Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 14. mar 2019, 18:32

billiebean skrev:Nå en time efter mit sidste opslag opdagede manden at T har fået svamp på læberne. Heldigvis fandt vi hurtigt det der svarer til Brentan mundgel hernede, så vi er begyndt på behandling. Mistænker kraftigt at det er fordi vi har været for sløsede med at få gjort hendes sutter rene i al virvaret :/ øv. Please sig sådan noget svamp går hurtigt over?!


Der er SÅ mange børn der får svamp, uanset hvor grundig man er med hygiejnen.
Det plejer at gå hurtig over ved behandling :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Urtekussen » 14. mar 2019, 18:58

Depeche_Mama skrev:
Urtekussen skrev:Jeg så lige den tråd med en gravid og en barnløs veninde. Ville ikke skrive i den, så lægger lige mine tanker her.

Min kæreste har en veninde (faktisk en tidligere kæreste), som aldrig har fået børn. Nu er hun for gammel til det.
Hun var gravid med min kæreste, da de var sammen, men mistede, og har siden mistet igen.

Jeg har aldrig mødt hende. Efter vi annoncerede vores graviditet, har hun trukket sig meget fra deres venskab, som jeg ellers havde indtryk af var meget tæt.
Vi har tit inviteret hende, men hun kommer aldrig.
Da jeg ventede mig, meldte hun ærligt ud, at det syntes hun var svært, og derfor var hun ikke lige frisk på kaffe.
Det har jeg meget stor respekt for, og skruede ned for opdateringer om maven på Facebook (altså med min kæreste tagget). Ingen grund til at såre nogen bevidst.

Men nu er lillebror snart 4 måneder, og hun er den eneste, som ikke har set ham. Ikke engang et lillebitte like på Facebook eller et tillykke har han fået.

Det synes JEG sgu er lidt hårdt. Jeg ville jo gerne lære hans venner at kende, og vil gerne, at hun føler sig velkommen, men jeg synes også det er lidt hårdt at jeg føler, at både jeg og min kæreste bliver fravalgt af hende, fordi hun har det svært.


Den er altså svær. For man kan godt forstå hendes tanker og følelser, og det er sgu ret befriende, at hun melder klart ud. Men på et tidspunkt må hun jo også indse, at verden ikke kan stå stille, uagtet hendes kampe.
Men igen. Jeg er ikke barnløs, så det er nemt nok at sige.

Det er også lidt sådan jeg har det.
Jeg vil gerne tage så meget hensyn som muligt, men jeg synes også det er virkelig hårdt at vi bliver fravalgt.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Buller » 14. mar 2019, 20:40

Mi55y skrev:Jeg stoler mere på VisitSweden end borgerservice. :lol: Det var trods alt samme borgerservice, der klippede hul i min kollegas pas, da han kom for at hente det bestilte ekstra pas. Det pas som han lige havde fået Kina-visum på, som skulle bruges ugen efter :tie:


Vi har været igennem Sverige 4 gange med baby. Ingen af gangene har de villet se pas på ham, kun os. Navneattest er rigeligt.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 15. mar 2019, 21:02

Min mand har lige sagt til mig, at han synes Benjamin skal lære at sove en hel nat i sin egen seng - det skal han være tryg ved :wacko:

Sådan som det er nu, er det altid mig der vågner hen på natten ved, at Benjamin enten græder eller står op i sin seng og "kalder". Så tager jeg ham op og bærer ham ind til os, hvor putter ham i smørhullet. Han falder som regel i søvn så snart han kommer op til mig, og sover videre uden problemer når han bliver lagt i vores seng.

Det er bare totalt skørt for mig, at han SKAL sove i sin egen seng en helt nat for det "skal han kunne". Jeg gik ind til mine forældre hver nat ind til jeg var 7-8 år, og vidste at jeg altid havde muligheden hvis jeg fik brug for det. Det ebbede ligesom naturligt ud af sig selv på et tidspunkt.
Sådan har det ikke været for min mand eller hans søskende, og måske er det derfor han tænker som han gør... Synes bare det er omsonst at tale om, når Benjamin kun lige bliver 14 mdr. om lidt.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 15. mar 2019, 21:17

twinkle skrev:Min mand har lige sagt til mig, at han synes Benjamin skal lære at sove en hel nat i sin egen seng - det skal han være tryg ved :wacko:

Sådan som det er nu, er det altid mig der vågner hen på natten ved, at Benjamin enten græder eller står op i sin seng og "kalder". Så tager jeg ham op og bærer ham ind til os, hvor putter ham i smørhullet. Han falder som regel i søvn så snart han kommer op til mig, og sover videre uden problemer når han bliver lagt i vores seng.

Det er bare totalt skørt for mig, at han SKAL sove i sin egen seng en helt nat for det "skal han kunne". Jeg gik ind til mine forældre hver nat ind til jeg var 7-8 år, og vidste at jeg altid havde muligheden hvis jeg fik brug for det. Det ebbede ligesom naturligt ud af sig selv på et tidspunkt.
Sådan har det ikke været for min mand eller hans søskende, og måske er det derfor han tænker som han gør... Synes bare det er omsonst at tale om, når Benjamin kun lige bliver 14 mdr. om lidt.


