Han var/er gift....

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Han var/er gift....

Indlægaf IrmaPigen » 11. jan 2019, 06:44

sansera skrev:Jeg forstår ikke helt, han manden ikke sagt, at han selv vil fortælle det til konen, fordi han vælger veninden?
Spørgsmålet går vel på om veninden vælger ham tilbage? Læser jeg det helt galt?


Mon ikke det er sådan et "på et tidspunkt" løfte?

Spørgsmålet er så, om det tidspunkt kommer.

Shit happens, man kan blive forelsket "by accident" - som regel fordi man mangler noget i det eksisterende forhold. Men at oprette en profil for at af egen drift at opsøge utroskaben er lige lidt for kalkuleret til mig.

Jeg ville ikke stole på sådan en type.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Han var/er gift....

Indlægaf Fru Sunshine » 11. jan 2019, 07:06

Jeg ville nok selv anbefale min veninde at vente og se, om han rent faktisk blev skilt, inden hun roder sig ud i mere med ham.

Der er noget, der skurer i mine ører, når han først siger, at han havde bedt om skilsmisse, før han oprettede sig på et datingsite og efterfølgende siger, at han vil gå fra sin kone, fordi han vælger din veninde, men det kan selvfølgelig godt være noget, jeg har misforstået.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Han var/er gift....

Indlægaf Zombie » 11. jan 2019, 07:35

vibbsen skrev:
LadyFox skrev:
Lava11 skrev:Nu bliver jeg nødt til at spørge..

Men er der ingen der ville så meget som overveje, at fortælle det til konen?
Jeg ved godt at dilemmaet har været oppe før, om man er forpligtet til at fortælle det, eller skal holde sig uden om, når det gælder utroskab man ikke er en del af - MEN..

Ville godt nok selv have det rigtig skidt over at vide dette foregik, og gøre absolut ingenting.

Hvis min veninde sås med en i et forhold? Ærligt, nej, det kunne jeg ikke drømme om at gøre. På trods af jeg ikke ligefrem synes utroskab er sådan vildt fedt så ligger min loyalitet hos mine veninder i den slags dilemmaer, og jeg behandler deres fortroligheder yders varsomt.


Jeg kan faktisk se at vi har opfattet spørgsmålet helt forskelligt.....Jeg gik nemlig ud fra at spørgsmålet gik på om veninden burde sige noget til konen.....

For jeg har simpelthen ikke fantasi til at forestille sig at man skulle opsøge nogen som helst - for en fuldstændig ukendt - kvinde og sige "Ved du godt at min veninde har en affære med din mand - som jeg iøvrigt kun har hørt om. Men aldrig mødt. De har mødt hinanden på dating.dk/scor.dk/whatever. Jeg synes du skal vide det, for det vil jeg selv foretrække".....Det er der da ikke nogen der gør.......Så langt oppe i sin egen røv er der da ingen der er.....


Jeg synes ikke, at man som veninde skal gøre det. :D Det bliver bare noget værre drama-fnidder...

Men som hende, der har noget kørende, synes jeg godt, man kan overveje det.

Egoisme, ja - men også søstersolidaritet. Jeg synes ikke, tingene udelukker hinanden. Jeg har fx engang følt både medlidenhed og skadefro på én gang over for en person, jeg ikke brød mig om, men hvor min medmenneskelighed alligevel tog lidt over. Det var forvirrende, men jeg lærte, at mange forskellige motiver og følelser sagtens kan sameksistere.

Jeg vil derudover sige, at HVIS man har noget kørende med en gift dude og vælger at sige det, så påtager man sig også den emotionelle byrde, hvis konen vil udfritte en, har brug for at snakke om det eller noget tredje. Man kan ikke bare sige "Din mand er utro, hej hej" og lukke af for samtalen dér. Det skal ikke half-asses. Vælger man at blande sig, må man også, hvis konen har behov og gerne vil det, hjælpe med at samle det menneske op på hvadend måde, man kan.

