Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 15. maj 2019, 07:57

Sof skrev:Får SMS’er fra en almennyttig boligforening jeg ikke bor i og aldrig har boet i, flere byer væk. Sådan nogle “ejendomskontoret er lukket xxx” eller “husk at det varme vand er lukket dd”

Kan kun finde en mailadresse på deres ejendomskontor, hvor jeg har frabedt mig flere sms’er. Nu er der fandme kommet en til. 5. SMS på 2 uger. Bliver så træt. Må de overhovedet spamme mig med sms’er uden at jeg har givet samtykke til det og uden en mulighed for at afmelde det?


Jeg (eller min bank) havde fået registreret det sidste ciffer mit tlf.nr. forkert i min netbank. Det opdagede jeg først efter nogle uger, hvor det undrede mig, at jeg ikke fik sms'er, når der var en ny besked til mig, selvom jeg havde tilmeldt mig det. Jeg tænker, at den mand, som havde det tlf.nr., nok også var ret forundret/irriteret over at få sms'er om, at der var en ny besked til ham i netbank fra en bank, som han måske slet ikke var kunde i. Jeg rettede det selv, da jeg blev klar over det, men jeg ved faktisk ikke, hvilke muligheder banken havde haft for at rette det, hvis manden havde henvendt sig og brokket sig, inden jeg selv fik gjort noget ved det.

Jeg ved ikke, om det kan være noget af det samme i dit tilfælde? Hvis det er, har boligselskabet måske ikke mulighed for at gå ind og ændre det. Men de kunne da i det mindste svare på din mail.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29895

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 15. maj 2019, 07:58

kidkomb skrev:Fiat.
Are you f*cking kidding me??
"Vi har 120 års jubilæum så vi giver 120 måneders fabriksgaranti. Ja, du læste rigtigt 10 års fabriksgaranti."

Fast forward til det med småt "ja, altså 10 år eller 100.000km. WTF!? Der er sgu da ingen der kører under 100.000km på 10 år? Klaphatte. Bondefangeri!


Vi kører ca. 8000 -10.000 km om året i vores ene bil, så for os ville den være oplagt.
Den anden, som vi bruger når vi skal køre længere ture kører ca. 15.000 km om året.

(Og ja, det er ren luksus at have to biler, med vores lille kørselsbehov)
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 15. maj 2019, 08:17

TinaW skrev:
kidkomb skrev:Fiat.
Are you f*cking kidding me??
"Vi har 120 års jubilæum så vi giver 120 måneders fabriksgaranti. Ja, du læste rigtigt 10 års fabriksgaranti."

Fast forward til det med småt "ja, altså 10 år eller 100.000km. WTF!? Der er sgu da ingen der kører under 100.000km på 10 år? Klaphatte. Bondefangeri!


Vi kører ca. 8000 -10.000 km om året i vores ene bil, så for os ville den være oplagt.
Den anden, som vi bruger når vi skal køre længere ture kører ca. 15.000 km om året.

(Og ja, det er ren luksus at have to biler, med vores lille kørselsbehov)

Til sammenligning har Kia 7 år eller 150.000km. Det andet vil simpelthen blive opfattet som værre noget snyderi af de fleste mennesker.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 15. maj 2019, 08:20

Jeg kører 30.000 km om året, så jeg er godt tilfreds med 5 års garanti og ubegrænsede kilometer. Jeg synes faktisk også, at Fiats "slagtilbud" er på kanten af ufint.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29895

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 15. maj 2019, 08:22

kidkomb skrev:
TinaW skrev:
kidkomb skrev:Fiat.
Are you f*cking kidding me??
"Vi har 120 års jubilæum så vi giver 120 måneders fabriksgaranti. Ja, du læste rigtigt 10 års fabriksgaranti."

Fast forward til det med småt "ja, altså 10 år eller 100.000km. WTF!? Der er sgu da ingen der kører under 100.000km på 10 år? Klaphatte. Bondefangeri!


Vi kører ca. 8000 -10.000 km om året i vores ene bil, så for os ville den være oplagt.
Den anden, som vi bruger når vi skal køre længere ture kører ca. 15.000 km om året.

(Og ja, det er ren luksus at have to biler, med vores lille kørselsbehov)

Til sammenligning har Kia 7 år eller 150.000km. Det andet vil simpelthen blive opfattet som værre noget snyderi af de fleste mennesker.


Jeg er godt klar over de fleste har et kørselsbehov på +20.000 km om året.
Vi har 5 år eller 100.000 km på vores mitsubishier. Min bliver 4 år i år og på trods af, at jeg kørte 25.000 km. i den det første 3/4 år jeg havde den, inden vi flyttede herover, så har den kun kørt lige under 40.000 km. Så 5.000 km om året de sidste tre år.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29895

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 15. maj 2019, 08:23

sigge skrev:Jeg kører 30.000 km om året, så jeg er godt tilfreds med 5 års garanti og ubegrænsede kilometer. Jeg synes faktisk også, at Fiats "slagtilbud" er på kanten af ufint.


Hvilket bilmærke er det, der har ubegrænset km?
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 15. maj 2019, 08:26

TinaW skrev:
sigge skrev:Jeg kører 30.000 km om året, så jeg er godt tilfreds med 5 års garanti og ubegrænsede kilometer. Jeg synes faktisk også, at Fiats "slagtilbud" er på kanten af ufint.


Hvilket bilmærke er det, der har ubegrænset km?


Hyundai. Og sælgeren var ikke bleg for at slå på det, da jeg købte min bil. :-D
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29895

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 15. maj 2019, 08:28

sigge skrev:
TinaW skrev:
sigge skrev:Jeg kører 30.000 km om året, så jeg er godt tilfreds med 5 års garanti og ubegrænsede kilometer. Jeg synes faktisk også, at Fiats "slagtilbud" er på kanten af ufint.


