Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

38+5

Indlægaf MissHindenburg » 10. feb 2019, 08:15

Jeg er træt af min krop!! Eller mit immunforsvar, er det nok nærmere!!
Jeg er lige præcis ovre den der åndssvage lange forkølelse - har 4 herlige dage uden snot - gæt nu hvem der ikke har sovet hele natten pga ondt i halsen og hoste! Jeg orker det fandme ikke!

Oven i pakken er der også lidt hæmorider og et forkølelsessår (som ellers har været i ro i over 1 år nu)

Undskyld piv og øv herfra - jeg er bare så uendelig træt af at bruge min tid på sygdom! :rulle:

Håber virkelig at I har udsigt til en lidt bedre søndag!!
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 10. feb 2019, 08:34

oOxXxOo skrev:Det er nemlig klamo :/
Problemet er at jeg hverken har haft kvalme eller har været specielt kræsen på noget tidspunkt i graviditeten, tværtimod, har jeg spist som aldrig før og det ved de også udmærket..


Jeg havde det svært med genopvarmet kød i graviditeten. Synes det fik en virkelig mærkelig bismag. Kan du bruge den som undskyldning?
0
K - 12.06.18 :love:
didaa
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf didaa » 10. feb 2019, 09:29

Så blev det terminsdag. Nåede lige at cykle en tur i morges efter morgenbrød, manden er kørt til IKEA og nu er der totalt murren og ubehag. Spændende om det bliver på datoen.....
5
didaa
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: 38+5

Indlægaf didaa » 10. feb 2019, 10:29

MissHindenburg skrev:Jeg er træt af min krop!! Eller mit immunforsvar, er det nok nærmere!!
Jeg er lige præcis ovre den der åndssvage lange forkølelse - har 4 herlige dage uden snot - gæt nu hvem der ikke har sovet hele natten pga ondt i halsen og hoste! Jeg orker det fandme ikke!

Oven i pakken er der også lidt hæmorider og et forkølelsessår (som ellers har været i ro i over 1 år nu)

Undskyld piv og øv herfra - jeg er bare så uendelig træt af at bruge min tid på sygdom! :rulle:

Håber virkelig at I har udsigt til en lidt bedre søndag!!


Jeg har også været ramt af forkølelse med snot og stoppet næse i 5 dage nu. Og nu har jeg godt ondt i lænden og maven, så hvis det virkelig er en fødsel der er på vej nu, så er det virkelig ufedt når jeg ikke kan trække vejret gennem næsen :(
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 10. feb 2019, 14:47

SjuskeMor skrev:
godtnavn skrev:
SjuskeMor skrev:Jeg synes generelt jeg skal til vildt mange ting, ekstra lægesamtaler, glukosebelastning 2 gange, og sikkert også andre ekstra ting denne gang, pga svangerskabsforgiftning. Og det passer af h til, men det må jo bare gøres. I første graviditet var det hyggeligt nok, siden da har de ting bare været lidt meget ift. at man også har børn der skal sørges for plus andre ting.


Skal du til 2 glukosebelastninger grundet svangerskabsforgiftning? Det har de ikke nævnt ved mig, skaldog en gang grundet overvægt, men ender nok med bare at skulle holde øje hjemme da jeg med min mægnde opkast ikke kan gennemfører en sådan test.

Skal du ikke til ekstra scanninger? Jeg fk at vide jeg skulle hver 4. uge efter md, de har dog allerede fjernet en af dem da alt så så fint ud at de følte de fint kunne springe en scanning voer.

Nej, glukosebelastning er på grund af overvægt og tidligere født barn over 4500 gram. Derfor to gange ;)
Jeg skal én gang til scanning i uge 28, samt lægesamtale. Og så skal jeg tage magnyl frem til uge 37. Jeg har også haft hypertension i de to første graviditeter, derfor medicinen. Men skægt hvor forskelligt der tages hånd om os.


