Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 12. jan 2019, 18:45

FruKuk skrev:
Dipsy skrev:
FruKuk skrev:Jeg er alene med ungerne og er kommet til at love, at vi skal sove i shelter i nat... Nogle gang skal jeg altså lære at holde kæft :genert:


Altså som ude i en skov?! :8: :ad!: :lol2:


Ja, men heldigvis vores egen, så det er rimeligt nemt :)


Nemheden er det mindste. For mig ville det være et større problem at jeg ikke tør sove i en skov :genert:


Godt, der intet alvorligt er med lillebrors syn. Og tillykke med ham :kys:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 12. jan 2019, 18:49

Det ser hyggeligt ud, FruKuk :lun:. Håber, I får en god nat. Har han fødselsdag i dag?

Det lyder bare godt, at det ikke er noget alvorligt med hans øje.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. jan 2019, 18:49

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:
Dipsy skrev:
FruKuk skrev:Jeg er alene med ungerne og er kommet til at love, at vi skal sove i shelter i nat... Nogle gang skal jeg altså lære at holde kæft :genert:


Altså som ude i en skov?! :8: :ad!: :lol2:


Ja, men heldigvis vores egen, så det er rimeligt nemt :)


Nemheden er det mindste. For mig ville det være et større problem at jeg ikke tør sove i en skov :genert:


Godt, der intet alvorligt er med lillebrors syn. Og tillykke med ham :kys:


Jeg tør godt, men sover helst i min egen seng :afro:
Men nu har ungerne sovet derude alene de sidste mange gange, så tænkte jeg, at jeg lige måtte stramme op og deltage.
Senest rettet af FruKuk 12. jan 2019, 18:50, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 12. jan 2019, 18:49

FruKuk skrev:Okay det er jo faktisk ret hyggeligt


OK...Det ser vildt hyggeligt ud....

Og langt langt langt mere overskudsagtigt end jeg overhovedet kan forestille mig overhovedet at være.....Jeg troede egentlig selv at jeg var sådan en out-doorsy mom....Men når jeg ser dit billede - som ser helt vildt hyggeligt ud - så går det op for mig, at jeg bare slet slet ikke kan se mig selv i et eller andet shelter ude i en skov sammen med Mini Vibbsen.....OVERHOVEDET !!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Jeg er mere sådan den der mor der lejer et sommerhus. Med komfur. Og varmepumpe. Og TV. Og internet. Og vaskemaskine. Og opvaskemaskine. Og køleskab :-D :-D :-D :-D Jeg er sådan mere overskudsagtig på den der "Nu har vi kun 3 danske tv-kanaler og der er ikke nogen tørretumbler" måde :lol: :lol: :lol: :lol:

Tænk hvad man egentlig kan lære af at være på Debatten :lol: :lol:
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Dipsy
Indlæg: 385
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:44
Kort karma: 20
Likede indlæg: 200

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Dipsy » 12. jan 2019, 18:52

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:
FruKuk skrev:
Dipsy skrev:
FruKuk skrev:Jeg er alene med ungerne og er kommet til at love, at vi skal sove i shelter i nat... Nogle gang skal jeg altså lære at holde kæft :genert:


Altså som ude i en skov?! :8: :ad!: :lol2:


Ja, men heldigvis vores egen, så det er rimeligt nemt :)


Nemheden er det mindste. For mig ville det være et større problem at jeg ikke tør sove i en skov :genert:


Godt, der intet alvorligt er med lillebrors syn. Og tillykke med ham :kys:


Jeg tør godt, men sover helst i min egen seng :afro:
Men nu har ungerne sovet derude alene de sidste mange gange, så tænkte jeg, at jeg lige måtte stramme op og deltage.


Hvor er du sej, og så på denne årstid! :klap: :8:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. jan 2019, 19:00

vibbsen skrev:
FruKuk skrev:Okay det er jo faktisk ret hyggeligt


OK...Det ser vildt hyggeligt ud....

Og langt langt langt mere overskudsagtigt end jeg overhovedet kan forestille mig overhovedet at være.....Jeg troede egentlig selv at jeg var sådan en out-doorsy mom....Men når jeg ser dit billede - som ser helt vildt hyggeligt ud - så går det op for mig, at jeg bare slet slet ikke kan se mig selv i et eller andet shelter ude i en skov sammen med Mini Vibbsen.....OVERHOVEDET !!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Jeg er mere sådan den der mor der lejer et sommerhus. Med komfur. Og varmepumpe. Og TV. Og internet. Og vaskemaskine. Og opvaskemaskine. Og køleskab :-D :-D :-D :-D Jeg er sådan mere overskudsagtig på den der "Nu har vi kun 3 danske tv-kanaler og der er ikke nogen tørretumbler" måde :lol: :lol: :lol: :lol:

Tænk hvad man egentlig kan lære af at være på Debatten :lol: :lol:


Hvis shelteren ikke var vores egen og stod på vores egen grund, så gad jeg heller ikke :deer: Men når man kan sætte ungerne til selv at slæbe madrasser, soveposer, brænde, vaffeldej og skumfiduser derned, så skal jeg bare have kunne overskue at slæbe rødvinen og den varme trøje :-D
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 12. jan 2019, 19:14

FruKuk skrev:
vibbsen skrev:
FruKuk skrev:Okay det er jo faktisk ret hyggeligt


OK...Det ser vildt hyggeligt ud....

