Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 9. jan 2019, 10:19

LadyFox skrev:
dykkersild skrev:
LadyFox skrev:For hver gang jeg samler op efter min hund og en fremmed person udbryder "TAK fordi du samler den der op" kommer jeg lige et lille skridt tættere på den dag hvor jeg beslutter mig for at være et egoistisk røvhul og holde op.

Fuck dog af alle jer midaldrende damer der åbenbart ikke selv kan høre den helt forkert placerede stikpille der er i sådan en kommentar.


Amen altså - den havde jeg ikke lige set komme. Det har jeg altså gjort op til flere gange og er nok også katergori middelaldrende dame. Det tak er kommet i allerbedste mening. Der er en tendens til at lige lade hunden smutte op langs hækken til vores fælleshave og lade det ligge og oppe på den store vej er det åbenbart helt legalt at lade lortet flyde. Jeg er så blevet glad når folk samler op - jeg ville blive svært overrasket hvis jeg fik besked på at fucke af pg.a. et oprindeligt ment tak. Kan du ikke prøve at uddybe hvorfor at det bliver en stikpille til dig - jeg forstå det oprindeligt ikke?

Jeg råber også glad tak til "plastikmanden" når jeg ser ham - og han gør det samme med mig. Jeg har længe samlet det plastik op jeg møder på min vej og smidt det ordentligt ud. En dag så jeg en mand gøre det samme, stoppede op og spurgte om det var tilfældet. Ja sagde han og så roste jeg ham.


Altså, til dels så giver det mere mening at sige noget til dem der ikke gør det.

Men altså, jeg synes der ligger noget undertone af at man automatisk tænker at hundeejere er nogle egotrippere der ikke samler op når man er nødt til at påpege det når man ser en hundeejer gøre sin pligt. At man er træt af at nogen ikke gør det har sådan set ikke noget med mig at gøre, det kan jeg virkelig ikke se hvorfor jeg skal blandes ind i. Jeg ville også synes det var træls jævnligt at skulle have et tak for at smide mit skrald i skraldespanden, ikke at springe over i køen, at cykle på cykelstien, høre musik med høretelefoner på, eller andet sådan helt almindelige handlinger der ikke ligefrem er at gøre nogen en tjeneste. Jeg ved jo godt at folk mest af alt takker mig, fordi der er andre der ikke samler op, altså, det handler mest af alt om at de er trætte af andres adfærd, end at de reelt synes jeg gør noget ud over hvad man burde kunne forvente af andre mennesker. Jeg synes det er irriterende at blive blandet ind i fremmede menneskers irritationer og konflikter bare fordi jeg har en hund og gør hvad jeg har pligt til.

Mest af alt samler jeg op fordi jeg heller ikke synes det er fedt at træde i en lort.

Det er ikke fordi jeg synes du er forkert på at føle sådan, overhovedet ikke.
Men jeg bliver glad når folk roser mig for at tage hensyn. Hvis folk sagde tak til mig for at smide skrald i skraldespanden eller have cykellygter på, så ville de højst sandsynligt redde det meste af min dag.
Igår snakkede to kunder højlydt om at de synes jeg gjorde mit arbejde strålende, opmærksomt og detaljeorienteret og jeg lever stadig ret højt på det. -Det er jo i reglen sådan jeg synes at mit job SKAL og BØR udføres. Men hold da op hvor blev jeg stadig glad.
Jeg kan slet ikke, heller ikke selvom jeg prøver, finde ind til en indignation over at blive takket.
16
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 9. jan 2019, 11:31

LadyFox skrev:
dykkersild skrev:
LadyFox skrev:For hver gang jeg samler op efter min hund og en fremmed person udbryder "TAK fordi du samler den der op" kommer jeg lige et lille skridt tættere på den dag hvor jeg beslutter mig for at være et egoistisk røvhul og holde op.

Fuck dog af alle jer midaldrende damer der åbenbart ikke selv kan høre den helt forkert placerede stikpille der er i sådan en kommentar.


Amen altså - den havde jeg ikke lige set komme. Det har jeg altså gjort op til flere gange og er nok også katergori middelaldrende dame. Det tak er kommet i allerbedste mening. Der er en tendens til at lige lade hunden smutte op langs hækken til vores fælleshave og lade det ligge og oppe på den store vej er det åbenbart helt legalt at lade lortet flyde. Jeg er så blevet glad når folk samler op - jeg ville blive svært overrasket hvis jeg fik besked på at fucke af pg.a. et oprindeligt ment tak. Kan du ikke prøve at uddybe hvorfor at det bliver en stikpille til dig - jeg forstå det oprindeligt ikke?

Jeg råber også glad tak til "plastikmanden" når jeg ser ham - og han gør det samme med mig. Jeg har længe samlet det plastik op jeg møder på min vej og smidt det ordentligt ud. En dag så jeg en mand gøre det samme, stoppede op og spurgte om det var tilfældet. Ja sagde han og så roste jeg ham.


