Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Spjaerten » 9. feb 2019, 14:40

Muddi skrev:Jeg sidder og skal bestille en togbillet hjem fra Cph, når jeg kommer hjem fra Thailand. Er bare i tvivl om, hvor lang tid, fra landings tidspunkt, jeg skal booke den? Nogen der har et bud?

Og er der nogen der har erfaringer med Emirates?


Det kan godt tage 45 min at komme ud af fly, få bagage, paskontrol osv. Så min. 1 time vil jeg sige
0
Tryk på * :slem:
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muddi » 9. feb 2019, 14:56

Spjaerten skrev:
Muddi skrev:Jeg sidder og skal bestille en togbillet hjem fra Cph, når jeg kommer hjem fra Thailand. Er bare i tvivl om, hvor lang tid, fra landings tidspunkt, jeg skal booke den? Nogen der har et bud?

Og er der nogen der har erfaringer med Emirates?


Det kan godt tage 45 min at komme ud af fly, få bagage, paskontrol osv. Så min. 1 time vil jeg sige


Jeg har kig på et gennemgående tog, der ville være ret rart at komme med, men det er 1 time og et kvarter efter flyet er landet. Mon det er for tight? :gruble:
0
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 9. feb 2019, 15:15

Muddi skrev:
Spjaerten skrev:
Muddi skrev:Jeg sidder og skal bestille en togbillet hjem fra Cph, når jeg kommer hjem fra Thailand. Er bare i tvivl om, hvor lang tid, fra landings tidspunkt, jeg skal booke den? Nogen der har et bud?

Og er der nogen der har erfaringer med Emirates?


Det kan godt tage 45 min at komme ud af fly, få bagage, paskontrol osv. Så min. 1 time vil jeg sige


Jeg har kig på et gennemgående tog, der ville være ret rart at komme med, men det er 1 time og et kvarter efter flyet er landet. Mon det er for tight? :gruble:


Hvornår er det? Paskontrollen kan godt tage tid, især på travle tidspunkter. I forbindelse med Kr. Himmelfart har jeg fx stået i kø til paskontrol i godt en halv time.
0
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muddi » 9. feb 2019, 15:59

MOGA skrev:
Muddi skrev:
Spjaerten skrev:
Muddi skrev:Jeg sidder og skal bestille en togbillet hjem fra Cph, når jeg kommer hjem fra Thailand. Er bare i tvivl om, hvor lang tid, fra landings tidspunkt, jeg skal booke den? Nogen der har et bud?

Og er der nogen der har erfaringer med Emirates?


Det kan godt tage 45 min at komme ud af fly, få bagage, paskontrol osv. Så min. 1 time vil jeg sige


Jeg har kig på et gennemgående tog, der ville være ret rart at komme med, men det er 1 time og et kvarter efter flyet er landet. Mon det er for tight? :gruble:


Hvornår er det? Paskontrollen kan godt tage tid, især på travle tidspunkter. I forbindelse med Kr. Himmelfart har jeg fx stået i kø til paskontrol i godt en halv time.


4. April ved 13 tiden
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Spjaerten » 9. feb 2019, 16:04

Muddi skrev:
MOGA skrev:
Muddi skrev:
Spjaerten skrev:
Muddi skrev:Jeg sidder og skal bestille en togbillet hjem fra Cph, når jeg kommer hjem fra Thailand. Er bare i tvivl om, hvor lang tid, fra landings tidspunkt, jeg skal booke den? Nogen der har et bud?

Og er der nogen der har erfaringer med Emirates?


Det kan godt tage 45 min at komme ud af fly, få bagage, paskontrol osv. Så min. 1 time vil jeg sige


Jeg har kig på et gennemgående tog, der ville være ret rart at komme med, men det er 1 time og et kvarter efter flyet er landet. Mon det er for tight? :gruble:


Hvornår er det? Paskontrollen kan godt tage tid, især på travle tidspunkter. I forbindelse med Kr. Himmelfart har jeg fx stået i kø til paskontrol i godt en halv time.


4. April ved 13 tiden


Altså umiddelbart en alm dag - men ville nok nok være presset hvis lidt er forsinket. Er der et en time efter?
0
Tryk på * :slem:
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muddi » 9. feb 2019, 16:10

Spjaerten skrev:
Muddi skrev:
MOGA skrev:
Muddi skrev:
Spjaerten skrev:
Muddi skrev:Jeg sidder og skal bestille en togbillet hjem fra Cph, når jeg kommer hjem fra Thailand. Er bare i tvivl om, hvor lang tid, fra landings tidspunkt, jeg skal booke den? Nogen der har et bud?

Og er der nogen der har erfaringer med Emirates?


Det kan godt tage 45 min at komme ud af fly, få bagage, paskontrol osv. Så min. 1 time vil jeg sige


Jeg har kig på et gennemgående tog, der ville være ret rart at komme med, men det er 1 time og et kvarter efter flyet er landet. Mon det er for tight? :gruble:


Hvornår er det? Paskontrollen kan godt tage tid, især på travle tidspunkter. I forbindelse med Kr. Himmelfart har jeg fx stået i kø til paskontrol i godt en halv time.


