Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7488
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24482

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 15. apr 2019, 08:42

Det skal vi helt klart blive bedre til at gøre!
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7488
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24482

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 15. apr 2019, 08:48

For øvrigt, så synes jeg at amningerne trækker tænder ud pt. Med mindre at det foregår om natten hvor hun stadig sover, eller hun er virkelig virkelig sulten, så slipper hun konstant og græder. Hun er enormt urolig og forsøger at sætte sig op. Er der nogen der kan gennemskue hvad det kan skyldes? Hun er stadig sulten, men det ender som regel med at jeg stopper med at amme hende fordi hun ikke kan finde ro og bliver mere og mere sur. Det er virkelig trist, for jeg elsker at amme, men pt er det bare ikke særlig hyggeligt. Det er næsten det samme når hun får grød, der er det fint nok mens hun spiser, men hun bliver ked af det bagefter. Er virkelig træt af at måltiderne skal være besværlige.
0
My world 12-10-18 :lun:
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Buller » 15. apr 2019, 11:10

Moxy-lady skrev:For øvrigt, så synes jeg at amningerne trækker tænder ud pt. Med mindre at det foregår om natten hvor hun stadig sover, eller hun er virkelig virkelig sulten, så slipper hun konstant og græder. Hun er enormt urolig og forsøger at sætte sig op. Er der nogen der kan gennemskue hvad det kan skyldes? Hun er stadig sulten, men det ender som regel med at jeg stopper med at amme hende fordi hun ikke kan finde ro og bliver mere og mere sur. Det er virkelig trist, for jeg elsker at amme, men pt er det bare ikke særlig hyggeligt. Det er næsten det samme når hun får grød, der er det fint nok mens hun spiser, men hun bliver ked af det bagefter. Er virkelig træt af at måltiderne skal være besværlige.


Find en måde hvor hun kan sidde op og amme så. Det gør vi. :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9667
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29292

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 15. apr 2019, 11:22

Moxy-lady skrev:For øvrigt, så synes jeg at amningerne trækker tænder ud pt. Med mindre at det foregår om natten hvor hun stadig sover, eller hun er virkelig virkelig sulten, så slipper hun konstant og græder. Hun er enormt urolig og forsøger at sætte sig op. Er der nogen der kan gennemskue hvad det kan skyldes? Hun er stadig sulten, men det ender som regel med at jeg stopper med at amme hende fordi hun ikke kan finde ro og bliver mere og mere sur. Det er virkelig trist, for jeg elsker at amme, men pt er det bare ikke særlig hyggeligt. Det er næsten det samme når hun får grød, der er det fint nok mens hun spiser, men hun bliver ked af det bagefter. Er virkelig træt af at måltiderne skal være besværlige.


Begge mine unger har været igennem faser hvor de har været svære at amme. Jeg har haft held med:

- Amme i et lokale der er helt mørkt - herhjemme var det gæstetoilettet, for der er ingen vinduer.
- Amme gående, evt med hjælp fra ringslynge
- Amme på en yogabold
- Amme mens man synger

Hvis det virker til at være tålmodigheden der kniber, så kan du prøve brystkompressioner.

Uro ved brystet er helt normalt, om end røv træls.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11169
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12986

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 15. apr 2019, 12:14

Moxy-lady skrev:
Det er ikke sexen der er problemet, det klarer vi som regel i løbet af dagen hvis det er, men pladsen er bare lidt trang i sengen og liggen i ske bliver problematisk med Zoe i midten. Men ja, vi samsover for det meste, nogle gange starter hun i vuggen, men kommer så over i løbet af natten.


I har ikke mulighed for at stille sengen op af væggen så Zoe kan sove inderst mellem dig og væg og dig og kæresten dermd stadig kan putte? Den løsning har vi været glade for :) Evt kan man tage siden af en tremmesen og sætte på som bedside :)
2
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15176

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 15. apr 2019, 13:07

Øv, vi har lige fået at vide i dag, at J højest sandsynligt skal opereres for at få hans testikler ned i pungen :trist: Jeg ved godt, at det ikke er en stor operation eller noget farligt/alvorligt, men tanken om at han skal i narkose og skal have ondt bagefter er bare ikke særlig rar :mellow:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7488
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24482

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 15. apr 2019, 17:07

Sangius skrev:
Moxy-lady skrev:For øvrigt, så synes jeg at amningerne trækker tænder ud pt. Med mindre at det foregår om natten hvor hun stadig sover, eller hun er virkelig virkelig sulten, så slipper hun konstant og græder. Hun er enormt urolig og forsøger at sætte sig op. Er der nogen der kan gennemskue hvad det kan skyldes? Hun er stadig sulten, men det ender som regel med at jeg stopper med at amme hende fordi hun ikke kan finde ro og bliver mere og mere sur. Det er virkelig trist, for jeg elsker at amme, men pt er det bare ikke særlig hyggeligt. Det er næsten det samme når hun får grød, der er det fint nok mens hun spiser, men hun bliver ked af det bagefter. Er virkelig træt af at måltiderne skal være besværlige.


