Hvad skal der ske med dit/dine dyr, hvis du dør?

Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29903

Hvad skal der ske med dit/dine dyr, hvis du dør?

Indlægaf TinaW » 12. jun 2019, 07:25

Affødt af en samtale med en bekendt på et lille forum, så kom jeg til at tænke på, at jeg egentligt ikke har skænket det mange tanker, hvad der skal blive af mine/vores dyr, hvis jeg dør.
Min søn er der lavet børnetestamente for, både iht. det scenarie at kun jeg afgår ved døden, men også iht. hvis både min mand og jeg gør.
Min søn ser ikke sin biologiske far og det er heller ikke planen, at han skal.
Men dyrene, dem er der ingen plan for. Går stærkt ud fra at min mand bare ville beholde hundene og kattene, hvis jeg døde, men ikke hesten.
Hesten er sær og ikke en, alle og enhver vil kunne forstå og selv om hun er ved at være en ældre dame, så kan hun reelt set have en del gode år endnu. De to yngste hunde og kattene ville umiddelbart fint få nye hjem, hvis vi begge skulle dø, mens den gamle nok ville være bedst tjent med at få fred.
Men det er ikke noget der er skrevet ned nogen steder, så hvis ikke jeg/vi får det gjort, så vil nogen skulle træffe en beslutning.
Har I gjort jer nogen tanker?
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad skal der ske med dit/dine dyr, hvis du dør?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 12. jun 2019, 08:22

Vi har faktisk ikke rigtig snakket om det. Hvis en af os dør bliver det lidt en udfordring med alle dyrene. Vi har 4 katte og 10-15 høns.
Ingen af os ville sådan umiddelbart kunne sidde i huset alene, så det ville kræve ny bolig. Der ville det blive svært at have 4 katte med.
Hønsene ville vel bare blive solgt/bortgivet, eller evt. følge med huset hvis der var interesse.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad skal der ske med dit/dine dyr, hvis du dør?

Indlægaf JoyNips » 12. jun 2019, 11:19

Min kæreste ville beholde kattene. Hesten har jeg sagt at han skal kontakt nogle bestemte veninder omkring.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvad skal der ske med dit/dine dyr, hvis du dør?

Indlægaf Santa » 12. jun 2019, 11:31

Det har vi ikke talt om, for så begynder manden da at stortude...han er en rigtig softie!
Men jeg er 100% sikker på at han beholder hunden.

Skulle vi begge dø, så tror min mor overtager den. Den er meget reserveret og hun er en af de få, den har accepteret. Og hun har hund i forvejen, som den kommer fint ud af det med i flere dage ad gangen, osse når de er alene.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvad skal der ske med dit/dine dyr, hvis du dør?

Indlægaf Pandesteg » 12. jun 2019, 11:56

NejJegErIkkeAsiat skrev:Vi har faktisk ikke rigtig snakket om det. Hvis en af os dør bliver det lidt en udfordring med alle dyrene. Vi har 4 katte og 10-15 høns.
Ingen af os ville sådan umiddelbart kunne sidde i huset alene, så det ville kræve ny bolig. Der ville det blive svært at have 4 katte med.
Hønsene ville vel bare blive solgt/bortgivet, eller evt. følge med huset hvis der var interesse.


Jeg skulle nok sørge for at få mine katte med i en ny bolig! Det ville da godt nok være dråben der fik bægret til at flyde over, hvis min mand døde, huset skulle sælges OG jeg skulle af med mine kæledyr. No fucking way!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Hvad skal der ske med dit/dine dyr, hvis du dør?

Indlægaf Fynerfin82 » 12. jun 2019, 12:02

Vi er i den heldige situation at der nærmest er kø for at overtage vores hund, så det har vi ikke snakket nærmere om. Den er nem og elsker alle, så der er ingen særlige hensyn, der skal tages højde for.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad skal der ske med dit/dine dyr, hvis du dør?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 12. jun 2019, 12:23

Pandesteg skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Vi har faktisk ikke rigtig snakket om det. Hvis en af os dør bliver det lidt en udfordring med alle dyrene. Vi har 4 katte og 10-15 høns.
Ingen af os ville sådan umiddelbart kunne sidde i huset alene, så det ville kræve ny bolig. Der ville det blive svært at have 4 katte med.
Hønsene ville vel bare blive solgt/bortgivet, eller evt. følge med huset hvis der var interesse.


Jeg skulle nok sørge for at få mine katte med i en ny bolig! Det ville da godt nok være dråben der fik bægret til at flyde over, hvis min mand døde, huset skulle sælges OG jeg skulle af med mine kæledyr. No fucking way!


:D Ja, man havde jo ikke andre valg. Men det ville blive en udfordring.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Hvad skal der ske med dit/dine dyr, hvis du dør?

Indlægaf LadyFox » 12. jun 2019, 13:13

Jeg tænker min mor ville tage ham indtil de finder en permanent løsning, hvis hun ikke ville beholde ham.
0
...
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Hvad skal der ske med dit/dine dyr, hvis du dør?

Indlægaf RavenClaw » 12. jun 2019, 16:29

Min kat er allerede flyttet ind hos min far, fordi hun har mere plads og mulighed for at være udendørs. Så jeg tænker da, at hun ville få lov til at blive der.

Ligesom jeg uden den mindste tvivl ville tage min fars hund til mig, hvis det blev nødvendigt. Hunden og katten kommer heldigvis rigtig godt ud af det med hinanden.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4865

Re: Hvad skal der ske med dit/dine dyr, hvis du dør?

Indlægaf Patience » 12. jun 2019, 23:21

Min far og min kæreste ved hvad der skal ske med min kat, hvis jeg dør. Han er en tilløber og stoler kun på mig og samtidig er han - formodentlig - en ældre kat med lidt skavanker, så han skal ikke omplaceres.
Da jeg havde heste, havde jeg også klare aftaler med mine forældre om hvad der skulle ske med dem i tilfælde af at der skete mig noget.
Ligeledes har jeg en aftale med min far om hvad der skal ske med hans hund.
Og en aftale om at overtage ansvaret for min venindes 2 heste, hvis der skulle ske hende noget.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Hvad skal der ske med dit/dine dyr, hvis du dør?

Indlægaf heysamaysa » 17. jun 2019, 11:17

hvis det kun var mig der døde ville min kæreste beholde katten (snart kattene) og jeg ville self også beholde dem hvis han døde.


hvis vi begge gik bort ved jeg faktisk ikke hvad der skulle ske. Der er ikke nogle af vores familiemedlemmer overhovedet der er kattemennesker.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad skal der ske med dit/dine dyr, hvis du dør?

Indlægaf icelady » 17. jun 2019, 11:32

Mine katte skal være hos min yngste søn og svigerdatter.


De har også skrevet ned, at skulle de dø, (feks i biluheld), så skal svigerdatterens forældre have deres hund, og jeg skal have deres kat.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Kæledyr"