Terminstråd - alle er velkomne :)

didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2351

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf didaa » 11. feb 2019, 13:18

Kakro05 skrev:
didaa skrev:Så blev det terminsdag. Nåede lige at cykle en tur i morges efter morgenbrød, manden er kørt til IKEA og nu er der totalt murren og ubehag. Spændende om det bliver på datoen.....


Spændende, om der snart kommer en baby :love: .


Jeg tog en god lang lur, og så var den murren ovre. I dag er der helt fredeligt, så har jeg været i biografen og på restaurant med den store som nu har vinterferie fra skolen. Det er også hyggeligt. Han tror så han kan være hjemme hver eneste dag her i ferien, men det har han simpelthen for meget krudt til, så han kommer lidt tid i SFO i morgen, hvor der også er ture hele ugen.
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MissHindenburg » 11. feb 2019, 13:43

Jeg har været et smut forbi lægen - fullblown halsbetændelse! :rulle:

Jeg fik recept på et eller andet halløj, manden henter det når han kommer hjem fra job. Jeg håber at det er noget der er virkelig effektivt! Jeg gider ikke mere sygdom nu!

Hvis I krydser fingre for at jeg ikke går i fødsel en af de næste dage, så holder jeg benene krydset :lol:

Mht. Til JM og vægt-fokus, jeg ville ikke holde mig for fin til at bede hende holde mund, endda i en ret ufin tone hvis budskabet ikke går igennem første gang!
Det kan ikke passe at man skal bonkes oven i hovedet med dét, oven i alt det andet - man ved det jo udemærket godt selv, hvis man er overvægtig og mange gør garanteret alt hvad de kan for at det ikke skal gå helt amok.
Jeg er absolut ikke en sylfide og jeg var noget bekymret for om den jm jeg fik ville være sådan en med totalt fokus på vægt, hun har heldigvis været ganske fornuftig at have med at gøre og jeg har kun haft en enkelt gang hvor jeg måtte være lidt spids og det har ikke været et emne siden.
0
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 11. feb 2019, 14:12

Jeg har været så dum at læse om den medicin jeg skal tage, og dertil også om alle de farlige ting der kan ske hvis/når man får svangerskabsforgiftning. Føj for filan, jeg bliver sgu lidt bange, og så har jeg det rigtig skidt med det medicin, men tager det uden tvivl, for jeg vil så gerne slippe for svangerskabsforgiftning igen. Nu ved jeg godt at der på generelt plan kun er et par %-points risiko for at få det, og så op til 30% risiko når man har haft det før. Og med medicinen skulle der være Max 15% risiko for st udvikle det igen. Godt jeg skal til jordemoder om en uge, så jeg lige kan få nogle svar fra hende om hvad hun tænker. Og så fik jeg aldrig svar på om jeg havde let, moderat eller svær svangerskabsforgiftning, og det ville jeg altså gerne vide. Nå, det var lige en smøre.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 11. feb 2019, 18:09

Nå jeg kom aldrig til jordemoderen, nu lå både mand og barn og kastede op amok, og har også selv kastet ekstra op i dag, så er i tvil om jeg også har norovirus som dem eller om det bare skyldes graviditeten, men for en sikkerheds skyld blev jeg hjemme. Min jordemoder sagde allerede ved første besøg at jeg jo slet ikke behøvede at tage på i graviditeten da jeg vejer for meget, og det nok ville være det bedste. Så jeg ved hun fokuserer på vægt, jeg er vidst også blevet tilknyttet en med særlig erfaring med overvægtige... Har fået en ny tid om en uge :)

Sjuskemor den fødselslæge der følger mig siger at normalt når svangerskabsforgiftnin gkommer igen kommer det senere og mildere end i første graviditet, det var grunden til at hun ikke mente jeg skulle i forebygende behandling da det kom sent hos mig, og derfor mente hun det sikkert slet ike kom her anden gang før jeg havde født af mig selv. Så måske kan det give dig lidt ro i fald du ikke vidste det?
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 11. feb 2019, 18:17

Men har rundet de 24 uger og baby er nu levedygtig uden for maven :banan: Altså jeg håber da stadig hun bliver inden omkring 16 uger mere, men er ret vildt at føder jeg nu kan det sagtens gå godt :)
2
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

26+4

Indlægaf Kakro05 » 11. feb 2019, 18:23

Sjuskemor; Det lyder da vildt ubehageligt at der blev sat spørgsmålstegn ved om dine børns far nu også var faren til nr 3. Jeg er virkelig chokeret over at man kan sidde og spørge om den slags. Godt du har fået en god fødselslæge. Man skal aldrig google medicin/sygdom........jeg håber du slipper for svangerskabsforgiftning og at du slipper for bivirkninger af medicinen.

