Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Sangius » 9. feb 2019, 07:03

Jeg havde en dansklærer i 4. klasse som var lidt af et røvhul. Claus hed han. Min far var lige død, og han havde givet mig en rød hue umiddelbart før han døde. Jeg gik med den konstant, og sov med den om natten.
Ingen af mine klassekammerater sagde noget til det, ej heller klasselærer eller andre lærere.
Men Claus krævede at jeg tog den af i hver time, hvilket jeg nægtede. Så sendte han mig konsekvent uden for døren. Jeg sagde ikke noget til nogen, og det gjorde han heller ikke, så jeg sad uden for døren til hver dansktime i ugevis.
Da min mor fandt ud af det blev hun rasende, og så kaldte Claus hende hysterisk.
Ydermere ville han altid gerne høre på drengenes fodboldhistorier, men hvis en pige gerne ville fortælle om at deres kat havde fået killinger el. lign, så kaldte han det "kaninhistorier", og dem gad han ikke høre på.

Hyggelig fyr.

Jeg havde også den samme idrætslærer gennem 6 år, som i alle 6 år satte os til at spille noget med en bold. Holdene blev hver gang valgt på den der gamle klassiske måde, hvor to står og vælger. Så det var altid, uden undtagelse, de samme børn der modstræbende blev valgt til sidst.

At man ikke selv kan se, at det ikke er skide smart, forstår jeg ikke.

Må jeg høre - hvad har I haft af lærere, som ikke duede til deres fag?
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Sof » 9. feb 2019, 07:40

Synes vi havde et par stykker gennem tiden

Engelsklærer Hansen, en ældre herre som man kun måtte kalde Hansen, var lærer på en skole hvor der var mange udenlandske/engelsktalende børn, og han nægtede at udtale deres navne korrekt. Danke navne var intet problem. Det var også tydeligt at de blev kørt hårdere end os andre, de skulle ikke vippe mere end en enkelt gang på stolen før de røg udenfor døren. Han var virkelig streng ved dem.

Klasselærer/dansklærer på de sidste 4 år, som brugte ca. 15 minutter af alle lektioner (de var 45 minutter lange), på at danse. Ikke noget med at forsøge at lægge læring i det. Rent “i dag danser vi salsa, børn”, hun gav aldrig lektier for og hun gav udelukkende ros. Så hvis man gjorde noget der var direkte forkert, så fik man at vide at man var SÅ dygtig. Når hun var syg, hvilket hun var en del i perioder og vi havde en fast vikar, var de altid halv chokerede over niveauet. Vi var nogle stykker der formåede at løfte os selv, men jeg havde klassekammerater der gik totalt i baglås på gymnasiet.

Vores matematiklærer i 8-9. klasse, var såmænd fin nok, han snakkede bare kun om grise. Der var ikke det regnestykke eller formel, hvor han ikke kunne flette grisebeholdninger eller døde smågrise ind. Han var vokset op på en gård i Sønderjylland og var oprindeligt uddannet landmand.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Ado » 9. feb 2019, 07:41

Min idrætslærer i folkeskolen. Han mobbede de piger, der var lidt buttede og kunne derfor ikke se noget forkert ved, at nogle af eleverne gjorde det samme. Husker, da vi var på stranden og min veninde løb ud mod vandet. Der stod idioten i vandkanten og råbte: "Pas på! Gitte kommer ud. Vandet stiger".

Der var også læreren, da jeg gik på Hotel- og Restaurantskolen, som lagde an på sine kvindelige elever og som desuden var gift - tada - med en tidligere elev. Han var åbenbart konstant på jagt. Jeg ved stadig ikke, hvorfor vi lod ham komme med til vores privatfester. Der var ingen af os, der havde den mindste interesse i ham.
1
Donna Martin Graduates!
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Sof » 9. feb 2019, 07:50

På handelsskolen havde jeg en russisk, engelsklærer der simpelthen hverken kunne ordentligt engelsk eller dansk. Det har undret mig mange gange siden, at hun overhovedet kunne være lærer i Danmark :gruble:

Vi sad en hel klasse og kunne rette i noget af det ævl hun sagde og der var altså også elever der ikke var super stærke i engelsk. Når vi rettede på hende satte hun tit gang i et længere rant på russisk.
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Bøtte » 9. feb 2019, 11:13

Min idrætslærer i 8. og 9. klasse var simpelthen så ubehagelig.
Vi skulle naturligvis rydde op efter idræt. Og altid kun pigerne, da redskabsrummet var i vores omklædningsrum. Dog var der altid en ting eller to, vi skulle lade stå. Og dem kom han så ind med 5-10 efter vores badetid startede. :tie:

Vi beklagede meget til vores kvindelige lærer, hun mente vi måtte vente med at gå i bad så eller tage vores håndklæder om os :rulle: Vi havde max 15 min til bad, så det var svært st bruge 10 min på at vente.
Vi begyndte selv at lægge alle ting på plads, men så fik vi virkelig skæld ud.

