Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Anlewi » 17. apr 2019, 05:33

Du er hendes mor og kender hende bedst. Hvis du tænker det er ok med en piercing, så har du jo taget en beslutning sammen med dit barn.

Mine drenge fik efter eget ønske hul i øret da de var omkring 7-8 år.
Ældstesønnen det bliver 18 til sommer drømmer om en tatovering, det kommer ikke til at ske før, dels fordi der er nogle regler, men også fordi det er en stor beslutning som skal tænkes godt igennem. (Hvis han fastholder tatoveringer, så vil han blive anbefalet at bruge en vi kender)
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Sof » 17. apr 2019, 05:42

Jeg synes det er (for) tidligt med flere huller, også mere end ét i flippen.

Tror jeg var 15 da jeg fik ekstra i flipperne, mindes at selv de mest grænsesøgende piger på min skole var 14-15 år før de fik ringe i navle/næse/øjenbryn.

Jeg ville nok sætte en grænse deromkring til en (harmløs) piercing eller flere huller, tænker jeg. Men når I allerede lidt har aftalt turen, så tror jeg det bliver svært at trække i lang igen.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Santa » 17. apr 2019, 06:12

Jeg synes at det er alt for tidligt at tillade piercinger i 5.kl!
Jeg har ikke børn, men underviser netop den aldersklasse, og det er bestemt ikke normen med piercinger - har aldrig haft en elev med mere end de almindelige to huller i ørerne. De går heller ikke med makeup.
For mig er det en voksen ting, som ser helt forkert ud på børn. Og selvfølgelig ønsker børnene sig at se voksne ud, men det skal de jo, det er en del af frigørelsesprocessen.
8
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf JoyNips » 17. apr 2019, 06:32

Flere huller i ørerne eller navlepiercing ville jeg kunne acceptere omkring de 15-16 år. Andet end det bliver først når de er fyldt 18.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf thomassneum » 17. apr 2019, 06:55

Når jeg føler hun er gammel nok til at forstå konsekvenserne.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf HappyPaww » 17. apr 2019, 07:03

Personligt synes jeg at det burde være en aldersgrænse på minimum 10 år for almindelige huller i ørerne - det er fuldstændig unødvendigt at “pynte” et lille barn (ISÆR spæd- og småbørn) ved at skyde metalgenstande igennem dem :sur:

Øvrige piercinger synes jeg bør være 18 år ligesom tatoveringer.
6
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf hotlips » 17. apr 2019, 07:06

Min får ikke engang lov til at få almindelige huller i ørerne før han er 13-14 år, jeg anser det for mishandling hvis ikke han selv helt sikkert kan forstå hvad det er før han får lov og jeg håber at trække den til han er 15..Men så er det til gengæld også op til ham selv inden for de små huller hvor piercingen kan tages ud, dvs ingen kæmpe huller i ørerne eller faste stave men om han så vil have hul i næsen med en kæde til øret eller hvad det er der ret vide grænser for.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf girl_beat » 17. apr 2019, 08:04

Jeg ville sige efter konfirmation eller ved 15-års alderen. Nok fordi jeg ser det mere som en ‘voksenting’ eller i hvert fald til teenagere frem for til børn :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Guilded_Lily » 17. apr 2019, 08:06

Jeg har sat en grænse for almindelige huller i ørerne fra 10 år for min datter. Det er hun ikke helt tilfreds med, fordi flere af pigerne i hendes 0.klasse har fået det lavet i år. Men jeg synes bare, det er så grimt til så små piger - og jeg kan slet ikke have det på spædbørn!

Piercinger vil jeg helst ikke se før 18.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Fru Sunshine » 17. apr 2019, 09:03

Min datter var 5, da hun fik de første, 10 ved de næste og 15, da hun fik piercet næsen.

Med en 15-årig var jeg ikke gået med til diverse piercinger, der kan påvirkes af vækst som f.eks bryst og navle, men næse og ører var fint.