Begge mine unger har været igennem faser hvor de har været svære at amme. Jeg har haft held med:

- Amme i et lokale der er helt mørkt - herhjemme var det gæstetoilettet, for der er ingen vinduer.
- Amme gående, evt med hjælp fra ringslynge
- Amme på en yogabold
- Amme mens man synger

Hvis det virker til at være tålmodigheden der kniber, så kan du prøve brystkompressioner.

Uro ved brystet er helt normalt, om end røv træls.


Hvor er du god! Det hjalp at synge, I hvert fald denne gang. Hvor havde jeg savnet vores gode amninger, kunne jeg mærke. Blev helt rørstrømsk, der, (nærmest) midt i ikea :lol:
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7488
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24482

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 15. apr 2019, 17:09

Zonta skrev:Øv, vi har lige fået at vide i dag, at J højest sandsynligt skal opereres for at få hans testikler ned i pungen :trist: Jeg ved godt, at det ikke er en stor operation eller noget farligt/alvorligt, men tanken om at han skal i narkose og skal have ondt bagefter er bare ikke særlig rar :mellow:


Årh sikke noget skidt, kan godt forstå at det gør dig ked af det. :ae:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7488
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24482

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 15. apr 2019, 17:10

godtnavn skrev:
Moxy-lady skrev:
Det er ikke sexen der er problemet, det klarer vi som regel i løbet af dagen hvis det er, men pladsen er bare lidt trang i sengen og liggen i ske bliver problematisk med Zoe i midten. Men ja, vi samsover for det meste, nogle gange starter hun i vuggen, men kommer så over i løbet af natten.


I har ikke mulighed for at stille sengen op af væggen så Zoe kan sove inderst mellem dig og væg og dig og kæresten dermd stadig kan putte? Den løsning har vi været glade for :) Evt kan man tage siden af en tremmesen og sætte på som bedside :)


Nej, desværre. Vores soveværelse er bitte lille, så småt at vi ikke har plads til børneseng, så når hun vokser ud af vuggen er vi på den! Vi har ikke rigtig mulighed for at rykke rundt på noget som helst. Men jeg forventer at vi flytter i løbet af sommeren, og så må vi se på det til den tid

Edit: desværre må vores seng ikke stå helt op ad væggen, da det giver kæmpe problemer med fugt.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9667
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29292

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 15. apr 2019, 17:13

Zonta skrev:Øv, vi har lige fået at vide i dag, at J højest sandsynligt skal opereres for at få hans testikler ned i pungen :trist: Jeg ved godt, at det ikke er en stor operation eller noget farligt/alvorligt, men tanken om at han skal i narkose og skal have ondt bagefter er bare ikke særlig rar :mellow:


Øv hvor træls :(

Godt vi bor i et land hvor det opdages og ordnes, trods alt ♡
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11169
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12986

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 15. apr 2019, 17:20

Moxy-lady skrev:
godtnavn skrev:
Moxy-lady skrev:
Det er ikke sexen der er problemet, det klarer vi som regel i løbet af dagen hvis det er, men pladsen er bare lidt trang i sengen og liggen i ske bliver problematisk med Zoe i midten. Men ja, vi samsover for det meste, nogle gange starter hun i vuggen, men kommer så over i løbet af natten.


I har ikke mulighed for at stille sengen op af væggen så Zoe kan sove inderst mellem dig og væg og dig og kæresten dermd stadig kan putte? Den løsning har vi været glade for :) Evt kan man tage siden af en tremmesen og sætte på som bedside :)


Nej, desværre. Vores soveværelse er bitte lille, så småt at vi ikke har plads til børneseng, så når hun vokser ud af vuggen er vi på den! Vi har ikke rigtig mulighed for at rykke rundt på noget som helst. Men jeg forventer at vi flytter i løbet af sommeren, og så må vi se på det til den tid

Edit: desværre må vores seng ikke stå helt op ad væggen, da det giver kæmpe problemer med fugt.


