Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Stitch » 11. feb 2019, 14:23

Opdatering :)

Stich
Samlet vægttab: 3,1 kg
Antal uger med vægttab: 3
Startvægt d.21/1-19: 83 kg.
Ugens ændring i vægt: 0 kg.
Nuværende vægt d.11/2: 79,9 kg.
Højde:172 cm.
Delmål: 75 kg
Mål: 68 kg.


Ingen ændring overhovedet. Hvilket er forståeligt. Men demotiverende. Mit søvnmønster er her fucked og jeg får ikke bevæget mig overhovedet. Så selvom det kaloriemæssigt ser fornuftigt ud, så skal der bare lidt mere til.

Jeg har dog fået taget stingene ud, men skal bruge krykker en måned eller to til. Savner at træne og har seriøst overvejet at tage derover og træne overkrop og lave de knæøvelser fyssen har sendt.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 11. feb 2019, 14:37

Stitch skrev:Opdatering :)

Stich
Samlet vægttab: 3,1 kg
Antal uger med vægttab: 3
Startvægt d.21/1-19: 83 kg.
Ugens ændring i vægt: 0 kg.
Nuværende vægt d.11/2: 79,9 kg.
Højde:172 cm.
Delmål: 75 kg
Mål: 68 kg.


Ingen ændring overhovedet. Hvilket er forståeligt. Men demotiverende. Mit søvnmønster er her fucked og jeg får ikke bevæget mig overhovedet. Så selvom det kaloriemæssigt ser fornuftigt ud, så skal der bare lidt mere til.

Jeg har dog fået taget stingene ud, men skal bruge krykker en måned eller to til. Savner at træne og har seriøst overvejet at tage derover og træne overkrop og lave de knæøvelser fyssen har sendt.


Jeg synes faktisk det er rigtig flot at det ligger som det gør, når du er "handicappet" for tiden. :)
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Stitch » 11. feb 2019, 15:00

Skorstenen skrev:
Stitch skrev:Opdatering :)

Stich
Samlet vægttab: 3,1 kg
Antal uger med vægttab: 3
Startvægt d.21/1-19: 83 kg.
Ugens ændring i vægt: 0 kg.
Nuværende vægt d.11/2: 79,9 kg.
Højde:172 cm.
Delmål: 75 kg
Mål: 68 kg.


Ingen ændring overhovedet. Hvilket er forståeligt. Men demotiverende. Mit søvnmønster er her fucked og jeg får ikke bevæget mig overhovedet. Så selvom det kaloriemæssigt ser fornuftigt ud, så skal der bare lidt mere til.

Jeg har dog fået taget stingene ud, men skal bruge krykker en måned eller to til. Savner at træne og har seriøst overvejet at tage derover og træne overkrop og lave de knæøvelser fyssen har sendt.


Jeg synes faktisk det er rigtig flot at det ligger som det gør, når du er "handicappet" for tiden. :)


Tak. Det var rigtig sødt sagt og varmer rigtig meget.

:kys:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 12. feb 2019, 05:25

Det er lige gået op for mig, at jeg skal ud at spise tre gange i denne uge! Det bliver virkelig en viljestyrketest!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Bøtte » 12. feb 2019, 06:08

Jeg vejer mig jo stort set dagligt. Og derfor ved jeg også at jeg tog 200 g på dagen efter vejedag i sidste uge. Og de 200 g sidder åbenbart fast. For vægten siger stadig det samme. På trods af jeg har holdt mine kcal og trænet 3 gange. Jeg forstår det ikke helt. Og jeg er træt af jeg formentlig ender med et plus i morgen, for næste uge forventer jeg heller intet tab, da min mand og jeg skal ud og spise og vi skal til flere forskellige ting sidst på ugen. Så jeg er ret træt af hvis jeg skal ende med plus to uger i træk på trods af god indsats den ene uge.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 12. feb 2019, 06:42

MyGirl skrev:Det er lige gået op for mig, at jeg skal ud at spise tre gange i denne uge! Det bliver virkelig en viljestyrketest!


Som andre sagde til mig i sidste uge (og det hjalp!), kan du spare lidt kalorier op de dage? Kan du få uge-indtaget til at balancere, så gør det jo ingenting. Og så nogen ekstra gå-ture m.v.

