Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LadyFox » 10. feb 2019, 10:28

SurSødSovs skrev:Min vægt har stået stille denne her uge. Det er jeg ok med. For i går opgav jeg at tælle kalorier og tog til kaffemik. Det var min kærestes første, så det blev prioriteret over vægttab.

Det forstår jeg så sandelig godt. Kaffemik er vidunderligt, og det skal der da også være plads til, jeg ville i hvert fald være ked af at bo i Grønland og gå glip af lækre autentiske kaffemik.

Jeg tror jeg har nævnt det før, men kaffemik er min yndlings grønlandske tradition. :love:
0
...
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 10. feb 2019, 10:37

SurSødSovs skrev:Min vægt har stået stille denne her uge. Det er jeg ok med. For i går opgav jeg at tælle kalorier og tog til kaffemik. Det var min kærestes første, så det blev prioriteret over vægttab.


Det lyder som en skøn prioritering. Og dejligt med kærestebesøg :lun:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LadyFox » 10. feb 2019, 11:40

Jeg synes godt nok Lifesum er noget kulhydrat-forskrækket. Jeg har den sat til at jeg spiser almindeligt, og alligevel synes jeg det er nærmest uanset hvilket mad jeg taster ind så er "højt indhold af kulhydrater" angivet på minussiden, og det et altså ikke fordi jeg lever af toastbrød.
På trods af at den mad jeg spiser har det minus, så har jeg ved dagens udgang 9 ud af 10 dage ikke spist kulhydrater nok :stoned:

Mine kulhydrater ligger fint nok til den lave side, men jeg synes til gengæld det er svært at spise nok protein, både til hverdag OG de dage hvor jeg spiser kød.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LadyFox » 11. feb 2019, 05:22

Samlet vægttab: - 3,2 kg
Antal uger med vægttab: 3
Startvægt uge 4: 71,4 kg
Ugens ændring i vægt: +0,5 kg
Nuværende vægt: 68,2 kg
Mål: 50 kg.

Jeg synes det er rigtig øv at have taget på, for jeg synes at jeg har gjort mig umage i sidste uge.
Men altså, jeg gætter på at min menstruation har en del af skylden.
0
...
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 11. feb 2019, 07:07

LadyFox skrev:Samlet vægttab: - 3,2 kg
Antal uger med vægttab: 3
Startvægt uge 4: 71,4 kg
Ugens ændring i vægt: +0,5 kg
Nuværende vægt: 68,2 kg
Mål: 50 kg.

Jeg synes det er rigtig øv at have taget på, for jeg synes at jeg har gjort mig umage i sidste uge.
Men altså, jeg gætter på at min menstruation har en del af skylden.


Det er sgu da også pænt nitten, når du har gjort dig umage. Jeg håber ikke, at det slår motivationen for at holde på de gode vaner helt i stykker.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. feb 2019, 07:33

Samlet vægttab: - 0,5 kg
Antal uger med vægttab: 2
Startvægt: 79 kg
Ugens ændring i vægt: - 0,5kg
Nuværende vægt: 78,5 kg
Mål: 64 kg.
Højde: 169

Det er på 2 uger, glemte at veje mig sidste uge. Med alt det hvide bløde mad jeg har spist fordi det var hurtigt ift at sætte mælkeproduktionen op med i en snæver vending, så er det ganske fint :)

Glæder mig til at jeg må svømme igen.
Senest rettet af FormerlyKnownAs 11. feb 2019, 08:10, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Afskylia » 11. feb 2019, 08:02

Afskylia
Samlet vægttab: 3,5
Antal uger med vægttab: 6
Startvægt: 61
Ugens ændring i vægt:- 0,7 kg
Nuværende vægt: 57,5
Mål: 54 kg
Højde 157 cm

Jeg er ret godt tilfreds med ugenstal og jeg er halvvejs til mit første mål.
4
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 11. feb 2019, 08:08

Skorstenen
Samlet vægttab: 8,6
Antal uger med vægttab: 14
Startvægt 5 november 2018: 123,6 kg
Ugens ændring i vægt: +0,4
Nuværende vægt: 115

Øv, har taget på, men det var virkelig også en dårlig uge. Jeg har altså virkelig gjort et forsøg med at holde mig indenfor kalorierne (madmæssigt) trods alt den ekstra fejring m.v på arbejdspladsen, men jeg har været doven på løbebåndet, det straffes åbenbart. Desuden har vi drukket en del øl, der har simpelthen været så mange der lige kiggede forbi her i weekenden. Og jeg har jo på ingen måde sparet kalorier op i løbet af ugen, så de øl, er ekstra kalorier.

Det går bare ikke!! :sur:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LadyFox » 11. feb 2019, 09:06

FruKuk skrev:
LadyFox skrev:Samlet vægttab: - 3,2 kg
Antal uger med vægttab: 3
Startvægt uge 4: 71,4 kg
Ugens ændring i vægt: +0,5 kg
Nuværende vægt: 68,2 kg
Mål: 50 kg.

Jeg synes det er rigtig øv at have taget på, for jeg synes at jeg har gjort mig umage i sidste uge.
Men altså, jeg gætter på at min menstruation har en del af skylden.


Det er sgu da også pænt nitten, når du har gjort dig umage. Jeg håber ikke, at det slår motivationen for at holde på de gode vaner helt i stykker.


