Indretnings- og istandsættelsestråd!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 12. feb 2019, 11:42

Fræksak skrev:Jeg synes det er en fed farvepalette, du har gang i. Umiddelbart tror jeg ikke du skal være bange for et mørkt gulv - min erfaring er, at det i mange rum er godt med en god "bund", og jeg tror også du er inde på noget af det rigtige i, at hvidt-og-lyst-looket ikke nødvendigvis gør rummet større; bare kedeligere.

Personligt er jeg mest til Kabe Moss-væggen (fremfor grøn orkidé). Jeg synes, at strukturen i Kabe-produkterne bløder lidt op, men nu kender jeg heller ikke rigtig Jotun minerals. Men hvis den står mere "skarpt" end Kabe-produkterne kan jeg godt frygte, at det bliver lidt for klart i farven og mere henad bussemand - hvis det giver mening?

Af gulvene tror jeg helt klart, at den mest praktiske er den første, du viser. Med praktisk mener jeg den, man bemærker fnuller og brødkrummer mindst på :-D. Det er så tilfældigvis også den farve, jeg bedst kan lide. Den sildebensflettede er også flot, men personligt er jeg ikke helt tosset med, når gulv udgiver sig for noget andet end det er, dvs når "fliser" i virkeligheden ikke er fliser en derimod vinyl eller linoleum, osv.
Vi har i øvrigt selv linoleum i køkkenet (dog mere flaskegrøn - også flot, men jeg synes det vil være virkelig pænt med mere blåliggrønt til dine vægge, som du også selv siger) og er glade for det. Det er et dejligt blødt og varmt materiale, der samtidig er praktisk. Vi blev anbefalet diverse marmorerede udgaver af praktiske hensyn men valgte et helt ensfarvet, som vi synes er super smuk, men det er helt klart upraktisk på den måde, at man ser ALT.

Mht bordplade er stål jo virkelig praktisk og også ret flot, synes jeg, selv om jeg tidligere har haft en aversion imod det. Selv om det vil være oplagt med træ i dit køkken, synes jeg, at stå vil give en fed kontrast. Og ellers vil jeg igen slå et slag for den bordplade, vi selv har, som er i keramik og hedder beton silk. Skal se om jeg kan få taget et billede senere (billedet på Kviks hjemmeside er ikke vellignende). Det ligner umiddelbart marmoreret beton og har en poleret, "blød" overflade, som kan klare ALT. Det vil sige, at du ligesom med en stålbordplade kan stille varme ting lige fra ovnen, du kan hælde et glas rødbeder ud eller bruge det som skærebræt (her er det så smartere end stålpladen, for keramikken bliver ikke ridset).
Anyway, det bad du vist ikke om input til, men vi er bare selv så glade for det, at jeg anbefaler det, hvor det er relevant. Og det synes jeg det er her, fordi det også vil være fedt til dit farveskema efter min vurdering.

Edit: har fjernet lidt "super" og "mega" rundt omkring :-D


Taaak for dit svar! Jeg er VILD med ideen om en keramisk bordplade og jeg *elsker* poleret beton. Det ser så levende og lækkert ud. Jeg frygter dog at det bliver meget dyrt - så vidt jeg kunne se, koster 2 meter bordplade omkring 6500 kr? og det er uden montering. Så hvis jeg gør det, skal jeg VIRKELIG være sikker på, at det er det rigtige. Og derudover skal pladen lægges i en U-form, hvilket komplicerer det yderligere.Men grundlæggende tror jeg, at jeg mest af alt er bange for at gøre det forkert med noget meget dyrt :genert: I forvejen er det her et vildt nervepirrende projekt. Jeg har aldrig konstrueret et køkken før og det er *virkelig* noget andet end bare at tage stilling til hvor i stuen reolen skal bygges.

Kan jeg lokke dig til at vise et billede af dit køkkengulv? Selvom jeg tænker flaskengrøn som en lidt for varm og "mudret" farve til min smag, så giver det en bedre idé om hvordan det tager sig ud at se det lagt i et rum.

