Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55892
Kontakt:

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Ado » 10. feb 2019, 10:11

Misantropen skrev:
Ado skrev:Min kæreste havde en musiklærer, der sparkede en flok elever over skinnebenet, fordi de brokkede sig over, at de igen skulle synge Shubidua. Læreren elskede Shubidua. :D

:lol:

Jeg kunne ikke være musiklærer i folkeskolen. Hold kæft det lyder af lort når sådan en flok små elever skråler med på "Jamaica Jamaica Jamaica" eller "Joanna". Det kræver skills ikke at blive sindssyg når man skal høre på det år efter år, samtidig med at man prøver at få dem til at holde "bøf med løg" takten/tempoet.

Heller ikke her. :D
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14742

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 10. feb 2019, 11:00

På HHX havde jeg en engelsk lærer der 1. ikke kunne lide mig og 2. var stor enighed om at hun ikke var den mest kompetente lærer. En gang var skoleinspektøren inde og overvære en engelsk time og vi "opførte" os ordentlig, så hun gav os flødeboller som tak for at redde hendes røv. I mean .. det var endda de ord hun brugte!

Første år mener jeg egentlig ikke hun var så slem. Jeg havde en masse rod personligt og var forholdsvis god til engelsk, så fik lidt lov til at sejle min egen sø. Synes ikke hun var så slem som de andre elever mente hun var.

Andet år var vi på studietur til England. Jeg glemte min pung et sted og politiet klippede mit pas over. Det var selvfølgelig en tanketors fra mig af og det skabte en masse ekstra arbejde, men hun besluttede sig derefter for at jeg ikke skabte andet end problemer. Min værtsmor tog en stor del af slæbet i at få skaffet et provisionelt pas og sørge for at alt blev arrangeret, så det var ikke fordi hun stod med det alene.
På et tidspunkt stod vi oppe på skolen og snakkede om hvad der var sket og min lærer sagde til mig at jeg var en klovn i en rigtig nedladende tone. Hun sagde det på dansk, men tonefaldet var så åbenlyst at min værtsmor hoppede ind og sagde at hvis alt gik i hårknude, så blev jeg bare lidt længere tid hos dem og så skulle hun sørge for at alting kom i orden.
Til det sagde min engelsk lærer at så kunne det jo også være at jeg kunne blive god til engelsk. Min værtsmor nedstirrede hende og sagde dødkoldt "det er hun allerede!"

På tredje år var hun bare nedladende overfor mig og blev ved med at tale nedsættende om mine engelskkundskaber. Jeg havde pennevenner i England og nævnte på et tidspunkt overfor min engelsklærer at hun havde rost mit engelsk. Det førte til et "En dag skal du nok blive god til engelsk, men der er et godt stykke vej endnu".
Hun var heller ikke sikker på at mit engelsk var godt nok til at jeg kunne begå mig i England selv. Der var ingen hjælp at hente fra hende i forhold til at skulle søge ind på Uni, selvom alle andre lærer synes det var SÅ fedt og hjalp lige så meget de kunne.

På trods af at jeg (i følge hende) ikke kunne snakke engelsk fik jeg 12-12 i årskarakterer i hendes fag. Scorede 8.0 i IELTS test - topkaraktereren er 9.0.
Da jeg flyttede var min selvtillid dog i bund, for hun burde jo vide noget om mine engelskkundskaber. Det blev dog hurtigt ændret til at hun er en absolut tosse, for hvis jeg ikke fortæller folk at jeg er fra Danmark, så tror de at jeg er født og opvokset i Manchester området. Og sådan har det været fra dag 1.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Mangoness » 10. feb 2019, 21:20

Min idrætslærer i 6-7 klasse. Hun sagde til os piger, at der ikke var én af os, som ikke kunne have godt af at tabe sig 5 kg.

Jeg var 170 cm høj og vejede 46-47 kg.