Ja så er det ikke nemt, når I flytte rkan jeg anbefale kæmpe seng til samsovning :D Vi elsker vores enorme seng!
1
Lulu
Indlæg: 2226
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 15. apr 2019, 18:08

Zonta skrev:Øv, vi har lige fået at vide i dag, at J højest sandsynligt skal opereres for at få hans testikler ned i pungen :trist: Jeg ved godt, at det ikke er en stor operation eller noget farligt/alvorligt, men tanken om at han skal i narkose og skal have ondt bagefter er bare ikke særlig rar :mellow:


Øv. Det er bare ikke sjovt eller rart at tænke på overhovedet.
Vores store var igennem det samme ved 7 mdr. Operationen er heldigvis hurtigt overstået og personalet er meget rutineret. (jf sukker snakken tidligere, fik E forøvrigt sin første is efter operationen, fordi det skulle hjælpe godt efter narkosen (kan ikke huske hvorfor)). De små er heldigvis ikke ret mærket efter det. Sygeplejersken der var inde og kontrollere E da vi var kommet ned på stuen efter opvågning, regnede ud hvor meget flydende panodil han skulle have (de skal helst ikke have stikpille panodil efter sådan en operation fik vi at vide) og så gav vi ham den dosis 4 gange i døgnet i 4 eller 5 dage. Jeg husker ham ikke som værende ekstra pylret eller lignende efter operationen, men han var meget træt og sov nogle ret gode lure i 3 dage efter operationen (bonus info han gik fra nærmest ingen rytme til helt snorlige rytme - vi kunne stille uret efter ham efter det show).

Jeg var virkelig positiv overrasket over hele showet med hospital, indlæggelse etc. Og selvom jeg absolut ikke har behov for at sende nogle af mine unger i narkose igen, så var oplevelsen så god, at min frygt for narkose/operation etc hos ungerne er nærmest ikke eksisterende. Jeg synes virkelig vi oplevede et professionelt og godt drevet sundhedsvæsen, selvom man altid hører det modsatte.

Så pøj pøj med det hele. Jeg håber (når det nu ikke kan være anderledes) at I får en ligeså positiv oplevelse af det hele som vi havde.
5
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 15. apr 2019, 18:27

Så fik Benjamin MFR-vaccinen, og jeg kan slappe lidt mere af. Har været så pisse nervøs for de mæslinger.
Han tog det hele så fint, græd i 10 sekunder og så var vi videre i teksten. Han har haft en smule feber her til aften, og så krydser jeg fingre for at vi ellers ikke mærker mere til den vaccine :kryds:
4
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15176

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 15. apr 2019, 21:03

Moxy-lady skrev:
Årh sikke noget skidt, kan godt forstå at det gør dig ked af det. :ae:


Sangius skrev:
Øv hvor træls :(

Godt vi bor i et land hvor det opdages og ordnes, trods alt ♡


Tak, søde jer :blomst:

Det var bare lidt hårdt, for lægen sagde også, at hans pung er unormalt lille og han syntes heller ikke testiklerne sad helt normalt (altså i forhold til andre tilfælde, hvor de ikke er faldet ned). Og han sagde, at personligt troede han ikke på, at det nogensinde ville kunne ske af sig selv. Men nu må vi se hvad de siger på Rigshospitalet. På Næstved Sygehus opererer de nemlig ikke børn under 2 år, så der skal vi videre til børnekirurgisk afdeling, tror jeg nok.

Jeg tror egentlig jeg er mest bange for, at det kommer til at betyde noget på længere sigt. At hans kønsdele ikke kommer til at se normale ud (børn kan være så onde mod hinanden og specielt i de år, hvor de får fokus på kønsdele, hvis man så ikke lige ligner flertallet) eller at det får konsekvenser for hans fertilitet. I forhold til hans kønsdele sagde en børnelæge på barselsgangen, at "han har en ordentlig diller!", så dét kører da i det mindste for ham :lol:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28064

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. apr 2019, 02:07

Dag 5. Huden i resten af den brændte side er begyndt at skalle af. Vi kører stadig fed creme og honning. Jeg er imponeret over at hun slet ikke har brokket sig. Tænker at hun den næste periode får sut meget mere end ellers, for de der hænder fægter rundt og skal i munden hele tiden. Hun fik revet sig i såret i går og det gjorde selvfølgelig ondt :( Kan man mon få sådan en hunde har på når de i må gnave i et sår, bare til børn :gruble: :lol:

Første billede er da hun vågnede og så nr 2 efter et bad og noget hud blev nulret af.
Senest rettet af FormerlyKnownAs 26. apr 2019, 06:28, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Forældre"