Jeg kiggede på en prøve af KABE-farven i går, og den var umiddelbart en del koldere og mindre glødende end jeg troede, så jeg er ikke sikker. Jeg er glad for bussemandsresponsen fra flere af jer, for det er lidt en vigtig overvejelse. Og den skal heller ikke hverken knække over i chartreuse eller blive for gul. Damn, det er svært.

Og ENDELIG giv input! :kys: Det er virkelig brugbart med forskellige forslag, for der er sikkert ikke har overvejet som en mulighed. Alle overvejelser er velkomne.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 12. feb 2019, 11:43

IrmaPigen skrev:Jeg har fået tilbud på Bordo Black fra Kvik.

Det er ret tæt på at være IKEA pris, tror jeg. Og det er ret pæn kvalitet at kigge på, synes jeg også.

Mit køkken er fsva elementerne 360 på hver side. Jeg har 48 cm overskabe på den ene side men ikke på den anden pga et vindue. Tilbuddet lød på 47 og noget kilo inkl moms og det var så inkl. massive egetræsbordplade, en sort underlimet vask og et sort armatur men uden hårde hvidevarer.

Jeg har også været i IKEA. Men der var altså bare ikke rigtigt nogen af deres låger, der talte helt vildt til mig.


Det ser virkelig lækkert ud. Hvilket materiale er lågerne? - det ser nærmest blødt ud, som om det absorberer lyset?
0
And we both know: I will be delicious
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf IrmaPigen » 12. feb 2019, 11:45

LaScrooge skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg har fået tilbud på Bordo Black fra Kvik.

Det er ret tæt på at være IKEA pris, tror jeg. Og det er ret pæn kvalitet at kigge på, synes jeg også.

Mit køkken er fsva elementerne 360 på hver side. Jeg har 48 cm overskabe på den ene side men ikke på den anden pga et vindue. Tilbuddet lød på 47 og noget kilo inkl moms og det var så inkl. massive egetræsbordplade, en sort underlimet vask og et sort armatur men uden hårde hvidevarer.

Jeg har også været i IKEA. Men der var altså bare ikke rigtigt nogen af deres låger, der talte helt vildt til mig.


Det ser virkelig lækkert ud. Hvilket materiale er lågerne? - det ser nærmest blødt ud, som om det absorberer lyset?


Det er meget mat i overfladen, og det giver det et lidt eksklusivt look, synes jeg.

Edit: Du kan læse om det her: https://www.kvik.dk/p/bordo-black-p-2080

Du kan drible ind hos Kvik ved vesterport, der udstiller de det inde i forretningen lige til venstre for indgangen.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 12. feb 2019, 12:09

JoyNips skrev:Jeg synes det lyder fedt og modigt. Personligt ville jeg dog holde mig fra hvidt højglans. Højglans er træls, erfarede jeg efter selv at have valgt det til mit gamle køkken. Jeg synes det lyder fedt med gulvet i en blågrøn marmoreret/"stenmønstret" (is that even a word?) farve. Vægfarven er jeg personligt ikke så meget til, men det er jo bare et spørgsmål om smag og vægge kan males. Af dem du viser er jeg umiddelbart mest til kabe-nuancen, Jotun-farven ser lidt bussemandsagtig ud.

Vi var glade for i vores gamle lejlighed og i vores nye hus at have smalt køkkenbord med ca 30 cm dybe skabe under som du beskriver. Det fungerede godt og pladsbesparende til at have tallerkner osv stående i og eftersom man sjældent bruger det bord til madlavning er det også et godt sted at have brødrister, kaffemaskine etc. stående.

Istedet for ben kunne du overveje en høj sokkel med opbevaring i?


Det lader virkelig til, at jeg bør genoverveje højglansen :-D

Og ja, det er netop dét jeg tænker med det smalle bord. Det fungerer ikke til de helt store armbevægelser, men man kan hakke og snitte og samtidig er der plads til alt det løse opbevaring nedenunder, særligt dem, som det er rart at kunne gemme væk. Hvilke elementer havde I - skabe, udtræk, bestikskuffer, og var de lukkede eller åbne?

