Hjælp mig med at finde en brudekjole på et øjeblik

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Hjælp mig med at finde en brudekjole på et øjeblik

Indlægaf POCKETKITTEN » 15. maj 2019, 18:38

Jeg skal giftes i juli.

Jep, juli 2019. Jeg har ikke en kjole, jeg har ikke en gang en inde på radaren.

200.000 gange i mit liv har jeg haft “hvis bare jeg skulle giftes”-forelskelsen, men nu hvor det gælder, kan jeg overhovedet ikke finde noget, jeg kan lide. Jeg synes, jeg har kigget over alt.

Krav som følger:
Hvid
Lang
Ærmer (tætsiddende eller løse er ligemeget - skal dog dække det meste af overarmen)
Ikke for enkel
Må gerne være lidt boho
Prisniveau: 5.000 +/-

Det løber ret casual af stablen. Det er et surprisebryllup i en have. Men jeg skal stadig ligne en brud. Og en million.

Jeg har kigget hos Boozt, Asos, Zalando, Ellos, Miinto, Munthe, Malene Birger, Day, Theoutnet, Net-a-Porter, Mytheresa. Der er ikke noget for mig i øjeblikket.

Alle bud modtages med kyshånd og grønt! Måske er der også findeløn til det perfekte bud.

Hjælp en desperat killing.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Hjælp mig med at finde en brudekjole på et øjeblik

Indlægaf JoyNips » 15. maj 2019, 19:39

Tjek Ivy and Oak
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Hjælp mig med at finde en brudekjole på et øjeblik

Indlægaf Misantropen » 15. maj 2019, 20:42

Må det være en brugt kjole der ikke nødvendigvis er tænkt som brudekjole oprindeligt? Det burde kunne findes indenfor dit budget selvom den skal forbi en skrædder :) Etsy har mange fine boho-brudekjoler indenfor dit budget, men det er måske lige et stort nok sats pga. tidsfristen.

Ellers har jeg nogle spørgsmål :D
Skal du have slør på?
Hvordan skal dit hår skal sidde, hvilke sko og smykker du skal have på?
Er lang til dine fodsåler, ankler eller lægge?
Må den have slæb?
Skal den være skåret lige over nederst og må den have slids eller være i forskellige længder?

Og har du nogle krav eller ønsker til stof/materiale, pynt, facon, synlige detaljer, halsudskæring, hvor nedringet den må være foran og ved ryggen osv.?
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41759

Re: Hjælp mig med at finde en brudekjole på et øjeblik

Indlægaf LaMariposa » 16. maj 2019, 04:35

Hvis den må være brugt, så er der et par forslag her :) De overholder ikke alle de 5000+-, men håber det går alligevel.

https://www.vintagebrides.dk/sincerity-064

https://www.vintagebrides.dk/anna-campbell-063

https://www.vintagebrides.dk/eliza-jane-howell-039

https://www.vintagebrides.dk/oleg-cassini-061
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hjælp mig med at finde en brudekjole på et øjeblik

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. maj 2019, 04:42

Sikke nogle vidunderlige mennesker der er på debatten som tager sig tid til det er :lun:

Pocket, jeg håber at du finder den perfekte kjole :kys:
7
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hjælp mig med at finde en brudekjole på et øjeblik

Indlægaf Stitch » 16. maj 2019, 06:29

Åhhh Killing - skal du giftes? Hvor fint altså. Stort tillykke! <3
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4630
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 673
Likede indlæg: 21175

Re: Hjælp mig med at finde en brudekjole på et øjeblik

Indlægaf catnip » 16. maj 2019, 07:00

2
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Hjælp mig med at finde en brudekjole på et øjeblik

Indlægaf POCKETKITTEN » 16. maj 2019, 17:21

Hold fast, hvor er I gode! Og vildt søde, at I gider hjælpe! Jeg er overvældet. Tak for de mange gode bud og for lykønskningerne i øvrigt.

Jeg har skrevet til Nicolai om prisen på den flotte kjole, Lathyrus viser. Kan ikke finde prisen på hjemmesiden umiddelbart.

Den Catnip har linket til er også vildt flot. Jeg ville ønske, den var hvid i stedet for nude, men hvis jeg ikke finder en sådan, kunne den sagtens være et godt bud!

Derudover er jeg stadig lidt i syv sind. Men hvis I har flere gode idéer til mærker eller konkrete kjoler, så smid dem endelig i min retning.

