Red Barnet

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Red Barnet

Indlægaf Pax Romana » 11. jan 2019, 09:11

annellaII skrev:https://www.bt.dk/udland/red-barnet-vandmasser-truer-11.000-boern-i-syriske-lejre

Fra Wikipedia:

Efter schweizisk forbillede blev der i årene 1919-1925 formidlet, organiseret og afviklet ca. 25.000 ophold for børn fra Wien, wienerbørn, i Danmark. Dette skete på privat grundlag som en humanitær håndsrækning til fattige og sultne børn, præget af den alvorlige krise, som ramte Østrig og specielt Wien efter nederlaget i 1. verdenskrig og opløsningen af det østrig-ungarske monarki. Efter ophold af 3-12 måneders varighed vendte børnene tilbage til Wien, solbrændte, velnærede, velklædte og raske.

Hvad mener du om efter denne model i en periode i EU at kunne fordele de 11.000 børn, der er tale om i artiklen?


Jeg mener, det burde ikke være et problem, børnene fortjener en chance, jeg selv ville være villig til at optage 2 børn i en periode.
Det samme blev gjort med Finske børn.

https://da.wikipedia.org/wiki/Finneb%C3%B8rn

Jeg syntes din tanke er ædel, men det er et meget stort ansvar man påtager sig. Om det er en god ide på længere sigt, er jeg måske lidt i tvivl om, for hvilken international retstilling ville de have? Vil det give dem permanent, midlertidig eller ingen status? Jeg tror at det ikke er så lige til i vore dage og som der også står i artiklen:

Af de ca. 4.000 børn, som kom til Danmark, regner man med at ca. 350 fik lov at blive i Danmark for bestandigt. Nogle dog efter at de havde været hjemme i Finland uden at kunne finde sig til rette, fordi de havde glemt deres tidligere sprog, eller fordi de var groet sammen med deres nye danske familie, som de havde boet hos i mange år. Mange af de finske børns fædre var faldet i krigen, og i flere tilfælde var der heller intet hjem at vende tilbage til. De fleste vendte dog hjem, ikke mindst fordi deres finske familier krævede det, men også fordi den finske stat krævede sine børn tilbage. De sidste organiserede hjemsendelser fra Danmark fandt sted i 1947.

Hvad sker der når de skal tilbage og vil de få lov til at vende tilbage? Så måske skal vi sætte vores kræfter ind på anden måde.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Red Barnet

Indlægaf annellaII » 11. jan 2019, 10:13

DenBruneMunk skrev:
annellaII skrev:
Nicolait skrev:Jeg synes, det lyder som en dårlig ide.

I stedet burde vi hjælpe de børn, vi allerede har i landet, som har behov for hjælp bedre.



De børn du mener, deres liv er ikke i fare, som de 11.000 børns liv i flygtningelejren.

Det er meget flot du udtaler dig sådan om danske børn men faktum er man hjælper sine egne før man hjælper andre, det er svært at gøre det anderledes, hvis man har sine brikker det rette sted, så måske er problemet dine ligger i et andet land, og så kan du dårligt forstå hvorfor Danmark skal hjælpe danskere først.

Jeg tror slet ikke du ved om danske børn er i "fare" og definitionen du forsøger at gøre drabelig. Der er så mange grader af dårlig behandling, så vores egne har dårligere vilkår end dem du føler du vil hjælpe i et andet land. Man tag dog afsted og gør en forskel derude, det stopper ingen dig for at gøre.


Spar dig dine obligatoriskee nedladende kommentarer til mig, eller spring mine trådtemaer over, hvad kender du til, hvad jeg ved om danske børn?

Man tag dog afsted og gør en forskel derude, det stopper ingen dig for at gøre.[/quote]

Synes du ikke selv, dit forslag lyder både dumt og barnligt?
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Red Barnet

Indlægaf DenBruneMunk » 11. jan 2019, 10:15

annellaII skrev:
DenBruneMunk skrev:
annellaII skrev:
Nicolait skrev:Jeg synes, det lyder som en dårlig ide.

I stedet burde vi hjælpe de børn, vi allerede har i landet, som har behov for hjælp bedre.



De børn du mener, deres liv er ikke i fare, som de 11.000 børns liv i flygtningelejren.

Det er meget flot du udtaler dig sådan om danske børn men faktum er man hjælper sine egne før man hjælper andre, det er svært at gøre det anderledes, hvis man har sine brikker det rette sted, så måske er problemet dine ligger i et andet land, og så kan du dårligt forstå hvorfor Danmark skal hjælpe danskere først.

