Nakkepude/nakkestøtte/rejsepude og fodstøtter til lang flyvetur

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
hejdi
Indlæg: 230
Tilmeldt: 8. maj 2016, 18:44
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Nakkepude/nakkestøtte/rejsepude og fodstøtter til lang flyvetur

Indlægaf hejdi » 13. apr 2019, 20:43

Jeg skal på en 12 timers flyvetur ud og 13 timer hjem, og skal have købt en nakkepude, men jeg er godt nok i tvivl om hvilken det skal være. Jeg har indtil nu kun prøvet de billige oppustelige af slagsen, som man har med til stranden mv., og jeg ved den ikke vil være god nok til at sikre noget søvn på så lang en tur.

Der er bla. følgende krav:

- Jeg skal sidde ved gangen ud, og i midten hjem, så kan ikke bruge vinduet til at læne mig op af. Det skal derfor være en pude der støtter til begge sider, og helst også hagen, så man ikke vågner ved at man "nikker" - og uden at man selv skal flytte den fra side til side for at få støtte i begge sider. Jeg har i forvejen virkelig svært ved at sove ordentlig i et fly, så der skal være mindst muligt der risikerer at vække mig, hvis jeg først er faldet i søvn.
- Den skal være smallere bagpå end i siderne, så hovedet ikke bliver presset for meget fremad.
- Den skal kunne spændes sammen foran, så man også kan vende den om og have fuld hagestøtte, uden at den glider ned.
- Den skal være i fast materiale/med fyld, ikke oppustelig (hvis den bliver utæt, er man lidt f*cked)
- Den skal helst kunne pakkes sammen til mindre størrelse i et medfølgende hylster, som kan spændes fast på håndbagagen

Jeg har søgt primært youtube og Amazon UK tyndt og læst/set anmeldelser, og hælder pt. mest til denne fra Cabeau, som ser ud til at opfylde ovenstående - Evolution S3.

https://xtragrej.dk/shop/557-hovedpuder ... ricerunner

Jeg er dog i tvivl om det kan betale sig at købe S3 modellen som kan spændes fast til sædets hovestøtte - jeg er kun 165 cm høj og ved ikke mit hoved når helt derop :D Så måske det bare skal være den almindelige model som ikke kan spændes fast:

https://xtragrej.dk/shop/557-hovedpuder ... nakkepude/

Har nogen herinde erfaring med en af Cabeau modellerne? Og om S3 kan bruges hvis man ikke er så høj?
Eller har i anbefalinger til andre modeller der opfylder mine krav?

Jeg er i øvrigt også meget tæt på at bestille denne fodstøtte, da et andet problem er at jeg får meget urolige ben hvis jeg skal sidde ret op og ned så længe, og uden tvivl vil have gavn af at kunne få benene op i højde (jeg har købt støttestrømper):

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07 ... 4WMS&psc=1

Nogen der har erfaring med den slags? Jeg ville gerne have en hvor man kan putte en bog ind i et hulrum i midten så den bliver fast i overfladen, og så man kan have begge fødder ved siden af hinanden - men den eneste model jeg har kunnet finde sendes ikke til DK. Nogle klager over at det er irriterende at den fungerer som hængekøje, så fødderne tvinges ind over hinanden - men jeg tænker trods alt det er bedre end ingenting?

Der følger sovemaske med fodstøtten, og derudover tager jeg skum-ørepropper med - burde jeg så ikke været dækket ind med udstyr til flyveturen, til at sikre noget søvn? (udover godt med tøj, evt. mad, underholdning osv.)
:)
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Nakkepude/nakkestøtte/rejsepude og fodstøtter til lang flyvetur

Indlægaf Annione » 16. apr 2019, 05:54

Du skal have dig et nap scarf https://trtltravel.com/

Du kan sidde ret op og ned og sove - den har reddet mange af mine flyveture, bl.a. den seneste, hvor vi fløj i 20 timer samlet. Jeg sover så godt med den. Og jeg har endda den ældre version - de nye ændringer ser ret vilde ud.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16992
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Nakkepude/nakkestøtte/rejsepude og fodstøtter til lang flyvetur

Indlægaf LaMariposa » 16. apr 2019, 05:57

Hvis du ender med Anniones forslag, så har jeg en, som du kan købe billigt :) Min hals er alt for kort til bøjlen, så jeg slet ikke bruge min.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Re: Nakkepude/nakkestøtte/rejsepude og fodstøtter til lang flyvetur