Jeg har aldrig hørt om sokkel med opbevaring, det lyder egentlig rigtig smart. Men grunden til at jeg gerne vil have ben, er at det giver et mere luftigt udtryk i det ellers lille rum, især måske når gulvet er mørkt, fordi rummet visuelt fortsætter forbi elementerne. Og så fordi jeg bare ELSKER at støvsuge (ej :lol:)

Med indretningen som den er tænkt nu, er der faktisk plads til 3 der arbejder i køkkenet - én ved bordet til venstre for komfuret, en ved komfuret og en ved den smalle længde. Det er ret nice.

Og tak for de pæne ord om hvordan jeg har tænkt det :kys: Det er et ret nervepirrende projekt.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Daine » 12. feb 2019, 12:10

LaScrooge skrev:
Daine skrev:Spændende at der nu kan ske noget igen, jeg kan godt forstå du har savnet et funktionelt køkken!

Jeg er ikke så god til at vurdere farver, slet ikke på en skærm. Men billedet af det træligende gulv nederst er pænt - synes jeg. Om det passer til vægfarven er jeg mere i tvivl om, det er svært at se ordenligt. Men ihf vil jeg, hvis jeg var dig, finde det gulv der passer dig bedst - og så forsøge med en farve der kan matche ud fra devisen at det nok er lettere at skifte vægfarven end gulvet efterfølgende. Jeg har selv linoleum på køkkengulvet i mørkegrå stenflise-lookalike og det kan fungere fordi køkkenet er så lyst - og så er et mørkt gulv med lidt mønster bare dejlig praktisk :D

Jeg ville dog - igen personligt - fravælge højglans køkken. Medmindre du er vild med at tørre låger af hele tiden. Jeg har selv matte mælkehvide elementer og de er bare supernemme at tørre af og få til at se pæne ud. Plus der ingen genspejling er af solen - vigtigt for mig, for mit køkken har vinduer mod øst og syd.

Glæder mig til at se, hvad du ender op med, det er så inspirerende at følge istandsættelsesprojekter :)


Tak for svaret! God pointe, det med at vælge gulvet først. Det bedste ville klart være at finde et, som kan gå med flere forskellige farveskemaer, så jeg kan ændre udseendet i køkkenet uden at det er begrænset for meget af gulvet. Ifht farver er jeg begyndt at søge på peacock og petroleum, men jeg synes faktisk ikke det ser ud til at der er producenter der fører den blågrønne jeg søger :grubl: Kan det passe? Findes linoleum ikke i alverdens farver?

Hvilken køkkenproducent er dine låger fra? Jeg regner med et IKEA-køkken, mest af omkostningsårsager. Jeg kan godt se pointen med højglans og rengøringsbehovet, men i mit køkken ville lidt genskær faktisk være en fordel, tænker jeg, fordi det også er med til at skabe dimensioner og lysne rummet. Og så hygger jeg mig faktisk meget godt med at nusse rundt og tørre af :genert:

Jeg kan huske, at da jeg skulle finde gulv til mit køkken, så var udvalget i butikkerne faktisk ikke ret stort. Jeg endte med endelig at finde et sted, hvor de havde omkring 10-12 forskellige - på lager. Jeg kunne bestille yderligere hjem hvis det var og her kunne jeg vælge ud fra en række vareprøver. Jeg købte hos en flise- og badeværelsesinteriør butik, som klart var dem der var bedst. Om udvalget er anderledes "over there" ved jeg ikke :D
Men gå ikke på kompromis med kvaliteten og ja, vælg noget hvor du kan bruge en masse forskellige vægfarver til, så er det nemt at give køkkenet en makeover :)

Mine køkkenelementer er fra Kvik (jeg kunne få familierabat). Enkle, matte hvide flader uden mønster og med stålhåndtag. Nemt at rengøre - jeg gider nemlig ikke rigtig nusse rundt og tørre af :D Så hvis du gerne vil have højglans skal du vælge det, jeg har aldrig brudt mig om det (uanset farven), men det er jo en personlig preference du ikke kan bruge til så meget.
Har du overvejet om det skal være skabe eller skuffer? For jeg vil gerne så et slag for skuffer hvor det overhovedet er praktisk muligt, det er så dejligt at kunne skabe sig et overblik i løbet af nul-komma-fem.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf JoyNips » 12. feb 2019, 12:31