Jeg tror slet ikke du ved om danske børn er i "fare" og definitionen du forsøger at gøre drabelig. Der er så mange grader af dårlig behandling, så vores egne har dårligere vilkår end dem du føler du vil hjælpe i et andet land. Man tag dog afsted og gør en forskel derude, det stopper ingen dig for at gøre.


Spar dig dine obligatoriskee nedladende kommentarer til mig, eller spring mine trådtemaer over, hvad kender du til, hvad jeg ved om danske børn?

Man tag dog afsted og gør en forskel derude, det stopper ingen dig for at gøre.


Synes du ikke selv, dit forslag lyder både dumt og barnligt?[/quote]
Det er vist kun dig som er nedladende, og jeg gider ikke altid tale med dig om dig nedladende kommentarer, så fortsæt den samtale derhjemme under 2 øjne.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Red Barnet

Indlægaf paint » 11. jan 2019, 10:45

.
Senest rettet af paint 11. jan 2019, 11:29, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Red Barnet

Indlægaf Nicolait » 11. jan 2019, 10:53

annellaII skrev:
Nicolait skrev:Jeg synes, det lyder som en dårlig ide.

I stedet burde vi hjælpe de børn, vi allerede har i landet, som har behov for hjælp bedre.



De børn du mener, deres liv er ikke i fare, som de 11.000 børns liv i flygtningelejren.


De 11'000 børns liv er sikkert i fare, men det bliver det ikke af den grund vores problem.

Der er også andre børn rundt omkring i verden, som er i fare, uden at det er Danmarks problem eller opgave at løse det.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Red Barnet

Indlægaf icelady » 11. jan 2019, 11:21

Dårlig ide.


Udover de praktiske ting (hvem skal tage dem), så er der også problemet med, om dem, der tager disse børn til sig, kan håndtere dem. Det er nok ikke ligefrem børn uden ar på sjælen, som immervæk vil kræve en del.


Dernæst; når de er sendt tilbage og fortæller om hvor godt der er i DK; dvs flere kan finde på at komme hertil i håb om asyl; de kan blive afvist og så kan de blive her, fordi hjemlandet ikke vil tage imod dem.



Og ang Sjælsmark; hørte i Debatten i går, at af alle de underretninger de modtager på børn i den kommune, kommer 40% på børn fra Sjælsmark; så nej, de har det sgu ikke godt de børn på Sjælsmark.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Red Barnet

Indlægaf Rapfisk » 11. jan 2019, 12:09

icelady skrev:Dårlig ide.

Og ang Sjælsmark; hørte i Debatten i går, at af alle de underretninger de modtager på børn i den kommune, kommer 40% på børn fra Sjælsmark; så nej, de har det sgu ikke godt de børn på Sjælsmark.

Vi er helt enige om, at forholdene på Udrejsecenter Sjælsmark ikke er for børn (!). Når det er sagt, så har Hørsholm Kommune notorisk få børnesager. Jeg kender ikke de opdaterede tal, men for måske fem år siden havde kommunen tre anbragte børn i alt - to var søskende.

40 % er derfor ikke nødvendigvis et stort antal.
0
Livslinjen: 70 201 201
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Red Barnet

Indlægaf fisken80 » 11. jan 2019, 12:45

annellaII skrev:
fisken80 skrev:
annellaII skrev:https://www.bt.dk/udland/red-barnet-vandmasser-truer-11.000-boern-i-syriske-lejre

Fra Wikipedia:

Efter schweizisk forbillede blev der i årene 1919-1925 formidlet, organiseret og afviklet ca. 25.000 ophold for børn fra Wien, wienerbørn, i Danmark. Dette skete på privat grundlag som en humanitær håndsrækning til fattige og sultne børn, præget af den alvorlige krise, som ramte Østrig og specielt Wien efter nederlaget i 1. verdenskrig og opløsningen af det østrig-ungarske monarki. Efter ophold af 3-12 måneders varighed vendte børnene tilbage til Wien, solbrændte, velnærede, velklædte og raske.

Hvad mener du om efter denne model i en periode i EU at kunne fordele de 11.000 børn, der er tale om i artiklen?


Jeg mener, det burde ikke være et problem, børnene fortjener en chance, jeg selv ville være villig til at optage 2 børn i en periode.


