Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 16. apr 2019, 23:16

FormerlyKnownAs skrev:
Zonta skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg tåler selv solen virkelig dårligt og det her tog mig 1 time med faktor på. Det har gjort virkelig ondt og jeg har ikke kunnet have håret nede fordi det stikker, har ikke kunnet ligge på siden fordi det brænder og strammer og jeg skaller så i dag :rulle: Men jeg har også rødt hår, så det giver sig selv.

DE9211DD-B27F-4467-9590-46B872FD7748.jpeg


Min mand er helt modsat og tåler den super godt og kan da godt blive lidt rosa, men dagen efter er han brun. Vores søn er i princippet helt lys, men bliver ren nougat efter en time. Og har sig helt blonde hår til :love:

Nellie og jeg er nok bare dømt til faktor 50 i skyggen og hotelværelse ml 10-16 :stoned:

Hun er blevet noget pænere i dag efter at meget af huden er blevet nulret af. Men frygter aftryk fra det store sår :trist:

Måske spørger jeg dumt, men bruger I ikke solhat til hende?


Solhat, solcreme løst langt tyndt tøj og skygge.

Wow, det er alligevel vildt. Der ville jeg altså også have svoret, at hun var safe. Og jeg er selv med i de blege, rødhåredes klub, der er vant til at passe på.

Hun har ikke tilfældigvis haft noget i hovedet inden, som kunne skabe en reaktion, vel? Ej, det lyder måske også dumt, men det er fordi jeg gik i gymnasiet med en, som havde ordnet rodfrugter og tog sol bagefter uden at have vasket grundigt hænder. Det viser sig, at der er et stof i pastinak (tror jeg - det kan også være jordskok eller persillerod), der giver en kemisk reaktion, hvis huden er udsat for sol mens saften fra grøntsagen er på huden. Hun fik nemlig store blærer med væske på hænderne og endte med at have begge hænder forbundet et stykke tid.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. apr 2019, 23:51

Zonta skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Zonta skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg tåler selv solen virkelig dårligt og det her tog mig 1 time med faktor på. Det har gjort virkelig ondt og jeg har ikke kunnet have håret nede fordi det stikker, har ikke kunnet ligge på siden fordi det brænder og strammer og jeg skaller så i dag :rulle: Men jeg har også rødt hår, så det giver sig selv.

DE9211DD-B27F-4467-9590-46B872FD7748.jpeg


Min mand er helt modsat og tåler den super godt og kan da godt blive lidt rosa, men dagen efter er han brun. Vores søn er i princippet helt lys, men bliver ren nougat efter en time. Og har sig helt blonde hår til :love:

Nellie og jeg er nok bare dømt til faktor 50 i skyggen og hotelværelse ml 10-16 :stoned:

Hun er blevet noget pænere i dag efter at meget af huden er blevet nulret af. Men frygter aftryk fra det store sår :trist:

Måske spørger jeg dumt, men bruger I ikke solhat til hende?


Solhat, solcreme løst langt tyndt tøj og skygge.

Wow, det er alligevel vildt. Der ville jeg altså også have svoret, at hun var safe. Og jeg er selv med i de blege, rødhåredes klub, der er vant til at passe på.

Hun har ikke tilfældigvis haft noget i hovedet inden, som kunne skabe en reaktion, vel? Ej, det lyder måske også dumt, men det er fordi jeg gik i gymnasiet med en, som havde ordnet rodfrugter og tog sol bagefter uden at have vasket grundigt hænder. Det viser sig, at der er et stof i pastinak (tror jeg - det kan også være jordskok eller persillerod), der giver en kemisk reaktion, hvis huden er udsat for sol mens saften fra grøntsagen er på huden. Hun fik nemlig store blærer med væske på hænderne og endte med at have begge hænder forbundet et stykke tid.


Nej slet ikke. Hun lå og sov 30 min, hvorfor at det også kun er den ene side af ansigtet som er ramt, under parasol og hendes barnevognsparaply som har specielt foer med uvhalløj. Men solen er jo bare top skarp herude. Vi havde vitterligt ikke skænket en tanke at det kunne ske med parasol, creme osv. Jeg er jo selv påpasselig og var også kun i pool i 10 min pga sol og især at vandspejlingen kan være noget man ikke lige tænker over. Men det var nok til at jeg blev forbrændt. Og hun har jo helt ny urørt og sart babyhud.

Min søn får noget medicin som kan gøre ens hud mere sart ift sol, men typisk for ham nougatbarnet har det ikke haft indflydelse på ham. Heldigvis.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. apr 2019, 12:42

Er der nogle af jer som har en sengehimmel og som kn forklare hvordan stoffet er? Tænker at lave en selv og vil købe stof en af dagene. Men jeg kan ikke rigitg gennemskue hvordan de er i kvalitet og jeg kan jo ikke rigtig se dem på andet end billeder. Mange af dem ligner noget tynd bomuld/hør der krøller let.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 17. apr 2019, 14:21

FormerlyKnownAs skrev:Er der nogle af jer som har en sengehimmel og som kn forklare hvordan stoffet er? Tænker at lave en selv og vil købe stof en af dagene. Men jeg kan ikke rigitg gennemskue hvordan de er i kvalitet og jeg kan jo ikke rigtig se dem på andet end billeder. Mange af dem ligner noget tynd bomuld/hør der krøller let.


