Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 14. jan 2019, 13:53

Det undrer mig at man ikke giver firmaet en kæmpe bøde for at lade deres lastbil køre over Storebælt i blæsevejr.
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 14. jan 2019, 14:15

Sophaya skrev:At folk står op før 6 hver dag og overlever det. Jeg var oppe 6.30 og er alligevel ved at dø. :lol:


Man kan vænne sig til det.

Mit ældste barn er 6 nu, så jeg har stået op før 6.30 langt de fleste dage siden da. Hun KAN ikke sove længere en til kl 6 senest.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 14. jan 2019, 14:23

Jedi skrev:
LadyFox skrev:
Jedi skrev:
LadyFox skrev:
Jedi skrev:
LadyFox skrev:
cola skrev:De mænd der stolt siger de har en dreng på 4 mdr... og er single. Jeg vil nok sige at har man et barn på så lidt, så er det nok ikke lige kærestemateriale, med mindre moderen er død.

Så hvis man skal være en mand der er kærestemateriale så er det bare at sørge for at ens kæreste lige venter til barnet er større med at smutte, og selv sørge for ikke at slå op uanset om det viser sig at moderen til barnet er både voldelig, tarvelig, utro og har spillet huset op?


Man(d) kunne bruge noget tid på at være alene, vænne sig til forælderrollen, få et godt samarbejde op at stå med exen osv. inden man søger ny kæreste.

Det ved man jo heller ikke om man(d) allerede har, det er jo ikke sikkert at folk har et dårligt samarbejde bare fordi de er gået fra hinanden. Og nogen gange har kærligheden det med at finde en på de mærkeligste tidspunkter helt uden at man leder.


Det er helt rigtigt, at der kan være alle mulige undtagelser, gode grunde osv. Derfor kan de, som kigger på en datingside, med god grund sagtens tænke "next!", når de ser en nybagt far på jagt efter friske damelår.


Det skal folk da også bare gøre. Jeg er fuldstændig ligeglad med hvem folk ikke dater, og hvorfor.
Men hvis man tror at man ved alle mulige ting om personen udelukkende ud fra at personen er mand, single og har et lille barn så synes jeg man burde være bevidst om at det nok handler mest om egne fordomme frem for noget andet.


Argh, så kan det vist ikke blive mere helligt! Folk bliver valgt fra med rund hånd på datingsider, fordi de er for høje, for lave, for tykke, for tynde, bor i den forkerte ende af landet, er i den forkerte aldersgruppe, har fregner, skæve tænder, hører heavy, osv osv. Selvfølgelig er det fint at vælge nogen fra, fordi de har en unge.


Ja, selvfølgelig er det det. Det et bare ikke det jeg kommenterer på.
0
...
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sortkaffe » 14. jan 2019, 16:19

Alt det der med forhøjet vandstand, det slår åbenbart gnister i min hjerne.
For det sidste stykke tid har jeg drømt meget om meget høje bølger der vælter ind over min grund og mit hus.
- giver ingen mening for jeg bor 20 km fra vandet.
3
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 14. jan 2019, 18:13

cola skrev:Det undrer mig at man ikke giver firmaet en kæmpe bøde for at lade deres lastbil køre over Storebælt i blæsevejr.

Jeg har lige set det i Nyhederne. Jeg troede faktisk at sådanne advarsler gjorde at vindfølsomme køretøjer slet ikke fik lov til at køre over. Hvis det er op til en selv forstår jeg godt at man kan tænke at hvis det er forbundet med fare at køre over så vil broen være spærret for lastbiler, campingvogne osv.

Det er da hul i hovedet at det er op til en selv at vurdere. Hvis man ikke er vant til at køre på så lange og åbne broer har man ingen forudsætninger for at vurdere det.
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 14. jan 2019, 18:56

Misantropen skrev:
cola skrev:Det undrer mig at man ikke giver firmaet en kæmpe bøde for at lade deres lastbil køre over Storebælt i blæsevejr.

Jeg har lige set det i Nyhederne. Jeg troede faktisk at sådanne advarsler gjorde at vindfølsomme køretøjer slet ikke fik lov til at køre over. Hvis det er op til en selv forstår jeg godt at man kan tænke at hvis det er forbundet med fare at køre over så vil broen være spærret for lastbiler, campingvogne osv.

Det er da hul i hovedet at det er op til en selv at vurdere. Hvis man ikke er vant til at køre på så lange og åbne broer har man ingen forudsætninger for at vurdere det.

Jeg ved at når jeg i min bil får beskeden "frarådet for vindfølsomme køretøjer" så bliver min kørsel en hel del anderledes end ellers, jeg vælger faktisk ofte placering efter hvor vinden kommer fra, så jeg kan søge ly... og jeg kører bil... en mii, men det kaldes vist stadig en bil :-)
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 14. jan 2019, 20:55

cola skrev:
Misantropen skrev:
cola skrev:Det undrer mig at man ikke giver firmaet en kæmpe bøde for at lade deres lastbil køre over Storebælt i blæsevejr.