Og ja, jeg har selv både piercinger og tatoveringer.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Sorenspige » 17. apr 2019, 20:45

Jeg er lærer på mellemtrinnet for børn på din datters alder, og på den skole vil det være usædvanligt med piercinger ud over almindelige huller i ørerne. Jeg tror faktisk ikke, at jeg har set det.

Det er heller ikke almindeligt i overbygningen, hvor børnene jo er op til 15-16 år.

Jeg har aldrig selv haft huller i ørene. Jeg måtte ikke for min mor, da jeg var yngre, og da jeg endelig måtte, havde jeg ikke lyst. Jeg ved derfor ikke helt, hvor min egen grænse går. Håber, mine børn er store, inden de bringer det på bane (*tropådet*).
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Fru Sunshine » 17. apr 2019, 20:56

Jeg er også mellemtrinslærer, og på min skole er det ret almindeligt med huller i øreflipperne.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Misantropen » 17. apr 2019, 22:20

Jeg er umiddelbart ikke afvisende overfor at min 10-12 årige datter får huller i ørerne. Huller i ørerne er ret uskyldigt og ikke særlig voksenagtigt i sig selv hvis der bruges diskrete ørestikkere, synes jeg, men store ringe, diamantøreringe etc. er noget andet.

Jeg synes det er fantastisk når folk tør udtrykke sig og se anderledes ud med deres udseende og påklædning end pøblen, det vil jeg hellere end gerne støtte mit barn i at turde! Jeg er generelt også glad for piercinger og tatoveringer, men jeg ville være så ked af det hvis mit barn “skamferede” sit ansigt med en masse piercinger(eller mere permanente modifikationer) for at gøre oprør eller fyldte sin krop med synlige fuldemandstatoveringer. Modifikationer der er sjove og smarte i øjeblikket, men som kan få konsekvenser for mit barns jobmuligheder og andres opfattelse af mit barn. Det er bare ikke alle der synes snuskede punkere fx er særlig tiltalende, selvom udseendet ikke altid burde være relevant.

Men jeg har ikke børn så det er sikkert nemt for mig at udtale mig om, men årsagen til ønsket (og selvfølgelig hvilken form for udsmykning vi taler om) ville være afgørende for om jeg gav lov. Forstod mit barn ikke konsekvenserne eller at andre ikke bare skal være ligeglade ville det være et klokkeklart nej uanset om det var 10 eller 17 år. Jeg ville heller ikke tøve med at opsøge en piercer eller tatovør hvis denne piercede/tatoverede mit mindreårige barn, men sådan overordnet set er jeg ikke afvisende :-D
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Sorenspige » 17. apr 2019, 23:34

Fru Sunshine skrev:Jeg er også mellemtrinslærer, og på min skole er det ret almindeligt med huller i øreflipperne.


Det er det også på min skole, men ikke flere huller og heller ikke oppe i brusket.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Hvornår ville I lade jeres barn få en piercing?

Indlægaf Zonta » 18. apr 2019, 04:39

Jeg tror jeg vil sætte grænsen i starten af teenageårene. Der må barnet få huller i ørerne - men må gerne få to huller i øreflippen f.eks. Piercinger så jeg helst, at de venter længere med. Gerne til de er i slutningen af teenageårene - og helst ikke nogen, der er efterlader alt for synlige ar, når de tages ud. Tatoveringer skal de slet ikke have før de bliver 18 og jeg håber sådan, at de vil tænke sig om på det punkt.

Jeg er nok meget farvet af mig selv. Jeg fik huller i øreflippen (ét i den ene og to i den anden), da jeg var 15. Jeg tror ikke jeg måtte før.
Da jeg var 18, fik jeg lavet en næsepiercing og da jeg var 20, fik jeg en tragus. De blev begge pillet ud, da jeg var omkring 22, tror jeg nok. Da jeg var 24, fik jeg en tatovering.
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Forældre"