Hjælp til el der er gået

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Hjælp til el der er gået

Indlægaf Knirkemis » 27. jan 2019, 12:48

Noget af strømmen er røget i min lejlighed. Den forsvandt, da jeg satte et stik i en kontakt.
Jeg har den eltavle, som kan ses på billedet, og har snakket med formanden i vores forening, som siger at der ikke er sikringer i vores eltavler mere. Men hvad gør man så, når der er noget der ikke virker?
Jeg har kigget på Radius’ hjemmeside, og har fulgt deres vejledning til at finde fejlen. Men selvom alt er slukket i det ramte område, kan jeg ikke vippe den op ude på eltavlen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 775
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Hjælp til el der er gået

Indlægaf Brutus » 27. jan 2019, 12:50

Så vidt jeg kan se, er det den midterste kontakt af de tre der sidder samlet, du skal vippe op i øverste stilling, lige som de to ved siden af.
0
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Hjælp til el der er gået

Indlægaf Knirkemis » 27. jan 2019, 12:58

Brutus skrev:Så vidt jeg kan se, er det den midterste kontakt af de tre der sidder samlet, du skal vippe op i øverste stilling, lige som de to ved siden af.

Ja, men den vil ikke blive oppe :)
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Hjælp til el der er gået

Indlægaf Pax Romana » 27. jan 2019, 13:35

Hvis du har slukket for alt på den gruppe og den stadig slår fra, så ligger fejlen formentlig i en stikkontakt eller lampeudtag. Du kan også prøve at slukke for alt i din bolig og så prøve at slå sikringsgruppen til igen. Slår den fra med det samme, så er en elektriker der skal til. Slår den først fra idet du tænder for noget bestemt, har du lokaliseret fejlen.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Hjælp til el der er gået

Indlægaf Knirkemis » 27. jan 2019, 14:28

Pax Romana skrev:Hvis du har slukket for alt på den gruppe og den stadig slår fra, så ligger fejlen formentlig i en stikkontakt eller lampeudtag. Du kan også prøve at slukke for alt i din bolig og så prøve at slå sikringsgruppen til igen. Slår den fra med det samme, så er en elektriker der skal til. Slår den først fra idet du tænder for noget bestemt, har du lokaliseret fejlen.

Den slår fra med det samme, selvom jeg har slukker alt i hele lejligheden. Jeg er ved at fikse en elektrikerdate. Heldigvis virker køleskabet, så det behøver ikke være til søndags takst.
0

Tilbage til "Bolig"