Jeg oplevede slem slem utroskab engang, men det betød ret meget, at jeg kunne sidde med "den anden kæreste" og snakke, græde ud osv. Vi støttede hinanden og jeg tror, det var med til at genoprette noget tillid til mennesker dengang. Også selvom vi ikke har kontakt i dag. Så det KAN godt være en god ting.

Det kan også være, konen forsøger at sætte ild til én, så det skal man også overveje, om man kan tage med. :D Eller andre nederen reaktioner.
8
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Han var/er gift....

Indlægaf Annione » 11. jan 2019, 07:47

Okay - lige FYI til debatten.

Hvis min mand er mig utro - så har jeg allerede mistanke om det. Og så vil jeg selv vurdere, hvad jeg ønsker for klarhed. Kors, hvor ville jeg hade en kvinde, der kom forbi og tværede min mistanke ud over det hele, hvis jeg havde valgt, at den mistanke kunne jeg godt leve med.
5
mtt
Indlæg: 3
Tilmeldt: 26. nov 2018, 15:56
Kort karma: 0
Likede indlæg: 3

Re: Han var/er gift....

Indlægaf mtt » 11. jan 2019, 07:56

Fru Sunshine skrev:Jeg ville nok selv anbefale min veninde at vente og se, om han rent faktisk blev skilt, inden hun roder sig ud i mere med ham.

Der er noget, der skurer i mine ører, når han først siger, at han havde bedt om skilsmisse, før han oprettede sig på et datingsite og efterfølgende siger, at han vil gå fra sin kone, fordi han vælger din veninde, men det kan selvfølgelig godt være noget, jeg har misforstået.


Han havde ikke bedt om skilsmisse inden oprettelse. Oprettelse var med henblik på lidt sjov på siden, da konen og hans behov ikke længere matchede. Han endte med at falde for min veninde og bad om skilsmisse fra konen, dette dog inden han afslørede situationen for min veninde.
2
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Han var/er gift....

Indlægaf TinaW » 11. jan 2019, 08:01

Annione skrev:Okay - lige FYI til debatten.

Hvis min mand er mig utro - så har jeg allerede mistanke om det. Og så vil jeg selv vurdere, hvad jeg ønsker for klarhed. Kors, hvor ville jeg hade en kvinde, der kom forbi og tværede min mistanke ud over det hele, hvis jeg havde valgt, at den mistanke kunne jeg godt leve med.


Men der er vel også kvinder der reelt set intet mistænker og selv om de gjorde, måske rent faktisk ville blive "glade" for at få det bekræftet?
Er det ikke meget en kvindeting, det der med, at hade budbringeren eller den kvinde ens mand er utro med, så man ikke behøver at forholde sig til det faktum at han er utro?
Jeg ved ikke, hvordan jeg selv ville reagere i den situation, om jeg ville fortælle det til konen, hvis jeg fandt ud af, at en mand jeg troede var tilgængelig, ikke var.
Men jeg er ret sikker på, jeg gerne ville vide det, såfremt min mand var mig utro.
8
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Han var/er gift....

Indlægaf Fru Sunshine » 11. jan 2019, 08:15

mtt skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg ville nok selv anbefale min veninde at vente og se, om han rent faktisk blev skilt, inden hun roder sig ud i mere med ham.

Der er noget, der skurer i mine ører, når han først siger, at han havde bedt om skilsmisse, før han oprettede sig på et datingsite og efterfølgende siger, at han vil gå fra sin kone, fordi han vælger din veninde, men det kan selvfølgelig godt være noget, jeg har misforstået.


Han havde ikke bedt om skilsmisse inden oprettelse. Oprettelse var med henblik på lidt sjov på siden, da konen og hans behov ikke længere matchede. Han endte med at falde for min veninde og bad om skilsmisse fra konen, dette dog inden han afslørede situationen for min veninde.