Min matematiklærer i gymnasiet kom efter juleferien og sagde, at han ikke havde rettet vores opgaver, fordi han havde brugt ferien på at tænke på, hvor meget han hadede os allesammen :tie:

Jeg havde også en engelsklærer i gymnasiet, som blev ved med at få mig til at gentage et ord foran hele klassen, som jeg tydeligvis ikke kunne udtale. Han virkede til at have det sjovt med det :( (der var op til flere episoder med ham)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Fru Sunshine » 11. feb 2019, 05:21

Misantropen skrev:
Ado skrev:Min kæreste havde en musiklærer, der sparkede en flok elever over skinnebenet, fordi de brokkede sig over, at de igen skulle synge Shubidua. Læreren elskede Shubidua. :D

:lol:

Jeg kunne ikke være musiklærer i folkeskolen. Hold kæft det lyder af lort når sådan en flok små elever skråler med på "Jamaica Jamaica Jamaica" eller "Joanna". Det kræver skills ikke at blive sindssyg når man skal høre på det år efter år, samtidig med at man prøver at få dem til at holde "bøf med løg" takten/tempoet.

Det kræver evnen til at lukke ørerne, indtil de kan synge det rent :lol:
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Ladysparrow » 11. feb 2019, 11:37

Jeg hadede at gå i folkeskole - generelt set tænker jeg ikke tilbage på lærerne som nogen form for hjælp eller støtte. Den sidste vejledningssamtale i 10. klasse fik jeg at vide at jeg ikke skulle regne med at kunne søge ind på nogen uddannelse - selv teknisk skole var jeg for dum til. De havde bare et horribelt syn på elever der ikke var fagligt stærke. Jeg endte med efter et år som ung pige i huset at hive en handelsskole eksamen i land. Har efterfølgende fattet at det ikke var mig der var noget galt med - men deres syge metoder.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Wizzze » 11. feb 2019, 11:56

Ado skrev:Min kæreste havde en musiklærer, der sparkede en flok elever over skinnebenet, fordi de brokkede sig over, at de igen skulle synge Shubidua. Læreren elskede Shubidua. :D


Vi havde i de mindre klasser Hr. S som musik og kristendomslærer, og han var SKRAP, han var fra spanskrørets tid, og slog eleverne over fingrene med en lang lineal hvis vi spillede/sang falsk eller ikke var behørigt andægtige i Kristendomstimerne. Og hvis hvis man var rigtig slem så smækkede han låget over tangenterne på klaveret ned over fingrene på de uvorne elever !!!
Hr S forsvandt pludseligt fra skolen i 4.klasse, rygtet var at han havde brækket hånden på en elev i parallelklassen, og forældrene havde givet skoleinspektøren en lodret, enten forsvandt hr. S eller også ....

Vores idtrætslærer i 5. klasse var pludselig heller ikke vores idrætslærer mere efter noget ballade omkring en elev der ikke ville gå i bad med de andre efter timen, og idrætslæreren der havde taget ret hårdt fat om overarmen og helet eleven ind under bruseren. Senere havde en ret sur far mast sig ind til inspektøren og vist knægtens overarm med de stadig røde mærker, og så fik vi ny idrætslærer.
Jo jo, det var tider i den danske folkeskole der i start 80´erne. :fløjt:

Det skal så lige med at vi også har haft nogle ganske udmærkede og populære lærere over årene, de var ikke alle sadister eller værre :lol:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Anne Droid » 11. feb 2019, 12:00

Ladysparrow skrev:Jeg hadede at gå i folkeskole - generelt set tænker jeg ikke tilbage på lærerne som nogen form for hjælp eller støtte. Den sidste vejledningssamtale i 10. klasse fik jeg at vide at jeg ikke skulle regne med at kunne søge ind på nogen uddannelse - selv teknisk skole var jeg for dum til. De havde bare et horribelt syn på elever der ikke var fagligt stærke. Jeg endte med efter et år som ung pige i huset at hive en handelsskole eksamen i land. Har efterfølgende fattet at det ikke var mig der var noget galt med - men deres syge metoder.


Da jeg gik i 10. klasse, fik jeg at vide af min matematiklærer at jeg ikke kunne komme på gymnasiet. Efter hendes mening havde jeg ikke matematisk sans. Jeg er ret sikker på at det ikke var mig der var noget galt med, for jeg er matematiklærer i dag. Men jeg har stadig Birgit i baghovedet - der er ingen af mine elever der skal føle sig dumme i mine timer eller føle de ikke kan noget. Så er det nemlig mig der fejler.

