Debattens mødregruppe

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 16. apr 2019, 06:22

Pyh det ser voldsomt ud dulle.

Kan man mon få de der babyhandsker (dem med kun en tommel) i blød bomuld ude ved jer? Det er nok bedste bud. Alternativt en af hendes strømper om hånden.

Om hun er imponeret over løsningen svarer hun nok selv på. Mine unger har ikke accepteret strømper på hænder e tricket nogensinde, de har testet lungekapacitet som protest.
2
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 16. apr 2019, 06:30

Zonta skrev:
Moxy-lady skrev:
Årh sikke noget skidt, kan godt forstå at det gør dig ked af det. :ae:


Sangius skrev:
Øv hvor træls :(

Godt vi bor i et land hvor det opdages og ordnes, trods alt ♡


Tak, søde jer :blomst:

Det var bare lidt hårdt, for lægen sagde også, at hans pung er unormalt lille og han syntes heller ikke testiklerne sad helt normalt (altså i forhold til andre tilfælde, hvor de ikke er faldet ned). Og han sagde, at personligt troede han ikke på, at det nogensinde ville kunne ske af sig selv. Men nu må vi se hvad de siger på Rigshospitalet. På Næstved Sygehus opererer de nemlig ikke børn under 2 år, så der skal vi videre til børnekirurgisk afdeling, tror jeg nok.

Jeg tror egentlig jeg er mest bange for, at det kommer til at betyde noget på længere sigt. At hans kønsdele ikke kommer til at se normale ud (børn kan være så onde mod hinanden og specielt i de år, hvor de får fokus på kønsdele, hvis man så ikke lige ligner flertallet) eller at det får konsekvenser for hans fertilitet. I forhold til hans kønsdele sagde en børnelæge på barselsgangen, at "han har en ordentlig diller!", så dét kører da i det mindste for ham :lol:


Men at den er unormalt lille betyder det ikke bare, at stenen aldrig har været i pungen? Det fik vi at vide dengang at grundet størrelsen på pungen hos E gættede de på at stenen havde været nede at vende (stenen var ikke nede i løbet af de 7 mdr han var ude inden operation, så det var i maven).
Den kan selvfølgelig hos J ligge at sted der ikke er ligetil, men det tænker jeg de undersøger nærmere når I kommer til det hospital hvor han skal opereres, så det ville jeg ikke tænke så meget på nu.

E's pung er forøvrigt ujævn, fordi den sten der blev opereret ned sidder stadig højere end den anden. Lægerne tjekker hvert år til de årsundersøgelser ham har været til (han er lige blevet 5). I værste fald, fik vi at vide ved forundersøgelse til operation dengang, skal han opereres igen inden 12 år. Men lægerne har alle frikendt ham fra at der er noget galt. Den er ikke hoppet op igen, som ellers kan ske. Jeg krydser fingre for at ham hverken bliver drillet med det, eller det har påvirket hans fertilitet, men man kan ikke vide noget om det nu her alligevel.
3
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 16. apr 2019, 06:30

H&M har kradsevanter i deres netshop, hvis det er - Otto synes det er en fest at have dem på!
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. apr 2019, 06:40

Lulu skrev:Pyh det ser voldsomt ud dulle.

Kan man mon få de der babyhandsker (dem med kun en tommel) i blød bomuld ude ved jer? Det er nok bedste bud. Alternativt en af hendes strømper om hånden.

Om hun er imponeret over løsningen svarer hun nok selv på. Mine unger har ikke accepteret strømper på hænder e tricket nogensinde, de har testet lungekapacitet som protest.



Det er et seriøst sår hun har i ansigtet. Troede egenrligt at det var tyndt, men mærkede det i dag da jeg smurte med honning i dag og det er ret tykt. Jeg er selvsagt ret bekymret for ardannelse :(

Det var faktisk en god idé med noget på hænderne. Vi tager 4 dage i Bangkok fra i morgen og måske de har nogle i H&M eller andre børnebutikker. De gør det meget med noget på hænderne til babyer herude har jeg bemærket. Det kunne være godt, i hvert fald til om natten tænker jeg

Strømper gør vi det ikke i de her 38-40 grader.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 16. apr 2019, 06:41

Lulu skrev:
Men at den er unormalt lille betyder det ikke bare, at stenen aldrig har været i pungen? Det fik vi at vide dengang at grundet størrelsen på pungen hos E gættede de på at stenen havde været nede at vende (stenen var ikke nede i løbet af de 7 mdr han var ude inden operation, så det var i maven).
Den kan selvfølgelig hos J ligge at sted der ikke er ligetil, men det tænker jeg de undersøger nærmere når I kommer til det hospital hvor han skal opereres, så det ville jeg ikke tænke så meget på nu.