Didaa: øv bøv, men så er det godt at du kan nyde den sidste tid inden baby kommer med biograf og restaurant besøg med den store. Jeg nyder ihvertfald at hygge med N så længe det bare er os tre.

MissHindeburg: God bedring.

Godtnavn: Puha, det lyder som en hård omgang. God bedring til jer og jeg håber virkelig at din jm er sød når du skal hen til hende. Det er jo fair nok at man ikke behøver tage på, men altså man kan også bore for meget i vægten. Jeg synes du skal skifte jm hvis hun går for meget op i din vægt.

Nå, mine håndflader og fodsåler (og lidt resten af kroppen er begyndt at klø). Så jeg må hellere ringe til lægen på onsdag (i morgen sidder jeg til glukosebelastning, så der kan jeg ikke ringe), så de kan udelukke at kløen er leverbetinget.
1
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf oOxXxOo » 11. feb 2019, 21:09

Svigermor endte faktisk med at være redningen.. Hun spurgte hvordan jeg havde det med at vi skulle have vildt igen, og om der ikke var noget med at man skulle passe lidt på med sådan nogle ting. Greb den og sagde at jeg fint kunne klare mig med en omgang salat og noget brød..
4
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: 26+4

Indlægaf SjuskeMor » 12. feb 2019, 07:11

Kakro05 skrev:Sjuskemor; Det lyder da vildt ubehageligt at der blev sat spørgsmålstegn ved om dine børns far nu også var faren til nr 3. Jeg er virkelig chokeret over at man kan sidde og spørge om den slags. Godt du har fået en god fødselslæge. Man skal aldrig google medicin/sygdom........jeg håber du slipper for svangerskabsforgiftning og at du slipper for bivirkninger af medicinen.

Didaa: øv bøv, men så er det godt at du kan nyde den sidste tid inden baby kommer med biograf og restaurant besøg med den store. Jeg nyder ihvertfald at hygge med N så længe det bare er os tre.

MissHindeburg: God bedring.

Godtnavn: Puha, det lyder som en hård omgang. God bedring til jer og jeg håber virkelig at din jm er sød når du skal hen til hende. Det er jo fair nok at man ikke behøver tage på, men altså man kan også bore for meget i vægten. Jeg synes du skal skifte jm hvis hun går for meget op i din vægt.

Nå, mine håndflader og fodsåler (og lidt resten af kroppen er begyndt at klø). Så jeg må hellere ringe til lægen på onsdag (i morgen sidder jeg til glukosebelastning, så der kan jeg ikke ringe), så de kan udelukke at kløen er leverbetinget.

Ja, jeg synes også det lidt rigeligt langt ude at de sådan blev ved. Men det har så været fordi de var udvidende omkring tilstanden, der er mange læger der alligevel ikke ved at man faktisk godt kan få det i tredje graviditet uden at have haft det i forudgående graviditet. Så har de måske lært noget af at jeg insisterede på at det var samme far.
0
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 12. feb 2019, 07:14

godtnavn skrev:Nå jeg kom aldrig til jordemoderen, nu lå både mand og barn og kastede op amok, og har også selv kastet ekstra op i dag, så er i tvil om jeg også har norovirus som dem eller om det bare skyldes graviditeten, men for en sikkerheds skyld blev jeg hjemme. Min jordemoder sagde allerede ved første besøg at jeg jo slet ikke behøvede at tage på i graviditeten da jeg vejer for meget, og det nok ville være det bedste. Så jeg ved hun fokuserer på vægt, jeg er vidst også blevet tilknyttet en med særlig erfaring med overvægtige... Har fået en ny tid om en uge :)

Sjuskemor den fødselslæge der følger mig siger at normalt når svangerskabsforgiftnin gkommer igen kommer det senere og mildere end i første graviditet, det var grunden til at hun ikke mente jeg skulle i forebygende behandling da det kom sent hos mig, og derfor mente hun det sikkert slet ike kom her anden gang før jeg havde født af mig selv. Så måske kan det give dig lidt ro i fald du ikke vidste det?

Tak, det hjælper faktisk lidt. Nu vil jeg også snakke med jordemoderen om en uge, og få lidt mere på plads ift mit videre forløb. Har jo også haft højt blodtryk mod slutningen af de andre graviditeter, uden at jeg har højt blodtryk udenfor graviditet. Ja, jeg håber da at jeg går fri, oddsne er da på min side.
Og god bedring med jer!
0
Bøffemor
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. feb 2019, 10:20
Kort karma: 16
Likede indlæg: 64

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøffemor » 12. feb 2019, 10:25

Hej, jeg er ny :wave:

Jeg er efter egne beregninger 4+6 i dag. Er der nogen andre, der er nygravide?
3
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2351

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf didaa » 12. feb 2019, 10:27

Bøffemor skrev:Hej, jeg er ny :wave:

Jeg er efter egne beregninger 4+6 i dag. Er der nogen andre, der er nygravide?