Jeg har haft min del af lærere/undervisere der burde have haft et andet job.
- folkeskolelærere der ikke havde fornyet deres undervisning siden de var lærere det første år
- lærere på HF der ikke holdt sig til pensum
- underviser i statistik der spurgte mig om råd til undervisning. Hun lavede også eksamensopgaver der krævede baggrundsviden fra en af de uddannelser der var adgangsgivende til pågældende uddannelse, resten af os havde ikke en chance for at besvare opgaven.
- undervisere på videregående uddannelse der lå i åben krig mod hinanden og gerne inddrog mig i deres konflikt (de var mine vejledere på 2 forskellige sideløbende projekter)
- underviser på videregående uddannelse der ikke mente det var nødvendigt at forny undervisningsmaterialet hun brugte og som var 32 år gammelt. Hun mente det var godt nok. Jeg måtte desværre ikke gå videre med det da det blev sagt på et lukket personalemøde.
2
Klimatosse
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Ladysparrow » 11. feb 2019, 12:06

Anne Droid skrev:
Ladysparrow skrev:Jeg hadede at gå i folkeskole - generelt set tænker jeg ikke tilbage på lærerne som nogen form for hjælp eller støtte. Den sidste vejledningssamtale i 10. klasse fik jeg at vide at jeg ikke skulle regne med at kunne søge ind på nogen uddannelse - selv teknisk skole var jeg for dum til. De havde bare et horribelt syn på elever der ikke var fagligt stærke. Jeg endte med efter et år som ung pige i huset at hive en handelsskole eksamen i land. Har efterfølgende fattet at det ikke var mig der var noget galt med - men deres syge metoder.


Da jeg gik i 10. klasse, fik jeg at vide af min matematiklærer at jeg ikke kunne komme på gymnasiet. Efter hendes mening havde jeg ikke matematisk sans. Jeg er ret sikker på at det ikke var mig der var noget galt med, for jeg er matematiklærer i dag. Men jeg har stadig Birgit i baghovedet - der er ingen af mine elever der skal føle sig dumme i mine timer eller føle de ikke kan noget. Så er det nemlig mig der fejler.

Jeg har haft min del af lærere/undervisere der burde have haft et andet job.
- folkeskolelærere der ikke havde fornyet deres undervisning siden de var lærere det første år
- lærere på HF der ikke holdt sig til pensum
- underviser i statistik der spurgte mig om råd til undervisning. Hun lavede også eksamensopgaver der krævede baggrundsviden fra en af de uddannelser der var adgangsgivende til pågældende uddannelse, resten af os havde ikke en chance for at besvare opgaven.
- undervisere på videregående uddannelse der lå i åben krig mod hinanden og gerne inddrog mig i deres konflikt (de var mine vejledere på 2 forskellige sideløbende projekter)
- underviser på videregående uddannelse der ikke mente det var nødvendigt at forny undervisningsmaterialet hun brugte og som var 32 år gammelt. Hun mente det var godt nok. Jeg måtte desværre ikke gå videre med det da det blev sagt på et lukket personalemøde.


Det er bare groteskt at det kunne være sådan - jeg håber det er meget bedre i dag. Folkeskolen er helt sikkert grunden til at mit selvværd har været ikke eksisterende i hele mit ungdoms- og voksenliv.

Åh ja og så vores klasselærer som også var vores idrætslærer - fodbold i hver eneste idrætstime... Glemmer aldrig dengang hvor jeg faldt og brækkede min finger i idræt, jeg fik ikke lov til at stoppe, men det skulle bare "løbes væk" og så kunne jeg komme koldt vand på efter timen... :puke:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf HappyPaww » 11. feb 2019, 12:17

Åh ja - rigtig mange... :rulle:

Matematiklæreren i folkeskolens mindre klasser, der havde en fortid som sergent. Det vil sige med ekstreme råbende kommandoer, nedladenhed osv. Han yndede at smække den store tavlelineal ned i bordet foran eleverne, hvis man var zonet lidt ud.

En kvindelig lærer med en fortid som håndboldspiller og et temperament som få. Hun yndede at kyle kridt, nøglebundter og lignende efter elever.

