Debattens mødregruppe

Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 14. apr 2019, 18:20

Enig med de andre, bare læg til alt det du vil.

Hvis du ser tegn på at det ikke lykkes lillesøster at få fat, så opsøg evt. en ammevejleder :)


Ift. mavestørrelsen på de helt små, så faldt jeg over det her den anden dag. Ved ikke hvorfor det overraskede mig, men maverne er noget mindre end jeg troede!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 14. apr 2019, 22:07

Det er heller ikke fordi jeg er helt hysterisk med sukker. Har givet hende en del sukkervand I forbindelse med mavekneb, det irriterede mig bare, da jeg, hvis jeg havde tænkt på det, hellere vil have givet hende melon, trods alt.

Zoe sov til 9.45 I dag, uden de store kriser i løbet af natten, det var virkelig lækkert. I dag har hun så ikke rigtig ville sove lur, det har ikke været mere end Max en time, tit mindre. Ikkr desto mindre blev kl 23 før hun sov her til aften, så jeg håber virkelig at hun sover længe igen i morgen! Hun er vildt urolig i søvnen, men vil ikke risikere at vække hende ved at svøbe hrbde, så det må blive når hun vågner og skal spise. Det hjalp at komme over til mig, og få kugledynen på.

Det er farligt, det her samsovning. Jeg kan godt mærke at jeg skal passe på at det ikke bliver en vane mere for min skyld end for hendes. Der er ingen tvivl om at hun har behov for det pt, og så er det en no brainer, men jeg rånyder det og har virkelig svært ved ikke at overbevise mig selv om at hun har behovet, også når hun sover fint i vuggen. Det bliver hårdt når hun skal på eget værelse. Generelt set har jrg nok lidt svært ved at finde kæresterollen frem pt, da jeg rånyder at være mor og får mit putte behov/kærlighedsbehov dækket af Zoe. Det er som om den anden del af mig er næsten helt slukket. Vi har selvfølgelig også haft rn vanskelig start på det her forældre-noget og det har rykket noget hos mig, men jeg er ikke sikker på at det havde været anderledes uanset. Min kæreste har ikke sagt noget og viser intet andet end forståelse og rummelighed, men det giver mig stadig lidt dårlig samvittighed.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 15. apr 2019, 03:32

Moxy-lady skrev:Det er heller ikke fordi jeg er helt hysterisk med sukker. Har givet hende en del sukkervand I forbindelse med mavekneb, det irriterede mig bare, da jeg, hvis jeg havde tænkt på det, hellere vil have givet hende melon, trods alt.

Zoe sov til 9.45 I dag, uden de store kriser i løbet af natten, det var virkelig lækkert. I dag har hun så ikke rigtig ville sove lur, det har ikke været mere end Max en time, tit mindre. Ikkr desto mindre blev kl 23 før hun sov her til aften, så jeg håber virkelig at hun sover længe igen i morgen! Hun er vildt urolig i søvnen, men vil ikke risikere at vække hende ved at svøbe hrbde, så det må blive når hun vågner og skal spise. Det hjalp at komme over til mig, og få kugledynen på.

Det er farligt, det her samsovning. Jeg kan godt mærke at jeg skal passe på at det ikke bliver en vane mere for min skyld end for hendes. Der er ingen tvivl om at hun har behov for det pt, og så er det en no brainer, men jeg rånyder det og har virkelig svært ved ikke at overbevise mig selv om at hun har behovet, også når hun sover fint i vuggen. Det bliver hårdt når hun skal på eget værelse. Generelt set har jrg nok lidt svært ved at finde kæresterollen frem pt, da jeg rånyder at være mor og får mit putte behov/kærlighedsbehov dækket af Zoe. Det er som om den anden del af mig er næsten helt slukket. Vi har selvfølgelig også haft rn vanskelig start på det her forældre-noget og det har rykket noget hos mig, men jeg er ikke sikker på at det havde været anderledes uanset. Min kæreste har ikke sagt noget og viser intet andet end forståelse og rummelighed, men det giver mig stadig lidt dårlig samvittighed.


Hvis I trives med det, så samsov!!!! Seriøst, så må I sgu knalde nogle andre steder. Jeg er kæmpe fortaler for samsovning. Vi har gjort det med den store, men ligger ikke i samme seng som Alfred, udelukkende af praktiske hensyn. 1: er bange for, at den store maser ham om natten (han ligger MAX uroligt og sover meget tungt) 2: vores soveværelse er mere et kammer end et værelse, og vi har kun plads til en 140 seng - det er for lidt til os alle fire.