Indlægaf Ekliptika » 16. apr 2019, 22:14

Jeg har den nakkepude du linker til - eller i hvert fald en der ligner den rigtig meget. Jeg har købt den i lufthavnen i enten København eller Heathrow. Den er rigtig god. Min indeholder memoryskum og er flad ved nakken. Den kan lukkes sammen foran, hvilket er et must, ellers glider siderne bare fra hinanden og man får ingen støtte. Min har forhøjede sider, hvilket giver rigtig god støtte. Den kan rulles sammen og gemmes i en lille pose, der fulgte med.
Jeg kender ikke den fodstøtte, du linker til. Selv har jeg en oppustelig fodpude/støtte, som virker rigtig fint til mig og mine børn. Kan pakkes sammen så den Intet fylder og pustes op i flyet. Har købt den i lufthavnen i Chicago, ved ikke hvor den ellers kan købes, men jeg kan prøve at google og se, om den kommer frem.
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Re: Nakkepude/nakkestøtte/rejsepude og fodstøtter til lang flyvetur

Indlægaf Ekliptika » 16. apr 2019, 22:17

Google evt inflatable leg rest for air travel.
1
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
hejdi
Indlæg: 230
Tilmeldt: 8. maj 2016, 18:44
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Re: Nakkepude/nakkestøtte/rejsepude og fodstøtter til lang flyvetur

Indlægaf hejdi » 22. apr 2019, 10:23

Annione skrev:Du skal have dig et nap scarf https://trtltravel.com/

Du kan sidde ret op og ned og sove - den har reddet mange af mine flyveture, bl.a. den seneste, hvor vi fløj i 20 timer samlet. Jeg sover så godt med den. Og jeg har endda den ældre version - de nye ændringer ser ret vilde ud.


Den har jeg også kigget på (tro mig, jeg har kigget på MANGE modeller!) - men jeg kan ikke forlige mig med tanken om at man kun har støtte på den ene side af hovedet - men ellers et godt bud :)
0
hejdi
Indlæg: 230
Tilmeldt: 8. maj 2016, 18:44
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Re: Nakkepude/nakkestøtte/rejsepude og fodstøtter til lang flyvetur

Indlægaf hejdi » 22. apr 2019, 10:24

LaMariposa skrev:Hvis du ender med Anniones forslag, så har jeg en, som du kan købe billigt :) Min hals er alt for kort til bøjlen, så jeg slet ikke bruge min.


Tak for tilbuddet - jeg har besluttet mig for Cabeau Evolution modellen. Jeg har også en kort hals, så heller ikke sikkert din passer til mig :lol2:
1
hejdi
Indlæg: 230
Tilmeldt: 8. maj 2016, 18:44
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Re: Nakkepude/nakkestøtte/rejsepude og fodstøtter til lang flyvetur

Indlægaf hejdi » 22. apr 2019, 10:27

Ekliptika skrev:Jeg har den nakkepude du linker til - eller i hvert fald en der ligner den rigtig meget. Jeg har købt den i lufthavnen i enten København eller Heathrow. Den er rigtig god. Min indeholder memoryskum og er flad ved nakken. Den kan lukkes sammen foran, hvilket er et must, ellers glider siderne bare fra hinanden og man får ingen støtte. Min har forhøjede sider, hvilket giver rigtig god støtte. Den kan rulles sammen og gemmes i en lille pose, der fulgte med.
Jeg kender ikke den fodstøtte, du linker til. Selv har jeg en oppustelig fodpude/støtte, som virker rigtig fint til mig og mine børn. Kan pakkes sammen så den Intet fylder og pustes op i flyet. Har købt den i lufthavnen i Chicago, ved ikke hvor den ellers kan købes, men jeg kan prøve at google og se, om den kommer frem.


Tak for infoen. Jeg har netop bestilt Cabeau modellen (uden mulighed for at spænde den fast til sædets nakkestøtte, da tror jeg er for lav til at kunne udnytte det, så er spændt på hvordan den er.

Mht. fodstøtte, så har jeg også kigget på de oppustelige - men jeg tænker de vil spærre helt for at andre kan komme forbi, og da jeg på udturen skal sidde ved gangen og ikke ved siden af nogen jeg kender, så bliver det vist for irriterende.
Så jeg har bestilt og modtaget "hængekøje" modellen. Så må vi se hvordan den er, når den har stået sin prøve :D
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16992
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Nakkepude/nakkestøtte/rejsepude og fodstøtter til lang flyvetur

Indlægaf LaMariposa » 10. jun 2019, 06:23

Sigga skrev:
LaMariposa skrev:Hvis du ender med Anniones forslag, så har jeg en, som du kan købe billigt :) Min hals er alt for kort til bøjlen, så jeg slet ikke bruge min.


Har du den stadig? Er det den gamle eller nye model?


Har den stadig :) Ved ikke, om det er den gamle eller den nye, men det kan jeg da lige tjekke.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Rejser"