Så går det sagtens :)
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 12. feb 2019, 06:48

Bøtte skrev:Jeg vejer mig jo stort set dagligt. Og derfor ved jeg også at jeg tog 200 g på dagen efter vejedag i sidste uge. Og de 200 g sidder åbenbart fast. For vægten siger stadig det samme. På trods af jeg har holdt mine kcal og trænet 3 gange. Jeg forstår det ikke helt. Og jeg er træt af jeg formentlig ender med et plus i morgen, for næste uge forventer jeg heller intet tab, da min mand og jeg skal ud og spise og vi skal til flere forskellige ting sidst på ugen. Så jeg er ret træt af hvis jeg skal ende med plus to uger i træk på trods af god indsats den ene uge.


Det er jo præcist grunden til, at de kloge siger max 1 vejning pr. uge. Man mister nemmere motivationen ellers.

Når det så er sagt, så er det nok vigtigt, at du lige fortsætter lidt endnu. Hvis du over en 3-uger periode har holdt dit kcal-indtag og trænet, så SKAL du have tabt dig. Hvis du ikke har tabt dig, så kan der flere ting involveret:

1: For mange kalorier - prøv 3 uger med mindre kcal.
2: For få kalorier - prøv 3 uger med lidt flere kcal. (ja, det kan faktisk lade sig gøre og er ikke helt sjældent, hvis basalindtaget ikke er stort nok, laver din krop al din mad om til fedt for at beskytte sig selv)
3: Du får ikke tastet al mad ind korrekt - prøv 3 uger med meget striks vejning af mad og indtastning af mad.
4: Dit basalindtag har ændret sig grundet vægttab, og derfor skal det regnes om.

Hvad er dit basalindtag, og hvor mange kcal får du pr. dag? :gruble:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Bøtte » 12. feb 2019, 07:30

Skorstenen skrev:
Bøtte skrev:Jeg vejer mig jo stort set dagligt. Og derfor ved jeg også at jeg tog 200 g på dagen efter vejedag i sidste uge. Og de 200 g sidder åbenbart fast. For vægten siger stadig det samme. På trods af jeg har holdt mine kcal og trænet 3 gange. Jeg forstår det ikke helt. Og jeg er træt af jeg formentlig ender med et plus i morgen, for næste uge forventer jeg heller intet tab, da min mand og jeg skal ud og spise og vi skal til flere forskellige ting sidst på ugen. Så jeg er ret træt af hvis jeg skal ende med plus to uger i træk på trods af god indsats den ene uge.


Det er jo præcist grunden til, at de kloge siger max 1 vejning pr. uge. Man mister nemmere motivationen ellers.

Når det så er sagt, så er det nok vigtigt, at du lige fortsætter lidt endnu. Hvis du over en 3-uger periode har holdt dit kcal-indtag og trænet, så SKAL du have tabt dig. Hvis du ikke har tabt dig, så kan der flere ting involveret:

1: For mange kalorier - prøv 3 uger med mindre kcal.
2: For få kalorier - prøv 3 uger med lidt flere kcal. (ja, det kan faktisk lade sig gøre og er ikke helt sjældent, hvis basalindtaget ikke er stort nok, laver din krop al din mad om til fedt for at beskytte sig selv)
3: Du får ikke tastet al mad ind korrekt - prøv 3 uger med meget striks vejning af mad og indtastning af mad.
4: Dit basalindtag har ændret sig grundet vægttab, og derfor skal det regnes om.

Hvad er dit basalindtag, og hvor mange kcal får du pr. dag? :gruble:



For mig virker det at veje mig hver dag. Havde jeg stået på vægten i morgen, for første gang siden onsdag, og taget 200 g på havde det ramt mig hårdere end det gør nu, hvor jeg tænker det må være noget cyklusbestemt på en eller anden måde. Så for mig er det ekstra motivation at følge med i vægten hver dag :)

Jeg aner ikke rigtigt noget om basalindtag. Jeg bruger madlog som siger jeg har 1523 kcal pr dag ved et tab på 750 g pr uge.
Jeg træner 2-4 gange ugentligt og bruger i weekenden (nogle af) de ekstra kcal til at spise for.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Bøtte » 12. feb 2019, 07:31

Samlet set har jeg jo også tabt mig over de sidste 3 uger. Har bare taget 200 g på den sidste uge.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 12. feb 2019, 07:44

Skorstenen skrev:
MyGirl skrev:Det er lige gået op for mig, at jeg skal ud at spise tre gange i denne uge! Det bliver virkelig en viljestyrketest!


Som andre sagde til mig i sidste uge (og det hjalp!), kan du spare lidt kalorier op de dage? Kan du få uge-indtaget til at balancere, så gør det jo ingenting. Og så nogen ekstra gå-ture m.v.

