Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Urtekussen » 11. jan 2019, 14:00

Jeg lagde H på legetæppet i morges, men jeg selv blev klar.
Han faldt i søvn der :ticks:

Barnet, som VIL falde i søvn på arm og ikke kan ligge selv, faldt i søvn på gulvet.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 11. jan 2019, 14:51

Ved afhentning i dag spørger min dagplejemor, om Thea stadig ammes.
Hun mener nemlig, at det kunne være årsagen til, at hun har meget krudt i røven.
Hun er inde i en fase hvor altid er i et højt tempo. Men hun kan godt sidde og tegne eller kigge i bog. Personligt ville jeg ikke mene, at hun er overdrevet aktiv af sin alder.

Det rammer mig bare. Er træt af at det jævnligt bringes op, og er træt af, det så ligger i luften at jeg kunne gøre noget aktivt for at bringe aktivitetsniveauet ned, men at jeg bare ikke "gider".

Jeg kan slet ikke tro på, at amningen skulle øge hendes aktivitet.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 11. jan 2019, 14:52

Sangius skrev:Ved afhentning i dag spørger min dagplejemor, om Thea stadig ammes.
Hun mener nemlig, at det kunne være årsagen til, at hun har meget krudt i røven.
Hun er inde i en fase hvor altid erbi et højt tempo. Men hun kan godt sidde og tegne eller kigge i bog. Personligt ville jeg ikke mene, at hun er overdrevet aktiv af sin alder.

Det rammer mig bare. Er træt af at det jævnligt bringes op, og er træt af, det så ligger i luften at jeg kunne gøre noget aktivt for at bringe aktivitetsniveauet ned, men at jeg bare ikke "gider".

Jeg kan slet ikke tro på, at amningen skulle øge hendes aktivitet.

Har hun et meget stort problem med den amning, eller hvad? Hun er langt ude!

Min søn har også røven fuld af krudt, han hverken ammes eller får flaske :deer:
2
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 11. jan 2019, 14:56

Sangius skrev:Ved afhentning i dag spørger min dagplejemor, om Thea stadig ammes.
Hun mener nemlig, at det kunne være årsagen til, at hun har meget krudt i røven.
Hun er inde i en fase hvor altid er i et højt tempo. Men hun kan godt sidde og tegne eller kigge i bog. Personligt ville jeg ikke mene, at hun er overdrevet aktiv af sin alder.

Det rammer mig bare. Er træt af at det jævnligt bringes op, og er træt af, det så ligger i luften at jeg kunne gøre noget aktivt for at bringe aktivitetsniveauet ned, men at jeg bare ikke "gider".

Jeg kan slet ikke tro på, at amningen skulle øge hendes aktivitet.


Hvis nu du bare sulter hende lidt, så falder hendes aktivitetsniveau sikkert fordi hun ikke har så meget energi... :rulle:

Seriøst, WTF? Børn i den alder er sgu da aktive. Min unge har cirka 2 gear pt, løb eller hop. Men det er sikkert også fordi jeg ammer. Hvis bare jeg lod være med det ville han sikkert kun bevæge sig i et civiliseret, adstadigt tempo... :puke:
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bergen » 11. jan 2019, 15:50

Sangius skrev:Ved afhentning i dag spørger min dagplejemor, om Thea stadig ammes.
Hun mener nemlig, at det kunne være årsagen til, at hun har meget krudt i røven.
Hun er inde i en fase hvor altid er i et højt tempo. Men hun kan godt sidde og tegne eller kigge i bog. Personligt ville jeg ikke mene, at hun er overdrevet aktiv af sin alder.

Det rammer mig bare. Er træt af at det jævnligt bringes op, og er træt af, det så ligger i luften at jeg kunne gøre noget aktivt for at bringe aktivitetsniveauet ned, men at jeg bare ikke "gider".

Jeg kan slet ikke tro på, at amningen skulle øge hendes aktivitet.


Seriøst jeg havde skreget af grin.
Det er altså ok at sige fra overfor sådan noget der.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 11. jan 2019, 16:12

Tak for støtten. Hun får altid sagt disse ting når jeg henter, og det er altid lidt hektisk. I dag græd Max, og hun stod og holdte han mens hun snakkede. Thea bliver hurtig utålmodig når tøjet er på, så med et barn der græd, og en anden der gerne ville ud af døren, nåede jeg slet ikke at få sagt så meget til det.
Jeg bliver nødt til at sige fra. Jeg er bare konfliktsky, og er bange for at gøre forholdet mellem os dårligt :/
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bergen » 11. jan 2019, 16:17

Sangius skrev:Tak for støtten. Hun får altid sagt disse ting når jeg henter, og det er altid lidt hektisk. I dag græd Max, og hun stod og holdte han mens hun snakkede. Thea bliver hurtig utålmodig når tøjet er på, så med et barn der græd, og en anden der gerne ville ud af døren, nåede jeg slet ikke at få sagt så meget til det.
Jeg bliver nødt til at sige fra. Jeg er bare konfliktsky, og er bange for at gøre forholdet mellem os dårligt :/


Skal hun snart videre i børnehave? Det løser det jo nogle gange tid.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 11. jan 2019, 16:27

Bergen skrev:
Sangius skrev:Tak for støtten. Hun får altid sagt disse ting når jeg henter, og det er altid lidt hektisk. I dag græd Max, og hun stod og holdte han mens hun snakkede. Thea bliver hurtig utålmodig når tøjet er på, så med et barn der græd, og en anden der gerne ville ud af døren, nåede jeg slet ikke at få sagt så meget til det.
Jeg bliver nødt til at sige fra. Jeg er bare konfliktsky, og er bange for at gøre forholdet mellem os dårligt :/


Skal hun snart videre i børnehave? Det løser det jo nogle gange tid.