Musiklæreren med de svage nerver, som gik i ruskindsvest og runde briller og som elskede John Denver. Hun lignede en kvindelig version af Arne Nougatgren :lol: Hun var egentlig mest bare lidt sølle, og kunne slet ikke styre klasserne, og endte da også på "rekreation" med dårlige nerver.

I gymnasiet tager latin- og oltidskundskabslæreren med et stort slet skjult alkoholproblem vist prisen. Da vi skulle på studietur måtte flypersonalet afskære ham fra at drikke mere rødvin, og en morgen fandt nogle fra klassen ham sovende på en bænk på gaden :rulle: Han røg vist på tvungen afvænning derefter efter massive klager fra vores forældre.

På CBS havde jeg en lærer som dumpede mig til en eksamen ved simpelthen at bore så meget i det, når jeg var på vej ud af en forkert tangent, i stedet for at lede mig tilbage på rette spor, som jeg mener en god lærer bør gøre. Året efter gik jeg op (hos en anden lærer), og fik 10 i samme emne...!
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16228
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30206

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf TinaW » 11. feb 2019, 12:21

Vores geografilærer i gymnasiet havde også et massivt alkohol problem.
Samtlige ydertimer i det fag, blev aldrig gennemført.
Godt vi ikke skulle til eksamen i geografi.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Jedi » 11. feb 2019, 12:44

Jeg havde en lærer i folkeskolen, som underviste i matematik, tysk og fysik/kemi. Hun fik 3 børn på 5 år eller sådan noget lignende, så det var et virvar af vikarer hele tiden. Jeg vil ikke kalde hende et dumt svin eller noget, men hun kunne godt have været lidt mindre selvisk i sin ansættelse.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf HappyPaww » 11. feb 2019, 12:51

Jedi skrev:Jeg havde en lærer i folkeskolen, som underviste i matematik, tysk og fysik/kemi. Hun fik 3 børn på 5 år eller sådan noget lignende, så det var et virvar af vikarer hele tiden. Jeg vil ikke kalde hende et dumt svin eller noget, men hun kunne godt have været lidt mindre selvisk i sin ansættelse.

Altså, var hun selvisk, fordi hun fik børn og var på barsel? Skulle hun have sagt sit job op, for ikke at komme tilbage for kortere perioder mellem sine børn..?
12
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Sangius » 11. feb 2019, 12:57

Jedi skrev:Jeg havde en lærer i folkeskolen, som underviste i matematik, tysk og fysik/kemi. Hun fik 3 børn på 5 år eller sådan noget lignende, så det var et virvar af vikarer hele tiden. Jeg vil ikke kalde hende et dumt svin eller noget, men hun kunne godt have været lidt mindre selvisk i sin ansættelse.


Hvad synes du da hun ellers skulle have gjort?
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Jedi » 11. feb 2019, 12:58

HappyPaww skrev:
Jedi skrev:Jeg havde en lærer i folkeskolen, som underviste i matematik, tysk og fysik/kemi. Hun fik 3 børn på 5 år eller sådan noget lignende, så det var et virvar af vikarer hele tiden. Jeg vil ikke kalde hende et dumt svin eller noget, men hun kunne godt have været lidt mindre selvisk i sin ansættelse.

Altså, var hun selvisk, fordi hun fik børn og var på barsel? Skulle hun have sagt sit job op, for ikke at komme tilbage for kortere perioder mellem sine børn..?


Hun var selvisk, fordi hun påtog sig et job med tre så vigtige fag i den samme klasse i en periode, hvor hun vidste, hun ikke ville være tilstede meget af tiden. Det gik ud over ret mange mennesker.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf AgentPixie » 11. feb 2019, 13:00

Jeg havde en matematiklærer, som mine ældre søskende også havde haft. Han var egentlig flink nok, men ikke ret pædagogisk.
Begge mine søstre er både dygtige tegnere og dygtige til cirka alt andet inklusiv skolen.
En dag i matematik sad jeg og tegnede. Læreren sagde højt til mig “Pixie, det kan godt være du er god til at tegne, men dine søstre kan både tegne og regne” eller noget i den stil. Tak for det :lol:

Vores dansklærer fra 1.-7. Kl. var ordblind :gruble:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Generelt"