På et tidspunkt stoppede det heldigvis. Tror måske der var nogle, der klagede højere oppe.


Når jeg tænker tilbage på det i dag, er jeg virkelig målløs over det overhovedet kunne ske.
3
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf fisken80 » 9. feb 2019, 15:59

Vores lærer i hjemmekundskab, der havde det med sådan “tilfældigt” at læne sig langt ind over pigerne når han foregav at skulle hjælpe med noget. Og så uheldigvis lige kom til at strejfe vores bryster. Drengene i min klasse endte med at konfrontere ham, og han nægtede selvfølgelig, men det stoppede der.

Og så har jeg haft min del af vær bedstevenner med dine elever typen. De troede de kunne styre hormonbefængte 7-8. Klasser ved at være enoooormt venlige og tale til vores bedre jeg. Det kunne de IKKE og der var altid problemer i deres timer, hvilket gav vores klasse et dårligt ry. Men sjovt nok var der aldrig problemer i engelsk og matematik, for der byggede forholdet på gensidig respekt for hinanden, men uden den familiære tone.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Bergen » 9. feb 2019, 20:02

Underviseren på uni der gennemgik et andet pensum end det, der var kursets overskrift og pensum til eksamen. Som han sagde "I har ikke mødepligt".... - den går nok ikke i dag. Håber jeg.
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf computermus » 9. feb 2019, 20:19

Da jeg havde gået 1 måned i første klasse fik jeg følgende besked af min matematiklærer " Du kan ikke finde ud af at regne " . Så ca. 7 år gammel kom jeg grædende hjem og spurgte min mor ,hvor længe jeg skulle have matematik , for jeg kunne ikke finde ud af at regne.
Min mor røg praktisk talt helt op i loftet og ringede til min lærer og spurgte hende efter hvad hun bildte sig ind, at sige til et barn der lige er startet i skole, at hun ikke dur til matematik.
Den lærer har jeg aldrig glemt, for de elever der havde brug for hjælp , var dem der altid fik lov til at sidde længe før hun kom og hjalp, hvorimod de elever der var gode til faget, var de første hun hjalp.
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 9. feb 2019, 20:27

Min klasselærer sagde en gang til mig at jeg var dummere end et toilet og skulle fodres som en fransk gås med en tragt i halsen.

Den sidder stadig fast. Det er sjovt, for han var faktisk rigtig støttende omkring mig fagligt i alle andre sammenhænge og mente at jeg havde den der x-factor der gør at folk når langt i deres liv. Skærende kontrast mellem de to sider af ham.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Danseprinsesse » 9. feb 2019, 20:28

På HF skulle vi have billedkunst.
I den første undervisningstime lagde underviseren ud med at sige "sidste år dumpede 80% af mine elever. I år går jeg efter fuldt hus".

Han var decideret ubehøvlet til min eksamen (og censor var åbenbart for svag til at sige fra). Hans opførsel gjorde mig stædig, og jeg klarede mig hæderligt igennem. Men min veninde, der havde været den mest flittige og engagerede elev i det fag, blev hylet ud af det, så hun måtte igennem at dumpe eksamen i det fag 2 gange.

Han var et gennemført røvhul.
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Ado » 9. feb 2019, 20:46

I min søns klasse i de små klasser i, havde de en bizar lærer. Min søn havde nogle problemer kortvarigt, som hans klasselærer og jeg havde fint hånd om. Læreren havde udset sig min søn som klassens problembarn. Så da hun fra klasselæreren havde fået at vide, at hun skulle slappe lidt af, udløste det blot en rædsom reaktion. Foran klassen i en time, udbrød hun uden varsel: "Nårrhh, og det er dig xxxx, som har det svært. Det er rigtigt. Vi skal tage såååå meget hensyn til dig. Du er helt speciel jo".

Her tændte jeg fuldstændig af, da jeg fik det at vide. Jeg havde en længere samtale med hende via forældreintra, men hun var som et 3 årigt barn. Og værre blev det, da klasselæreren gik ind i diskussionen og gik imod hende.
Dog stoppede hendes hetz mod min søn og de to endte med at få et fint forhold. Men så udså hun sig bare andre elever, som hun kunne nedgøre. Det var helt horribelt. "Brug dog indersiden af dit hoved, hvis du kan. Men det kan du nok ikke. Der foregår vist ingenting derinde", var kommentaren til en pige, der i matematik spurgte om hjælp.