Ja, til august. Men planen er jo egentlig at lillebror skulle gå hos hende også. Hun bor perfekt i forhold til os, og lillebror kender stedet da han er med til at aflevere og hente, og han skal starte når hun stopper. Og Thea trives der jo.
Men vi har da overvejet om vi alligevel skulle vælge en anden... :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bergen » 11. jan 2019, 16:42

Sangius skrev:
Bergen skrev:
Sangius skrev:Tak for støtten. Hun får altid sagt disse ting når jeg henter, og det er altid lidt hektisk. I dag græd Max, og hun stod og holdte han mens hun snakkede. Thea bliver hurtig utålmodig når tøjet er på, så med et barn der græd, og en anden der gerne ville ud af døren, nåede jeg slet ikke at få sagt så meget til det.
Jeg bliver nødt til at sige fra. Jeg er bare konfliktsky, og er bange for at gøre forholdet mellem os dårligt :/


Skal hun snart videre i børnehave? Det løser det jo nogle gange tid.


Ja, til august. Men planen er jo egentlig at lillebror skulle gå hos hende også. Hun bor perfekt i forhold til os, og lillebror kender stedet da han er med til at aflevere og hente, og han skal starte når hun stopper. Og Thea trives der jo.
Men vi har da overvejet om vi alligevel skulle vælge en anden... :gruble:



Eller få en samtale inden lillebror skal starte og høfligt sige fra. Og så vurdere, hvor I ønsker plads ud fra dagplejerens tanker om det. Jeg tror godt, at I kan nå at finde hinanden.
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Buller » 11. jan 2019, 16:42

Ellers så spørg da bare nysgerrigt ind til hvad hun baserer den konklusion på? Så kan du hjælpe hende med at få rodet sig så langt ud på dybt vand at hun forhåbentlig selv kan se hvor tåbeligt det er.

Så behøver du ikke sige det til hende direkte.

Jeg tænker spørgsmål som... Spændende, har du læst om undersøgelser der har påvist den slags forbindelse?

Tænker du dermed at WHO anbefaler for meget amning?

Etc.
3
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 11. jan 2019, 18:21

Jeg har en dum dag i dag. Har hovedpine og er simpelthen så træt - de der 5 timers søvn i døgnet vegynder altså virkelig at tærre på mig.

Hun har ikke rigtigt ville sove lur, har kun taget 30 og 90 min. Så her kl 16.30 ville jeg forsøge at lægge hende til lur igen, fordi hun tydeligvis var træt. Hun skreg og skreg og endte med at starte putterutinen forfra med ble, nattøj og mad, da klokken efterhånden var 18. Hun faldt i søvn men vågnede efter 25 min. Nu sover hun igen.

Hun vil heller ikke rigtig tage brystet i dag, så frygter, at det er slut med amning nu. Hun har fået 5 flasker i dag mod normalt 3. Men kan også være fordi jeg fik mens i går.

Oveni er jeg alene hjemme og vi skal begrave min fars kæreste i morgen.

Ja, en dum dag! Jeg føler mig som sådan en lousy mor de her dage, hvor jeg bare ikke rigtig har noget overskud og bare ønsker, at hun ville lægge sig til at sove.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 11. jan 2019, 18:36

Hvorfor blander dp sig i om hun ammes? :træt3: Det rager overhovedet ikke hende. Hvis du er til den mere konfliktsky approach kan du så ikke bare snakke lidt udenom ala “jaah jeg har også overvejet om jeg skal trappe ned...” tal hende efter munden og så gør som du synes. Ej seriøst det skal hun da overhovedet ikke blande sig i.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 11. jan 2019, 18:56

Nårh jo, fik jeg sagt, at Johan også lige har forkølelsen fra helvede oveni? Er der noget tidspunkt hvor man skal kontakte læge ved forkølelse? :genert: Han er meget generet af både snot og hoste, men jeg ved ikke hvad en læge skulle gøre. Han har umiddelbart ikke feber.

Sangius - virkelig provokerende dagplejemor. Jeg tror jeg havde skiftet til Max. Du har allerede skrevet om, at han virker meget mere robust end Thea og derfor tænker jeg ikke, at indkøring bliver et problem. Det er selvfølgelig irriterende at skulle skifte til en dårligere beliggenhed, men det tror jeg, at jeg havde taget med. Jeg havde dog nok sagt til hende inden da, at jeg ville sætte pris på, at hun ikke længere kommenterede din amning af Thea. Hvis hun stejler eller bliver ved, så var jeg 100% gået til en anden til Max.
1
J, juli 2018.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 11. jan 2019, 18:57

Hvis ikke du siger fra er det da i hvert fald helt sikkert at hun fortsætter og sikkert bliver vildere i sine teorier.

Kan godt forstå hvis du ikke har lyst til at sige noget af konfliktskyhed, men tror du skal forberede dig på at ende præcis det samme sted om 2 år, med den mindste så.
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 11. jan 2019, 19:08

Føler vi var lidt dårlige forældre i dag, hvor vi alle tog til Aarhus pga et jobinterview for min mand. I alt sad T i bilen i små 5 timer med pauser, skift, ud og ind af bil osv. Og da vi så skulle spise aftensmad hos nogle venner fik hun bare det største meltdown. Skreg og skreg og var helt opløst, så vi endte med at tage hjem. Så snart hun kom ud og vi gik mod bilen var hun god igen. Det var vist for meget og hun gad bare overhovedet ikke mere. Føler mig lidt som en skodmor, fordi vi trak hende igennem sådan en dag, som var for meget for hende.
0

Tilbage til "Forældre"