Jeg får ikke forebyggende medicin fordi lægen mente det ikke var nødvendigt, måske derfor de vil scanne lidt ekstra? Uanset så er det de hyggeligste graviditetsbesøg, hende fødselslægen jeg snakker med er så sød, og det er også hende der scanner, så det er mega hyggebesøg i forhold til alt det andet, og nu hvor jeg er sygemeldt og det ikke skal passes med studie så er det helt fint at skulle afsted ofte :) Jeg hader jordemoderbesøg men snakkene med fødselslægen er lidt hyggelige, måske fordi hun minder mere om mig en jordemoderen, og støtter mig i alle mine valg i graviditeten, igen modsat jordemoderen :)
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 10. feb 2019, 17:50

Didaa: Mit hoved kører af med mig nogle dage. Jeg har altid været lidt angst for at føde og sidst blev jeg total tromlet af den ene jordmor (den første jeg havde var fantastisk), så jeg er nok mest bange for hvem jeg kommer til at skulle håndtere denne gang. Men altså det lød på min jm som at jeg var ret sikker på at få lov til et pks. Hvilket også giver god mening. Sandsynligheden for en vaginal fødsel er på ca 50% med det forløb jeg havde sidst og der er jo størrer risici ved aks i forhold til pks (de kom til at skære i min tarm sidst og var bange for om de havde ramt min blære også).


Sjuskemor: Det er egentligt mest fordi vores nærmeste pasning er over 100 km væk, så de skal komme før min mand kan komme og passe på mig og jeg stoler ikke specielt meget på jordmødre (man kan få en der er fantastisk og en der burde lave noget andet.....jeg prøvede begge dele sidst). Så det bekymre mig lidt.
Ja, Roskilde er totalt håbløst pt. Jeg håber virkelig de snart får styr på det. Jeg havde egentligt også besluttet at skifte fødested, men jeg kan ikke helt overskue at skulle ud og kører i over en time (og være over to timer væk fra min mands arbejde) i forbindelse med en fødsel/KS. Jeg er ret mærket af den dårlige jm jeg havde under sidste del af min fødsel sidst, så at stå alene skræmmer mig ret meget. Hun ville trække ham ned i mit bækken uden presseveer med en sugekop (ingen var i livsfare, så havde jeg måske kunne forstå det), samtidig med at jeg lå og var totalt i panik (fordi jeg på ingen måde blev hørt og jeg var bange for at sprække så meget som man kan sprække). Heldigvis kunne jeg ikke presse og fødselslægen kom mig til undsætning. Han kom også efter mit ks og sagde at N aldrig var kommet ud på naturligvis. Så min mands tilstedeværelse er det allervigtigste denne gang.
Så vi bliver på Roskilde, men jeg har heldigvis styr på min glukose belastning i næste uge, som jeg tager til køge efter (deres hospital er dejligt samlet :klap: ).
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 10. feb 2019, 17:51

didaa skrev:Så blev det terminsdag. Nåede lige at cykle en tur i morges efter morgenbrød, manden er kørt til IKEA og nu er der totalt murren og ubehag. Spændende om det bliver på datoen.....


Spændende, om der snart kommer en baby :love: .
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 10. feb 2019, 17:55

oOxXxOo: Jeg håber du overlevede weekenden. Det lyder virkelig ikke særlig lækkert. Jeg havde også været hys, sådan noget mad der står og lumre kan virkelig være en bakteriebombe.

sjuskemor: Det er godt nok også mange ekstra ting du skal til. jeg synes det er slemt med min forhåbentligt ene glukosebelastning og så de almindelige tilbude. Men det er selvfølgelig godt at de passer på dig og bebs. Især når du før har haft svangerskabsforgiftning.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 10. feb 2019, 20:22

oOxXxOo skrev: .....


Mine svigerforældre opbevarer mad i deres ovn, så når vi får rester, kommer det nogle gange fra ovnen. Jeg er seriøst ved at brække mig! Men jeg er endnu ikke blevet syg, tænker på noget andet og tager mindre portioner, når der er rester på menuen. Men det er jo fyldt med bakterier, det ved man bare!

//Lurer out ;)
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 10. feb 2019, 23:49

Jeg skal til jordemoder i morgen, og jeg gider virkelig ikke :genert: i sidste graviditet synes jeg jordemoderen fokuserede vildt meget på min vægt, og jeg er bange for at den her jordemoder er lige sådan, hun mente i hvert fald jeg havde taget for meget på i sidste graviditet, også selvom jeg sagde at det jo primært var væske og jeg en uge efter fødslen havde vejet 5 kg mindre end da jeg blev gravid med min datter.