Så går det sagtens :)


Det bliver lidt en kombination af, at jeg kompenserer lidt kaloriemæssigt andre steder, og så prioriterer jeg. I aften f.eks. skal jeg "bare" på café med et par tøser, og der er det selskabet, der er det primære. Så jeg har hjemmefra tjekket menukortet, og besluttet mig for et lækkert, men relativt kaloriefattigt måltid. (Min aften bliver ikke bedre af, at jeg stopper mig med burger og cola alligevel.)

Anden tur er en frokost på et italiensk sted, hvor menukortet ikke umiddelbart byder på meget fisk og grøntsager og lignende (men en masse pasta og hvidt brød). Der sørger jeg bare for at begrænse mig i mængder, og spiser salat til aften.

Lørdag skal vi ud at spise et tæskelækkert sted, og der får den så fuld gas med vin og tre retter af lige, hvad der passer mig.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 12. feb 2019, 07:51

Bøtte skrev:Samlet set har jeg jo også tabt mig over de sidste 3 uger. Har bare taget 200 g på den sidste uge.


Og det tror jeg faktisk er vigtigt at holde fast i. Og så hænge i og vente på, at der igen kommer synlige resultater på vægten. Jeg hepper på dig.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 12. feb 2019, 07:53

Stitch skrev:Opdatering :)

Stich
Samlet vægttab: 3,1 kg
Antal uger med vægttab: 3
Startvægt d.21/1-19: 83 kg.
Ugens ændring i vægt: 0 kg.
Nuværende vægt d.11/2: 79,9 kg.
Højde:172 cm.
Delmål: 75 kg
Mål: 68 kg.


Ingen ændring overhovedet. Hvilket er forståeligt. Men demotiverende. Mit søvnmønster er her fucked og jeg får ikke bevæget mig overhovedet. Så selvom det kaloriemæssigt ser fornuftigt ud, så skal der bare lidt mere til.

Jeg har dog fået taget stingene ud, men skal bruge krykker en måned eller to til. Savner at træne og har seriøst overvejet at tage derover og træne overkrop og lave de knæøvelser fyssen har sendt.


Det er da vildt flot, at du ikke har taget på. Hvad har du fået lavet i knæet? Jeg synes, at det lyder som en god ide at træne lidt overkrop, så du ikke føler, at du bliver helt inaktiv.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 12. feb 2019, 07:53

FormerlyKnownAs skrev:Samlet vægttab: - 0,5 kg
Antal uger med vægttab: 2
Startvægt: 79 kg
Ugens ændring i vægt: - 0,5kg
Nuværende vægt: 78,5 kg
Mål: 64 kg.
Højde: 169

Det er på 2 uger, glemte at veje mig sidste uge. Med alt det hvide bløde mad jeg har spist fordi det var hurtigt ift at sætte mælkeproduktionen op med i en snæver vending, så er det ganske fint :)

Glæder mig til at jeg må svømme igen.


Jeg er meget imponeret over, at det overhovedet er muligt at tabe sig under en barsel. Du er jo for sej
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 12. feb 2019, 07:56

Så lykkedes det alligevel at smide feriekiloerne, selvom jeg har ligget på langs i næsten 14 dage (og så ikke et ord om, at det sikkert er muskelvæv, der er røget...)

FruKuk
Samlet vægttab: 3,7 kg
Antal uger med vægttab: 6
Startvægt 2/1: 84 kg
Ugens ændring i vægt: - 1,2 kg
Nuværende vægt 12/2: 80,3 kg
Mål: 70 kg
1. delmål: 1/3: 78 kg
5
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. feb 2019, 07:57

FruKuk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Samlet vægttab: - 0,5 kg
Antal uger med vægttab: 2
Startvægt: 79 kg
Ugens ændring i vægt: - 0,5kg
Nuværende vægt: 78,5 kg
Mål: 64 kg.
Højde: 169

Det er på 2 uger, glemte at veje mig sidste uge. Med alt det hvide bløde mad jeg har spist fordi det var hurtigt ift at sætte mælkeproduktionen op med i en snæver vending, så er det ganske fint :)

Glæder mig til at jeg må svømme igen.


Jeg er meget imponeret over, at det overhovedet er muligt at tabe sig under en barsel. Du er jo for sej


Jeg tabte mig temmelig hurtig efter jeg fødte C. Jeg er nok en af dem hvor amning er the bomb :lol: Denne gang er der bare mange flere kg. Jeg vejer lige nu det samme som da jeg vSr højgravid med ham. Tog 10 kg på med ham og 7 med Nellie. Men fertilitetsbehandling effede det hele op inden hvor jeg jo tog en del på
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"