Slettet

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.

Slettet

Afstemning sluttede 14. mar 2019, 23:44

Slettet
93
66%
Slettet
47
34%
 
Afgivne stemmer: 140
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2909

Re: Hvem har ret? Hjælp

Indlægaf Neverkont » 15. mar 2019, 08:35

Annione skrev:...jeg tror der er rigtig mange, der ville holde op med at spise mad, hvis de vidste, hvordan det blev til.

Altså. Kartofler vokser i ormelort. Og bliver nogle gange gødet med kolort.
Og hvor mange hænder, der har været i mund, næse og muligvis også røv, der har rørt ved din peberfrugt, inden du køber den, skyller let og nyder den?!

Fint nok, at man går op i hygiejne. Men det der... det er hysteri.


Jeg er helt enig. :D

Når man tænker på hvad vores fingre ind i mellem har rørt ved, hvor vi bare vasker hænder med håndsæbe bagefter, så burde klorin og skoldning være rigeligt til en gryde, der har været brugt på toilettet.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvem har ret? Hjælp

Indlægaf IrmaPigen » 15. mar 2019, 08:50

Man kan jo sagtens fjerne bakterierne.

Men om man så finder tanken lækker, er noget andet og ovre i den følelsesmæssige genre.

Så jeg synes det er svært at tale om "ret" i det her.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvem har ret? Hjælp

Indlægaf LaScrooge » 15. mar 2019, 08:54

Annione skrev:Hvis gryden i en længere periode havde været brugt som potte - ja, så skulle den klart smides ud. Ellers nej.

Kog dog en gryde med vand i nogle minutter - så er den klaret.

Antager at ingen her i tråden, der ville smide gryden ud, nogensinde har spist noget, der minder om kødpølser, eftersom tarme forholdsvis ofte har direkte kontakt med afføring.


Det er godt at du kommer med dit besyv; du er Debattens autoritet på området!
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Hvem har ret? Hjælp

Indlægaf LaMariposa » 15. mar 2019, 09:08

Den her tråd minder mig om en gang, hvor jeg holdt fest og en af gæsterne kastede op i min salatskål.

Selvom jeg vaskede og skoldede den bagefter, så kunne jeg bare ikke slippe tanken om, at der havde været opkast i den. Min fornuft kunne godt se, at der selvfølgelig ikke var noget tilbage, men kunne ikke slippe tanken.

Så da jeg flyttede røg den til genbrug. Håber, at den har fået et nyt og godt hjem hos nogen, der ikke kender dens fortid :-D

(Off topic off)
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Hvem har ret? Hjælp

Indlægaf LaMariposa » 15. mar 2019, 09:51

000 skrev:Spændende at se alle jeres svar. Kan se at mange synes jeg er sart :fløjt: Jeg ved godt hvor mange bakterier der er i alt muligt, som mange nævner. Jeg er bare overrasket over, hvor mange der kan abstrahere fra det og ville bruge gryden igen, men ja jeg er også ret sart :lol: det skal siges at kæresten synes det er helt normalt at bruge gryder/skåle som rengøringsspand, ligesom han også synes det er helt normalt at bruge en gryde som opkastespand, fandt jeg ud af efter en snak. Jeg ville aldrig kunne finde på at bruge køkkenting til sådan noget, så jeg forstår det nok bare ikke. :genert:


Jeg er åbenbart også sart, for jeg deler absolut heller ikke din kærestes opfattelse af, hvad man kan bruge gryder til. Så jeg forstår det heller ikke.
0
:lun: Be brave
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvem har ret? Hjælp

Indlægaf cola » 15. mar 2019, 10:05

Altså du kan jo se det fra den positive side... han ved hvor gryderne er, det betyder at han kender til et køkken og måske endda kan lave mad, det er da mere end hvad man kan sige om andre mænd :-)

Og så gør han rent... igen en ting der ikke er mange mænd der kan finde ud af, nok fordi de får skæld ud over det ikke er godt nok, så pas nu på han ikke siger "så kan du selv gøre det"
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvem har ret? Hjælp