E's pung er forøvrigt ujævn, fordi den sten der blev opereret ned sidder stadig højere end den anden. Lægerne tjekker hvert år til de årsundersøgelser ham har været til (han er lige blevet 5). I værste fald, fik vi at vide ved forundersøgelse til operation dengang, skal han opereres igen inden 12 år. Men lægerne har alle frikendt ham fra at der er noget galt. Den er ikke hoppet op igen, som ellers kan ske. Jeg krydser fingre for at ham hverken bliver drillet med det, eller det har påvirket hans fertilitet, men man kan ikke vide noget om det nu her alligevel.

Det spurgte jeg også om - det giver jo god mening, hvis ikke der har været noget til at udvide huden og han afkræftede det i hvert fald ikke :)

Jeg googlede lidt i går og det ser ud til, at mange med retinerede testikler (omkring 60%) får problemer med fertiliteten i en varierende grad og at uanset om de bliver opereret eller ej, er deres risiko for testikelkræft også øget. Det er ikke så fedt, for min mand har haft testikelkræft, så jeg synes det kommer lidt tæt på.
Man vil jo bare gerne ens børn det bedste :mellow:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. apr 2019, 06:41

Little_Woman skrev:H&M har kradsevanter i deres netshop, hvis det er - Otto synes det er en fest at have dem på!


Ja jeg vil se om de har dem her.

Jeg tror at hun bliver rasende. Hun er MEGET glad for af hele hånden, eller begge, i munden
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12975

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 16. apr 2019, 13:32

Wow det ser virkelig voldsomt ud med den solskoldning! Håber det hurtigt bliver bedre!

Herhjemme er vi spændt på om børnene arver mandens sarte færingehud eller om de bliver mere gennemsnitlige som mig og tåler solen normalt. Jeg håber virkelig for dem at de ikke får mandens sarte hud, han er også typen der kan blive rød trods faktor 50...
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. apr 2019, 13:50

.
Senest rettet af FormerlyKnownAs 26. apr 2019, 06:29, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 16. apr 2019, 13:57

Hvor er det synd for hende. Men hvor er hun altså sød! :love:
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. apr 2019, 14:03

Moxy-lady skrev:Hvor er det synd for hende. Men hvor er hun altså sød! :love:


Tak :kys:

Altså vi synes jo også at hun er sød, men også temmelig tyk- og tung :lol: Hun ligner sin storebror på en prik, hun er bare markant større end han var på samme tidspunkt. Min mand synes at jeg er mega streng fordi jeg ikke synes at hun er den kønneste/fineste lille baby :genert:
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 16. apr 2019, 14:21

Nå, Zoe sover sin anden lur nu her, og jeg får tid til at skrive om min bad mom dag i går :trist:

Jeg havde glemt en aftale med nogle studieveninder så huhej vilde dyr afsted til kbh og på Dalle valle, hvor der altid er mange mennesker. Vi fik dog en plads i hjørnet så det var ikke så slemt. Men herefter besluttede jeg mig for at tage en tur i ikea. Jeg skulle have bakke og pude mv til Zoes stol, da det er lidt nemmere at bruge den, nu hun er begyndt at få grød. Det var i og for sig heller ikke så forfærdeligt, hvis det ikke var fordi turen blev meget længere end planlagt. Hun røg i viklen halvvejs og tilbage i vognen da vi skulle hjem. Men grundet det offentlige var vi først hjemme kl 20, og da jeg skulle give hende grød kastede hun sig over maden i vildskab. Jeg havde ammet hende ret længe i ikea, men en kombination (tænker jeg) af sult og tryghedsbehov gjorde at hun var umættelig. Og herefter gik det bare ned af bakke, hun var så ulykkelig. Jeg vidste jo egentlig godt at der var en ret stor chance for at ikea ovenpå Dalle valle ville være for meget, men hun er bare sådan en champ at jeg håbede at det ville være okay. Shit, hvor havde jeg skidt samvittighed, og jeg brugte bare den næste times tid på at trøste hende og Undskylde :whine: vi har, som jeg har fortalt om før, haft en del hårde aftener ift putning, men det her var anderledes. Hun var ikke sur, hun var dybt ulykkelig. Ravnemor! Hun faldt dog i rimelig tid i søvn, og har så ligget klistret op ad mig hele natten :lun:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 16. apr 2019, 14:56

FormerlyKnownAs skrev:Jeg tåler selv solen virkelig dårligt og det her tog mig 1 time med faktor på. Det har gjort virkelig ondt og jeg har ikke kunnet have håret nede fordi det stikker, har ikke kunnet ligge på siden fordi det brænder og strammer og jeg skaller så i dag :rulle: Men jeg har også rødt hår, så det giver sig selv.