Det gør noget ved motivationen. Jeg er generelt rigtig afhængig af resultater hvis jeg skal holde mig selv ved ilden i forhold til projekter. Jeg er ret hurtig til at mene at så kan det os bare være lige meget.
Men altså, jeg holder ved, det er sikkert bedre på mandag, når min krop er i balance igen.
2
...
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 11. feb 2019, 12:42

Jeg har haft en ganske god uge igen, men kan godt mærke, jeg liige skal holde mig selv lidt i nakken. Kan se meget tydelige resultater her efter den første måneds tid, og hver uge finder jeg nyt tøj i skabet, der passer mig igen. Det i sig selv er jo fedt, men så får jeg også en tendens til at hvile på laurbærrene. (Så kan man nok godt spise en liiidt større portion og stadig tabe sig, liiige tage et enkelt stykke brød mere osv. osv. osv.) Men ikke dene gang. BASTA!

Min ambition er en helt striks uge, bortset fra lørdag eftermiddag og aften, hvor jeg skal i teatret og ud at spise. Der tillader jeg mig selv - for første gang i over en måned - at indtage lige præcis, hvad der passer mig. :D
4
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 11. feb 2019, 12:46

Er for resten lidt stolt af mig selv. Da jeg skulle ud af døren i morges var det regnvejr, så skrev til kæresten, at jeg snuppede bilen. Kørte over og afleverede den lille, og konstaterede, da jeg kom ud, at regnen var stoppet. Og i stedet for at fortsætte videre på job, kørte jeg sgu hjem og nappede cyklen :banan: Så jeg får mine 10-12 km. på cyklen i dag alligevel!
7
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Afskylia » 11. feb 2019, 13:06

MyGirl skrev:Jeg har haft en ganske god uge igen, men kan godt mærke, jeg liige skal holde mig selv lidt i nakken. Kan se meget tydelige resultater her efter den første måneds tid, og hver uge finder jeg nyt tøj i skabet, der passer mig igen. Det i sig selv er jo fedt, men så får jeg også en tendens til at hvile på laurbærrene. (Så kan man nok godt spise en liiidt større portion og stadig tabe sig, liiige tage et enkelt stykke brød mere osv. osv. osv.) Men ikke dene gang. BASTA!

Min ambition er en helt striks uge, bortset fra lørdag eftermiddag og aften, hvor jeg skal i teatret og ud at spise. Der tillader jeg mig selv - for første gang i over en måned - at indtage lige præcis, hvad der passer mig. :D


Den følelse kan jeg godt nikke genkendende til. Nu hvor jeg det er lykkedes mig at tabe mig og mit tøj passer bedre, så kan jeg jo godt lige.. Og opppe i mit hovedet er jeg lige pludeselig blevet slank.

Jeg hepper på dig og prøver også at holde fast.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 11. feb 2019, 14:00

:8: Nej ved I nu lige hvad!!

Jeg har sq fået mens!

Jeg mener jeg havde det 2 gange i 2018 (er altså holdt op med at holde øje med det).

Så KAN det jo være noget af årsagen til vægtøgningen. :kryds: :kryds:

(godt at man stadig har kvindeting i tasken)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 11. feb 2019, 14:21

Afskylia skrev:
MyGirl skrev:Jeg har haft en ganske god uge igen, men kan godt mærke, jeg liige skal holde mig selv lidt i nakken. Kan se meget tydelige resultater her efter den første måneds tid, og hver uge finder jeg nyt tøj i skabet, der passer mig igen. Det i sig selv er jo fedt, men så får jeg også en tendens til at hvile på laurbærrene. (Så kan man nok godt spise en liiidt større portion og stadig tabe sig, liiige tage et enkelt stykke brød mere osv. osv. osv.) Men ikke dene gang. BASTA!

Min ambition er en helt striks uge, bortset fra lørdag eftermiddag og aften, hvor jeg skal i teatret og ud at spise. Der tillader jeg mig selv - for første gang i over en måned - at indtage lige præcis, hvad der passer mig. :D


Den følelse kan jeg godt nikke genkendende til. Nu hvor jeg det er lykkedes mig at tabe mig og mit tøj passer bedre, så kan jeg jo godt lige.. Og opppe i mit hovedet er jeg lige pludeselig blevet slank.

Jeg hepper på dig og prøver også at holde fast.


Jamen lige præcis! Tak for hep, og sender en masse retur.

Det er lige her indenfor de næste par uger, det bliver rigtig farligt for mig, og hvor jeg virkelig skal holde ved, hvis jeg skal se ordentlig ud til bryllup til sommer. Og det SKAL SKAL SKAL jeg! Basta!
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 11. feb 2019, 14:22

Skorstenen skrev::8: Nej ved I nu lige hvad!!

Jeg har sq fået mens!

Jeg mener jeg havde det 2 gange i 2018 (er altså holdt op med at holde øje med det).

Så KAN det jo være noget af årsagen til vægtøgningen. :kryds: :kryds:

(godt at man stadig har kvindeting i tasken)


Det lyder som en plausibel forklaring. Den er i hvert fald stensikker hos mig, at mens lige giver et kg eller to i væske. Så det kan jo være, det forsvinder igen af sig selv :)
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"