Det giver mere mening.
Jeg ville så alligevel råde veninde til at stoppe alt, til den skilsmisse var gået igennem. Og så holde mig klar med lommetørklæder og skuldre at græde ved, hvis/når han viser sig at være en skiderik.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
ElizabethBennet
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13. dec 2018, 07:46
Kort karma: 3
Likede indlæg: 46

Re: Han var/er gift....

Indlægaf ElizabethBennet » 11. jan 2019, 08:32

TinaW skrev:
Annione skrev:Okay - lige FYI til debatten.

Hvis min mand er mig utro - så har jeg allerede mistanke om det. Og så vil jeg selv vurdere, hvad jeg ønsker for klarhed. Kors, hvor ville jeg hade en kvinde, der kom forbi og tværede min mistanke ud over det hele, hvis jeg havde valgt, at den mistanke kunne jeg godt leve med.


Men der er vel også kvinder der reelt set intet mistænker og selv om de gjorde, måske rent faktisk ville blive "glade" for at få det bekræftet?
Er det ikke meget en kvindeting, det der med, at hade budbringeren eller den kvinde ens mand er utro med, så man ikke behøver at forholde sig til det faktum at han er utro?
Jeg ved ikke, hvordan jeg selv ville reagere i den situation, om jeg ville fortælle det til konen, hvis jeg fandt ud af, at en mand jeg troede var tilgængelig, ikke var.
Men jeg er ret sikker på, jeg gerne ville vide det, såfremt min mand var mig utro.


Jeg ville også til hver en til helst have at vide, hvis min mand var mig utro. Lige meget hvem det var fra.
6
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Han var/er gift....

Indlægaf Miss_no_More » 11. jan 2019, 08:54

Maanii skrev:Hvis der var en chance for at jeg kunne leve i lykkelig uvidenhed resten af mit liv om at min mand havde lavet en fejltagelse – Så tror jeg egentlig helst jeg ville det.


Men det er jo ikke bare én fejltagelse. Det her er jo kalkuleret utroskab. Hvis det var et enkelt kys, kunne jeg forstå, man intet ville vide. Det ville jeg måske heller ikke selv.
Men en affære der havde stået på gennem en længere periode, ville jeg gerne vide til. Ligegyldig hvem informationen kom fra.
Jeg kan slet ikke sætte mig ind i tankegangen, at det skal man ikke blande sig i.

Hvis det nu er en god venindes mand, der er utro og I får kendskab til det, så er det vel anderledes - eller hvad? Ville I stadig ikke fortælle det, udfra præmissen om at hun måske slet ikke ville ønske at vide det? :gruble:

Altså det er en oprigtig undren, og synes det er en spændende debat, fordi der er så delte meninger.
8
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Han var/er gift....

Indlægaf Q-beben » 11. jan 2019, 08:56

vibbsen skrev:Jeg ville blive stiktosset hvis en eller anden - som hverken min mand eller jeg kendte - kom og fortalte at min mand havde en affære med en person som jeg ikke kendte..........Mage til nævenyttige og gimpeagtige opførsel skal man da lede længe efter.....Det stinker simpelthen langt væk af at man virkelig trænger til at få sig et liv...


For mig er det mere vigtigt, at jeg får kendskab til, at min mand har en affære, - end hvorfor vedkommende har valgt at fortælle mig det. Så sådan er vi bare forskellige :)
11
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Han var/er gift....

Indlægaf TinaW » 11. jan 2019, 09:00

Maanii skrev:Hvis der var en chance for at jeg kunne leve i lykkelig uvidenhed resten af mit liv om at min mand havde lavet en fejltagelse – Så tror jeg egentlig helst jeg ville det.


Såfremt der vitterligt var tale om en enlig svale og min mand fortrød og aldrig kunne finde på at gentage det, så ville jeg nok også helst leve i uvidenhed.
Men i en situation som denne, hvor manden med fuldt overlæg har opsøgt utroskaben, så ville jeg gerne vide det.
Synes ikke de to situationer kan sammenlignes.
2
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Han var/er gift....

