Hjemmearbejdsplads

Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Hjemmearbejdsplads

Indlægaf Pandesteg » 11. jan 2019, 10:08

Er der nogle derinde der har hjemmearbejdsplads og vil fortælle hvad arbejdspladsen stiller til rådighed i den forbindelse? PC, arbejdsgiverbetalt telefon, tilskud til internetforbindelse osv.

Jeg er ved at forhandle et nyt job på plads og der skal jeg have 2 faste hjemmearbejdsdage om ugen og er lidt i tvivl om hvad jeg kan bede om af ovenstående.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hjemmearbejdsplads

Indlægaf DenBruneMunk » 11. jan 2019, 10:13

Udstyr/tilbehør (skærm,mus,printer,papir,toner osv), pc/laptop, borde/stole , internet, mobil.

Det er det som jeg kan få fra min arbejdsplads.
1
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Hjemmearbejdsplads

Indlægaf Tobywan » 11. jan 2019, 10:13

Jeg har ikke decideret hjemmearbejdsplads, men jeg arbejder hjemme i gennemsnit en dag om ugen.

Jeg får betalt internet og mobiltelefon. Har bærbar PC (det får alle dog på mit arbejde). Vi får betalt en 500/500 fibernet forbindelse, men det tror jeg ikke man skal satse på alle gør. Du skal ikke bede om en tilskud - bed dem betale det hele, medmindre du har nogle høje private krav, som ikke kan retfærdiggøres.

Har et trådløst headset, som både kan kobles til mobil og til PC/Skype for business, som fast ligger hjemme eller i min taske. Synes det er vigtigt at have hænderne frie under telefonmøder eller samtaler.

Jeg sidder bare ved den bærbare på mit eget skrivebord og kobler den nogle gange til min store skærm.

Skulle jeg arbejde 2 dage fast hjemme ville jeg nok bede om en dock, skærm, tastetur/mus og muligvis et rigtige hæve/sænkebord, så du kan sidde ordenligt - altså hvis du har plads.
3
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hjemmearbejdsplads

Indlægaf TinaW » 11. jan 2019, 10:25

Da jeg havde muligheden for at arbejde hjemme blev internetforbindelse og telefon betalt af arbejdsgiver.
Vi havde alle bærbar, så der skulle vægtige argumenter til, for at få en stationær hjemme.
Jeg mener også man kunne få skærm og tastetur/mus.
Vi kunne ikke få tilskud/betalt stol, bord mm. Men det var så heller ikke faste hjemmearbejdsdage, men muligheden for det af og til.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hjemmearbejdsplads

Indlægaf Pandesteg » 11. jan 2019, 11:02

Min plan var at bede om bærbar pc (det ville jeg ikke ellers få udleveret), ekstra skærm, tastatur og mus. Og så få betalt min internetforbindelse (som vist koster 299kr om måneden). Telefon kan jeg ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal gøre med, for er egentlig lidt træt af at have arbejdsgiverbetalt telefon, som jeg også bruger privat (det har jeg nu) men vil også helst undgå at skulle have både privat og arbejdsmobil. Tror heller ikke der vil er alverden af telefonaktivitet på hjemmedagene, så overvejer lidt at sige at de bare kan ringe på min private hvis det er.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hjemmearbejdsplads

Indlægaf Daine » 11. jan 2019, 11:53

Pandesteg skrev:Min plan var at bede om bærbar pc (det ville jeg ikke ellers få udleveret), ekstra skærm, tastatur og mus. Og så få betalt min internetforbindelse (som vist koster 299kr om måneden). Telefon kan jeg ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal gøre med, for er egentlig lidt træt af at have arbejdsgiverbetalt telefon, som jeg også bruger privat (det har jeg nu) men vil også helst undgå at skulle have både privat og arbejdsmobil. Tror heller ikke der vil er alverden af telefonaktivitet på hjemmedagene, så overvejer lidt at sige at de bare kan ringe på min private hvis det er.

Det synes jeg lyder meget fornuftigt. Mht til telefon kan I evt aftale (skriftligt), at hvis telefonsamtaler holdes på et minimum når du har hjemmearbejdsdage, så kan de ringe på din private. Men skal der pludselig til at holdes telefonmøder, eller du skal tage dig af et område hvor der er større behov for telefonisk kontakt, så skal de stille telefon til rådighed.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
LidtLakrids
Indlæg: 304
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Hjemmearbejdsplads

Indlægaf LidtLakrids » 11. jan 2019, 17:33

Med hensyn til telefon kan du overveje en mobil med dual sim :) så kan du have to simkort i en telefon - et privat og et arbejds. Det har min mand og det fungerer super godt! Hans arbejdsnummer bliver nemlig stillet om til hans kollega når han ikke har vagt og derfor er det bedst med både et privatnummer og arbejdsnummer :)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hjemmearbejdsplads

Indlægaf Æble » 11. jan 2019, 18:39

Jeg har internet, PC (bærbar som jeg også bruger når jeg er på kontoret) og mobil (inkl privatforbrug).
1
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Hjemmearbejdsplads

Indlægaf ajnaM » 11. jan 2019, 18:54

Jeg har ikke hjemmearbejdsplads, men arbejder lidt på alle mulige tidspunkter og forventes at stå til rådighed. Derfor har jeg betalt internet, både hjemme og i sommerhuset, betalt telefon (også inklusiv privatforbrug) og bærbar computer med VPN-klient. Jeg har også adgang til alle medier og onlineadgang til de fleste af de platforme, jeg bruger i mit arbejde.