Der er alle mulige mærker, jeg ikke havde tænkt på at se på. Needle & Threads kjoler er vildt smukke, men der er ikke lige noget, der frister mig i den nuværende kollektion. Måske vil jeg se på, hvad der findes af brugte kjoler fra det mærke.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Hjælp mig med at finde en brudekjole på et øjeblik

Indlægaf POCKETKITTEN » 16. maj 2019, 17:24

Misantropen skrev:Må det være en brugt kjole der ikke nødvendigvis er tænkt som brudekjole oprindeligt? Det burde kunne findes indenfor dit budget selvom den skal forbi en skrædder :) Etsy har mange fine boho-brudekjoler indenfor dit budget, men det er måske lige et stort nok sats pga. tidsfristen.

Ellers har jeg nogle spørgsmål :D
Skal du have slør på?
Hvordan skal dit hår skal sidde, hvilke sko og smykker du skal have på?
Er lang til dine fodsåler, ankler eller lægge?
Må den have slæb?
Skal den være skåret lige over nederst og må den have slids eller være i forskellige længder?

Og har du nogle krav eller ønsker til stof/materiale, pynt, facon, synlige detaljer, halsudskæring, hvor nedringet den må være foran og ved ryggen osv.?


Jeg vil helst ikke være for kræsen, derfor blev jeg ikke så konkret i første indlæg. Men ud over kjolen har jeg heller ikke styr på ret meget andet. Så det her er bare et skud!

Jeg skal næppe have slør på. Men jeg har ikke besluttet mig endeligt. Jeg skal have flade sandaler på i guld, blå eller brun/nude og guldsmykker. Jeg ved ikke hvilke!

Mit hår skal være opsat, men jeg ved ikke hvordan. Måske noget med en fletning eller krøllet hår i en pæn, lav knold-opsætning.

Lang er til fodsålerne. Jeg er meget ked af mine lægge og ankler, så mine ben skal være helt dækket til.

Den må gerne have slæb! Den må gerne have lidt slids. Men igen, helst ikke forskellige længder, som blotter benene for meget.

Har ingen krav til facon og pynt. Udover at jeg er ikke så meget til satin-looket. Ryggen må meget gerne være blottet i et eller andet omfang, men hvis den er for nedringet, skal jeg nok have en skrædder til at fikse det.

Jeg har kigget på Etsy, og der er (uoverskueligt) mange pæne, men jeg er ikke lige faldet over the one. Jeg er også lidt bekymret for leveringstiden og for at bruge en masse penge på kjoler, jeg måske ikke kan returnere, hvis de ikke er lige så skønne og velsiddende i virkeligheden. :genert:
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Hjælp mig med at finde en brudekjole på et øjeblik

Indlægaf POCKETKITTEN » 16. maj 2019, 17:28

Den her fra Catnips side kunne måske også være et bud. Jeg ved ikke, om den er lidt for boho trods alt. Og den sidder ikke vildt godt på modellen, så det bekymrer mig lidt. Den gennemsigtige blonde i bunden ved jeg heller ikke helt med.

Gud, hvor er det svært.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4630
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 673
Likede indlæg: 21175

Re: Hjælp mig med at finde en brudekjole på et øjeblik

Indlægaf catnip » 16. maj 2019, 17:36

POCKETKITTEN skrev:Den her fra Catnips side kunne måske også være et bud. Jeg ved ikke, om den er lidt for boho trods alt. Og den sidder ikke vildt godt på modellen, så det bekymrer mig lidt. Den gennemsigtige blonde i bunden ved jeg heller ikke helt med.

Gud, hvor er det svært.


Det er virkelig svært. Jeg prøvede SÅ mange kjoler den gang jeg skulle giftes.

Jeg er selv boho-typen, så jeg prøvede også kjoler af stof/blonde som den du viser, sådan lidt hæklet look. Men det gik slet ikke. Kjolerne virkede meget tunge på, fordi udtrykket er så "tykt"...følte mest af alt at jeg havde en dug på :wacko:
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Hjælp mig med at finde en brudekjole på et øjeblik

Indlægaf POCKETKITTEN » 16. maj 2019, 17:41

catnip skrev:
Det er virkelig svært. Jeg prøvede SÅ mange kjoler den gang jeg skulle giftes.

Jeg er selv boho-typen, så jeg prøvede også kjoler af stof/blonde som den du viser, sådan lidt hæklet look. Men det gik slet ikke. Kjolerne virkede meget tunge på, fordi udtrykket er så "tykt"...følte mest af alt at jeg havde en dug på :wacko:


Det er v i r k e l i g svært. Jeg elsker sådan noget som det her. Men jeg har virkelig brug for at dække mine overarme, så jeg ikke tænker over det på dagen.

Note til mig selv: Du er på budget!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af POCKETKITTEN 16. maj 2019, 17:49, rettet i alt 2 gange.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Hjælp mig med at finde en brudekjole på et øjeblik

Indlægaf POCKETKITTEN » 16. maj 2019, 17:43

Åh... :love: Men lidt for Ringenes Herre-agtig.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Mode"