Da vores store var 10 mdr, røg han i egen seng, fordi vi vækkede hinanden. Frem til da sov vi sammen, og så klarede vi kæreste-livet på andre måder.
4
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. apr 2019, 04:27

Der er jævnligt nogle der skriver at de føler sig som en lortemor fordi et eller andet. Jeg tænker at jeg snupper 1. præmien. Nellie er knap 4 mdr, og har fået en forbrænding i ansigtet pga sol. Det kom efter en time i skyggen med faktor 50. Flot. Virkelig flot. Heldigvis var det på dag 1 så stilen for resten af ferien er ligesom lagt :rulle: SÅ hyggeligt at være indenfor det meste af tiden og drengene hopper i pool hele dagen.

Vores samvittighed er sort som kul. Huden er boblet op fra kind til næseryg og nu faldet af og der er tydeligt mere på vej i pande, hårgrænse og ved øret. Vi smører og smører den endnu intakte hud, men det er et spørgsmål om tid. Det brænde åbne område har fået honning og det hjælper heldigvis virkelig godt og hurtigt.. Men shit altså... jeg burde være 1000 gange klogere med mit eget røde hår og sarte hud. Nellie har også rødligt hår :rulle:

Utroligt nok er hun totalt upåvirket. Heldigvis
Senest rettet af FormerlyKnownAs 15. apr 2019, 05:46, rettet i alt 1 gang.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 15. apr 2019, 05:30

FormerlyKnownAs skrev:Der er jævnligt nogle der skriver at de føler sig som en lortemor fordi et eller andet. Jeg tænker at jeg snupper 1. præmien. Nellie er knap 4 mdr, og har fået en forbrænding i ansigtet pga sol. Det kom efter en time i skyggen med faktor 50. Flot. Virkelig flot. Heldigvis var det på dag 1 så stilen for resten af ferien er ligesom lagt :rulle: SÅ hyggeligt at være indenfor det meste af tiden og drengene hopper i pool hele dagen.

Vores samvittighed er sort som kul. Huden er boblet op fra kind til næseryg og nu faldet af og der er tydeligt mere på vej i pande, hårgrænse og ved øret. Vi smører og smører den endnu intakte hud, men det er et spørgsmål om tid. Det brænde åbne område har fået honning og det hjælper heldigvis virkelig godt og hurtigt.. Men shit altså... jeg burde være 1000 gange klogere med mit eget røde hår og sarte hår. Nellie har ogås rødligt hår :rulle:

Utroligt nok er hun totalt upåvirket. Heldigvis


Det kan ske for selv den bedste! :ae:

Mine større søskende er også begge rødhårede og fregnede, de har godt nok brugt mange somre halvt indendøre, fordi det er sket på trods af høj faktor og hyppig indsmøring.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 15. apr 2019, 05:36

Æv, Formerly :ae:., men det er da også gået helt vildt hurtigt, at hun er blevet solbrændt. Godt, at hendes humør ikke er påvirket :kys:.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. apr 2019, 05:47

Sof skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Der er jævnligt nogle der skriver at de føler sig som en lortemor fordi et eller andet. Jeg tænker at jeg snupper 1. præmien. Nellie er knap 4 mdr, og har fået en forbrænding i ansigtet pga sol. Det kom efter en time i skyggen med faktor 50. Flot. Virkelig flot. Heldigvis var det på dag 1 så stilen for resten af ferien er ligesom lagt :rulle: SÅ hyggeligt at være indenfor det meste af tiden og drengene hopper i pool hele dagen.

Vores samvittighed er sort som kul. Huden er boblet op fra kind til næseryg og nu faldet af og der er tydeligt mere på vej i pande, hårgrænse og ved øret. Vi smører og smører den endnu intakte hud, men det er et spørgsmål om tid. Det brænde åbne område har fået honning og det hjælper heldigvis virkelig godt og hurtigt.. Men shit altså... jeg burde være 1000 gange klogere med mit eget røde hår og sarte hår. Nellie har ogås rødligt hår :rulle:

Utroligt nok er hun totalt upåvirket. Heldigvis


Det kan ske for selv den bedste! :ae:

Mine større søskende er også begge rødhårede og fregnede, de har godt nok brugt mange somre halvt indendøre, fordi det er sket på trods af høj faktor og hyppig indsmøring.


Det er SÅ upraktisk at bo i Asien og være sart med sol. Min mand og søn kan sidde i timevis i solen og bliver bare lækkert nougatbrune :rulle:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. apr 2019, 05:49

Sorenspige skrev:Æv, Formerly :ae:., men det er da også gået helt vildt hurtigt, at hun er blevet solbrændt. Godt, at hendes humør ikke er påvirket :kys:.