Så jeg frygter lidt i morgen at skulle fortælle hende at jeg har taget 2,5 kg på siden vi sås i starten af december. Det er stadig kun ½ kg mere end da jeg blev gravid da jeg havde tabt mig i starten, så jeg er ikke selv forfærdet over vægtøgningen selvom den selvfølgelig godt kunne være mindre, men jeg orker ikke at høre hendes reaktion. Især fordi motion er en by i Rusland lige nu grundet opkast, kvalme og svimmelhed. Jeg får gået nogle ture, leget med datteren og det er vidst det, men motionerer mindre end tidligere, for kvalmen gør at lugten af svømmehal er forfærdelig så der kommr jeg ikke afsted, og svimmelheden gør at jeg ikke tør cykle, så tager nu bussen til ting i stedet for at cykle til alt som jeg gjorde førhen.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 11. feb 2019, 06:16

godtnavn skrev:Jeg skal til jordemoder i morgen, og jeg gider virkelig ikke :genert: i sidste graviditet synes jeg jordemoderen fokuserede vildt meget på min vægt, og jeg er bange for at den her jordemoder er lige sådan, hun mente i hvert fald jeg havde taget for meget på i sidste graviditet, også selvom jeg sagde at det jo primært var væske og jeg en uge efter fødslen havde vejet 5 kg mindre end da jeg blev gravid med min datter.

Så jeg frygter lidt i morgen at skulle fortælle hende at jeg har taget 2,5 kg på siden vi sås i starten af december. Det er stadig kun ½ kg mere end da jeg blev gravid da jeg havde tabt mig i starten, så jeg er ikke selv forfærdet over vægtøgningen selvom den selvfølgelig godt kunne være mindre, men jeg orker ikke at høre hendes reaktion. Især fordi motion er en by i Rusland lige nu grundet opkast, kvalme og svimmelhed. Jeg får gået nogle ture, leget med datteren og det er vidst det, men motionerer mindre end tidligere, for kvalmen gør at lugten af svømmehal er forfærdelig så der kommr jeg ikke afsted, og svimmelheden gør at jeg ikke tør cykle, så tager nu bussen til ting i stedet for at cykle til alt som jeg gjorde førhen.

Luk den ned hvis hun begynder på det. Lad være med r et blive vejet hos dem hvis de ikke kan abstrahere fra det. Du er i din gode ret til ikke at ville høre på det.
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 11. feb 2019, 07:17

godtnavn skrev:Jeg skal til jordemoder i morgen, og jeg gider virkelig ikke :genert: i sidste graviditet synes jeg jordemoderen fokuserede vildt meget på min vægt, og jeg er bange for at den her jordemoder er lige sådan, hun mente i hvert fald jeg havde taget for meget på i sidste graviditet, også selvom jeg sagde at det jo primært var væske og jeg en uge efter fødslen havde vejet 5 kg mindre end da jeg blev gravid med min datter.

Så jeg frygter lidt i morgen at skulle fortælle hende at jeg har taget 2,5 kg på siden vi sås i starten af december. Det er stadig kun ½ kg mere end da jeg blev gravid da jeg havde tabt mig i starten, så jeg er ikke selv forfærdet over vægtøgningen selvom den selvfølgelig godt kunne være mindre, men jeg orker ikke at høre hendes reaktion. Især fordi motion er en by i Rusland lige nu grundet opkast, kvalme og svimmelhed. Jeg får gået nogle ture, leget med datteren og det er vidst det, men motionerer mindre end tidligere, for kvalmen gør at lugten af svømmehal er forfærdelig så der kommr jeg ikke afsted, og svimmelheden gør at jeg ikke tør cykle, så tager nu bussen til ting i stedet for at cykle til alt som jeg gjorde førhen.


Jeg håber du bliver glædeligt overrasket. Ellers så skift og drop at blive vejet. Men mon ikke fokus er at du får noget mad ned? Du har kastet ret meget op og været meget dårlig. Så næring burde da være vigtigere end at du har taget 0.5 kg på.
1
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 11. feb 2019, 08:15

godtnavn skrev:
SjuskeMor skrev:
godtnavn skrev:
SjuskeMor skrev:Jeg synes generelt jeg skal til vildt mange ting, ekstra lægesamtaler, glukosebelastning 2 gange, og sikkert også andre ekstra ting denne gang, pga svangerskabsforgiftning. Og det passer af h til, men det må jo bare gøres. I første graviditet var det hyggeligt nok, siden da har de ting bare været lidt meget ift. at man også har børn der skal sørges for plus andre ting.


Skal du til 2 glukosebelastninger grundet svangerskabsforgiftning? Det har de ikke nævnt ved mig, skaldog en gang grundet overvægt, men ender nok med bare at skulle holde øje hjemme da jeg med min mægnde opkast ikke kan gennemfører en sådan test.