Måske hans ide fordufter hvis du siger det er hans kamp alene. :devil:


Vores 6 årige kommer ind hver nat. Den 2 årige gør, hvis hun vågner. Jeg er helt enig med dig i at børn gerne må være i soveværelset. :kys:
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 16. mar 2019, 01:24

Tak for svar omkring pottetræning. Tror vi stille og roligt begynder med bøger osv, og ser om det øger bevidstheden omkring emnet :)

Kender i det fjollede, når man ikke kan sove fordi børnene sover? Thea bliver jo puttet i egen seng, men kommer altid ind i smørhullet om natten.
Men har endnu ikke hørt noget, og nu kan jeg ikke sove, fordi jeg tænker om hun mon stadig er i live... :lol:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Urtekussen » 16. mar 2019, 06:08

Sangius - kender det alt for godt :lol:
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 16. mar 2019, 06:12

Kan man flytte sin babys rytme? Nu er det tre uger hvor hun pludselig er begyndt at vågne omkring klokken 5.

Shit, jeg glæder mig til sommertid!
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 16. mar 2019, 06:27

Neenah skrev:Kan man flytte sin babys rytme? Nu er det tre uger hvor hun pludselig er begyndt at vågne omkring klokken 5.

Shit, jeg glæder mig til sommertid!


Vi forsøgte, men det lykkedes aldrig. Vi har også været igennem et par perioder, hvor Benjamin et stået op mellem 4 og 5. Nu sover han til kl 7 på en god dag.
Her den anden dag stod han op kl 4, og jeg kunne bare ikke få ham til at sove igen. Det var virkelig en lang arbejdsdag...
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 16. mar 2019, 07:01

Neenah skrev:Kan man flytte sin babys rytme? Nu er det tre uger hvor hun pludselig er begyndt at vågne omkring klokken 5.

Shit, jeg glæder mig til sommertid!


Jeg har forsøgt i 6 år uden held! Vi er stadig oppe kl 5 flere gange om ugen.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Undtagelsen » 16. mar 2019, 07:28

Bøtte skrev:
Neenah skrev:Kan man flytte sin babys rytme? Nu er det tre uger hvor hun pludselig er begyndt at vågne omkring klokken 5.

Shit, jeg glæder mig til sommertid!


Jeg har forsøgt i 6 år uden held! Vi er stadig oppe kl 5 flere gange om ugen.


Vi kører på 4. år. Idag var den 4.45 :træt:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 16. mar 2019, 07:32

Thea sov sgu fra kl 21 til 4, og så igen til 6.30. Vildt!
Max vågnede kl 2 og kl 5. Så en meget stille nat. Det er meget rart, for jeg er alene med ungerne denne weekend.
På mandag har vi møde med talepædagog og fysioterapeut, som begge har besøgt Thea i dagplejen.

Thea er i godt humør i dag, og tuller rundt og leger på gulvet. Max er til gengæld jævnt ringe selskab. Han bliver snart 5 måneder, og mistænker ham sgu for at være sulten.
Tror jeg begynder at prøve med lidt mad når han har rundet de 5 måneder... :)
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 16. mar 2019, 07:37

Twinkle, mine børn kommer sjældent ind i vores seng, men det sover de ikke igennem af. Til gengæld sover vi så med dem på en madras inde på deres værelser.

Hvis mine børn sov godt i vores seng, ville jeg ikke bøvle med at få det stoppet. Her kører vi kun den anden model, fordi børnene karter rundt, når de kommer ind til os (vores dreng på 5 kom ind i nat, men ville gerne tilbage i sin egen seng efter en times tid).
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 16. mar 2019, 07:50

Neenah skrev:Kan man flytte sin babys rytme? Nu er det tre uger hvor hun pludselig er begyndt at vågne omkring klokken 5.

Shit, jeg glæder mig til sommertid!


Du kan prøve med 5-10 min ad gangen ved at putte hende det senere om aftenen. Men vi havde ikke held med det. I tre måneder stod hun op mellem 4 og 5, og selv om vi forsøgte ALT, fortsatte det. Nu kan hun heldigvis strække den til 5.45 de fleste dage, enkelte dage helt til 6.30.

Herhjemme har vi accepteret, at det er sådan, det er. Vi står op på skift om morgenen, så den ene får lov at sove lidt længere.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 16. mar 2019, 07:58

Sorenspige skrev:Twinkle, mine børn kommer sjældent ind i vores seng, men det sover de ikke igennem af. Til gengæld sover vi så med dem på en madras inde på deres værelser.

Hvis mine børn sov godt i vores seng, ville jeg ikke bøvle med at få det stoppet. Her kører vi kun den anden model, fordi børnene karter rundt, når de kommer ind til os (vores dreng på 5 kom ind i nat, men ville gerne tilbage i sin egen seng efter en times tid).


Jeg synes også en del af det at være tryg i at sove på eget værelse er, at man ved mor og far er i nærheden, og at man kan komme ind til dem hvis der er brug for det.

Og hvad skal et barn på 14 mdr. lære at sove på eget værelse hele natten for...
3
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Forældre"