Vi kunne starte med at flytte børnefamilier ud af Sjælsmark, hvor børn over en bestemt alder ikke må få broccoli og kartofler...


De børn lider helt sikkert ingen nød i Sjælsmark, kan de ikke få broccoli og kartofler, må de spise det, der tilbydes dem, når 'jeg' er anvist på hjælp, må jeg være taknemmelig for den hjælp, jeg får, og ikke komme med krav om, hvad jeg gerne vil have.


Det er netop den holdning der gør, at du ville være fuldkommen uegnet til at tage dig af et traumatiseret flygtningebarn med ar på sjælen.
Der er flere undersøgelser der viser, at børnene på Sjælsmark har det ad helvede til og risikerer at tage skade for livet.

Desuden er det simpelthen dybt naivt at tro at det skulle gøre noget som helst godt for et barn at fjerne det fra dets vante omgivelser og placere det hos vildt fremmede mennesker midt i en kultur det ikke kender og omgivet af mennesker, der taler et sprog det ikke forstår. Hvis ikke barnet allerede er traumatiseret så er man det sikker på, at det nok skal blive det.

I øvrigt skulle du måske være en anelse mere kildebevidst når du tager sådan et emne op. Der er faktisk flere kilder der handler om, at det bestemt ikke altid var lykken for de børn, der blev sendt til Danmark. Flere at dem fik faktisk psykiske problemer efterfølgende. Dengang vidste man ikke bedre, men det gør vi da forhåbentlig i dag. De fleste i hvert fald...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Red Barnet

Indlægaf annellaII » 11. jan 2019, 13:31

fisken80 skrev:
annellaII skrev:
fisken80 skrev:
annellaII skrev:https://www.bt.dk/udland/red-barnet-vandmasser-truer-11.000-boern-i-syriske-lejre

Fra Wikipedia:

Efter schweizisk forbillede blev der i årene 1919-1925 formidlet, organiseret og afviklet ca. 25.000 ophold for børn fra Wien, wienerbørn, i Danmark. Dette skete på privat grundlag som en humanitær håndsrækning til fattige og sultne børn, præget af den alvorlige krise, som ramte Østrig og specielt Wien efter nederlaget i 1. verdenskrig og opløsningen af det østrig-ungarske monarki. Efter ophold af 3-12 måneders varighed vendte børnene tilbage til Wien, solbrændte, velnærede, velklædte og raske.

Hvad mener du om efter denne model i en periode i EU at kunne fordele de 11.000 børn, der er tale om i artiklen?


Jeg mener, det burde ikke være et problem, børnene fortjener en chance, jeg selv ville være villig til at optage 2 børn i en periode.


Vi kunne starte med at flytte børnefamilier ud af Sjælsmark, hvor børn over en bestemt alder ikke må få broccoli og kartofler...


De børn lider helt sikkert ingen nød i Sjælsmark, kan de ikke få broccoli og kartofler, må de spise det, der tilbydes dem, når 'jeg' er anvist på hjælp, må jeg være taknemmelig for den hjælp, jeg får, og ikke komme med krav om, hvad jeg gerne vil have.


Det er netop den holdning der gør, at du ville være fuldkommen uegnet til at tage dig af et traumatiseret flygtningebarn med ar på sjælen.
Der er flere undersøgelser der viser, at børnene på Sjælsmark har det ad helvede til og risikerer at tage skade for livet.

Desuden er det simpelthen dybt naivt at tro at det skulle gøre noget som helst godt for et barn at fjerne det fra dets vante omgivelser og placere det hos vildt fremmede mennesker midt i en kultur det ikke kender og omgivet af mennesker, der taler et sprog det ikke forstår. Hvis ikke barnet allerede er traumatiseret så er man det sikker på, at det nok skal blive det.

I øvrigt skulle du måske være en anelse mere kildebevidst når du tager sådan et emne op. Der er faktisk flere kilder der handler om, at det bestemt ikke altid var lykken for de børn, der blev sendt til Danmark. Flere at dem fik faktisk psykiske problemer efterfølgende. Dengang vidste man ikke bedre, men det gør vi da forhåbentlig i dag. De fleste i hvert fald...



Jeg sætter et rødt kryds i min kalender den dag, jeg ikke bliver pernsonlig angrebet, når jeg har oprettet et trådtema.

For det første var jeg udmærket egnet til at tage mig af flygtningebørn fra Kanbodscha og Vietnam.

