Debattens mødregruppe

Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 12. jan 2019, 22:44

Neenah skrev:Jer, der samsover - hvordan har I haft baby til at sove inden I går i seng? Vi har lige skiftet bedside crib ud med en tremmeseng, hvor vi har pillet den ene side af, og det fungerer rigtig godt. Men hvad når hun begynder at kunne rulle, stille sig op og kravle? Så er det vel ikke sikkert?


Hvorfor ikke sætte siden på? Så kan I trygt gå fra hende, og det er stadig nemt at give sut osv om natten, fordi hun sover lige ved siden af jer :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 13. jan 2019, 06:22

Aquadorable skrev:
Neenah skrev:Jer, der samsover - hvordan har I haft baby til at sove inden I går i seng? Vi har lige skiftet bedside crib ud med en tremmeseng, hvor vi har pillet den ene side af, og det fungerer rigtig godt. Men hvad når hun begynder at kunne rulle, stille sig op og kravle? Så er det vel ikke sikkert?


Hvorfor ikke sætte siden på? Så kan I trygt gå fra hende, og det er stadig nemt at give sut osv om natten, fordi hun sover lige ved siden af jer :)

Fordi jeg falder i søvn når jeg ammer hende, og jeg sover ikke ret godt når hun fylder det meste af sengen. Med tremmesengen på har vi lige fået 60 cm ekstra seng. Hun tager ikke sut, så jeg kommer nemt til at hive hende over 2-3 gange hver nat, og det forstyrrer min søvn ret meget at skulle stå op af sengen for at gøre det.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 13. jan 2019, 06:52

Neenah skrev:
Aquadorable skrev:
Neenah skrev:Jer, der samsover - hvordan har I haft baby til at sove inden I går i seng? Vi har lige skiftet bedside crib ud med en tremmeseng, hvor vi har pillet den ene side af, og det fungerer rigtig godt. Men hvad når hun begynder at kunne rulle, stille sig op og kravle? Så er det vel ikke sikkert?


Hvorfor ikke sætte siden på? Så kan I trygt gå fra hende, og det er stadig nemt at give sut osv om natten, fordi hun sover lige ved siden af jer :)

Fordi jeg falder i søvn når jeg ammer hende, og jeg sover ikke ret godt når hun fylder det meste af sengen. Med tremmesengen på har vi lige fået 60 cm ekstra seng. Hun tager ikke sut, så jeg kommer nemt til at hive hende over 2-3 gange hver nat, og det forstyrrer min søvn ret meget at skulle stå op af sengen for at gøre det.


Ah, på den måde :)
0
K - 12.06.18 :love:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 13. jan 2019, 08:03

Neenah skrev:Jer, der samsover - hvordan har I haft baby til at sove inden I går i seng? Vi har lige skiftet bedside crib ud med en tremmeseng, hvor vi har pillet den ene side af, og det fungerer rigtig godt. Men hvad når hun begynder at kunne rulle, stille sig op og kravle? Så er det vel ikke sikkert?


Han sover i midten når vi begge er der. Så hvis han falder i søvn i vores seng ved putning ligger han langt inde. Vi lægger babyalarm lige ved siden af ham, så hvis han rumsterer kan vi nå ind inden han falder ud, men det er nu altså aldrig sket at han er det.

Oftest puttes han dog i egen seng - lav tremmeseng med siden taget af - og når han så vågner første gang om natten dapper han over til mig og siger “op, moar!” og så sover han i smørhullet resten af natten.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 13. jan 2019, 08:18

Jeg er ved at blive sindssyg. Er simpelthen så dårlig til natteroderi og har i et års tid nu været lykkelig for at min dreng (der er halvandet) har sovet fra 19-7. Men nu.....

Han vågner omkring 23-01 og så tudbrøler/skriger han i 3 timer, hvor man intet kan gøre og det er kun mig der dur. I nat sad jeg på hans værelse fra lidt i 1 til kl halv 5 og han står stadig op kl 7 :gab: :gab:

Han vil ikke op til mig, bare sidde i sin seng og være sur, jeg må ikke ae eller synge, han vil ikke have sin sut eller noget at drikke. Han har heller ikke umiddelbart nogle maveproblemer.

Please sig det går over. Har nærmest ikke sovet i en uge nu.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 13. jan 2019, 08:43

Sof skrev:Jeg er ved at blive sindssyg. Er simpelthen så dårlig til natteroderi og har i et års tid nu været lykkelig for at min dreng (der er halvandet) har sovet fra 19-7. Men nu.....

Han vågner omkring 23-01 og så tudbrøler/skriger han i 3 timer, hvor man intet kan gøre og det er kun mig der dur. I nat sad jeg på hans værelse fra lidt i 1 til kl halv 5 og han står stadig op kl 7 :gab: :gab:

Han vil ikke op til mig, bare sidde i sin seng og være sur, jeg må ikke ae eller synge, han vil ikke have sin sut eller noget at drikke. Han har heller ikke umiddelbart nogle maveproblemer.