Og langt langt langt mere overskudsagtigt end jeg overhovedet kan forestille mig overhovedet at være.....Jeg troede egentlig selv at jeg var sådan en out-doorsy mom....Men når jeg ser dit billede - som ser helt vildt hyggeligt ud - så går det op for mig, at jeg bare slet slet ikke kan se mig selv i et eller andet shelter ude i en skov sammen med Mini Vibbsen.....OVERHOVEDET !!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Jeg er mere sådan den der mor der lejer et sommerhus. Med komfur. Og varmepumpe. Og TV. Og internet. Og vaskemaskine. Og opvaskemaskine. Og køleskab :-D :-D :-D :-D Jeg er sådan mere overskudsagtig på den der "Nu har vi kun 3 danske tv-kanaler og der er ikke nogen tørretumbler" måde :lol: :lol: :lol: :lol:

Tænk hvad man egentlig kan lære af at være på Debatten :lol: :lol:


Hvis shelteren ikke var vores egen og stod på vores egen grund, så gad jeg heller ikke :deer: Men når man kan sætte ungerne til selv at slæbe madrasser, soveposer, brænde, vaffeldej og skumfiduser derned, så skal jeg bare have kunne overskue at slæbe rødvinen og den varme trøje :-D


Now we are talking my kind of language :-D
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 12. jan 2019, 19:52

FruKuk skrev:Jeg er alene med ungerne og er kommet til at love, at vi skal sove i shelter i nat... Nogle gang skal jeg altså lære at holde kæft :genert:


Åhr, jeg elsker sådan noget! Og jeg er lidt bitter over at min kæreste ikke synes, vi skal have et shelter i haven. Men så skal jeg fandme sove i telt derude til sommer!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. jan 2019, 08:07

JoyNips skrev:
FruKuk skrev:Jeg er alene med ungerne og er kommet til at love, at vi skal sove i shelter i nat... Nogle gang skal jeg altså lære at holde kæft :genert:


Åhr, jeg elsker sådan noget! Og jeg er lidt bitter over at min kæreste ikke synes, vi skal have et shelter i haven. Men så skal jeg fandme sove i telt derude til sommer!


Det endte også med at være helt utroligt hyggeligt. Nogle gange er det bare tanken, der kan afskrække lidt, når man samtidig er en doven hund, der elsker sin seng :genert:

Men vi har alle 3 sovet fra 20.30 til 7.30 og vågnet til lyden af fuglefløjt og solopgang :love2: Så er der altså ikke noget at brokke sig over.
2
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Buller » 13. jan 2019, 09:03

FruKuk skrev:
Dipsy skrev:
FruKuk skrev:Jeg er alene med ungerne og er kommet til at love, at vi skal sove i shelter i nat... Nogle gang skal jeg altså lære at holde kæft :genert:


Altså som ude i en skov?! :8: :ad!: :lol2:


Ja, men heldigvis vores egen, så det er rimeligt nemt :)


Åårh det er vores drøm at få en grund der er stor nok til at lave et shelter.

Det må være så fedt!
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 14. jan 2019, 15:52

xxx---xxx skrev:Danse går det slet ikke over for tiden? Er han trykket og ked af det hele dagen, hver dag?

Da vores søn var 2 år og 8 mdr blev vi tvunget til at skifte institution. Skiftet var heldigvis med hans to bedste venner. Det var virkelig hårdt. Og jeg troede i en lang periode det var pga skiftet vores søn ikke ville afsted.
Han var mut, ked af det, legede ofte alene, trak sig og var stille. Så snart vi hentede ham kunne han ikke komme hurtigt nok ud af døren.

I den første institution blev vi ofte 30-40 min for lige at lage færdig, tale med pædagoger osv.

Da der efter et år åbnede en privat institution i den gamles institutions lokaler, tog vi springer og flyttede ham igen med hans bedste ven.
Jeg kunne ikke holde ud at han hver dag var ked af det og sagde han ikke ville afsted.
Vi var ræd (nok mest mig) for om hans humør ville fortsætte og at det handlede om os og ikke stedet han gik.

Men vi fik en helt anden dreng. En dreng der pludselig gerne vil afsted, han var glad, ville gerne blive når vi hentede og begyndte at blive sig selv igen.

Det er seriøst den bedste beslutning vi har taget.

Jeg siger ikke i skal rykke ham jeg siger bare at det kan jo være at han ikke trives i den institution.
Den vi flyttede fra var kæmpe stor og det var bare for meget for vores søn.