Disse undersøgelser af børnene på Sjælsmark blev da sikkert sammenligned med børn i en eller flere flygtningelejre?

Og min kilde bevidsthed fejler skam ikke noget, artiklen fra Wikipedia om Wienerbørnene var kun en oplysning til temaet.
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Red Barnet

Indlægaf fisken80 » 11. jan 2019, 13:38

annellaII skrev:
fisken80 skrev:
annellaII skrev:
fisken80 skrev:
annellaII skrev:https://www.bt.dk/udland/red-barnet-vandmasser-truer-11.000-boern-i-syriske-lejre

Fra Wikipedia:

Efter schweizisk forbillede blev der i årene 1919-1925 formidlet, organiseret og afviklet ca. 25.000 ophold for børn fra Wien, wienerbørn, i Danmark. Dette skete på privat grundlag som en humanitær håndsrækning til fattige og sultne børn, præget af den alvorlige krise, som ramte Østrig og specielt Wien efter nederlaget i 1. verdenskrig og opløsningen af det østrig-ungarske monarki. Efter ophold af 3-12 måneders varighed vendte børnene tilbage til Wien, solbrændte, velnærede, velklædte og raske.

Hvad mener du om efter denne model i en periode i EU at kunne fordele de 11.000 børn, der er tale om i artiklen?


Jeg mener, det burde ikke være et problem, børnene fortjener en chance, jeg selv ville være villig til at optage 2 børn i en periode.


Vi kunne starte med at flytte børnefamilier ud af Sjælsmark, hvor børn over en bestemt alder ikke må få broccoli og kartofler...


De børn lider helt sikkert ingen nød i Sjælsmark, kan de ikke få broccoli og kartofler, må de spise det, der tilbydes dem, når 'jeg' er anvist på hjælp, må jeg være taknemmelig for den hjælp, jeg får, og ikke komme med krav om, hvad jeg gerne vil have.


Det er netop den holdning der gør, at du ville være fuldkommen uegnet til at tage dig af et traumatiseret flygtningebarn med ar på sjælen.
Der er flere undersøgelser der viser, at børnene på Sjælsmark har det ad helvede til og risikerer at tage skade for livet.

Desuden er det simpelthen dybt naivt at tro at det skulle gøre noget som helst godt for et barn at fjerne det fra dets vante omgivelser og placere det hos vildt fremmede mennesker midt i en kultur det ikke kender og omgivet af mennesker, der taler et sprog det ikke forstår. Hvis ikke barnet allerede er traumatiseret så er man det sikker på, at det nok skal blive det.

I øvrigt skulle du måske være en anelse mere kildebevidst når du tager sådan et emne op. Der er faktisk flere kilder der handler om, at det bestemt ikke altid var lykken for de børn, der blev sendt til Danmark. Flere at dem fik faktisk psykiske problemer efterfølgende. Dengang vidste man ikke bedre, men det gør vi da forhåbentlig i dag. De fleste i hvert fald...



Jeg sætter et rødt kryds i min kalender den dag, jeg ikke bliver pernsonlig angrebet, når jeg har oprettet et trådtema.

For det første var jeg udmærket egnet til at tage mig af flygtningebørn fra Kanbodscha og Vietnam.

Disse undersøgelser af børnene på Sjælsmark blev da sikkert sammenligned med børn i en eller flere flygtningelejre?

Og min kilde bevidsthed fejler skam ikke noget, artiklen fra Wikipedia om Wienerbørnene var kun en oplysning til temaet.


Så fordi børn i en flygtningelejr har det værre så kan det ikke være slemt og give psykiske skader for livet, at opholde sig på Sjælsmark? Eller hvad er din pointe? Det er veldokumenteret, at børnene på Sjælsmark tager skade, så den del behøves du ikke tage stilling til. Du skal bare forholde dig til om du mener det er en ordentlig behandling af børn.

Og hvorfor vælger du ikke at forholde dig til, at det ikke nødvendigvis var en fantastisk ting at være wienerbarn? Og at det næppe heller vil være særlig hensigtsmæssigt at rive et barn væk fra dets vante omgivelser og placere det under fuldkommen ukendte forhold hos vildtfremmede mennesker?
Cambodia og Vietnam? Altså for 40 år siden? Igen, vi er forhåbentlig blevet klogere siden. Eller nogen er i hvertfald.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Red Barnet

Indlægaf vibbsen » 11. jan 2019, 14:30

Jeg synes det er en virkelig dårlig ide.