Skulle jeg have en decideret hjemmearbejdsplads, ville jeg have en dock til min bærbare hjemme, og selvfølgelig skærm/tastatur/mus.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Hjemmearbejdsplads

Indlægaf ajnaM » 11. jan 2019, 18:56

I forhold til det med at have to telefoner, tror jeg, det kommer an på arbejdet og ens personlighed.

Jeg har prøvet med to telefoner, men det er så sjældent, jeg reelt kan slukke min arbejdstelefon - det sker kun i udvalgte ferier - at det ikke gav mening. Det betød bare, at jeg skulle slæbe rundt på to telefoner og selv betale for den ene.

Jeg oplever reelt ikke nogen problemer med kun at have én.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hjemmearbejdsplads

Indlægaf Pandesteg » 14. jan 2019, 08:22

Skal jeg sørge for at alt det her er planlagt og angivet i min ansættelseskontrakt eller er det bare noget vi aftaler, når jeg starter, tænker I?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hjemmearbejdsplads

Indlægaf Pandesteg » 14. jan 2019, 08:24

ajnaM skrev:I forhold til det med at have to telefoner, tror jeg, det kommer an på arbejdet og ens personlighed.

Jeg har prøvet med to telefoner, men det er så sjældent, jeg reelt kan slukke min arbejdstelefon - det sker kun i udvalgte ferier - at det ikke gav mening. Det betød bare, at jeg skulle slæbe rundt på to telefoner og selv betale for den ene.

Jeg oplever reelt ikke nogen problemer med kun at have én.


Jeg synes bare det er ret meget man betaler i skat for arbejdsgiverbetalt telefon. Jeg bruger overhovedet ikke min private telefon så meget, at det kan betale sig for mig. Så økonomisk er det en underskudsforretning for mig og det er egentlig mest det jeg tænker på.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hjemmearbejdsplads

Indlægaf DenBruneMunk » 14. jan 2019, 08:27

Pandesteg skrev:
ajnaM skrev:I forhold til det med at have to telefoner, tror jeg, det kommer an på arbejdet og ens personlighed.

Jeg har prøvet med to telefoner, men det er så sjældent, jeg reelt kan slukke min arbejdstelefon - det sker kun i udvalgte ferier - at det ikke gav mening. Det betød bare, at jeg skulle slæbe rundt på to telefoner og selv betale for den ene.

Jeg oplever reelt ikke nogen problemer med kun at have én.


Jeg synes bare det er ret meget man betaler i skat for arbejdsgiverbetalt telefon. Jeg bruger overhovedet ikke min private telefon så meget, at det kan betale sig for mig. Så økonomisk er det en underskudsforretning for mig og det er egentlig mest det jeg tænker på.

Regeringen har jo næsten sikret du ikke kan komme udenom, hvis du tager den med hjem. Og så er der jo også kommet mange mobiler med 2 sim kort , så du kan spare din telefon væk, og sætte begge i samme telefon, så skal du bare kunne kræve at firma så vælger telefon ud fra hvad du siger.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hjemmearbejdsplads

Indlægaf Pandesteg » 14. jan 2019, 08:35

DenBruneMunk skrev:
Pandesteg skrev:
ajnaM skrev:I forhold til det med at have to telefoner, tror jeg, det kommer an på arbejdet og ens personlighed.

Jeg har prøvet med to telefoner, men det er så sjældent, jeg reelt kan slukke min arbejdstelefon - det sker kun i udvalgte ferier - at det ikke gav mening. Det betød bare, at jeg skulle slæbe rundt på to telefoner og selv betale for den ene.

Jeg oplever reelt ikke nogen problemer med kun at have én.


Jeg synes bare det er ret meget man betaler i skat for arbejdsgiverbetalt telefon. Jeg bruger overhovedet ikke min private telefon så meget, at det kan betale sig for mig. Så økonomisk er det en underskudsforretning for mig og det er egentlig mest det jeg tænker på.

Regeringen har jo næsten sikret du ikke kan komme udenom, hvis du tager den med hjem. Og så er der jo også kommet mange mobiler med 2 sim kort , så du kan spare din telefon væk, og sætte begge i samme telefon, så skal du bare kunne kræve at firma så vælger telefon ud fra hvad du siger.


Jeg kommer til at have fastnettelefon ved min kontorplads på jobbet, så den tager jeg ikke med hjem :) Jeg kender godt de der telefoner med to simkort, men sådan en kommer arbejdspladsen ikke til at købe til mig. Får allerhøjst en gammel aflagt etellerandet, da den kun skal bruges til at ringe til/fra når jeg er hjemme.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Hjemmearbejdsplads

Indlægaf Filipai » 15. jan 2019, 18:48

Mobil
Bærbar
500 kr til internet om måneden
Docking station, havde selv skærme og tilbehør, ellers ville jeg have bedt om det.
0

Tilbage til "Job"