DE9211DD-B27F-4467-9590-46B872FD7748.jpeg


Min mand er helt modsat og tåler den super godt og kan da godt blive lidt rosa, men dagen efter er han brun. Vores søn er i princippet helt lys, men bliver ren nougat efter en time. Og har sig helt blonde hår til :love:

Nellie og jeg er nok bare dømt til faktor 50 i skyggen og hotelværelse ml 10-16 :stoned:

Hun er blevet noget pænere i dag efter at meget af huden er blevet nulret af. Men frygter aftryk fra det store sår :trist:

Måske spørger jeg dumt, men bruger I ikke solhat til hende?
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 16. apr 2019, 16:04

FormerlyKnownAs skrev:
Little_Woman skrev:H&M har kradsevanter i deres netshop, hvis det er - Otto synes det er en fest at have dem på!


Ja jeg vil se om de har dem her.

Jeg tror at hun bliver rasende. Hun er MEGET glad for af hele hånden, eller begge, i munden


Otto stikker gerne poterne, inkl vanter i munden :lun:
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12975

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 16. apr 2019, 16:56

Jeg er mest bad-mom på den der måde at jeg virkelig ikke kan overskue at være sammen med min datter i morgen :genert: Jeg er jo gravid igen og har så meget kvalme og så mange smerter lige nu at det bare er uoverskueligt med lange dage alene med hende, og egentlig er jeg også lidt nervøs for sikkerhedselementet da jeg er tæt på at besvime flere gange hver dag, dog er det cirka en uge siden jeg sidst rent faktisk besvimede, så jeg tænker det nok går. Bliver svimmelheden slem kan jeg ringen manden hjem fra arbejde, og så må han arbejde lidt hjemmefra om aftenne når hun sover, men vil virkelig gerne undgå at skulle rigne efter ham, men gør det selvfølgelig hvis det ikke føles sikkert.

I dag var vi på Experimentarium, det kan ikke anbefales i ferier, gal der var proppet! Jeg satte mig ned konstant, men alligevel er mit bækken og lænd virkelig ramt nu, og jeg ved ikke helt hvad vi gør i morgen. Heldigvis er i morgen sidste dag jeg er alene hjemme, så har manden også ferie. Havde tænkt på zoologisk museum hvor vi også har årskort til, men tænker der sikkert også er proppet med børn, og så kræver det museum meget gang, og det ved jeg ikke om kroppen kan ovenpå de sidste to dage jeg har været alene med hende. Jeg glæder mig virkelig til at have født og igen kunne overskue andet end at sove...

Tilgengæld spiser datteren enorme mængder mad når vi er på tur! Det er helt sindssygt, hun spiste en stor boks svamperisotto (på størrelse med hvad jeg spiste til aftensmad i går), en kvart ananas, lige under 2 skiver rugbrød med pålæg, 3 skorper samt en lille bøtte med pasta og ærter, og et par bidder af en samosa. Og det var altså efter morgenmad herhjemme, så fra ca 9.30 til vi var hjemme kl 14 :lol: Jeg forstår virkelig ikke hvordan hun kan kværne så meget! Jeg havde lavet en madpakke hvor jeg troede der var rigeligt til mig også, men min kvalme gjorde jeg ikke rigtig kunne spise noget, og hun spiste så op i stedet :lol:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. apr 2019, 22:44

Zonta skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg tåler selv solen virkelig dårligt og det her tog mig 1 time med faktor på. Det har gjort virkelig ondt og jeg har ikke kunnet have håret nede fordi det stikker, har ikke kunnet ligge på siden fordi det brænder og strammer og jeg skaller så i dag :rulle: Men jeg har også rødt hår, så det giver sig selv.

DE9211DD-B27F-4467-9590-46B872FD7748.jpeg


Min mand er helt modsat og tåler den super godt og kan da godt blive lidt rosa, men dagen efter er han brun. Vores søn er i princippet helt lys, men bliver ren nougat efter en time. Og har sig helt blonde hår til :love:

Nellie og jeg er nok bare dømt til faktor 50 i skyggen og hotelværelse ml 10-16 :stoned:

Hun er blevet noget pænere i dag efter at meget af huden er blevet nulret af. Men frygter aftryk fra det store sår :trist:

Måske spørger jeg dumt, men bruger I ikke solhat til hende?


Solhat, solcreme løst langt tyndt tøj og skygge.
0

Tilbage til "Forældre"