LaScrooge skrev:
JoyNips skrev:Jeg synes det lyder fedt og modigt. Personligt ville jeg dog holde mig fra hvidt højglans. Højglans er træls, erfarede jeg efter selv at have valgt det til mit gamle køkken. Jeg synes det lyder fedt med gulvet i en blågrøn marmoreret/"stenmønstret" (is that even a word?) farve. Vægfarven er jeg personligt ikke så meget til, men det er jo bare et spørgsmål om smag og vægge kan males. Af dem du viser er jeg umiddelbart mest til kabe-nuancen, Jotun-farven ser lidt bussemandsagtig ud.

Vi var glade for i vores gamle lejlighed og i vores nye hus at have smalt køkkenbord med ca 30 cm dybe skabe under som du beskriver. Det fungerede godt og pladsbesparende til at have tallerkner osv stående i og eftersom man sjældent bruger det bord til madlavning er det også et godt sted at have brødrister, kaffemaskine etc. stående.

Istedet for ben kunne du overveje en høj sokkel med opbevaring i?


Det lader virkelig til, at jeg bør genoverveje højglansen :-D

Og ja, det er netop dét jeg tænker med det smalle bord. Det fungerer ikke til de helt store armbevægelser, men man kan hakke og snitte og samtidig er der plads til alt det løse opbevaring nedenunder, særligt dem, som det er rart at kunne gemme væk. Hvilke elementer havde I - skabe, udtræk, bestikskuffer, og var de lukkede eller åbne?

Jeg har aldrig hørt om sokkel med opbevaring, det lyder egentlig rigtig smart. Men grunden til at jeg gerne vil have ben, er at det giver et mere luftigt udtryk i det ellers lille rum, især måske når gulvet er mørkt, fordi rummet visuelt fortsætter forbi elementerne. Og så fordi jeg bare ELSKER at støvsuge (ej :lol:)

Med indretningen som den er tænkt nu, er der faktisk plads til 3 der arbejder i køkkenet - én ved bordet til venstre for komfuret, en ved komfuret og en ved den smalle længde. Det er ret nice.

Og tak for de pæne ord om hvordan jeg har tænkt det :kys: Det er et ret nervepirrende projekt.


Skabe med hylder. I lejligheden havde vi som jeg husker det et enkelt skab og et i dobbelt bredde. I huset har vi 2 enkelte. Man kan se dem på første køkkenbillede her i min hus-tråd (jeg mangler altså virkelig at man kan linke direkte til et indlæg): viewtopic.php?f=4&t=11783

I huset er de dog lige 2 cm for smalle til vores store tallerkner. I lejligheden hvor min kæreste selv byggede den side af køkkenet passede de perfekt.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Aesel82 » 12. feb 2019, 12:32

Jeg vil bare lige pippe, at jeg har køkkenlåger i hvid højglans (Kvik Mano), og jeg synes ikke, at de et svære at holde rene overhovedet.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 12. feb 2019, 12:47

Daine skrev:
LaScrooge skrev:Jeg kan huske, at da jeg skulle finde gulv til mit køkken, så var udvalget i butikkerne faktisk ikke ret stort. Jeg endte med endelig at finde et sted, hvor de havde omkring 10-12 forskellige - på lager. Jeg kunne bestille yderligere hjem hvis det var og her kunne jeg vælge ud fra en række vareprøver. Jeg købte hos en flise- og badeværelsesinteriør butik, som klart var dem der var bedst. Om udvalget er anderledes "over there" ved jeg ikke :D
Men gå ikke på kompromis med kvaliteten og ja, vælg noget hvor du kan bruge en masse forskellige vægfarver til, så er det nemt at give køkkenet en makeover :)