Det er sådan, vores sengehimmel er. Den er købt brugt, og ligner en (flot) hjemmesyet en af slagsen.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 17. apr 2019, 18:05

Er der andre, der har oplevet i et spring (lige pt. spring 6), at ungen ÆDER? :genert:

J har altid spist okay - ikke voldsomt meget, heller ikke voldsomt lidt. Han har altid ligget på sin kurve helt perfekt, så vi har aldrig været bekymrede. For et par dage siden begyndte han at spise virkelig meget. Både om dagen og natten. Er det virkelig bare et spring? Vi har om natten skåret ned på MME-pulver i flaskerne for at få ham til at spise mere om dagen. Nu spiser han meget både dag og nat :lol: Giver ingen mening :stoned: Han er i øvrigt 8½ måned.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. apr 2019, 00:09

Depeche_Mama skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Er der nogle af jer som har en sengehimmel og som kn forklare hvordan stoffet er? Tænker at lave en selv og vil købe stof en af dagene. Men jeg kan ikke rigitg gennemskue hvordan de er i kvalitet og jeg kan jo ikke rigtig se dem på andet end billeder. Mange af dem ligner noget tynd bomuld/hør der krøller let.


Det er sådan, vores sengehimmel er. Den er købt brugt, og ligner en (flot) hjemmesyet en af slagsen.

Er hvordan? Tynd “krøllet” bomuld?
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 18. apr 2019, 04:43

Ulempen ved at Benjamin bliver mere bevidst og selvstændig er virkelig, at vi har så mange konflikter lige nu. Jeg har fx været nødt til at pakke vores kiks væk i en dåse, for ser han dem stå på køkkenbordet eller finder den i en skuffe siger han "min min min min min!!!!" og accepterer ikke er nej :gisp: han ved også udemærket godt hvor jeg opbevarer vores ostehaps i køleskabet :lol:

Han bliver så gal når han får nej, smider sig på gulvet og kaster med de ting, der lige er i nærheden ..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 18. apr 2019, 04:45

twinkle skrev:Ulempen ved at Benjamin bliver mere bevidst og selvstændig er virkelig, at vi har så mange konflikter lige nu. Jeg har fx været nødt til at pakke vores kiks væk i en dåse, for ser han dem stå på køkkenbordet eller finder den i en skuffe siger han "min min min min min!!!!" og accepterer ikke er nej :gisp: han ved også udemærket godt hvor jeg opbevarer vores ostehaps i køleskabet :lol:

Han bliver så gal når han får nej, smider sig på gulvet og kaster med de ting, der lige er i nærheden ..

Åh altså, jeg frygter virkelig den fase :genert: Magter slet ikke det der med at sige nej 1000 gange .... Må man gerne sige det?
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. apr 2019, 04:57

Zonta skrev:
twinkle skrev:Ulempen ved at Benjamin bliver mere bevidst og selvstændig er virkelig, at vi har så mange konflikter lige nu. Jeg har fx været nødt til at pakke vores kiks væk i en dåse, for ser han dem stå på køkkenbordet eller finder den i en skuffe siger han "min min min min min!!!!" og accepterer ikke er nej :gisp: han ved også udemærket godt hvor jeg opbevarer vores ostehaps i køleskabet :lol:

Han bliver så gal når han får nej, smider sig på gulvet og kaster med de ting, der lige er i nærheden ..

Åh altså, jeg frygter virkelig den fase :genert: Magter slet ikke det der med at sige nej 1000 gange .... Må man gerne sige det?


Ikke alle rammer den. Vi har aldrig været igennem det det. Så bare kryds fingre :D
2
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 18. apr 2019, 05:13

Zonta skrev:
twinkle skrev:Ulempen ved at Benjamin bliver mere bevidst og selvstændig er virkelig, at vi har så mange konflikter lige nu. Jeg har fx været nødt til at pakke vores kiks væk i en dåse, for ser han dem stå på køkkenbordet eller finder den i en skuffe siger han "min min min min min!!!!" og accepterer ikke er nej :gisp: han ved også udemærket godt hvor jeg opbevarer vores ostehaps i køleskabet :lol:

Han bliver så gal når han får nej, smider sig på gulvet og kaster med de ting, der lige er i nærheden ..

Åh altså, jeg frygter virkelig den fase :genert: Magter slet ikke det der med at sige nej 1000 gange .... Må man gerne sige det?