Hvilket bilmærke er det, der har ubegrænset km?


Hyundai. Og sælgeren var ikke bleg for at slå på det, da jeg købte min bil. :-D


Klart nok. Det er også flot, hvis man har et forholdsvis stort kørseslbehov.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 15. maj 2019, 08:35

TinaW skrev:
sigge skrev:
TinaW skrev:
sigge skrev:Jeg kører 30.000 km om året, så jeg er godt tilfreds med 5 års garanti og ubegrænsede kilometer. Jeg synes faktisk også, at Fiats "slagtilbud" er på kanten af ufint.


Hvilket bilmærke er det, der har ubegrænset km?


Hyundai. Og sælgeren var ikke bleg for at slå på det, da jeg købte min bil. :-D


Klart nok. Det er også flot, hvis man har et forholdsvis stort kørseslbehov.

Vi lander på knap 30.000km om året og kan derfor nærmest kun vælge Hyundai. Alt andet ville være galimatias. Jeg er dog ret vild med Fiat Tipo, så jeg er skidesur over deres dårlige tilbud. Men når man kigger på deres crashtest (og blandt andet derfor deres lave gensalgsværdi) så er det nok meget godt at det ikke bliver dem.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 15. maj 2019, 09:22

Hårh, vores Hyundai har kørt 90.000 på under to år :genert:
2
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sof » 15. maj 2019, 09:43

sigge skrev:
Sof skrev:Får SMS’er fra en almennyttig boligforening jeg ikke bor i og aldrig har boet i, flere byer væk. Sådan nogle “ejendomskontoret er lukket xxx” eller “husk at det varme vand er lukket dd”

Kan kun finde en mailadresse på deres ejendomskontor, hvor jeg har frabedt mig flere sms’er. Nu er der fandme kommet en til. 5. SMS på 2 uger. Bliver så træt. Må de overhovedet spamme mig med sms’er uden at jeg har givet samtykke til det og uden en mulighed for at afmelde det?


Jeg (eller min bank) havde fået registreret det sidste ciffer mit tlf.nr. forkert i min netbank. Det opdagede jeg først efter nogle uger, hvor det undrede mig, at jeg ikke fik sms'er, når der var en ny besked til mig, selvom jeg havde tilmeldt mig det. Jeg tænker, at den mand, som havde det tlf.nr., nok også var ret forundret/irriteret over at få sms'er om, at der var en ny besked til ham i netbank fra en bank, som han måske slet ikke var kunde i. Jeg rettede det selv, da jeg blev klar over det, men jeg ved faktisk ikke, hvilke muligheder banken havde haft for at rette det, hvis manden havde henvendt sig og brokket sig, inden jeg selv fik gjort noget ved det.

Jeg ved ikke, om det kan være noget af det samme i dit tilfælde? Hvis det er, har boligselskabet måske ikke mulighed for at gå ind og ændre det. Men de kunne da i det mindste svare på din mail.


De svarede 5 minutter efter jeg havde brokket mig - det hjælper åbenbart... - at numrene er trukket fra krak, efter en søgning på adresser i bebyggelsen. De kunne ikke forklare hvordan mit nummer er kommet med. Det har dog været mit nummer i 10 år og står ikke på krak/DGS eller lign. Nu ville de afmelde det manuelt.

Men der er så lige kommet en SMS mere om vandledninger :sarkasme:


Jeg får indimellem SMS’er der tydeligvis er til en anden, en fodboldtræner i den anden ende af landet, men vores numre er også kun 1 ciffer fra hinanden, mit er 7 og hans er 9.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29895

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 15. maj 2019, 10:51

Postnord!
Pakke afleveret på vores adresse i mandags (modtagerflex) og min mand har modtaget besked om, at pakken er afleveret.
Det var bare ikke vores pakke, men en pakke til en anden.
Jeg kontakter postnord, sag oprettes og jeg får ok til, at udlevere den forkert modtagne pakke til hende, der skulle have haft den.
Svar fra postnord i dag, vedrørende vores manglende pakke: Den er afleveret på den aftalte flexmodtager sted.
Øh nej, stadig ikke og desuden så er det sted de lagde pakken, ikke det aftalte sted.
Det er første gang i de tre år jeg har boet her, de kludrer i det, de må have fået ny omdeler.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf PaleSeptember » 15. maj 2019, 11:27

Guilded_Lily skrev:Hårh, vores Hyundai har kørt 90.000 på under to år :genert:


Vores Qashqai rundede 100.000 km, inden den blev 2 år.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf gro71 » 15. maj 2019, 13:44

LaMariposa skrev:Hvidløg i kantinen! Hvorfor skal det være i stort set alt?


Sådan har "min" kantine det med koriander! Hader det som pesten, men de sniger det ind i hvadsomhelst :badr:
2
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Anne Droid » 15. maj 2019, 14:18

En netbutik hvor jeg havde købt en kjole. Indehaveren ringer mandag og lægger en besked på min mobil om at jeg skal ringe. Det var der først tid til i dag. Indehaveren kom med en lang forklaring om fejl i netbutikken og at det er menneskeligt at fejle og at hun ikke vil annullere en ordre uden at snakke med kunden. Nå, men jeg ville faktisk hellere have haft en mail om det allerede samme dag som hun opdagede fejlen. Allerhelst ville jeg have min kjole. Nu går der så 3 unødvendige dage med at få mine penge retur. Og nu skal jeg finde en anden kjole.
0
Klimatosse

Tilbage til "Generelt"