Mine køkkenelementer er fra Kvik (jeg kunne få familierabat). Enkle, matte hvide flader uden mønster og med stålhåndtag. Nemt at rengøre - jeg gider nemlig ikke rigtig nusse rundt og tørre af :D Så hvis du gerne vil have højglans skal du vælge det, jeg har aldrig brudt mig om det (uanset farven), men det er jo en personlig preference du ikke kan bruge til så meget.
Har du overvejet om det skal være skabe eller skuffer? For jeg vil gerne så et slag for skuffer hvor det overhovedet er praktisk muligt, det er så dejligt at kunne skabe sig et overblik i løbet af nul-komma-fem.


Jeg tror jeg vil have en blanding af skabe og skuffer - skuffer til nogle af de madvarer, det er træls at have stående fremme (mel, etc) og skabe til tallerkener, skåle, vinglas osv. Noget af det skal stå fremme på hylderne over vasken, men det skal være de ting, som bruges oftest, så de ikke får lov til at samle køkkenfedtstøv.

Der er en del overvejelser i hvordan jeg skaber den bedste opbevaring. Der skal være plads til gryder, blendere, brødrister, magretheskåle, opbevaringsbokse og alt det der, som generelt har upraktiske former og ikke er så kønt at se på. Der kommer formentlig til at være to hjørneskabe - ét til højre for vasken og ét til venstre for komfuret - og jeg tænker, at det smarteste er, at hylderne kan rotere. Der er intet mere irriterende end at ligge på knæ og grave rundt i et mørkt skab og jeg har også tendens til at glemme, hvad jeg har, når det er gemt væk.

Derudover skal jeg have minimum to skuffer - en bestikskuffe og én til bagepapir og dén slags. Men jeg bør i virkeligheden opgøre mit inventar og kategorisere det, så jeg bedre kan regne ud hvad jeg har brug for ifht opbevaringplads som inddeler det på en for mig intuitiv måde.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 12. feb 2019, 12:52

På skabene vil jeg gerne have knopper, og gerne nogle som ligner de marmorknopper jeg købte til min kærestes køkken, omend de ikke behøver at være grønne (farven er udvasket på fotografiet, men de har samme farve som den mørkegrønne marmor jeg linker til (sildebenet). De har et virkelig godt greb, selv med våde fingre, og er samtidig dekorative. De kunne være hvide, især hvis jeg alligevel vælger hvid højglans. Det ville tilfredsstille mig fetish for tone-i-tone med forskellige teksturer. Men det KAN også blive lidt for meget. Det må jeg overveje (og jeg ved ikke om de kan fås længere, synes ikke jeg har det store held med at google dem).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
And we both know: I will be delicious
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Fræksak » 12. feb 2019, 13:14

Jeg elsker sådan nogle tråde her og får lyst at skrive tusind ting, og nu satser jeg på, at du mener hvad du skriver - at al input er velkomment :-D Så off the top of my head:

På din tegning ser det ud til, at du har placeret vasken ved siden af køleskabet, er det korrekt? Det ville jeg genoverveje (og formentlig rykke den hen foran vinduet). Men det kan være, at jeg misforstår?

k%C3%B8kken%20entre.png


Ang. højglans/mat køkken kan jeg faktisk se begge ting fungere (og jeg sværger normalt til mat). Men hvis det ikke generer dig at skulle tørre lidt ekstra af, tror jeg sådan set det kan være fedt, fordi det giver lidt genskær, som du siger. Og så giver det kontrast til de matte vægge (hvis det er Kabe) og gulvet, der helt naturligt også bliver mat.

Vi har XL-moduler fra Kvik i den ene side af u'et. Det tager lidt gulvplads, men det giver SÅ meget ekstra bord- og opbevaringsplads, at vi synes, at det er det værd. Tjek det evt. i en Kvik-butik.

Har prøvet at finde et billede af vores gulv. Det er, som du selv nævner et sted, helt klart en overflade, der "suger", hvor en marmoreret overflade vil give mere liv (vi fandt så dengang ikke noget marmoreret vi var i nærheden af at bryde os om, men selv om det kun er få år siden, er der helt sikkert større udvalg nu). Men farven i sig selv er flot og klassisk og lige os - jeg tror du skal have noget lidt vildere :-D.