Det hele endte i et større drama. Forældrene gik i flok til skolelederen, men han så slet ikke noget problem med hendes opførsel, og så eskalerede det derfra.
Det endte med at hun selv sagde op. Langt om længe. Men jeg er overbevist om, at hun fejlede et eller andet psykisk. Sindssyge kvindemenneske.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf hotlips » 9. feb 2019, 22:18

Vi havde en lærer i kristendom der var et rigtigt gammelt svin, han havde været suspenderet både for vold og for at rage på pigerne i de store klasser, alle vidste det og vi hadede ham på forhånd.
Det blev ikke bedre af at han brugte timerne på at fokusere på hvad han nu mente var spændende detaljer, det betød blandt andet at vi havde om omskæring i en hel lektion hvor han så tegnede en pik i tavlens fulde størrelse for rigtig at kunne vise hvad der var hvad.
Vi gik i sjette tror jeg og jeg har aldrig grinet så meget i en time, det var klamt og upassende men at være 12 år og hver gang man næsten har fået vejret så opdager man at den der 4 meter lange pik stadig er på tavlen, jeg kunne slet ikke ha det.
Efter selvsamme time skulle vi spise, det havde åbenbart været en hård omgang for ham for han faldt i søvn og sad og snorkede højlydt til hans ostemad gled ud af hånden og klask ned på gulvet, og så begyndte vi at grine igen, jeg har et billede af min veninde der er fuldstændig blå i hovedet fra den time, hun har voldsom astma og hun grinede til hun dårligt kunne få vejret, hun måtte gå ud og tage sin inhalator i fred for at falde lidt ned bagefter.

Det var nu også den eneste af hans timer der blev grinet i, de bestod ellers af prædikener om ikke at falde for muhamedanere og deres brune øjne eller sorte selvom han selvfølgelig godt kunne forstå pigerne nok var nysgerrige efter om det man sagde om dem er rigtigt, vi anede jo ikke hvad han talte om, vi var knap nok teenagere, men det var sådan noget helt vejen igennem, han var frivillig på en selvmordslinje og det der var fokus på da han fortalte om en ung kvinde der havde skåret sig i håndleddene var selvfølgelig hvor dejligt det var at sidde med sådan en lækker ung krop i armene.. Josef og Maria gik heller ikke ram forbi og vi fik en meget detaljeret beskrivelse af hvordan det mon han været at gå og fantasere om sin kæreste og have ståpik og så få at vide at en anden havde fået lov.

Jow Jow, det var virkelig en gammel gris i sin fineste form.
3
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Misantropen » 9. feb 2019, 23:17

Generelt var min folkeskoletid præget af lærere der havde undervist i det samme materiale i en menneskealder, med bøger der var ældre end os. De var slet ikke var gearet til børn der voksede op med teknologi og for hvem internettet ikke var en videnskab. Det var håbløst :træt2:

Jeg har haft en engelsklærer der måtte spørge en klassekammerat om hjælp når hun var i tvivl om et ord eller noget grammatisk. Det er lidt et mysterium hvor længe hun havde været lærer. En klassekammerats mor og en anden jeg kender på ca samme alder(20-30 år ældre end os) havde også haft hende som lærer da de gik i skole :lol2:


Ellers har jeg haft lærere der:
- Ignorerede når jeg sad og græd i timerne(det var ikke udløst af noget i skolen)
- Ikke reagerede yderligere selvom mit svar til om der var noget galt var "nej". Jeg var blevet trukket til side efter en time af min klasselærer der var bekymret og undrede sig over hvor ukoncentreret og dårligt fungerende jeg var blevet.
- Ignorerede mit høje antal fraværsdage(1-3 dage om ugen i gennemsnit, vil jeg tro, i de store klasser)
- Udøvede noget der minder om psykisk vold/terror selvom vi nok primært var kommet skævt ind på hinanden. Hun forstod ikke det grænseoverskridende i at blive udstillet ved at blive tvunget til at læse noget op fx, når jeg ikke havde det godt. I hendes øjne var det sikkert en hjælp at jeg blev presset til at skulle.
- Ingen konsekvenser ved at jeg aldrig lavede lektier i de større klasser.
- Glemte at sørge for at følge med i hvor godt vi var med i matematiktimerne, når vi måtte arbejde udenfor klasselokalet.

Der har også været en masse "WTF! Det sagde du bare ikke! :ad!:" reaktioner, men jeg kan heldigvis ikke længere huske nogen der var rettet mod mig alene.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Ado » 10. feb 2019, 08:05

Min kæreste havde en musiklærer, der sparkede en flok elever over skinnebenet, fordi de brokkede sig over, at de igen skulle synge Shubidua. Læreren elskede Shubidua. :D
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Insp: Hvad har du haft af uduelige og urimelige undervisere?

Indlægaf Misantropen » 10. feb 2019, 09:26

Ado skrev:Min kæreste havde en musiklærer, der sparkede en flok elever over skinnebenet, fordi de brokkede sig over, at de igen skulle synge Shubidua. Læreren elskede Shubidua. :D

:lol:

Jeg kunne ikke være musiklærer i folkeskolen. Hold kæft det lyder af lort når sådan en flok små elever skråler med på "Jamaica Jamaica Jamaica" eller "Joanna". Det kræver skills ikke at blive sindssyg når man skal høre på det år efter år, samtidig med at man prøver at få dem til at holde "bøf med løg" takten/tempoet.
4

Tilbage til "Generelt"