Indlægaf Q-beben » 11. jan 2019, 09:04

mtt skrev:Edit: Tusinde tak for alle jeres input. Jeg kan dog se på nogen af svarene at jeg ikke har været helt klar da jeg formulerede det indledende indlæg.
Konen ved det godt, da manden havde bedt om skilsmisse noget tid før, inden han fortalte det til min veninde.


Kan godt være, at jeg er hård i forhold til andre. Men din edit ændrer ikke ved, at han løj overfor din veninde. At han tilbageholdt det over for flere gange, hvor de så hinanden, synes jeg også, er helt forkert... Han kunne jo bare have valgt at melde ud, hvordan situationen var...
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Han var/er gift....

Indlægaf vibbsen » 11. jan 2019, 11:15

Zombie skrev:
vibbsen skrev:
LadyFox skrev:
Lava11 skrev:Nu bliver jeg nødt til at spørge..

Men er der ingen der ville så meget som overveje, at fortælle det til konen?
Jeg ved godt at dilemmaet har været oppe før, om man er forpligtet til at fortælle det, eller skal holde sig uden om, når det gælder utroskab man ikke er en del af - MEN..

Ville godt nok selv have det rigtig skidt over at vide dette foregik, og gøre absolut ingenting.

Hvis min veninde sås med en i et forhold? Ærligt, nej, det kunne jeg ikke drømme om at gøre. På trods af jeg ikke ligefrem synes utroskab er sådan vildt fedt så ligger min loyalitet hos mine veninder i den slags dilemmaer, og jeg behandler deres fortroligheder yders varsomt.


Jeg kan faktisk se at vi har opfattet spørgsmålet helt forskelligt.....Jeg gik nemlig ud fra at spørgsmålet gik på om veninden burde sige noget til konen.....

For jeg har simpelthen ikke fantasi til at forestille sig at man skulle opsøge nogen som helst - for en fuldstændig ukendt - kvinde og sige "Ved du godt at min veninde har en affære med din mand - som jeg iøvrigt kun har hørt om. Men aldrig mødt. De har mødt hinanden på dating.dk/scor.dk/whatever. Jeg synes du skal vide det, for det vil jeg selv foretrække".....Det er der da ikke nogen der gør.......Så langt oppe i sin egen røv er der da ingen der er.....


Jeg synes ikke, at man som veninde skal gøre det. :D Det bliver bare noget værre drama-fnidder...

Men som hende, der har noget kørende, synes jeg godt, man kan overveje det.

Egoisme, ja - men også søstersolidaritet. Jeg synes ikke, tingene udelukker hinanden. Jeg har fx engang følt både medlidenhed og skadefro på én gang over for en person, jeg ikke brød mig om, men hvor min medmenneskelighed alligevel tog lidt over. Det var forvirrende, men jeg lærte, at mange forskellige motiver og følelser sagtens kan sameksistere.

Jeg vil derudover sige, at HVIS man har noget kørende med en gift dude og vælger at sige det, så påtager man sig også den emotionelle byrde, hvis konen vil udfritte en, har brug for at snakke om det eller noget tredje. Man kan ikke bare sige "Din mand er utro, hej hej" og lukke af for samtalen dér. Det skal ikke half-asses. Vælger man at blande sig, må man også, hvis konen har behov og gerne vil det, hjælpe med at samle det menneske op på hvadend måde, man kan.

Jeg oplevede slem slem utroskab engang, men det betød ret meget, at jeg kunne sidde med "den anden kæreste" og snakke, græde ud osv. Vi støttede hinanden og jeg tror, det var med til at genoprette noget tillid til mennesker dengang. Også selvom vi ikke har kontakt i dag. Så det KAN godt være en god ting.

Det kan også være, konen forsøger at sætte ild til én, så det skal man også overveje, om man kan tage med. :D Eller andre nederen reaktioner.