FullSizeRender-76-2.jpg

thumbnail_IMG_5468.jpg


Og til sidst et billede af bordpladen, som dog ikke er 100% korrekt gengivet. Jeg synes, det er lidt varmere i tonen i virkeligheden. Det er sygt praktisk men ja, som du skriver - dyrt. Vores ligger også i et u og er dermed tre forskellige plader (du kan også se samlingerne på billederne). Jeg mener, at vi gav små 40.000 for bordpladen, men vi har ikke fortrudt et sekund. Det er SÅ fedt, at vi aldrig skal passe på. Vi kan simpelthen gøre alt med det.

thumbnail_IMG_5467.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 12. feb 2019, 14:51

Fræksak skrev:Jeg elsker sådan nogle tråde her og får lyst at skrive tusind ting, og nu satser jeg på, at du mener hvad du skriver - at al input er velkomment :-D Så off the top of my head:


Jeg mente det :-D Og wow! til både gulv og bordplade! Det er lige præcis det liv og den dybde, jeg elsker ved poleret beton, shit det er flot. Jeg TROR det bliver en beslutning jeg tager når resten er på plads og har en idé om omkostninger, og så videre. Det er ovre i luksusafdelingen.

Min skærm kan selvfølgelig snyde, men jeg synes faktisk, at jeres gulv er lidt ovre i den nuance jeg søger - mere blågrønt? Hvad er produktnavnet? det kan være, jeg skal give det et kig.

Placeringen af vasken er bevidst. Dels er der rør der (ikke at det dét er helt afgørende, for de skal alligevel trækkes lidt længere for at give plads til køleskabet), men ved at placere den der, får jeg mest muligt ubrudt bordplads. Jeg får helt fra hjørnet over til komfuret og der er albuerum OG åbent udsyn, hvilket giver en fornemmelse af bevægelsesfrihed jeg ikke har, når jeg står ved vasken (som pt er på samme sted som på plantegningen). Og der er kortere mellem arbejdsbordet og komfuret. Så selvom man typisk anbefaler placering af vask ved vinduet, så tænker jeg, at det af en del forskellige årsager giver bedst mening at have den af vejen ovre ved køleskabet.
1
And we both know: I will be delicious
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Fræksak » 12. feb 2019, 15:00

LaScrooge skrev:
Fræksak skrev:Jeg elsker sådan nogle tråde her og får lyst at skrive tusind ting, og nu satser jeg på, at du mener hvad du skriver - at al input er velkomment :-D Så off the top of my head:


Jeg mente det :-D Og wow! til både gulv og bordplade! Det er lige præcis det liv og den dybde, jeg elsker ved poleret beton, shit det er flot. Jeg TROR det bliver en beslutning jeg tager når resten er på plads og har en idé om omkostninger, og så videre. Det er ovre i luksusafdelingen.

Min skærm kan selvfølgelig snyde, men jeg synes faktisk, at jeres gulv er lidt ovre i den nuance jeg søger - mere blågrønt? Hvad er produktnavnet? det kan være, jeg skal give det et kig.

Placeringen af vasken er bevidst. Dels er der rør der (ikke at det dét er helt afgørende, for de skal alligevel trækkes lidt længere for at give plads til køleskabet), men ved at placere den der, får jeg mest muligt ubrudt bordplads. Jeg får helt fra hjørnet over til komfuret og der er albuerum OG åbent udsyn, hvilket giver en fornemmelse af bevægelsesfrihed jeg ikke har, når jeg står ved vasken (som pt er på samme sted som på plantegningen). Og der er kortere mellem arbejdsbordet og komfuret. Så selvom man typisk anbefaler placering af vask ved vinduet, så tænker jeg, at det af en del forskellige årsager giver bedst mening at have den af vejen ovre ved køleskabet.


