Debattens mødregruppe

Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 14. jan 2019, 07:25

Neenah skrev:
twinkle skrev:
Neenah skrev:M har fået en meget våd og slimlydende hoste siden i går. Hun har det okay og er glad og tilfreds, men jeg er i tvivl om det er noget man skal til lægen med? I nat vågnede hun og var helt ulykkelig og det lød som om det var svært at trække vejret, men det var vist bare fordi hun blev utryg over hele situationen. Hun lyder lidt som en blanding af en sæl og Darth Vader her til morgen.


Har hun feber? Spiser og drikker hun, og er der våde bleer?

Ingen feber, hun dier fint og der er våde bleer.

Jeg ville have ringet til lægen, bare for at være sikker.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 14. jan 2019, 07:44

Neenah skrev:
twinkle skrev:
Neenah skrev:M har fået en meget våd og slimlydende hoste siden i går. Hun har det okay og er glad og tilfreds, men jeg er i tvivl om det er noget man skal til lægen med? I nat vågnede hun og var helt ulykkelig og det lød som om det var svært at trække vejret, men det var vist bare fordi hun blev utryg over hele situationen. Hun lyder lidt som en blanding af en sæl og Darth Vader her til morgen.


Har hun feber? Spiser og drikker hun, og er der våde bleer?

Ingen feber, hun dier fint og der er våde bleer.


Jeg ville også give lægen et kald.
0
K - 12.06.18 :love:
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 14. jan 2019, 07:56

Neenah skrev:
twinkle skrev:
Neenah skrev:M har fået en meget våd og slimlydende hoste siden i går. Hun har det okay og er glad og tilfreds, men jeg er i tvivl om det er noget man skal til lægen med? I nat vågnede hun og var helt ulykkelig og det lød som om det var svært at trække vejret, men det var vist bare fordi hun blev utryg over hele situationen. Hun lyder lidt som en blanding af en sæl og Darth Vader her til morgen.


Har hun feber? Spiser og drikker hun, og er der våde bleer?

Ingen feber, hun dier fint og der er våde bleer.


Så ville jeg ikke bruge lægens tid på det. Sandsynligheden for at det er viralt og går over af sig selv er ret stor. Lægen kan jo ikke rigtig gøre fra eller til medmindre det er en bakteriel infektion eller hvis barnet er dehydreret og skal have væske.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 14. jan 2019, 07:59

Tak for svar :) jeg tror vi ser det an - også fordi min mand har bilen i dag, og at tage til lægen ville kræve en time med offentlig transport mod de normale 10 minutter i bil. Hun har det fint og hoster lidt, så vi har droppet babysvømning og hun sover lur indenfor i dag.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 14. jan 2019, 08:05

Sof skrev:Jeg er ved at blive sindssyg. Er simpelthen så dårlig til natteroderi og har i et års tid nu været lykkelig for at min dreng (der er halvandet) har sovet fra 19-7. Men nu.....

Han vågner omkring 23-01 og så tudbrøler/skriger han i 3 timer, hvor man intet kan gøre og det er kun mig der dur. I nat sad jeg på hans værelse fra lidt i 1 til kl halv 5 og han står stadig op kl 7 :gab: :gab:

Han vil ikke op til mig, bare sidde i sin seng og være sur, jeg må ikke ae eller synge, han vil ikke have sin sut eller noget at drikke. Han har heller ikke umiddelbart nogle maveproblemer.

Please sig det går over. Har nærmest ikke sovet i en uge nu.


Da min datter havde en uge på den måde, viste det sig at hun havde børneorm. Det giver natteuro.

Men ellers ved jeg at mange døjer med natteroderi igen ved cirka 18-20 mdr.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 14. jan 2019, 12:04

Apropos søvnproblemer, er der nogen der har oplevet anerledes søvn omkring et års alderen? Vi har haft en rigtig god periode med søvn, men lige nu er vi igennem mange opvågninger om natten. Mange. Og han bliver ved med at tæske rundt i sengen, hive sin sut ud af munden og smide den af helveds til..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 14. jan 2019, 20:34

Jeg har bare haft en neder-dag på kropskontoen. Føler mig så fed og klam. Det hjælper så virkelig heller ikke, at det snart er et år siden, min mand og jeg har knaldet. Seriøst. Et ÅR. Troede ikke, det skulle ske for mig nogensinde :tie: Vi har heldigvis fået snakket om, at det kommer til at kræve en indsats at få gang i det igen.

Hvordan har I andre grebet vægttab an? Hvis I har været ude i sådan noget efter fødslen. Jeg tog 12 kg på i graviditeten, var overvægtig inden. Har tabt 10 kg og Alfred er 7 uger. Har intet aktivt gjort, og det er først inden for de sidste par uger jeg ikke har haft smerter i benene og bækken efter en lidt hård fødsel.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 14. jan 2019, 20:44

Depeche_Mama skrev:Jeg har bare haft en neder-dag på kropskontoen. Føler mig så fed og klam. Det hjælper så virkelig heller ikke, at det snart er et år siden, min mand og jeg har knaldet. Seriøst. Et ÅR. Troede ikke, det skulle ske for mig nogensinde :tie: Vi har heldigvis fået snakket om, at det kommer til at kræve en indsats at få gang i det igen.

Hvordan har I andre grebet vægttab an? Hvis I har været ude i sådan noget efter fødslen. Jeg tog 12 kg på i graviditeten, var overvægtig inden. Har tabt 10 kg og Alfred er 7 uger. Har intet aktivt gjort, og det er først inden for de sidste par uger jeg ikke har haft smerter i benene og bækken efter en lidt hård fødsel.


