Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 3. feb 2019, 09:39

IrmaPigen skrev:Hvis I nu købte et relativt stilrent gråt køkken, og I skulle have plads til en vaskemaskine i køkkenet, ville i så købe en grå el sort vaskemaskine?


Vi har gråt køkken og hvidevarer i stållook.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Sof » 7. feb 2019, 18:46

Er der nogen der ved om Juniqe er ligesom desenio, allposters og alle de andre dee jævnligt kører rabat, så det er fjollet at give fuld pris?
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lulu » 7. feb 2019, 19:13

Hvordan gør man bedst gummilisterne i en opvaskemaskine ren?
Og må man putte eddike i en opvasker?

Vores trænger til grundig rengøring, og ved det er godt med citron i, men ved ikke om eddike er no-go som i vaskemaskinen.
0
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf MOGA » 7. feb 2019, 21:50

IrmaPigen skrev:
Rikke skrev:Hvordan bliver den placeret i køkkenet? Midt mellem elementerne, eller ude i siden?


Begge dele er en mulighed. Der skal også være en integreret opvaskemaskine, og der kan byttes lidt rundt på den to.

Det beror lidt på om jeg vælger køkken fra HTH eller kommer til at gå med et fra IKEA.

I HTH løsningen kommer vaskemaskinen til at stå væk fra stuen, fordi opvaskeren skal være til højre for vasken og en gang længere væk (th for opvaskeren) kommer vaskemaskinen til at stå.

Går jeg med IKEA så kan (pga de kører andre mål) vaskemaskinen godt risikere at stå til venstre ud for vasken og dermed som det sidste element ind mod stuen.

Jeg vil helst have HTH løsningen, men der er også noget økonomi i det, fordi jeg også skal have nyt bad, nye egeparketgulve og nye indbyggede skabe.


Nu nævner jeg det, selvom det ikke er nævnt som en af dine muligheder.

Jeg skal også selv have nyt køkken og har valgt Kvik XXL, fordi der så er plads til en almindelig vaskemaskine bag en låge.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf IrmaPigen » 8. feb 2019, 05:49

Jeg har i forvejen et langt smalt køkken, så der er desværre ikke plads nok, det bliver for snævert med pladsen.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Fræksak » 8. feb 2019, 05:59

Lys skrev:
IrmaPigen skrev:Hvis I nu købte et relativt stilrent gråt køkken, og I skulle have plads til en vaskemaskine i køkkenet, ville i så købe en grå el sort vaskemaskine?


Hvis den grå vaskemaskine var samme grå farve som lågerne, ville jeg nok gå med den, men ellers ville jeg vælge en sort. Hvis jeg da ikke ville vælge en med køkkenlåge for - IKEA har i hvert fald haft den løsning.


Enig i dette!

Og dertil vil jeg så også sige, at jeg ville synes det var super ærgerligt at kaste (mange) penge efter et nyt køkken og så alligevel skulle glo på vaskemaskine-fronten. Jeg ville godt ofre lidt vaskeplads på at få det pænt.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf IrmaPigen » 8. feb 2019, 06:11

Fræksak skrev:
Lys skrev:
IrmaPigen skrev:Hvis I nu købte et relativt stilrent gråt køkken, og I skulle have plads til en vaskemaskine i køkkenet, ville i så købe en grå el sort vaskemaskine?


Hvis den grå vaskemaskine var samme grå farve som lågerne, ville jeg nok gå med den, men ellers ville jeg vælge en sort. Hvis jeg da ikke ville vælge en med køkkenlåge for - IKEA har i hvert fald haft den løsning.


Enig i dette!

Og dertil vil jeg så også sige, at jeg ville synes det var super ærgerligt at kaste (mange) penge efter et nyt køkken og så alligevel skulle glo på vaskemaskine-fronten. Jeg ville godt ofre lidt vaskeplads på at få det pænt.


Men som sagt, er den løsning fravalgt.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29901

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf TinaW » 8. feb 2019, 06:19

IrmaPigen skrev:Hvis I nu købte et relativt stilrent gråt køkken, og I skulle have plads til en vaskemaskine i køkkenet, ville i så købe en grå el sort vaskemaskine?


Hvad farve vil de andre hvidvarer være? Er de gemt væk bag fronter, på nær vaskemaskinen?
Jeg ville i hvert fald vælge samme farve (emhætte, vaskemaskine)
Vi har en hvid opvaskemaskine i vores hvide køkken, men der er købt front med, så den næste kan blive integreret. Ovn og køleskab er sorte.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Undtagelsen » 11. feb 2019, 12:05

For et par dage siden spottede jeg, på IKEAs hjemmeside, en lille Hyllis-reol med målene 60x27x74 cm.
Magen til den almindelige Hyllis-reol - bare mindre med kun 3 hylder.
Nu findes den ikke på hjemmesiden mere. Er der nogen der ved om den heller findes i butikkerne?
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 11. feb 2019, 12:42

Undtagelsen skrev:For et par dage siden spottede jeg, på IKEAs hjemmeside, en lille Hyllis-reol med målene 60x27x74 cm.
Magen til den almindelige Hyllis-reol - bare mindre med kun 3 hylder.
Nu findes den ikke på hjemmesiden mere. Er der nogen der ved om den heller findes i butikkerne?