Please sig det går over. Har nærmest ikke sovet i en uge nu.


Ej jeg kunne have skrevet det indlæg. Har det bedste sovebarn på 20 mdr, som den seneste uge har vågnet og skreget og været træls om natten.

Vi messer bare “det er en fase”, for ved ikke lige hvad vi ellers skal gøre...
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 13. jan 2019, 10:06

Sof og Æble - har de fået alle tænderne endnu? T er også en lille sovebaby (7 9 13 please lad det fortsætte!) og de eneste gange der har været natterod var ved tandfrembrud.

Ikke at der er så meget at gøre ved det, hvis det er det..
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 13. jan 2019, 10:17

Han har ikke alle tænder, men der er ikke umiddelbart noget på vej, af hvad vi lige kan se i de enkelte huller der er.

Her er tænder som regel os lig med total rød numse, så vildt at det bløder og der bliver slidt hul, feber og så ellers hysterisk baby i en dag eller to :alien: Det var ellers et godt bud

Det her er en helt anden oplevelse. Jeg er så træt at jeg kan stå og sove tror jeg.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 13. jan 2019, 10:45

billiebean skrev:Sof og Æble - har de fået alle tænderne endnu? T er også en lille sovebaby (7 9 13 please lad det fortsætte!) og de eneste gange der har været natterod var ved tandfrembrud.

Ikke at der er så meget at gøre ved det, hvis det er det..


Ja min har haft alle tænderne længe.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 13. jan 2019, 10:52

Jeg har været syg siden fredag. Benjamin har været syg siden fredag. Min mand arbejder selvfølgelig hele weekenden, jeg er i ren overlevelses-mode.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf xxx---xxx » 13. jan 2019, 21:18

Neenah skrev:Jer, der samsover - hvordan har I haft baby til at sove inden I går i seng? Vi har lige skiftet bedside crib ud med en tremmeseng, hvor vi har pillet den ene side af, og det fungerer rigtig godt. Men hvad når hun begynder at kunne rulle, stille sig op og kravle? Så er det vel ikke sikkert?


Jeg har lagt vores dyner rundt omkring, og så baby alarmen mellem baby og dynerne.
Hvis baby så var på vej i den forkerte retning, kunne jeg nå ind inden han nåede kanten.

7-9-13 har det fungeret i 2 år nu, han er aldrig faldet ned.
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 14. jan 2019, 06:36

M har fået en meget våd og slimlydende hoste siden i går. Hun har det okay og er glad og tilfreds, men jeg er i tvivl om det er noget man skal til lægen med? I nat vågnede hun og var helt ulykkelig og det lød som om det var svært at trække vejret, men det var vist bare fordi hun blev utryg over hele situationen. Hun lyder lidt som en blanding af en sæl og Darth Vader her til morgen.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 14. jan 2019, 07:10

Neenah skrev:M har fået en meget våd og slimlydende hoste siden i går. Hun har det okay og er glad og tilfreds, men jeg er i tvivl om det er noget man skal til lægen med? I nat vågnede hun og var helt ulykkelig og det lød som om det var svært at trække vejret, men det var vist bare fordi hun blev utryg over hele situationen. Hun lyder lidt som en blanding af en sæl og Darth Vader her til morgen.


Har hun feber? Spiser og drikker hun, og er der våde bleer?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 14. jan 2019, 07:21

Neenah skrev:Jer, der samsover - hvordan har I haft baby til at sove inden I går i seng? Vi har lige skiftet bedside crib ud med en tremmeseng, hvor vi har pillet den ene side af, og det fungerer rigtig godt. Men hvad når hun begynder at kunne rulle, stille sig op og kravle? Så er det vel ikke sikkert?


Vi lægger vores dyne i vejen, med en åbning ude i siden. I den åbning lægger jeg babyalarmen. Så kan man tydeligt høre, hvis baby kravler hen over den. :)
Senest rettet af Sangius 14. jan 2019, 07:23, rettet i alt 1 gang.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 14. jan 2019, 07:23

twinkle skrev:
Neenah skrev:M har fået en meget våd og slimlydende hoste siden i går. Hun har det okay og er glad og tilfreds, men jeg er i tvivl om det er noget man skal til lægen med? I nat vågnede hun og var helt ulykkelig og det lød som om det var svært at trække vejret, men det var vist bare fordi hun blev utryg over hele situationen. Hun lyder lidt som en blanding af en sæl og Darth Vader her til morgen.


Har hun feber? Spiser og drikker hun, og er der våde bleer?

Ingen feber, hun dier fint og der er våde bleer.
0

Tilbage til "Forældre"