Jeg har lige set det i Nyhederne. Jeg troede faktisk at sådanne advarsler gjorde at vindfølsomme køretøjer slet ikke fik lov til at køre over. Hvis det er op til en selv forstår jeg godt at man kan tænke at hvis det er forbundet med fare at køre over så vil broen være spærret for lastbiler, campingvogne osv.

Det er da hul i hovedet at det er op til en selv at vurdere. Hvis man ikke er vant til at køre på så lange og åbne broer har man ingen forudsætninger for at vurdere det.

Jeg ved at når jeg i min bil får beskeden "frarådet for vindfølsomme køretøjer" så bliver min kørsel en hel del anderledes end ellers, jeg vælger faktisk ofte placering efter hvor vinden kommer fra, så jeg kan søge ly... og jeg kører bil... en mii, men det kaldes vist stadig en bil :-)

Mange bilister kan ikke engang vurdere forholdene og køre forsvarligt på almindelige veje, så at lade folk selv vurdere det på Storebæltsbroen virker vanvittigt. Men hvad ved jeg, jeg har ikke selv kørekort :D
3
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 15. jan 2019, 04:34

Hvor er månen blevet af, har ikke set den om morgen i snart ... ja siden det gamle år. Nogen der kan finde månen til mig igen ? og nej det er ikke pga skyer, da jeg har kunne se stjerner hver morgen.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52049

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 15. jan 2019, 05:46

cola skrev:Hvor er månen blevet af, har ikke set den om morgen i snart ... ja siden det gamle år. Nogen der kan finde månen til mig igen ? og nej det er ikke pga skyer, da jeg har kunne se stjerner hver morgen.


Det lyder meget rigtigt. Der var nymåne 5 januar, og halvmåne igår, så den har jo ikke været ret stor de sidste uger. Men der er fuldmåne på mandag, så du skal nok få den at se.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 15. jan 2019, 06:42

fisken80 skrev:
cola skrev:Hvor er månen blevet af, har ikke set den om morgen i snart ... ja siden det gamle år. Nogen der kan finde månen til mig igen ? og nej det er ikke pga skyer, da jeg har kunne se stjerner hver morgen.


Det lyder meget rigtigt. Der var nymåne 5 januar, og halvmåne igår, så den har jo ikke været ret stor de sidste uger. Men der er fuldmåne på mandag, så du skal nok få den at se.

Jeg plejer at kunne se den fra lille tap til fuld og omvendt, derfor det undrer mig.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 15. jan 2019, 07:10

cola skrev:Hvor er månen blevet af, har ikke set den om morgen i snart ... ja siden det gamle år. Nogen der kan finde månen til mig igen ? og nej det er ikke pga skyer, da jeg har kunne se stjerner hver morgen.

Det er fordi den lige nu står op til middag og går ned ved 1-2 tiden om natten. Så er den jo ikke synlig om morgenen. I år har den dog været oppe om morgenen også.
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 15. jan 2019, 07:24

cola skrev:Hvor er månen blevet af, har ikke set den om morgen i snart ... ja siden det gamle år. Nogen der kan finde månen til mig igen ? og nej det er ikke pga skyer, da jeg har kunne se stjerner hver morgen.

Den er der stadig - jeg har nydt den på flere aftenture :)
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 15. jan 2019, 07:55

Undrer mig over de der byggemarkedskæder hvor et byggemarked f.eks. er medlem af XL-byg, men de har kun en brøkdel af sortimentet, fordi de egentlig ser sig selv som et selvstændigt byggemarked. Hjemmesiden er bare en fælles hjemmeside, hvor de enkelte butikker så har en lille del af sortimentet. Hver gang man henvender sig til en af butikkerne, kan man næsten være sikker på at de ret hurtigt gør opmærksom på, at de jo bare hedder f.eks. XL-byg, men er en selvstændig butik. Så er navnet jo ikke fem potter pis værd.
8
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf AgentPixie » 15. jan 2019, 08:09

At nogle trafikanter tror det er ok at bryde reglerne, hvis de bare lige vinker til whoever de generer og udsætter for fare.
Jeg giver dem konsekvent fingeren tilbage.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 15. jan 2019, 08:38

AgentPixie skrev:At nogle trafikanter tror det er ok at bryde reglerne, hvis de bare lige vinker til whoever de generer og udsætter for fare.
Jeg giver dem konsekvent fingeren tilbage.

Er der virkelig nogen der vinker til dem de udsætter for fare /ulempe? man skulle da tro de ville se at flytte sig så de ikke længere kan se den de næsten lige har dræbt.
0

Tilbage til "Generelt"