Det er det jeg mener. Og drama-fnidder potentialet er simpelthen skyhøjt
Det andet scenario. Altså hvor man selv er hende der har affæren. Der kan jeg måske godt forstå hvis man vælger at sige det til konen. Ikke at jeg selv vil gøre det. For så er man trods alt en part i sagen.
Din pointe omkring det der med at man påtager sig en form for byrde ved at blande sig er virkelig tankevækkende. Og rigtig god. Den har fået mig til at tænke lidt over hvorfor det er at jeg selv aldrig ville sige noget. Og jeg er kommet frem til, at jeg faktisk tror at det for mit vedkommende handler om, at jeg ikke er villigt til at påtage mig den byrde som det uværlig er, at smadre et andet menneskes liv på den måde. At jeg ikke har lyst til at være den som iværksætter at tæppet bliver trukket væk under fødderne på et andet menneske. Selvfølgelig er der forhold hvor der ligger aftaler om utroskab. Men det er nu alligevel de færreste. Og jeg har endnu ikke mødt nogen hvis partner har været dem utro, som ikke har fået deres hjerte knust og hvor beskeden om utroskab ikke har trukket tæppet fuldstændig væk under benene på dem.

Da jeg var elev tilbage i 90'erne arbejdede jeg sammen med en dame som i sin ungdom havde haft en affære med en gift mand. Konen fandt ud af det, og opsøgte hende på det værelse hvor hun boede. Og skældte hende hæder og ære fra. Hvad bildte hun sig ind. Sådan en lille snottøs. At knalde med andre kvinders mænd. Om hun var klar over hvor dårlig moral det var ?
Min kollega blev simpelthen så flov og følte sig SÅ tarvelig at hun aldrig nogen sine siden så meget som overvejede gifte mænd....Det grinede vi rigtig meget af.....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Han var/er gift....

Indlægaf Thomas31 » 11. jan 2019, 12:16

Fru Sunshine skrev:
Thomas31 skrev:Du gør det til et spørgsmål om moral, men reelt handler det om at påtvinge andre dine normer. Formentlig mere end det halve af befolkningen har været utro, og der er næppe overvældende mange, der har oplevet det fra en partner, der ønsker dit besøg, så hvor kommer motivet fra? Det kan logisk næppe så meget være hensynet til andre så meget som dyrkelsen af egne fundamentalistiske holdninger. Det er på linie med veganere, der overfalder kødspisere. de har også en moraliserende dagsorden, men måske burde man hoppe ud af sin narcissistiske osteklokke og vurdere udfra andet og mere end egen fanatisme


Eller på linje med indbrudstyve, der ligger under for loven om, at tyveri er strafbart?


Utroskab er netop ikke strafbart, omend nogen sikkert gerne så det optaget i straffeloven.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Han var/er gift....

Indlægaf Fru Sunshine » 11. jan 2019, 12:18

Thomas31 skrev:
Fru Sunshine skrev:
Thomas31 skrev:Du gør det til et spørgsmål om moral, men reelt handler det om at påtvinge andre dine normer. Formentlig mere end det halve af befolkningen har været utro, og der er næppe overvældende mange, der har oplevet det fra en partner, der ønsker dit besøg, så hvor kommer motivet fra? Det kan logisk næppe så meget være hensynet til andre så meget som dyrkelsen af egne fundamentalistiske holdninger. Det er på linie med veganere, der overfalder kødspisere. de har også en moraliserende dagsorden, men måske burde man hoppe ud af sin narcissistiske osteklokke og vurdere udfra andet og mere end egen fanatisme


Eller på linje med indbrudstyve, der ligger under for loven om, at tyveri er strafbart?


Utroskab er netop ikke strafbart, omend nogen sikkert gerne så det optaget i straffeloven.

Det er stadig nogen, der ligger under for at noget ikke er i orden, selv om de ikke selv synes, det er forkert.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Forhold og sex"