Bryllup sommeren 2020

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 14. dec 2018, 08:34

Vi er så små begyndt at planlægge bryllup. :lun: Så tænkte at jeg vil have en tråd her også. Jeg har allerede 5 sider nedskrevet med ideer.

Vi har snakket location og pt har vi 2 muligheder:

Et stort telt på marken nærmest i vores baghave. Den her ide er så meget os, casual og lige til. Men jeg gruer lidt for alt planlægningen, har kigget lidt på alt det man skal leje, toiletter , borde, stole ect. Det bliver et stort arbejde, samtidig med at vi er ved at renovere hus og min kæreste har eget firma og jeg har fuldtidsarbejde.

En gammel lade der er ombygget til festlokale. Her følger alt med til en rimelig pris (vi skal selv sørge for mad og alkohol) 24 000 for plads til 150 personer og så har vi lokalerne fra torsdag til mandag. Her er ulempen transporten til og fra, det ligger ved havet og ca 20 minutter fra hvor vi bor. Men vores gæster kommer fra lidt over hele Europa så det er lidt logistik og bolig udfordringer.


Dato: Sommer 1. august 2020
Location: Helmerslund gård
Budget: 50 000 kr (vi har pt opsparet 56 000 og vi har lagt penge ud til en del - så vi er godt med budget mæssigt)
Vielse: Onsite.
Gæsteliste: Tror vi havner på mellem 70-80 -> UPDATE inbydelserne er gået ud til 120.
Musik: En veninde vil synge for os ved vielse og en ven giver et par numre til festen. Ellers tænker jeg Spotify playlister Vi har valgt en DJ som vi kender lidt til.
Invitationer: Email/Facebook event - jeg nægter at betale 20kr + for porto. -> UPDATE - det blev håndskrevne invitationer som blev uddelt og sendt ud med posten.
Drikke: Prosecco + alkoholfrie bobler - G&T station - fadølsanlæg lånt fra min kærestes pub, med vores yndlingsøl på fad - bar med det mest almindelige. Sodavand, danskvand, kaffe, te og masser af is.
Mad: Vi handler ind selv og min kæreste har 2 kokkevenner som står for maden -> UPDATE - Hans 2 venner har tilbudt at stå for alt maden, vi skal bare meddele hvor mange der kommer. :lun:
Bryllupskage: Vi vil have ostebord bygget som en lagkage.
Pynt: Laden har en masse pynt som vi kan bruge.
Bordkort: Vi har samlet sten til at lave bordkortene med.
Fotograf: TBD
M
Blomster: Det står min kæreste for.
Ringe: Bestilt og betalt 16 000 for begge 2.
Senest rettet af Ladysparrow 16. okt 2019, 07:54, rettet i alt 4 gange.
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 6. jan 2019, 20:16

På søndag skal vi ned for at se på et sted hvor vi kan holde festen. Det ligger aller sydligste i Sverige og er utroligt smukt, lige ned til vandet. Vi tænker at vi også vil have vielsen der.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf godtnavn » 6. jan 2019, 23:47

Tillykke med brylluppet, flash endelig billeder af stedet I kigger på!

Jeg tænker dog budgettet er lavt hvis I bruger 24.000 alene på lokalet...
2
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 7. jan 2019, 07:29

godtnavn skrev:Tillykke med brylluppet, flash endelig billeder af stedet I kigger på!

Jeg tænker dog budgettet er lavt hvis I bruger 24.000 alene på lokalet...


Det tror jeg du har ret i - jeg har bare rigtig svært ved at sætte et budget. I de 24.000 indgår service, pynt (ikke blomster), oprydning og rengøring. Det er for mig en fordel - så må det bare koste det ekstra. :/
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Akehurst2 » 7. jan 2019, 08:11

Jeg ville til hver en tid gå efter det lejede lokale. Det sparer rigtig meget energi, at man ikke selv skal sørge for alting, inkl. lejede toiletter, rengøring, tomme flasker og det hele.
2
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 7. jan 2019, 08:26

^^ Det er også det jeg tænker, vi har begge fuldtidsjob, husrenovering og min kæreste har eget firma - så jeg kan slet ikke overskue hvordan vi skal få tid til at få styr på alt det med at leje alt og sætte telt på, rydde op dagen efter ect. Det her lokale, får vi tilgang til fra torsdag til mandag - og hvad jeg kan læse mig til er det meget behjælpelige med at finde på løsninger, gode råd og så videre. Samtidigt er det et område som betyder meget for os. Vi havde en af vores tidlige dates i området: Aftenstrandtur hvos vi badede, spiste pizza og så solnedgangen.