Det forstår jeg godt - det med at have så meget ubrudt arbejdsplads som muligt. Jeg tænkte primært på, at det er upraktisk at have meget lidt plads på den ene side af vasken? Men det kan jo snyde på tegningen.

Altså jeg synes, at gulvet er ret klassisk mørkegrønt. Tænk gamle skriveborde-agtigt? Tror ikke helt det er det, du er på udkig efter. Jeg har ledt og ledt efter navnet tidligere i dag og fandt frem til, at det er dette, vi har: Armstrong Uni Walton 101-035 racing green.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 12. feb 2019, 15:20

Fræksak skrev:
LaScrooge skrev:
Fræksak skrev:Jeg elsker sådan nogle tråde her og får lyst at skrive tusind ting, og nu satser jeg på, at du mener hvad du skriver - at al input er velkomment :-D Så off the top of my head:


Jeg mente det :-D Og wow! til både gulv og bordplade! Det er lige præcis det liv og den dybde, jeg elsker ved poleret beton, shit det er flot. Jeg TROR det bliver en beslutning jeg tager når resten er på plads og har en idé om omkostninger, og så videre. Det er ovre i luksusafdelingen.

Min skærm kan selvfølgelig snyde, men jeg synes faktisk, at jeres gulv er lidt ovre i den nuance jeg søger - mere blågrønt? Hvad er produktnavnet? det kan være, jeg skal give det et kig.

Placeringen af vasken er bevidst. Dels er der rør der (ikke at det dét er helt afgørende, for de skal alligevel trækkes lidt længere for at give plads til køleskabet), men ved at placere den der, får jeg mest muligt ubrudt bordplads. Jeg får helt fra hjørnet over til komfuret og der er albuerum OG åbent udsyn, hvilket giver en fornemmelse af bevægelsesfrihed jeg ikke har, når jeg står ved vasken (som pt er på samme sted som på plantegningen). Og der er kortere mellem arbejdsbordet og komfuret. Så selvom man typisk anbefaler placering af vask ved vinduet, så tænker jeg, at det af en del forskellige årsager giver bedst mening at have den af vejen ovre ved køleskabet.


Det forstår jeg godt - det med at have så meget ubrudt arbejdsplads som muligt. Jeg tænkte primært på, at det er upraktisk at have meget lidt plads på den ene side af vasken? Men det kan jo snyde på tegningen.

Altså jeg synes, at gulvet er ret klassisk mørkegrønt. Tænk gamle skriveborde-agtigt? Tror ikke helt det er det, du er på udkig efter. Jeg har ledt og ledt efter navnet tidligere i dag og fandt frem til, at det er dette, vi har: Armstrong Uni Walton 101-035 racing green.


Det kan jeg godt se. Den er nærmest tavlegrøn? Superflot farve. Det må være skyggerne der har givet det den blå effekt jeg troede at se.

Ifht vask, så jo, det bliver lidt klemt. Jeg skal også overveje hvor stor min vask skal være og om det skal være med en afdrypningsbakke, eller hvad det hedder, og hvor tørrestativet skal placeres. Jeg prøver at stille nogle ting hvor elementerne er tænkt at være, så jeg kan få en foirnemmelse af rummeligheden.
0
And we both know: I will be delicious
MOGA
Indlæg: 4031
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf MOGA » 12. feb 2019, 20:15

Et lille input - køkkener på ben, men uden sokkel, er et helvede. Der samles simpelthen SÅ meget skidt og spindelvæv derinde, at du tror det er løgn. Jeg skal også lave nyt køkken og har valgt hvid sokkel, det gør udtrykket meget let.
3
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Undtagelsen » 12. feb 2019, 20:29

MOGA skrev:Et lille input - køkkener på ben, men uden sokkel, er et helvede. Der samles simpelthen SÅ meget skidt og spindelvæv derinde, at du tror det er løgn. Jeg skal også lave nyt køkken og har valgt hvid sokkel, det gør udtrykket meget let.


Jeg er virkelig virkelig glad for mit køkken på ben.
Det er SÅ nemt at komme til med støvsugeren og det virker mindre kompakt, synes jeg.
1

Tilbage til "Bolig"