Meget hurtigt. Men babyhud, rødligt hår, 38 grader og høj sol er bare ikke smart. Vi burde være klogere
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 15. apr 2019, 06:57

Depeche_Mama skrev:
Moxy-lady skrev:Det er heller ikke fordi jeg er helt hysterisk med sukker. Har givet hende en del sukkervand I forbindelse med mavekneb, det irriterede mig bare, da jeg, hvis jeg havde tænkt på det, hellere vil have givet hende melon, trods alt.

Zoe sov til 9.45 I dag, uden de store kriser i løbet af natten, det var virkelig lækkert. I dag har hun så ikke rigtig ville sove lur, det har ikke været mere end Max en time, tit mindre. Ikkr desto mindre blev kl 23 før hun sov her til aften, så jeg håber virkelig at hun sover længe igen i morgen! Hun er vildt urolig i søvnen, men vil ikke risikere at vække hende ved at svøbe hrbde, så det må blive når hun vågner og skal spise. Det hjalp at komme over til mig, og få kugledynen på.

Det er farligt, det her samsovning. Jeg kan godt mærke at jeg skal passe på at det ikke bliver en vane mere for min skyld end for hendes. Der er ingen tvivl om at hun har behov for det pt, og så er det en no brainer, men jeg rånyder det og har virkelig svært ved ikke at overbevise mig selv om at hun har behovet, også når hun sover fint i vuggen. Det bliver hårdt når hun skal på eget værelse. Generelt set har jrg nok lidt svært ved at finde kæresterollen frem pt, da jeg rånyder at være mor og får mit putte behov/kærlighedsbehov dækket af Zoe. Det er som om den anden del af mig er næsten helt slukket. Vi har selvfølgelig også haft rn vanskelig start på det her forældre-noget og det har rykket noget hos mig, men jeg er ikke sikker på at det havde været anderledes uanset. Min kæreste har ikke sagt noget og viser intet andet end forståelse og rummelighed, men det giver mig stadig lidt dårlig samvittighed.


Hvis I trives med det, så samsov!!!! Seriøst, så må I sgu knalde nogle andre steder. Jeg er kæmpe fortaler for samsovning. Vi har gjort det med den store, men ligger ikke i samme seng som Alfred, udelukkende af praktiske hensyn. 1: er bange for, at den store maser ham om natten (han ligger MAX uroligt og sover meget tungt) 2: vores soveværelse er mere et kammer end et værelse, og vi har kun plads til en 140 seng - det er for lidt til os alle fire.

Da vores store var 10 mdr, røg han i egen seng, fordi vi vækkede hinanden. Frem til da sov vi sammen, og så klarede vi kæreste-livet på andre måder.


Det er ikke sexen der er problemet, det klarer vi som regel i løbet af dagen hvis det er, men pladsen er bare lidt trang i sengen og liggen i ske bliver problematisk med Zoe i midten. Men ja, vi samsover for det meste, nogle gange starter hun i vuggen, men kommer så over i løbet af natten.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 15. apr 2019, 07:03

FormerlyKnownAs skrev:Der er jævnligt nogle der skriver at de føler sig som en lortemor fordi et eller andet. Jeg tænker at jeg snupper 1. præmien. Nellie er knap 4 mdr, og har fået en forbrænding i ansigtet pga sol. Det kom efter en time i skyggen med faktor 50. Flot. Virkelig flot. Heldigvis var det på dag 1 så stilen for resten af ferien er ligesom lagt :rulle: SÅ hyggeligt at være indenfor det meste af tiden og drengene hopper i pool hele dagen.

Vores samvittighed er sort som kul. Huden er boblet op fra kind til næseryg og nu faldet af og der er tydeligt mere på vej i pande, hårgrænse og ved øret. Vi smører og smører den endnu intakte hud, men det er et spørgsmål om tid. Det brænde åbne område har fået honning og det hjælper heldigvis virkelig godt og hurtigt.. Men shit altså... jeg burde være 1000 gange klogere med mit eget røde hår og sarte hud. Nellie har også rødligt hår :rulle:

Utroligt nok er hun totalt upåvirket. Heldigvis

Enig med de andre; det kan ske for selv den bedste!

Men tak alligevel for at give mig en reminder! Vi skal snart tre uger i sol og varme, og selvom vi er bevæbnet med UV-dragt, solhat, solcreme (og søger selvfølgelig skygge) til ham den lille, har vi ikke den store erfaring med sol og babyhud. Så nu er vi nok lige en tand mere OBS :cool:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. apr 2019, 07:07

girl_beat skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Der er jævnligt nogle der skriver at de føler sig som en lortemor fordi et eller andet. Jeg tænker at jeg snupper 1. præmien. Nellie er knap 4 mdr, og har fået en forbrænding i ansigtet pga sol. Det kom efter en time i skyggen med faktor 50. Flot. Virkelig flot. Heldigvis var det på dag 1 så stilen for resten af ferien er ligesom lagt :rulle: SÅ hyggeligt at være indenfor det meste af tiden og drengene hopper i pool hele dagen.