At fjerne børn som i forvejen er dybt traumatiserede, fra deres forældre og overlade dem til fuldstændig fremmede mennesker som ikke taler deres sprog, i et helt fuldstændig fremmed land hvor de ikke forstår hverken sprog eller kultur , er ikke bare en dårlig ide.

Det er en virkelig åndssvag ide som vidner om en manglende forståelse for situationen. Børn som bor under kummerlige forhold i de flygtningelejre har ikke behov for ferie-ophold væk fra disse. De har behov for at man sørger for at forholdene bliver forbedret. OMGÅENDE.

Heldigvis så er vi da også kommet en hel del længere i forhold til at tilbyde hjælp end man var for 70-100 år. Ligesom man også er blevet en del klogere på hvordan man bedst muligt hjælper børn på flugt fra krig og nød.
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Red Barnet

Indlægaf paint » 11. jan 2019, 15:04

Har der ikke, i 'nyere' tid, været børn fra Østeuropæiske lande på en slags ferieophold hos bl.a danske familier? Jeg mener at have set en TV-udsendelse, engang, om disse børn. De var underernæret og kom hertil i elendige laser. De rejste hjem efter nogle uger/måneder, fedet godt op og med en masse gaver, tøj mv som de havde fået af deres danske 'ferieforældre'
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Red Barnet

Indlægaf Bergen » 11. jan 2019, 15:16

paint skrev:Har der ikke, i 'nyere' tid, været børn fra Østeuropæiske lande på en slags ferieophold hos bl.a danske familier? Jeg mener at have set en TV-udsendelse, engang, om disse børn. De var underernæret og kom hertil i elendige laser. De rejste hjem efter nogle uger/måneder, fedet godt op og med en masse gaver, tøj mv som de havde fået af deres danske 'ferieforældre'


Jeg har læst om flere lokale foreninger, der hjalp børn fra Polen og Tjernobylmrådet som feriebørn. Sådan i slut 80erne op til 2017 stykker. Men de fleste er vist afviklet igen.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Red Barnet

Indlægaf paint » 11. jan 2019, 15:18

Bergen skrev:
paint skrev:Har der ikke, i 'nyere' tid, været børn fra Østeuropæiske lande på en slags ferieophold hos bl.a danske familier? Jeg mener at have set en TV-udsendelse, engang, om disse børn. De var underernæret og kom hertil i elendige laser. De rejste hjem efter nogle uger/måneder, fedet godt op og med en masse gaver, tøj mv som de havde fået af deres danske 'ferieforældre'


Jeg har læst om flere lokale foreninger, der hjalp børn fra Polen og Tjernobylmrådet som feriebørn. Sådan i slut 80erne op til 2017 stykker. Men de fleste er vist afviklet igen.


Okay. Det kan godt passe, at det har været fra '90'erne og frem til 00'erne, at de har været her på ferie.

Min tanke var sådan set bare, at disse Østeuropæiske børn fik en slags 'pause' fra elendighederne i deres hjemlande, og dermed fik fornyede kræfter til at deale med strabadserne i deres hjemlande. Det må vel i øvrigt havde været en slags succes. De kom her, i hvert fald over en årrække, hos de samme 'ferieforældre'. Det kan naturligvis aldrig være en erstatning for en mere omfattende hjælp, i det syriske tilfælde. Men lige her og nu, lider disse børn af underernæring, kulde og diverse sygdomme. Så indtil man kan sætte ind med noget mere permanent hjælp (hvis det overhovedet kommer), må det vel være at foretrække, at børnene er her i en periode.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Red Barnet

Indlægaf vibbsen » 11. jan 2019, 15:32

paint skrev:Har der ikke, i 'nyere' tid, været børn fra Østeuropæiske lande på en slags ferieophold hos bl.a danske familier? Jeg mener at have set en TV-udsendelse, engang, om disse børn. De var underernæret og kom hertil i elendige laser. De rejste hjem efter nogle uger/måneder, fedet godt op og med en masse gaver, tøj mv som de havde fået af deres danske 'ferieforældre'


Red Barnet havde i 1990 et program hvor 100 børnehjemsbørn fra Polen var på et 12 dages ferieophold i Danmark. Mon ikke det er det du tænker på. Det blev der nemlig lavet et program om.

Men der var altså tale om et kortere ferieophold og ikke om en egentlig plejeordning som f.eks. Wiener- eller finnebørnene.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"