Spørg på deres chat, de ved det helt sikkert.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8237

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Fru Himmelblå » 12. feb 2019, 09:16

Vi er i gang med at få lavet nyt køkken. Fra det gamle køkken er der klistret en kæmpe stålplade op på væggen (vi snakker 1×3 meter). Vi vil begge meget gerne have den ned, men er også begge for store kyllinger til at prøve. Væggen er nemlig ikke bærende og vi aner ikne hvad den er lavet af. Så vi er bange for, at hive hele væggen med ned, hvis vi forsøger at hive pladen ned.

Ved ikke om jeg egentlig har et spørgsmål.

Men er der nu tilfældigvis nogen, der har haft samme problemstilling, hører jeg gerne om udfaldet. Ellers er idéer også kærkomne.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Sof » 12. feb 2019, 11:26

Frøken Himmelblå skrev:Vi er i gang med at få lavet nyt køkken. Fra det gamle køkken er der klistret en kæmpe stålplade op på væggen (vi snakker 1×3 meter). Vi vil begge meget gerne have den ned, men er også begge for store kyllinger til at prøve. Væggen er nemlig ikke bærende og vi aner ikne hvad den er lavet af. Så vi er bange for, at hive hele væggen med ned, hvis vi forsøger at hive pladen ned.

Ved ikke om jeg egentlig har et spørgsmål.

Men er der nu tilfældigvis nogen, der har haft samme problemstilling, hører jeg gerne om udfaldet. Ellers er idéer også kærkomne.

Vi havde en der gik fra køkkenbord til loft. 4 kæmpe plader, der samlet var knap 6 meter lange. Klistret op, så vi kunne ikke fjerne en skrue eller noget og på den led tjekke væggens materiale. Vi fjernede en liste i den ene side og fik ad den vej lirket et koben ind under og så fik vi langsomt fjernet klister langt nok ind til at vi kunne brække den første af. Og sådan fortsatte vi så på de andre 3. Og ja, en del af væggen kom med ud, men jeg tror virkelig ikke det kunne have været undgået. Det var ikke noget lidt spartel ikke kunne fikse.

Kan I banke lidt på væggen og få en fornemmelse af om den er hul, lavet af træ/gips/beton/mursten?

Jeg ville forsigtigt prøve at løsne den og så se hvad der skete. Ikke volde den fra første go.
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8237

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Fru Himmelblå » 12. feb 2019, 12:06

Sof skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Vi er i gang med at få lavet nyt køkken. Fra det gamle køkken er der klistret en kæmpe stålplade op på væggen (vi snakker 1×3 meter). Vi vil begge meget gerne have den ned, men er også begge for store kyllinger til at prøve. Væggen er nemlig ikke bærende og vi aner ikne hvad den er lavet af. Så vi er bange for, at hive hele væggen med ned, hvis vi forsøger at hive pladen ned.

Ved ikke om jeg egentlig har et spørgsmål.

Men er der nu tilfældigvis nogen, der har haft samme problemstilling, hører jeg gerne om udfaldet. Ellers er idéer også kærkomne.

Vi havde en der gik fra køkkenbord til loft. 4 kæmpe plader, der samlet var knap 6 meter lange. Klistret op, så vi kunne ikke fjerne en skrue eller noget og på den led tjekke væggens materiale. Vi fjernede en liste i den ene side og fik ad den vej lirket et koben ind under og så fik vi langsomt fjernet klister langt nok ind til at vi kunne brække den første af. Og sådan fortsatte vi så på de andre 3. Og ja, en del af væggen kom med ud, men jeg tror virkelig ikke det kunne have været undgået. Det var ikke noget lidt spartel ikke kunne fikse.

Kan I banke lidt på væggen og få en fornemmelse af om den er hul, lavet af træ/gips/beton/mursten?

Jeg ville forsigtigt prøve at løsne den og så se hvad der skete. Ikke volde den fra første go.


Her dækker den heldigvis ikke hele væggen. Jeg er ret sikker på, at væggen er lavet af træ. Var den nu lavet af beton eller mursten, havde jeg ikke været helt ligeså bekymret.

Man kan lirke lidt på hjørnerne af pladen, men det er ikke muligt at se, hvor meget der er limet fast. For i princippet, kan det jo være meget lidt lim der er tale om.

Men jeres væg blev ikke fuldstændig smadret af at pille dem ned?
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Aesel82 » 12. feb 2019, 12:44

Undtagelsen skrev:For et par dage siden spottede jeg, på IKEAs hjemmeside, en lille Hyllis-reol med målene 60x27x74 cm.
Magen til den almindelige Hyllis-reol - bare mindre med kun 3 hylder.
Nu findes den ikke på hjemmesiden mere. Er der nogen der ved om den heller findes i butikkerne?



Jeg kan ikke finde reolen, men de har et overtræk til den på hjemmesiden/appen, så mon ikke selve reolen dukker op igen?
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Undtagelsen » 12. feb 2019, 12:47

Aesel82 skrev:
Undtagelsen skrev:For et par dage siden spottede jeg, på IKEAs hjemmeside, en lille Hyllis-reol med målene 60x27x74 cm.
Magen til den almindelige Hyllis-reol - bare mindre med kun 3 hylder.
Nu findes den ikke på hjemmesiden mere. Er der nogen der ved om den heller findes i butikkerne?



Jeg kan ikke finde reolen, men de har et overtræk til den på hjemmesiden/appen, så mon ikke selve reolen dukker op igen?


Jeg kunne ikke finde deres chat, som jeg ellers blev rådet til, men jeg ringede og de har dem stadig på lager.
1

Tilbage til "Bolig"