Vores samvittighed er sort som kul. Huden er boblet op fra kind til næseryg og nu faldet af og der er tydeligt mere på vej i pande, hårgrænse og ved øret. Vi smører og smører den endnu intakte hud, men det er et spørgsmål om tid. Det brænde åbne område har fået honning og det hjælper heldigvis virkelig godt og hurtigt.. Men shit altså... jeg burde være 1000 gange klogere med mit eget røde hår og sarte hud. Nellie har også rødligt hår :rulle:

Utroligt nok er hun totalt upåvirket. Heldigvis

Enig med de andre; det kan ske for selv den bedste!

Men tak alligevel for at give mig en reminder! Vi skal snart tre uger i sol og varme, og selvom vi er bevæbnet med UV-dragt, solhat, solcreme (og søger selvfølgelig skygge) til ham den lille, har vi ikke den store erfaring med sol og babyhud. Så nu er vi nok lige en tand mere OBS :cool:


Selv tak :lol:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. apr 2019, 07:10

Billede væk
Senest rettet af FormerlyKnownAs 26. apr 2019, 06:27, rettet i alt 1 gang.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 15. apr 2019, 08:03

Åh, lille mus :ae:. Kan godt forstå, det gør ondt i mor-hjertet.

Håber, det heler hurtigt :kys:.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 15. apr 2019, 08:34

Øv med Nellie :( god bedring med hende! Jeg var ikke klar over, at man kunne blive solskoldet i skyggen :8:

Tak for alle jeres råd vedrørende amning :-D :kys:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 15. apr 2019, 08:35

Moxy-lady skrev:
Depeche_Mama skrev:
Moxy-lady skrev:Det er heller ikke fordi jeg er helt hysterisk med sukker. Har givet hende en del sukkervand I forbindelse med mavekneb, det irriterede mig bare, da jeg, hvis jeg havde tænkt på det, hellere vil have givet hende melon, trods alt.

Zoe sov til 9.45 I dag, uden de store kriser i løbet af natten, det var virkelig lækkert. I dag har hun så ikke rigtig ville sove lur, det har ikke været mere end Max en time, tit mindre. Ikkr desto mindre blev kl 23 før hun sov her til aften, så jeg håber virkelig at hun sover længe igen i morgen! Hun er vildt urolig i søvnen, men vil ikke risikere at vække hende ved at svøbe hrbde, så det må blive når hun vågner og skal spise. Det hjalp at komme over til mig, og få kugledynen på.

Det er farligt, det her samsovning. Jeg kan godt mærke at jeg skal passe på at det ikke bliver en vane mere for min skyld end for hendes. Der er ingen tvivl om at hun har behov for det pt, og så er det en no brainer, men jeg rånyder det og har virkelig svært ved ikke at overbevise mig selv om at hun har behovet, også når hun sover fint i vuggen. Det bliver hårdt når hun skal på eget værelse. Generelt set har jrg nok lidt svært ved at finde kæresterollen frem pt, da jeg rånyder at være mor og får mit putte behov/kærlighedsbehov dækket af Zoe. Det er som om den anden del af mig er næsten helt slukket. Vi har selvfølgelig også haft rn vanskelig start på det her forældre-noget og det har rykket noget hos mig, men jeg er ikke sikker på at det havde været anderledes uanset. Min kæreste har ikke sagt noget og viser intet andet end forståelse og rummelighed, men det giver mig stadig lidt dårlig samvittighed.


Hvis I trives med det, så samsov!!!! Seriøst, så må I sgu knalde nogle andre steder. Jeg er kæmpe fortaler for samsovning. Vi har gjort det med den store, men ligger ikke i samme seng som Alfred, udelukkende af praktiske hensyn. 1: er bange for, at den store maser ham om natten (han ligger MAX uroligt og sover meget tungt) 2: vores soveværelse er mere et kammer end et værelse, og vi har kun plads til en 140 seng - det er for lidt til os alle fire.

Da vores store var 10 mdr, røg han i egen seng, fordi vi vækkede hinanden. Frem til da sov vi sammen, og så klarede vi kæreste-livet på andre måder.


Det er ikke sexen der er problemet, det klarer vi som regel i løbet af dagen hvis det er, men pladsen er bare lidt trang i sengen og liggen i ske bliver problematisk med Zoe i midten. Men ja, vi samsover for det meste, nogle gange starter hun i vuggen, men kommer så over i løbet af natten.


Vi ligger aldrig i ske mere - det røg ved første barn. Den tid kommer nok igen. Nu gør vi det på sofaen :) Altså putter.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.

Tilbage til "Forældre"