Indlægaf Lykke » 15. mar 2019, 10:10

cola skrev:Altså du kan jo se det fra den positive side... han ved hvor gryderne er, det betyder at han kender til et køkken og måske endda kan lave mad, det er da mere end hvad man kan sige om andre mænd :-)

Og så gør han rent... igen en ting der ikke er mange mænd der kan finde ud af, nok fordi de får skæld ud over det ikke er godt nok, så pas nu på han ikke siger "så kan du selv gøre det"


Jamen han skal da have en guldmedalje.
7
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Hvem har ret? Hjælp

Indlægaf Hewlett » 15. mar 2019, 12:27

cola skrev:Altså du kan jo se det fra den positive side... han ved hvor gryderne er, det betyder at han kender til et køkken og måske endda kan lave mad, det er da mere end hvad man kan sige om andre mænd :-)

Og så gør han rent... igen en ting der ikke er mange mænd der kan finde ud af, nok fordi de får skæld ud over det ikke er godt nok, så pas nu på han ikke siger "så kan du selv gøre det"


Tænk hvordan verden ville se ud, hvis alle blev tøsefornærmede og på dramatisk vis smed "så gør jeg det bare aldrig igen, nå!"-kortet, fordi de startede med at løse en opgave på en måde der var uhensigtsmæssig og dette blev påtalt :stoned:

Og helt ærligt, så vil jeg vove at påstå at en person (kvinde som mand) der bruger madlavningsgryder til beskidt toiletvand, ikke går synderligt meget op i madlavning :fløjt:
1
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Hvem har ret? Hjælp

Indlægaf Hewlett » 15. mar 2019, 12:29

000 skrev:Spændende at se alle jeres svar. Kan se at mange synes jeg er sart :fløjt: Jeg ved godt hvor mange bakterier der er i alt muligt, som mange nævner. Jeg er bare overrasket over, hvor mange der kan abstrahere fra det og ville bruge gryden igen, men ja jeg er også ret sart :lol: det skal siges at kæresten synes det er helt normalt at bruge gryder/skåle som rengøringsspand, ligesom han også synes det er helt normalt at bruge en gryde som opkastespand, fandt jeg ud af efter en snak. Jeg ville aldrig kunne finde på at bruge køkkenting til sådan noget, så jeg forstår det nok bare ikke. :genert:


Nå, men så er jeg også sart. Det er jeg alligevel aldrig blevet kaldt :lol:
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvem har ret? Hjælp

Indlægaf Animi » 15. mar 2019, 13:03

Selvom jeg rationelt set godt ved, at gryden udmærket godt kunne blive ren igen - så ville jeg aldrig bare kunne slippe tanken om det igen. Uanset hvor lidt logisk det er. Så gryden ville ryge ud - men chancen for, at den overhovedet ville blive brugt som rengøringsspand, håber jeg virkelig er meget, meget lille, så det bliver nok aldrig et problem her :-D

Og altså ja, så kan man komme med alle sine argumenter med "Ved du hvordan mad bliver lavet" "Tænk på alt det dine hænder rører med" "Der er flere bakterier på din telefon, end i dit toilet" osv. Men rent psykologisk, er det bare ikke det samme for mig. For mig svarer det til, at man bliver kaldt hysterisk, hvis man ikke vil spise en pastaret, ens kæreste lige har sendt en spytklat ned i - fordi man jo ikke har noget imod at kysse ham og indtage ligeså meget af hans spyt. For det er jo to forskellige situationer :lol:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvem har ret? Hjælp

Indlægaf HappyPaww » 15. mar 2019, 13:07

Altså, min datter præsterede i dag at kyle tre af hendes sutter i toilettet - de er altså bare blevet kogt, og så er den potte ude...

Og jeg har også givet den store en står røreskål med ind til sengen, engang han var syg med opkast. Herregud - tingene kan da rengøres.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Hvem har ret? Hjælp

Indlægaf Delfin » 15. mar 2019, 18:57

Jeg er vildt overrasket over, hvor mange der ville smide den ud. Jeg bruger ikke mine køkkenting til det, men jeg ville end ikke overveje at smide en god gryde ud. Delfin er hermed en gris - bør jeg skifte debatnavn :D
2
14 11 14

Tilbage til "Livets forhold"