Altså, til dels så giver det mere mening at sige noget til dem der ikke gør det.

Men altså, jeg synes der ligger noget undertone af at man automatisk tænker at hundeejere er nogle egotrippere der ikke samler op når man er nødt til at påpege det når man ser en hundeejer gøre sin pligt. At man er træt af at nogen ikke gør det har sådan set ikke noget med mig at gøre, det kan jeg virkelig ikke se hvorfor jeg skal blandes ind i. Jeg ville også synes det var træls jævnligt at skulle have et tak for at smide mit skrald i skraldespanden, ikke at springe over i køen, at cykle på cykelstien, høre musik med høretelefoner på, eller andet sådan helt almindelige handlinger der ikke ligefrem er at gøre nogen en tjeneste. Jeg ved jo godt at folk mest af alt takker mig, fordi der er andre der ikke samler op, altså, det handler mest af alt om at de er trætte af andres adfærd, end at de reelt synes jeg gør noget ud over hvad man burde kunne forvente af andre mennesker. Jeg synes det er irriterende at blive blandet ind i fremmede menneskers irritationer og konflikter bare fordi jeg har en hund og gør hvad jeg har pligt til.

Mest af alt samler jeg op fordi jeg heller ikke synes det er fedt at træde i en lort.


Du kan være helt sikker på, at jeg kommenterer hvis jeg ser en ejer der ikke samler op - jeg er sådan lidt en regelrytter på godt og ondt.

Det vil altid være de få der ødelægger det for de mange - og en lort på skoen er bare max. ulækker så derfor reagerer folk jo - også mere end "hurra der kører en cykel på cykelstien" da de umiddelbart eller for det meste ikke påvirkes direkte af det. Reaktionen overfor dig er dog i min verden kun positivt ladet så vi må nok nøjes med at være uenige i det - i det (efter min mening) kompliment som gives.

Jeg ville nok bare selv sige; det skal jeg da og så smile og gå videre.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 9. jan 2019, 14:30

kidkomb skrev:
LadyFox skrev:
dykkersild skrev:
LadyFox skrev:For hver gang jeg samler op efter min hund og en fremmed person udbryder "TAK fordi du samler den der op" kommer jeg lige et lille skridt tættere på den dag hvor jeg beslutter mig for at være et egoistisk røvhul og holde op.

Fuck dog af alle jer midaldrende damer der åbenbart ikke selv kan høre den helt forkert placerede stikpille der er i sådan en kommentar.


Amen altså - den havde jeg ikke lige set komme. Det har jeg altså gjort op til flere gange og er nok også katergori middelaldrende dame. Det tak er kommet i allerbedste mening. Der er en tendens til at lige lade hunden smutte op langs hækken til vores fælleshave og lade det ligge og oppe på den store vej er det åbenbart helt legalt at lade lortet flyde. Jeg er så blevet glad når folk samler op - jeg ville blive svært overrasket hvis jeg fik besked på at fucke af pg.a. et oprindeligt ment tak. Kan du ikke prøve at uddybe hvorfor at det bliver en stikpille til dig - jeg forstå det oprindeligt ikke?

Jeg råber også glad tak til "plastikmanden" når jeg ser ham - og han gør det samme med mig. Jeg har længe samlet det plastik op jeg møder på min vej og smidt det ordentligt ud. En dag så jeg en mand gøre det samme, stoppede op og spurgte om det var tilfældet. Ja sagde han og så roste jeg ham.


Altså, til dels så giver det mere mening at sige noget til dem der ikke gør det.

Men altså, jeg synes der ligger noget undertone af at man automatisk tænker at hundeejere er nogle egotrippere der ikke samler op når man er nødt til at påpege det når man ser en hundeejer gøre sin pligt. At man er træt af at nogen ikke gør det har sådan set ikke noget med mig at gøre, det kan jeg virkelig ikke se hvorfor jeg skal blandes ind i. Jeg ville også synes det var træls jævnligt at skulle have et tak for at smide mit skrald i skraldespanden, ikke at springe over i køen, at cykle på cykelstien, høre musik med høretelefoner på, eller andet sådan helt almindelige handlinger der ikke ligefrem er at gøre nogen en tjeneste. Jeg ved jo godt at folk mest af alt takker mig, fordi der er andre der ikke samler op, altså, det handler mest af alt om at de er trætte af andres adfærd, end at de reelt synes jeg gør noget ud over hvad man burde kunne forvente af andre mennesker. Jeg synes det er irriterende at blive blandet ind i fremmede menneskers irritationer og konflikter bare fordi jeg har en hund og gør hvad jeg har pligt til.

Mest af alt samler jeg op fordi jeg heller ikke synes det er fedt at træde i en lort.