Jeg tror vi begge er ret hooked på det lokale.
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf godtnavn » 7. jan 2019, 11:57

Ladysparrow skrev:
godtnavn skrev:Tillykke med brylluppet, flash endelig billeder af stedet I kigger på!

Jeg tænker dog budgettet er lavt hvis I bruger 24.000 alene på lokalet...


Det tror jeg du har ret i - jeg har bare rigtig svært ved at sætte et budget. I de 24.000 indgår service, pynt (ikke blomster), oprydning og rengøring. Det er for mig en fordel - så må det bare koste det ekstra. :/


Jeg opskrev alle posterne og kom cirka priser på, de var så meget forkerte i første overslag, men tilpassede det så løbende. Vi måtte google nogle ting fordi vi anede jo ikke hvad f.eks. fotograf kostede.

Men det lyder altså lækkert med en pakkeløsning, og at slippe for rengøringen!
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 7. jan 2019, 12:08

godtnavn skrev:
Ladysparrow skrev:
godtnavn skrev:Tillykke med brylluppet, flash endelig billeder af stedet I kigger på!

Jeg tænker dog budgettet er lavt hvis I bruger 24.000 alene på lokalet...


Det tror jeg du har ret i - jeg har bare rigtig svært ved at sætte et budget. I de 24.000 indgår service, pynt (ikke blomster), oprydning og rengøring. Det er for mig en fordel - så må det bare koste det ekstra. :/


Jeg opskrev alle posterne og kom cirka priser på, de var så meget forkerte i første overslag, men tilpassede det så løbende. Vi måtte google nogle ting fordi vi anede jo ikke hvad f.eks. fotograf kostede.

Men det lyder altså lækkert med en pakkeløsning, og at slippe for rengøringen!



Ja det er jo det - jeg har set billeder af stedet og bare det at deres service er virkelig fint gør en kæmpe forskel for mig. Smukke vinglas ect.

Jeg har været igang med at skrive op de forskellige poster - men ikke undersøgt det helt vilde endnu.

Har du en kopi af de poster du havde på - så kan jeg sammenligne med det jeg har?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf godtnavn » 7. jan 2019, 12:19

Ladysparrow skrev:
godtnavn skrev:
Ladysparrow skrev:
godtnavn skrev:Tillykke med brylluppet, flash endelig billeder af stedet I kigger på!

Jeg tænker dog budgettet er lavt hvis I bruger 24.000 alene på lokalet...


Det tror jeg du har ret i - jeg har bare rigtig svært ved at sætte et budget. I de 24.000 indgår service, pynt (ikke blomster), oprydning og rengøring. Det er for mig en fordel - så må det bare koste det ekstra. :/


Jeg opskrev alle posterne og kom cirka priser på, de var så meget forkerte i første overslag, men tilpassede det så løbende. Vi måtte google nogle ting fordi vi anede jo ikke hvad f.eks. fotograf kostede.

Men det lyder altså lækkert med en pakkeløsning, og at slippe for rengøringen!



Ja det er jo det - jeg har set billeder af stedet og bare det at deres service er virkelig fint gør en kæmpe forskel for mig. Smukke vinglas ect.

Jeg har været igang med at skrive op de forskellige poster - men ikke undersøgt det helt vilde endnu.

Har du en kopi af de poster du havde på - så kan jeg sammenligne med det jeg har?