Det gør vi herhjemme. Jeg synes det er vigtigt for ham at lære ordet nej. Særligt når han kun er 15 mdr. og ikke har de kognitive forudsætninger for, at forstå mere komplekse sætninger/ord. Det er nok ikke pædagogisk eller politisk korrekt at sige nej, der burde jeg vel forebygge konflikten ved at give ham et alternativ. Men altså, hvis jeg giver ham noget andet end det han vil have, så smider han bare med det..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 18. apr 2019, 10:05

Vi er i sommerhus. Bare far og mor og Birk i et sommerhus, uden planer eller noget. Det er fandme det bedste, vi har gjort længe. Fred og ro og samvær. Nice.
Samtidig har vi besluttet at vi ikke alle skal til bryllup i Madrid til sommer, som var planen. Far og Birk bliver hjemme, og jeg tager derover for en weekend, og har i stedet min søster som date. Har nogle af jer andre undværet baby så længe? Han kommer til at være ni måneder, og det drejer sig om to døgn.
I andre rejsenyheder har der været familieforøgelse i Jylland, og jeg vil derfor meget gerne hjem og se min lille nye nevø. Men dsb er lårt her i påsken, og jeg skal ikke op i en togbus med Birk under armen. Så må vente med at tage afsted til efter påsken. Har helt vildt mege hjemve. Sådan nogle gange er det ikke fedt at være flyttet til København for kærligheden.

Og så har jeg købt en ny fastvikle. Jeg aner ikke om den er god, jeg købte den af to årsager: 1) Den er pæn, 2) Den hedder Birk.
Jeg bærer ret meget, mest i bæresele, men jeg vil virkelig gerne have det til at fungere i fastvikle. Det går dog bedre og bedre.
3
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 18. apr 2019, 10:25

Joe skrev:Vi er i sommerhus. Bare far og mor og Birk i et sommerhus, uden planer eller noget. Det er fandme det bedste, vi har gjort længe. Fred og ro og samvær. Nice.
Samtidig har vi besluttet at vi ikke alle skal til bryllup i Madrid til sommer, som var planen. Far og Birk bliver hjemme, og jeg tager derover for en weekend, og har i stedet min søster som date. Har nogle af jer andre undværet baby så længe? Han kommer til at være ni måneder, og det drejer sig om to døgn.
I andre rejsenyheder har der været familieforøgelse i Jylland, og jeg vil derfor meget gerne hjem og se min lille nye nevø. Men dsb er lårt her i påsken, og jeg skal ikke op i en togbus med Birk under armen. Så må vente med at tage afsted til efter påsken. Har helt vildt mege hjemve. Sådan nogle gange er det ikke fedt at være flyttet til København for kærligheden.

Og så har jeg købt en ny fastvikle. Jeg aner ikke om den er god, jeg købte den af to årsager: 1) Den er pæn, 2) Den hedder Birk.
Jeg bærer ret meget, mest i bæresele, men jeg vil virkelig gerne have det til at fungere i fastvikle. Det går dog bedre og bedre.

Det lyder skønt med sommerhus! Vi laver en lignende model i sydens varme det meste af maj måned. Ingen planer eller faste aftaler - bare mor, far og baby med masser af tid til hinanden :lun:

Kan godt forstå dine overvejelser med Madrid, men hvis I er helt færdige med amningen, og den lille fyr og far hygger sig sammen og har styr på rutinerne, tror jeg ikke du skal være bekymret :) Har selv noget arbejdsrelateret et par dage væk hjemmefra, når S er 10 mdr, men er mentalt ikke helt nået til at forholde mig til det endnu...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 18. apr 2019, 13:18

Sofie har dårlig mave - på 3. dagen nu. Og det i en grad, så det går igennem body og bukser og løber ned af mor og på gulvet :tie: . Heldigvis kun når hun er vågen, og oftest i forbindelse med, at hun spiser eller får flaske. Hun sover ok omend lidt uroligt om dagen, og er kun lidt mere pylret end normalt. Aftensmåltidet går dog op i hat og briller for tiden og blev i går erstattet af en flaske. :rulle:

Udover væske, er der så noget at være obs på? Hvor længe må de have tynd mave?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 18. apr 2019, 15:23

Mi55y skrev:Sofie har dårlig mave - på 3. dagen nu. Og det i en grad, så det går igennem body og bukser og løber ned af mor og på gulvet :tie: . Heldigvis kun når hun er vågen, og oftest i forbindelse med, at hun spiser eller får flaske. Hun sover ok omend lidt uroligt om dagen, og er kun lidt mere pylret end normalt. Aftensmåltidet går dog op i hat og briller for tiden og blev i går erstattet af en flaske. :rulle:

Udover væske, er der så noget at være obs på? Hvor længe må de have tynd mave?

Almen tilstand er nok det vigtigste. Men jeg havde ringet til vagtlægen for lige at høre ad hvad jeg skulle være obs på - når nu vi går ind i en masse helligdage.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 18. apr 2019, 17:12

Hvilken solcreme kan i anbefale med faktor 50? Jeg har købt en fra la roche-posay, men den er tæt på umulig at smøre ud, og gør Benja helt hvid i hovedet...
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Forældre"