuværende vægt: 61,6kg
Mål: 50 kg.

Jeg ved at det spiller ind i min vægtøgning at jeg har menstruation, men det et alligevel demotiverende med endnu en uge hvor vægten stiger i stedet for at falde.
0
...
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 13. jun 2019, 05:49

Hvor har I været dygtige her i pinsen :) :)
Me - not so much. Vi har været en tur i Sønderborg til Bon Jovi koncert, og kost-mæssigt har det ikke været godt. Ej heller øl-mæssigt.
Til gengæld har vi travet en masse km. Jeg er stadig totalt smadret i ryg og især hoften af at gå så meget.

Weekenden står på bryllup, så der kommer der også en masse indenbords.

Der er ikke at gøre ved det, jeg har jo hele tiden vidst at juni ville blive en svær måned.

Jeg har spist følgende på Sønderborg turen:
Mandag: Hamburger fra Mac og en dele-snack fra Mac. En grillet medister og 2 pølsebrød, sennep og ketchup. (Vi gik 7,4 km)
Tirsdag: Håndværker med ost og hamburgerryg. En halv pizza. En flæskestegssandwich. 2 stk ristet brød med hamburgerryg og ost. Og et læs fadbamser. (Vi gik 10 km)
Onsdag: Et pølsehorn, en halv yankiebar. Et stk smørrebrød med fiskefilet og remo. En kvart pastasalat. En bolle. Et stykke smørrebrød med hamburgerryg og italiensk salat.

Nu skal jeg lige spise fornuftigt her torsdag og fredag så det ikke stikker totalt af for mig.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Mi55y » 13. jun 2019, 06:14

Vi er jo i sommerhus, så der ryger lidt skidt indenbords; madpandekage, flæskesteg med det hele, fish and chips og i dag skal vi have is. Men det er vores eneste sommerferie i år, så det går nok. Så skejer jeg ikke ud igen før til august, hvor jeg skal jobbe på Smukfest.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 13. jun 2019, 06:27

Skorstenen skrev:Hvor har I været dygtige her i pinsen :) :)
Me - not so much. Vi har været en tur i Sønderborg til Bon Jovi koncert, og kost-mæssigt har det ikke været godt. Ej heller øl-mæssigt.
Til gengæld har vi travet en masse km. Jeg er stadig totalt smadret i ryg og især hoften af at gå så meget.

Weekenden står på bryllup, så der kommer der også en masse indenbords.

Der er ikke at gøre ved det, jeg har jo hele tiden vidst at juni ville blive en svær måned.

Jeg har spist følgende på Sønderborg turen:
Mandag: Hamburger fra Mac og en dele-snack fra Mac. En grillet medister og 2 pølsebrød, sennep og ketchup. (Vi gik 7,4 km)
Tirsdag: Håndværker med ost og hamburgerryg. En halv pizza. En flæskestegssandwich. 2 stk ristet brød med hamburgerryg og ost. Og et læs fadbamser. (Vi gik 10 km)
Onsdag: Et pølsehorn, en halv yankiebar. Et stk smørrebrød med fiskefilet og remo. En kvart pastasalat. En bolle. Et stykke smørrebrød med hamburgerryg og italiensk salat.

Nu skal jeg lige spise fornuftigt her torsdag og fredag så det ikke stikker totalt af for mig.


Håber, du har haft en god tur til min børne/ungdomsby :D
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 13. jun 2019, 06:28

Nuj, hvor gør et par ordentlige dage bare underværker!

Min oppustethed er væk efter pinsen, og det gør en gigantisk forskel!
2
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 13. jun 2019, 17:40

Det har været en god dag.
Jeg har fået:
2 stk Wasa sport med kartoffelspegepølse. 1 stk rugbrød med kartoffelspegepølse. Cherrytomater. En snackpot. En banan. Et æble. Et æg.
One pot pasta kødsovs med fuldkornsspaghetti - hurra jeg fandt en der ikke virker som savsmuld. Det er altid lidt svært at indtaste en sådan gryderet, men jeg havde 800 kcal at gøre med til aftensmaden, så jeg tror det går.
1
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Tiger » 13. jun 2019, 17:50

Jeg har gået 11500 skridt i dag og sidder og nyder en velfortjent iskaffe efter en varm gåtur.

Maden i dag:

Morgen: Rugbrød + ostehaps
Frokost: Kylling i asparges
Eftermiddag: Halv proteinbar og valnødder
Aftensmad: Æggemadder med purløg og mayo
Aften: Iskaffe

Dog mangler der nogle grøntsager i dagens kost :genert:
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 13. jun 2019, 18:00

Tiger skrev:Jeg har gået 11500 skridt i dag og sidder og nyder en velfortjent iskaffe efter en varm gåtur.