Skal du ikke til ekstra scanninger? Jeg fk at vide jeg skulle hver 4. uge efter md, de har dog allerede fjernet en af dem da alt så så fint ud at de følte de fint kunne springe en scanning voer.

Nej, glukosebelastning er på grund af overvægt og tidligere født barn over 4500 gram. Derfor to gange ;)
Jeg skal én gang til scanning i uge 28, samt lægesamtale. Og så skal jeg tage magnyl frem til uge 37. Jeg har også haft hypertension i de to første graviditeter, derfor medicinen. Men skægt hvor forskelligt der tages hånd om os.


Jeg får ikke forebyggende medicin fordi lægen mente det ikke var nødvendigt, måske derfor de vil scanne lidt ekstra? Uanset så er det de hyggeligste graviditetsbesøg, hende fødselslægen jeg snakker med er så sød, og det er også hende der scanner, så det er mega hyggebesøg i forhold til alt det andet, og nu hvor jeg er sygemeldt og det ikke skal passes med studie så er det helt fint at skulle afsted ofte :) Jeg hader jordemoderbesøg men snakkene med fødselslægen er lidt hyggelige, måske fordi hun minder mere om mig en jordemoderen, og støtter mig i alle mine valg i graviditeten, igen modsat jordemoderen :)

Jeg synes faktisk også jeg har været heldig nok med den fødselslæge jeg har fået. Hun er sød og erfaren, og var garvet nok til at vide at man godt kan få svangerskabsforgiftning i 3. graviditet med samme far, selvom man ikke har haft det før. Det lettede meget, da jeg ellers har oplevet at blive nøje udspurgt om jeg nu var 100% sikker på at det ikke var en anden far til mit 3. barn. Det var ret ubehageligt. Så det var jeg glad for, plus hun bare havde styr på det.
0
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 11. feb 2019, 08:20

Kakro05 skrev:oOxXxOo: Jeg håber du overlevede weekenden. Det lyder virkelig ikke særlig lækkert. Jeg havde også været hys, sådan noget mad der står og lumre kan virkelig være en bakteriebombe.

sjuskemor: Det er godt nok også mange ekstra ting du skal til. jeg synes det er slemt med min forhåbentligt ene glukosebelastning og så de almindelige tilbude. Men det er selvfølgelig godt at de passer på dig og bebs. Især når du før har haft svangerskabsforgiftning.

Ja, det er jeg også glad for, selvom jeg gerne havde været foruden glukosebelastningerne. De er klamme. Resten skal vi nu nok klare :D
0
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 11. feb 2019, 08:24

godtnavn skrev:Jeg skal til jordemoder i morgen, og jeg gider virkelig ikke :genert: i sidste graviditet synes jeg jordemoderen fokuserede vildt meget på min vægt, og jeg er bange for at den her jordemoder er lige sådan, hun mente i hvert fald jeg havde taget for meget på i sidste graviditet, også selvom jeg sagde at det jo primært var væske og jeg en uge efter fødslen havde vejet 5 kg mindre end da jeg blev gravid med min datter.

Så jeg frygter lidt i morgen at skulle fortælle hende at jeg har taget 2,5 kg på siden vi sås i starten af december. Det er stadig kun ½ kg mere end da jeg blev gravid da jeg havde tabt mig i starten, så jeg er ikke selv forfærdet over vægtøgningen selvom den selvfølgelig godt kunne være mindre, men jeg orker ikke at høre hendes reaktion. Især fordi motion er en by i Rusland lige nu grundet opkast, kvalme og svimmelhed. Jeg får gået nogle ture, leget med datteren og det er vidst det, men motionerer mindre end tidligere, for kvalmen gør at lugten af svømmehal er forfærdelig så der kommr jeg ikke afsted, og svimmelheden gør at jeg ikke tør cykle, så tager nu bussen til ting i stedet for at cykle til alt som jeg gjorde førhen.

Jeg har virkelig aldrig hørt noget for det, jeg tror ikke der er ret mange jordemødre der går helt vildt op i mors vægt mere. Tror mest de går op i vægtøgningen i slutningen, med henblik på at overvåge væskeophobning. Hvis du er uheldig at hun går op i det, så lad det gå ind af det ene øre og ud af det andet.
0

Tilbage til "Graviditet"