Vi var meget glade for pædagogerne det sted vi flyttede fra, så det havde hellere intet med det at gøre.

Det er skrækkeligt når det ikke fungere, og ens børn ikke trives i det de går i.


Tak for at dele dine erfaringer. :)

Det lyder på pædagogerne som om, det har været en stor del af dagen. De har i hvert fald tydeligt bidt mærke i, at han ikke er sig selv. Jeg har ikke oplevet at hente et barn, der var ked af det - men han har været sådan lidt "zombie"-agtig i blikket, og jeg har kunnet mærke på ham, at han følelsesmæssigt har været udkørt.

Egentlig tror jeg, at han generelt trives rigtig godt i institutionen. Det er en ret lille institution, hvor stuerne også kender hinanden på tværs, så de voksne og resten af huset er ikke fremmede, når han skal rykke videre i børnehaven. De andre børn kan godt lide ham, og han snakker om mange af dem derhjemme. Når han kommer om morgenen, er han ikke så interesseret de andre børn, der har han lige brug for at lande, det har de voksne været gode til at sørge for, han får plads til.

Han er vildt grænsesøgende derhjemme for tiden (og det siger de, at han også er i vuggestuen), det er tydeligt, at han går gennem en selvstændighedsfase.
Jeg tror virkelig bare, han savner mig, og er blevet bevidst om det, så det føles meget tydeligt i ham.

Det må have været en stor beslutning for jer at skifte, for man ved jo netop ikke, om det ændrer noget, og omvendt kan man bare heller ikke lade stå til for længe.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 14. jan 2019, 16:28

Sorenspige skrev:DP, både R og M har haft perioder, hvor de ikke trivedes i dagpleje, men heldigvis er det blevet bedre hver gang, og lige nu vil M slet ikke med hjem :genert:.

Her har det nok varet et par uger hver gang, og det har ofte været lige efter sygdom, op til sygdom eller ved tandfrembrud. Altså tidspunkter hvor de ikke var helt på toppen fysisk.

M havde en periode i november/december, hvor hun blevet ringet hjem, og så snart hun var hjemme (eller hos bedsteforældre), var hun helt i hopla. Det hjalp, da den sidste kindtand endelig brød igennem. Så blev det langsomt bedre. Hun var fx stille og formiddagen, men efter lur var hun fuld af fis.

Ved min dreng hjalp det med en anden morgenrutine hos DP. Han havde brug for at starte dagen med at sidde og spise lidt havrefras, og efter 5-10 minutter var han klar til leg.

For os/mig var det ikke en mulighed at gå hjemme. Simpelthen fordi jeg ville blive skør og deprimeret. Det må man sikkert ikke sige, og jeg lyder som en lortemor, men sådan er det.

Heldigvis er det gået over hver gang, men det har været sindssygt hårdt, og jeg har grædt og følt mig magtesløs. Så jeg sender mange tanker og kram din vej.


Tak for tankerne. :kys:

Jeg ville elske at gå hjemme, og jeg tror også mit barn ville elske det. Derfor rammer det nok også lige ind i den dårlige samvittighed med sådan en periode her, fordi jeg reelt set ville have ønsket en anden hverdag, end vi har lige nu.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 14. jan 2019, 16:37

Torsdag og fredag havde være bedre for ham, sagde de, da jeg hentede.
Det blev jeg selvfølgelig glad for at høre torsdag, og så nåede vi ud på trappen, hvor han smeltede totalt sammen. Han sparkede og skreg af raseri. Jeg endte med at sætte mig ind på bagsædet, hvor han sad ved siden af og rasede ud, mens jeg sagde til ham "det er ok" og selv havde lyst til at tude. Da han var faldet ned igen og sad på mit skød og krammede, blev hele situationen komisk af, at der er børnelås på bagsædet, så vi var smækket inde. :lol:

I nat havde han feber, så jeg blev hjemme med ham i dag. Da vi talte om, at han skal i vuggestue igen i morgen, virkede han glad og tilfreds med det, så nu må vi se, hvordan ugen bliver.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 14. jan 2019, 16:39

Fru Kuk: Jeg er ikke ret out-doorsy, og når min kæreste har foreslået shelter med vores søn, har jeg afvist at være en del af det. Men jeg synes virkelig, jeres version lyder vildt hyggelig. :lun:
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 14. jan 2019, 19:23

DP, du lyder altså som den mest fantastiske, omsorgsfulde, rummende og rolige mor :lun:. Din dreng er meget heldig, at han har fået dig som mor.

Fortalte han bagefter, hvorfor han havde været sur/ked af det? M er begyndt at fortælle om det, når hun er faldet til ro. Fx "M græd og ked af det, fordi M gerne være hos mor/W/mormor osv.".

Jeg kan godt forstå, at den dårlige samvittighed stikker, når du også kunne tænke dig det anderledes.

God bedring med ham. Jeg krydser fingre for, st han er ok med at komme afsted i morgen.
1

Tilbage til "Forældre"