4. April ved 13 tiden


Altså umiddelbart en alm dag - men ville nok nok være presset hvis lidt er forsinket. Er der et en time efter?


Ja det er der, og jeg skal heldigvis først skifte i Århus, det kan godt gå an, ville være for meget, hvis jeg BÅDE skulle skifte på Hovedbanegården og i Århus. Så det tror jeg at jeg snupper i stedet. Bliver også let stresset, så hellere tage det stille og roligt.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 11. feb 2019, 09:11

Skal man ud at flyve sydpå til sommer, er det måske relevant, at man netop har kåret verdens 20 sikreste flyselskaber at flyve med. SAS, er med på listen for rutefly

(i alfabetisk rækkefølge)

Air New Zealand, Alaska Airlines, All Nippon Airways, American Airlines, Austrian Airlines, British Airways, Cathay Pacific Airways, Emirates, EVA Air, Finnair, Hawaiian Airlines, KLM, Lufthansa, Qantas, Qatar, SAS -Scandinavian Airline System, Singapore Airlines, Swiss, and United Airlines, and the Virgin group of airlines (Atlantic and Australia), .

Low cost selskaberne, er også blevet listet, og her er det kun Spies' Thomas Cook Airlines, Vueling og Wizz, fra vores himmelstrøg som er med (Norwegian glimrer ved sit fravær) Måske skyldes det denne liste: https://www.aeroinside.com/incidents/airline/norwegian (det skal måske lige nævnes at ALLE incidents, er med på en sådan liste, også de mere ligegyldige)

https://www.airlineratings.com/news/wor ... -for-2019/
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. feb 2019, 09:32

Jeg bookede biletter til Bangkok i går. Det er billigere med Thai end de billige :stoned: 3500 retur for os alle 4 og naturligvis inkl bagage ift de “billige”.

Vi skal til Dk til sommer og jeg nægter st flyve med Thai der. De koster så også 31.000, hvor Singapore koster 21K. Skørt.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 11. feb 2019, 13:56

Er der nogen, der har personlig erfaring med at leje bil ved Firefly i Spanien (nærmere bestemt Barcelona)? Jeg har lige læst deres Trustpilot, og det er ikke opløftende. Men min veninde har booket og betalt bil hos dem, så vi kan ikke lige undgå dem uden at miste penge. Hun har booket via booking.com og købt forsikring der, men jeg kan læse, at mange af ankerne i anmeldelserne på Trustpilot går på, at Firefly ikke accepterer forsikringer booket på anden vis end direkte hos dem, så man derfor opkræves en ekstra (dyrere) forsikring oveni for overhovedet at få udleveret bilen.
Er der nogen, der har gode råd til evt. at undgå denne situation? Min veninde er rimeligt habil til spansk, så vi kan måske godt tage en diskussion om det, hvis det bliver nødvendigt.

Jeg er super god til at tage sorgerne på forskud, når jeg læser sådan noget, men jeg vil ikke overføre mine negative forventninger til min veninde, hvis det ikke nødvendigt.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 11. feb 2019, 14:43

sigge skrev:Er der nogen, der har personlig erfaring med at leje bil ved Firefly i Spanien (nærmere bestemt Barcelona)? Jeg har lige læst deres Trustpilot, og det er ikke opløftende. Men min veninde har booket og betalt bil hos dem, så vi kan ikke lige undgå dem uden at miste penge. Hun har booket via booking.com og købt forsikring der, men jeg kan læse, at mange af ankerne i anmeldelserne på Trustpilot går på, at Firefly ikke accepterer forsikringer booket på anden vis end direkte hos dem, så man derfor opkræves en ekstra (dyrere) forsikring oveni for overhovedet at få udleveret bilen.
Er der nogen, der har gode råd til evt. at undgå denne situation? Min veninde er rimeligt habil til spansk, så vi kan måske godt tage en diskussion om det, hvis det bliver nødvendigt.

Jeg er super god til at tage sorgerne på forskud, når jeg læser sådan noget, men jeg vil ikke overføre mine negative forventninger til min veninde, hvis det ikke nødvendigt.


Lad være med at give dem et visa/dankort eller kontanter til at dække depositum, giv dem et Mastercard eller Amex, så kan de reservere depositum og ikke kræve ekstra køb af forsikring, og når bilen så afleveres så frigives depositum, eller I kan kontakte kortudbyder og få standset betaling. SØRG for at gå bilen efter for skader, hele vejen rundt, og dokumenter med billeder, og SØRG for at få skriftlig kvittering når I afleverer og igen, DOKUMENTER DOKUMENTER DOKUMENTER.
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Stitch » 11. feb 2019, 14:59

Wizzze skrev:
sigge skrev:Er der nogen, der har personlig erfaring med at leje bil ved Firefly i Spanien (nærmere bestemt Barcelona)? Jeg har lige læst deres Trustpilot, og det er ikke opløftende. Men min veninde har booket og betalt bil hos dem, så vi kan ikke lige undgå dem uden at miste penge. Hun har booket via booking.com og købt forsikring der, men jeg kan læse, at mange af ankerne i anmeldelserne på Trustpilot går på, at Firefly ikke accepterer forsikringer booket på anden vis end direkte hos dem, så man derfor opkræves en ekstra (dyrere) forsikring oveni for overhovedet at få udleveret bilen.
Er der nogen, der har gode råd til evt. at undgå denne situation? Min veninde er rimeligt habil til spansk, så vi kan måske godt tage en diskussion om det, hvis det bliver nødvendigt.