Det hjælper vildt meget for mig, at sætte gang i min egen seksualitet før jeg involverer min mand. For mig er det erotiske noveller, bøger eller sågar fanfiction hvis jeg har noget at fangirle over. Ved ikke om du kan bruge det råd til noget, ellers må du bare trække på skulderen af det jo. ♡

Jeg har ikke tabt mig endnu :/ . Jeg vejede 64 kg da jeg blev gravid med den første, og vejede ca 73 da jeg blev gravid med nr 2, og vejer nu omkring 78 kg her 12 uger efter fødslen.
Så jeg kunne godt trænge til at få taget mig lidt sammen.
Men jeg får stadig ret ondt når jeg går i mere end 5-10 minutter, så tror hovedsageligt jeg må skrue lidt på kosten.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 14. jan 2019, 20:56

Depeche_Mama skrev:
Hvordan har I andre grebet vægttab an? Hvis I har været ude i sådan noget efter fødslen. Jeg tog 12 kg på i graviditeten, var overvægtig inden. Har tabt 10 kg og Alfred er 7 uger. Har intet aktivt gjort, og det er først inden for de sidste par uger jeg ikke har haft smerter i benene og bækken efter en lidt hård fødsel.


Jeg har booket tid til diætist, hvor jeg skal have lagt kostplan. Jeg tog 22 kg på under graviditeten, tabte de 14 efter kort tid, og må nu, hvor Birk er snart fire måneder gammel, bare erkende at der skal en indsats til for at slippe af med de sidste. Så nu prøver jeg at gøre noget ved kosten.
Jeg er ret spændt på det.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 14. jan 2019, 22:09

Jeg tæller kalorier og har en del kg at tabe - er dog nede på min før-graviditetsvægt, men jeg var bare overvægtig inden jeg blev gravid. Skulle gerne tabe mig en 20-25 kg :ninja:

Du er velkommen i fælles vægttabstråden i Sund/slank forummet :D
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. jan 2019, 04:10

Jeg er på min start vægt igen her efter 3 uger, men mangler stadig 15 fra jeg startede i behandling :rulle: og vil naturligvis helst tabe 20 :lol:

Jeg ved at der er en fb gruppe for Sense for gravide og ammende. Det er sense konsulenter der styrer gruppen også, så det er ikke bare en masse bla bla. Måske det var noget for nogle af jer? Min tidligere kollega fra da jeg var i Helsam er sensekonsulent og talte varmt om konceptet og har temmelig travlt med det selv.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 15. jan 2019, 06:08

Sangius skrev:
Depeche_Mama skrev:Jeg har bare haft en neder-dag på kropskontoen. Føler mig så fed og klam. Det hjælper så virkelig heller ikke, at det snart er et år siden, min mand og jeg har knaldet. Seriøst. Et ÅR. Troede ikke, det skulle ske for mig nogensinde :tie: Vi har heldigvis fået snakket om, at det kommer til at kræve en indsats at få gang i det igen.

Hvordan har I andre grebet vægttab an? Hvis I har været ude i sådan noget efter fødslen. Jeg tog 12 kg på i graviditeten, var overvægtig inden. Har tabt 10 kg og Alfred er 7 uger. Har intet aktivt gjort, og det er først inden for de sidste par uger jeg ikke har haft smerter i benene og bækken efter en lidt hård fødsel.


Det hjælper vildt meget for mig, at sætte gang i min egen seksualitet før jeg involverer min mand. For mig er det erotiske noveller, bøger eller sågar fanfiction hvis jeg har noget at fangirle over. Ved ikke om du kan bruge det råd til noget, ellers må du bare trække på skulderen af det jo. ♡

Jeg har ikke tabt mig endnu :/ . Jeg vejede 64 kg da jeg blev gravid med den første, og vejede ca 73 da jeg blev gravid med nr 2, og vejer nu omkring 78 kg her 12 uger efter fødslen.
Så jeg kunne godt trænge til at få taget mig lidt sammen.
Men jeg får stadig ret ondt når jeg går i mere end 5-10 minutter, så tror hovedsageligt jeg må skrue lidt på kosten.


Min egen seksualitet har det fint ;) Min mand stod af under graviditet. Ret tidligt denne gang. Det skete også i min første graviditet, men bare ikke så tidligt som denne gang.
Jeg ved, at jeg ikke magter fitness osv. Måske skulle jeg tælle kcal igen, er bare så bange for at være for restriktiv

Vi har ikke økonomi til diætist osv. lige pt.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 15. jan 2019, 07:09

Den nye seng har virkelig hjulpet :banan: M sov fra 23.30 til 7.15 i nat!
7
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 15. jan 2019, 07:25

Neenah skrev:Den nye seng har virkelig hjulpet :banan: M sov fra 23.30 til 7.15 i nat!


Skønt!

Her har baby også sovet en hel nat uden opvågninger, uro og gråd for første gang i en måneds tid! Hun har været syg ad to omgange og fået to tænder i den tid. Shiiit.
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Urtekussen » 15. jan 2019, 08:41

Jeg mangler 4 kilo for at nå før-graviditetsvægten.
Hakon er 6,5 uge.

Jeg ville gerne ned under 75 kilo, nu da jeg skal giftes i efteråret. Lige nu er jeg ved at afvænne mig fra sukker efter jul. Det er hårdt :whine:
0
2011
2015
2018
2020
2023

Tilbage til "Forældre"