Vores endte meget detaljeret :lol: Men har lige kopieret listen. Der var mange små poster fordi jeg skrev beløbene ind når jeg købte tingene løbende :)

Leje af tag (vielsessted)
Chokoladefontæner
Frugt
Skumfiduser
Maddimser
Servietter
Chokolade (10 kg)
Engangsservice+bambusspyd
Glas
Mad
Servering/opstilling kl 10-16
Kor

Pynt

Lyskæder
Bordtennisbolde
Stofservietter
Lys
Duge til lange borde
Kagefad
Blomster
Ler til bordkort
Bordkort i træ
Borde
Duge
Hjerte-skilte-ting

Mad og drikke

Blandet
Øl (RÅ)
Vin
Sodavand
Diverse alkohol
Diverse drikke
Kagebuffet inkl levering
Middag

Tøj og ringe

Brudekjole og nederdel
Datter kjole
Tøj mand
brudepige
Ringe
Manchetknapper forlover

Diverse

Invitationer inkl porto
Hjemmeside
Fotograf
Styr på alt damer kl 15.30-00.00
Salmehæfter og andet print
Sæbebobler
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 11. jan 2019, 12:59

I morgen skal vi for engang skyld til "storbyen" Malmö og ja bare gå rundt, spise frokost - så mon ikke vi skal ind og kigge på vielsesringe - jeg er ikke specielt vild med den svenske stil i smykker - men har aldrig rigtig kigget på vielsesringe.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf godtnavn » 11. jan 2019, 15:02

Ladysparrow skrev:I morgen skal vi for engang skyld til "storbyen" Malmö og ja bare gå rundt, spise frokost - så mon ikke vi skal ind og kigge på vielsesringe - jeg er ikke specielt vild med den svenske stil i smykker - men har aldrig rigtig kigget på vielsesringe.


Vi fandt aldrig nogle vielsesringe vi var helt vilde med. Så vi endte med at finde en ring jeg elskede og fik så lavet en ring til manden der passede til, så måske det er en løsning hvis I ikke finder de rette :)
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 11. jan 2019, 15:09

godtnavn skrev:
Ladysparrow skrev:I morgen skal vi for engang skyld til "storbyen" Malmö og ja bare gå rundt, spise frokost - så mon ikke vi skal ind og kigge på vielsesringe - jeg er ikke specielt vild med den svenske stil i smykker - men har aldrig rigtig kigget på vielsesringe.


Vi fandt aldrig nogle vielsesringe vi var helt vilde med. Så vi endte med at finde en ring jeg elskede og fik så lavet en ring til manden der passede til, så måske det er en løsning hvis I ikke finder de rette :)


Ja vi har jo heldigvis god tid på os og vi skal også til England et par gange inden - det kunne jo også være der kunne være noget vi kunne lide.
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 14. jan 2019, 08:39

Vi var ude at se på vielses ringe - jeg fandt en som jeg er faldet ret meget for. Men vi har heldigvis oceaner af tid til lede i.

Så var vi ude for at se stedet - og det er så meget os. Jeg er ganske sikker på at vi vælger det. Det har det hele, plads for både indendørs og udendørs vielse, en kæmpe stor terrasse med lyskæder, en fed bar. Det flotteste service og så har de en masse pynt som vi kan bruge som vi vil. Stole og borde er vildt flotte og behøver ingen dug - det er massive træborde som bare står knivskarpt. Det er et fuldt udrustet cateringkøkken, som min kæreste var vildt imponeret over (han er i restaurantbranchen) Nu skal vi bare finde en dato, de har ledige tider i hele august 2020 hvor vi gerne vil giftes.

Den ring jeg er faldet for er denne - Ringo fra Sandberg Sweden - er der nogen har tips til lignende designs - må i meget gerne komme med tips.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 16. jan 2019, 07:22

Det er sgu en fordel at have en kæreste der er i restaurant branchen, så er der regnet på hvad drikkelse og mad koster og hvor meget vi skal have. Servering og madlavning er der også styr på.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf godtnavn » 18. jan 2019, 16:29

Ladysparrow skrev:Det er sgu en fordel at have en kæreste der er i restaurant branchen, så er der regnet på hvad drikkelse og mad koster og hvor meget vi skal have. Servering og madlavning er der også styr på.


I er fandme gode! Vi fik styr på maden til vores bryllup under 2 måneder før dagen :lol: Er I så heldige at han har venner der kan give gode rabatter på det hele? Og hvad har i budgetteret med til mad og drikke?
0

Tilbage til "Fest og bryllup"