Jeg er super god til at tage sorgerne på forskud, når jeg læser sådan noget, men jeg vil ikke overføre mine negative forventninger til min veninde, hvis det ikke nødvendigt.


Lad være med at give dem et visa/dankort eller kontanter til at dække depositum, giv dem et Mastercard eller Amex, så kan de reservere depositum og ikke kræve ekstra køb af forsikring, og når bilen så afleveres så frigives depositum, eller I kan kontakte kortudbyder og få standset betaling. SØRG for at gå bilen efter for skader, hele vejen rundt, og dokumenter med billeder, og SØRG for at få skriftlig kvittering når I afleverer og igen, DOKUMENTER DOKUMENTER DOKUMENTER.


Tag endelig billeder og video af bilen også når I får bilen udleveret. Ikke kun efter.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 11. feb 2019, 16:02

Stitch skrev:
Wizzze skrev:
sigge skrev:Er der nogen, der har personlig erfaring med at leje bil ved Firefly i Spanien (nærmere bestemt Barcelona)? Jeg har lige læst deres Trustpilot, og det er ikke opløftende. Men min veninde har booket og betalt bil hos dem, så vi kan ikke lige undgå dem uden at miste penge. Hun har booket via booking.com og købt forsikring der, men jeg kan læse, at mange af ankerne i anmeldelserne på Trustpilot går på, at Firefly ikke accepterer forsikringer booket på anden vis end direkte hos dem, så man derfor opkræves en ekstra (dyrere) forsikring oveni for overhovedet at få udleveret bilen.
Er der nogen, der har gode råd til evt. at undgå denne situation? Min veninde er rimeligt habil til spansk, så vi kan måske godt tage en diskussion om det, hvis det bliver nødvendigt.

Jeg er super god til at tage sorgerne på forskud, når jeg læser sådan noget, men jeg vil ikke overføre mine negative forventninger til min veninde, hvis det ikke nødvendigt.


Lad være med at give dem et visa/dankort eller kontanter til at dække depositum, giv dem et Mastercard eller Amex, så kan de reservere depositum og ikke kræve ekstra køb af forsikring, og når bilen så afleveres så frigives depositum, eller I kan kontakte kortudbyder og få standset betaling. SØRG for at gå bilen efter for skader, hele vejen rundt, og dokumenter med billeder, og SØRG for at få skriftlig kvittering når I afleverer og igen, DOKUMENTER DOKUMENTER DOKUMENTER.


Tag endelig billeder og video af bilen også når I får bilen udleveret. Ikke kun efter.


Det skriver jeg jo også :devil2:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf girl_beat » 14. feb 2019, 14:40

Hvor ville I rejse hen for at få 3 ugers sol, afslapning og oplevelser i løbet af foråret? Vi er rejsevante og har været på de fleste kontinenter, men det bliver vores første rejse med en ca. 6 mdr. gammel baby :)

Budgettet er ikke så afgørende, men det er et par andre kriterier:

Bountystrand
Ingen sygdomsepidemier
Ikke uudholdelig varme, så helst ikke over 30 grader
Mindst mulig tidsforskel til DK
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 14. feb 2019, 14:54

girl_beat skrev:Hvor ville I rejse hen for at få 3 ugers sol, afslapning og oplevelser i løbet af foråret? Vi er rejsevante og har været på de fleste kontinenter, men det bliver vores første rejse med en ca. 6 mdr. gammel baby :)

Budgettet er ikke så afgørende, men det er et par andre kriterier:

Bountystrand
Ingen sygdomsepidemier
Ikke uudholdelig varme, så helst ikke over 30 grader
Mindst mulig tidsforskel til DK


Med alle forbehold for ikke at have erfaring med at rejse med børn eller at have været der selv, hvad med Seychellerne? Når du skriver mindst mulig tidsforskel, tænker jeg nemlig at på at rejse mod syd (primært) i stedet for at rejse mod øst eller vest.
En tidligere kollega var på Seychellerne i forsommeren for et par år siden, og det havde været en rigtigt god tur. Hendes formål med ferien var, at lære at slappe af på en ferie, så de gik efter et rejsemål, hvor der ikke var ALT for meget at lave. Men de var alligevel på nogle udflugter og boede vist på 2 eller 3 forskellige øer i løbet af ferien. De havde også god tid til strand, snorkling osv.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. feb 2019, 05:48

Kender i den her blog? Han rejser jorden rundt uden at bruge fly og vil besøge alle lande på den måde.

http://www.onceuponasaga.dk/
1

Tilbage til "Rejser"