Maden i dag:

Morgen: Rugbrød + ostehaps
Frokost: Kylling i asparges
Eftermiddag: Halv proteinbar og valnødder
Aftensmad: Æggemadder med purløg og mayo
Aften: Iskaffe

Dog mangler der nogle grøntsager i dagens kost :genert:


Jeg kan da både se purløg og asparges. ;)
2
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 13. jun 2019, 18:02

MyGirl skrev:
Skorstenen skrev:Hvor har I været dygtige her i pinsen :) :)
Me - not so much. Vi har været en tur i Sønderborg til Bon Jovi koncert, og kost-mæssigt har det ikke været godt. Ej heller øl-mæssigt.
Til gengæld har vi travet en masse km. Jeg er stadig totalt smadret i ryg og især hoften af at gå så meget.

Weekenden står på bryllup, så der kommer der også en masse indenbords.

Der er ikke at gøre ved det, jeg har jo hele tiden vidst at juni ville blive en svær måned.

Jeg har spist følgende på Sønderborg turen:
Mandag: Hamburger fra Mac og en dele-snack fra Mac. En grillet medister og 2 pølsebrød, sennep og ketchup. (Vi gik 7,4 km)
Tirsdag: Håndværker med ost og hamburgerryg. En halv pizza. En flæskestegssandwich. 2 stk ristet brød med hamburgerryg og ost. Og et læs fadbamser. (Vi gik 10 km)
Onsdag: Et pølsehorn, en halv yankiebar. Et stk smørrebrød med fiskefilet og remo. En kvart pastasalat. En bolle. Et stykke smørrebrød med hamburgerryg og italiensk salat.

Nu skal jeg lige spise fornuftigt her torsdag og fredag så det ikke stikker totalt af for mig.


Håber, du har haft en god tur til min børne/ungdomsby :D


Rigtig flot og hyggelig by! Den er bare lidt træls at gå i, det går jo fanme opad hele tiden :lol: Jeg er virkelig bare vant til det flade vestjylland.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 13. jun 2019, 18:05

Min dag er gået planmæssigt, så det er fint.

Morgen: Ymer med müsli
Frokost: salat, et par sprøde rugbrødssrrænger med hummus og lidt grøntsagstarteletfyld.
Eftermiddag: en pære
Aften: frikadeller, kartofler, stuvet spidskål og råkost.

Endte faktisk med at levne fra min aftensmad, sp har lovet mig selv et stykke knækbrød eller to senere, hvis sulten sniger sig ind.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Sorenspige » 13. jun 2019, 18:56

Min dag er godkendt, selvom jeg har spist en lille flødebolle (blev budt af en elev, der havde fødselsdag) og et bolsje.

Efter stor-indkøb her til aften vandt sofaen dog over gåturen :genert:.
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 13. jun 2019, 20:15

Har tilbragt hele aftenen i køkkenet på at forberede mad til sommerfest i vuggeren i morgen UDEN at hyggespise andet end et par vindruer. Og fik aldrig mine knækbrød, fordi jeg var travlt optaget!
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf TomKah » 13. jun 2019, 20:29

Jeg har skruet ned på portionsstørrelserne de sidste par dage. Jeg kan dog stadig godt se at jeg spiser mere end mange af jer andre. Jeg spiser f.eks. buffet hver dag til frokost, og alm aftensmad med resten af familien. Vi laver bare mere kål og salat etc.

Men til gengæld har jeg fejret at jeg nu håber jeg holder mig ude af fedme kategorien fremover - Jeg er nu "kun" overvægtig - med løbebukser (!!!!). Og været ude og løbe dem til her til aften. Jeg gentog 6. Løbepas og det gav virkelig selvtillid at gøre, for det var ikke hårdt her til aften. Det kan muligvis også skyldes at jeg valgte at løbe på hårdt underlag (fortov) frem for sti.
6
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 13. jun 2019, 20:34

TomKah skrev:Jeg har skruet ned på portionsstørrelserne de sidste par dage. Jeg kan dog stadig godt se at jeg spiser mere end mange af jer andre. Jeg spiser f.eks. buffet hver dag til frokost, og alm aftensmad med resten af familien. Vi laver bare mere kål og salat etc.

Men til gengæld har jeg fejret at jeg nu håber jeg holder mig ude af fedme kategorien fremover - Jeg er nu "kun" overvægtig - med løbebukser (!!!!). Og været ude og løbe dem til her til aften. Jeg gentog 6. Løbepas og det gav virkelig selvtillid at gøre, for det var ikke hårdt her til aften. Det kan muligvis også skyldes at jeg valgte at løbe på hårdt underlag (fortov) frem for sti.



Hvor er du sej!! :banan:

Jeg spiser også buffet til frokost og almindeligt med familien om aftenen, men har efterhånden fundet regler og principper, der virker :)
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"