Stort tillykke og velkommen :)

Man kan dog på ingen måde sige at jeg er nygravid, er to dage over terminen nu.

Håber du får en dejlig graviditet.
1
Bøffemor
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. feb 2019, 10:20
Kort karma: 16
Likede indlæg: 64

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøffemor » 12. feb 2019, 10:31

didaa skrev:
Bøffemor skrev:Hej, jeg er ny :wave:

Jeg er efter egne beregninger 4+6 i dag. Er der nogen andre, der er nygravide?


Stort tillykke og velkommen :)

Man kan dog på ingen måde sige at jeg er nygravid, er to dage over terminen nu.

Håber du får en dejlig graviditet.

Tak, og held og lykke med den forestående fødsel :lun:
0
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 12. feb 2019, 15:02

Bøffemor skrev:Hej, jeg er ny :wave:

Jeg er efter egne beregninger 4+6 i dag. Er der nogen andre, der er nygravide?

Tillykke! Jeg er 14+2, så ikke nygravid heller :)
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: 26+4

Indlægaf Kakro05 » 12. feb 2019, 17:52

SjuskeMor skrev:
Kakro05 skrev:Sjuskemor; Det lyder da vildt ubehageligt at der blev sat spørgsmålstegn ved om dine børns far nu også var faren til nr 3. Jeg er virkelig chokeret over at man kan sidde og spørge om den slags. Godt du har fået en god fødselslæge. Man skal aldrig google medicin/sygdom........jeg håber du slipper for svangerskabsforgiftning og at du slipper for bivirkninger af medicinen.

Didaa: øv bøv, men så er det godt at du kan nyde den sidste tid inden baby kommer med biograf og restaurant besøg med den store. Jeg nyder ihvertfald at hygge med N så længe det bare er os tre.

MissHindeburg: God bedring.

Godtnavn: Puha, det lyder som en hård omgang. God bedring til jer og jeg håber virkelig at din jm er sød når du skal hen til hende. Det er jo fair nok at man ikke behøver tage på, men altså man kan også bore for meget i vægten. Jeg synes du skal skifte jm hvis hun går for meget op i din vægt.

Nå, mine håndflader og fodsåler (og lidt resten af kroppen er begyndt at klø). Så jeg må hellere ringe til lægen på onsdag (i morgen sidder jeg til glukosebelastning, så der kan jeg ikke ringe), så de kan udelukke at kløen er leverbetinget.

Ja, jeg synes også det lidt rigeligt langt ude at de sådan blev ved. Men det har så været fordi de var udvidende omkring tilstanden, der er mange læger der alligevel ikke ved at man faktisk godt kan få det i tredje graviditet uden at have haft det i forudgående graviditet. Så har de måske lært noget af at jeg insisterede på at det var samme far.


Selvom man er uvidende, så spørg man max en gang om faren kan være en anden.....hvis man overhovedet spørger. Sorry, jeg bliver bare mega harm på dine vegne. Jeg synes det er voldsomt grænseoverskridende.



Så fik jeg min glukosebelastning overstået, så er det bare at vente på resultatet. Mit faste blodsukker, så fornuftigt ud 4.6 mmol/l, så håber jeg bare at resten også ser ok ud. Så skal jeg bare tage mig sammen til at ringe til lægen i morgen med min kløe......meeen det har ikke været så slemt i dag, så hvis det er væk i nat, så ringer jeg ikke. Men jeg tror dog det kommer igen.....jeg hader bare at ringe til lægen :lol:


Velkommen til Bøffemor og tillykke!!
2
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 13. feb 2019, 13:56

Min mave er ret stor allerede, og idag har jeg haft stjernemeget vokseværk også. Sidste gang blev jeg spurgt om jeg ventede trillinger, så stor var maven til sidst. Så den bliver nok mindst lige så stor denne gang.

Og hurra for halsbrand. Eller sure opstød ihvertfald. Men min store søn og jeg har været i Frederiksberg have og gå tur og kigge på fugle, og det syntes han bare var vildt fedt. Så klarer man lige de der irriterende gener dér. Og han er så sød til at nusse maven og kramme den, og han er også sikker på at babyen synes det er dejligt når han gør det. Han er en øjesten, ham min søn der <3
3

Tilbage til "Graviditet"