Er gavekort købt online undtaget fra de 14 dages fortrydelsesret?

avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Er gavekort købt online undtaget fra de 14 dages fortrydelsesret?

Indlægaf avdotja » 12. jan 2019, 15:38

Tak for foreslog begge to. Men jeg tror ikke center for klageløsning kan bruges når jeg har fået pengene og må indrømme at jeg har minus lyst til at skulle i medierne med det :)

Ville bare gerne have en mail til chefen til deres support, så vedkommende kunne sikre at medarbejdere rent faktisk fulgte loven fremadrette :genert:
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Er gavekort købt online undtaget fra de 14 dages fortrydelsesret?

Indlægaf DenBruneMunk » 12. jan 2019, 15:53

avdotja skrev:Ville bare gerne have en mail til chefen til deres support, så vedkommende kunne sikre at medarbejdere rent faktisk fulgte loven fremadrette :genert:
Du kan jo skrive til Jack Friis , han er deres nuværende direktør, du kan nok selv regne email ud, som måske virker.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er gavekort købt online undtaget fra de 14 dages fortrydelsesret?

Indlægaf JoyNips » 12. jan 2019, 16:56

avdotja skrev:Tak for foreslog begge to. Men jeg tror ikke center for klageløsning kan bruges når jeg har fået pengene og må indrømme at jeg har minus lyst til at skulle i medierne med det :)

Ville bare gerne have en mail til chefen til deres support, så vedkommende kunne sikre at medarbejdere rent faktisk fulgte loven fremadrette :genert:


I princippet kan du godt klage til CfK hvis gavekortet var på 1000 kr eller over.

Alternativt kan du sende dem ordlyden af FAL § 22: Ved tilbagetræden fra en aftale om en vare eller en ikkefinansiel tjenesteydelse skal den erhvervsdrivende tilbagebetale alle beløb, inklusive eventuelle leveringsomkostninger, modtaget fra forbrugeren uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor den erhvervsdrivende i overensstemmelse med § 20 har modtaget meddelelse om forbrugerens beslutning om at træde tilbage fra aftalen.(min understregning)

Og nedenstående links:

https://www.forbrug.dk/raad-og-rettighe ... delsesret/

https://www.forbrug.dk/raad-og-rettighe ... og-klager/
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Er gavekort købt online undtaget fra de 14 dages fortrydelsesret?

Indlægaf avdotja » 12. jan 2019, 17:52

Tak JoyNips, men baseret på den erfaring jeg har haft med supporten indtil nu, er jeg temmelig sikker på at det enten vil ryge direkte i papirskurven og/eller at de vil svare tilbage med et link til deres egen side hvor der står at gavekort ikke kan indløses til kontanter. Jeg tænker lidt at det må være sådan det foregår når man diskuterer med Trump...

Og jeg synes det virker overdrevet at lave en rigtig klage (altså til en officiel myndighed), når jeg nu har fået pengene.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: Er gavekort købt online undtaget fra de 14 dages fortrydelsesret?

Indlægaf BlueBunny » 12. jan 2019, 19:14

Kan du mon bare bruge gavekortet og så returnere varen?
Evt i fysisk butik?
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Er gavekort købt online undtaget fra de 14 dages fortrydelsesret?

Indlægaf fisken80 » 12. jan 2019, 20:21

BlueBunny skrev:Kan du mon bare bruge gavekortet og så returnere varen?
Evt i fysisk butik?


Hun har fået pengene retur
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Er gavekort købt online undtaget fra de 14 dages fortrydelsesret?

Indlægaf avdotja » 12. jan 2019, 20:26

BlueBunny skrev:Kan du mon bare bruge gavekortet og så returnere varen?
Evt i fysisk butik?

Som fisken siger, så har jeg fået pengene. Men overvejede det faktisk, for ironisk nok ser det ud som om de har virkelig gode returneringsregler når det kommer til alt andet end gavekort :lol: Men jeg tror det fremgår af bonen at noget er købt via gavekort, så det påvirker muligvis returneringen.
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: Er gavekort købt online undtaget fra de 14 dages fortrydelsesret?

Indlægaf BlueBunny » 12. jan 2019, 20:49

avdotja skrev:
BlueBunny skrev:Kan du mon bare bruge gavekortet og så returnere varen?
Evt i fysisk butik?

Som fisken siger, så har jeg fået pengene. Men overvejede det faktisk, for ironisk nok ser det ud som om de har virkelig gode returneringsregler når det kommer til alt andet end gavekort :lol: Men jeg tror det fremgår af bonen at noget er købt via gavekort, så det påvirker muligvis returneringen.

Ups ok :lol:
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

Tilbage til "Privatøkonomi"