Det er ikke fordi jeg synes du er forkert på at føle sådan, overhovedet ikke.
Men jeg bliver glad når folk roser mig for at tage hensyn. Hvis folk sagde tak til mig for at smide skrald i skraldespanden eller have cykellygter på, så ville de højst sandsynligt redde det meste af min dag.
Igår snakkede to kunder højlydt om at de synes jeg gjorde mit arbejde strålende, opmærksomt og detaljeorienteret og jeg lever stadig ret højt på det. -Det er jo i reglen sådan jeg synes at mit job SKAL og BØR udføres. Men hold da op hvor blev jeg stadig glad.
Jeg kan slet ikke, heller ikke selvom jeg prøver, finde ind til en indignation over at blive takket.


Jeg bliver og så glad hvis mine beboere roser mig, og takker mig for mit gode arbejde. Men, dels så gør jeg mig netop også umage og præsentere noget, dels gør jeg jo gerninger for dem - så selvom det er mit arbejde er det da rart at det bliver bemærket at jeg gør det godt og at det bliver værdsat.

Men altså, hvis alle samlede op efter deres hund, så ville der jo ikke være nogle der takkede mig, for så ville de ikke være trætte af hundelorte, derfor er takken jo betinget af at der er nogle andre der opfører sig dårligere end mig.
Og så kan jeg ikke lade være med at tænke at det kommer fra sådan nogle mavesure typer der hvis min hund ikke havde skidt på lige det tidspunkt ville antage jeg var en af de der der ikke samler op. Altså, at de takker fordi jeg ikke lever op til de fordomme de har om hundeejere.
0
...
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 10. jan 2019, 14:00

Sangius skrev:Jeg undrer mig over, hvordan I bruger facebook, siden det er en kilde til stress. Jeg er bare medlem af interessegrupper og salgsgrupper.
Hvad går en pause ud på..? :genert:


Når man er ufrivilligt barnløs og ikke kan logge på uden at blive konfronteret med scanningsbilleder, graviditetsrelaterede opdateringer og babyer i en uendelighed, så bliver det en ret stor stressfaktor, trust me.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 10. jan 2019, 14:03

JoyNips skrev:
LaMariposa skrev:
Viskelæder skrev:Jeg unfollower alle på FB og Instagram, som lægger billeder op af deres babyer med mad i hele hovedet. Det er mega klamt.


Hep! Det burde simpelthen forbydes. Det lærer i hvert fald en på den hårde måde, at man ikke skal være på FB, når man spiser :tie:


Men så får man børn selv og så ser alting pludselig anderledes ud... :fløjt:


Jeg håber, at jeg, hvis jeg nogensinde når dertil, har åndsnærværelse nok til at lade være med dele den slags på Facebook :tie:
7
:lun: Be brave
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pandesteg » 10. jan 2019, 14:05

LaMariposa skrev:
JoyNips skrev:
LaMariposa skrev:
Viskelæder skrev:Jeg unfollower alle på FB og Instagram, som lægger billeder op af deres babyer med mad i hele hovedet. Det er mega klamt.


Hep! Det burde simpelthen forbydes. Det lærer i hvert fald en på den hårde måde, at man ikke skal være på FB, når man spiser :tie:


Men så får man børn selv og så ser alting pludselig anderledes ud... :fløjt:


Jeg håber, at jeg, hvis jeg nogensinde når dertil, har åndsnærværelse nok til at lade være med dele den slags på Facebook :tie:


Jeg har masser af småbørnsforældre på min FB, som ikke deler den slags billeder, så der er også nogle, der beholder nok hjerneceller til at vide, at den slags skal man ikke byde andre at se på - heldigvis :tie:
4
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 10. jan 2019, 14:25

LaMariposa skrev:
Sangius skrev:Jeg undrer mig over, hvordan I bruger facebook, siden det er en kilde til stress. Jeg er bare medlem af interessegrupper og salgsgrupper.
Hvad går en pause ud på..? :genert:


Når man er ufrivilligt barnløs og ikke kan logge på uden at blive konfronteret med scanningsbilleder, graviditetsrelaterede opdateringer og babyer i en uendelighed, så bliver det en ret stor stressfaktor, trust me.


Den vinkel havde jeg slet ikke overvejet, det lyder virkelig heller ikke sjovt Jeg kigger aldrig på "væggen" der, bruger udelukkende facebook til grupperne.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf JoyNips » 10. jan 2019, 16:18

Pandesteg skrev:
LaMariposa skrev:
JoyNips skrev:
LaMariposa skrev:
Viskelæder skrev:Jeg unfollower alle på FB og Instagram, som lægger billeder op af deres babyer med mad i hele hovedet. Det er mega klamt.


Hep! Det burde simpelthen forbydes. Det lærer i hvert fald en på den hårde måde, at man ikke skal være på FB, når man spiser :tie:


Men så får man børn selv og så ser alting pludselig anderledes ud... :fløjt:


Jeg håber, at jeg, hvis jeg nogensinde når dertil, har åndsnærværelse nok til at lade være med dele den slags på Facebook :tie:


Jeg har masser af småbørnsforældre på min FB, som ikke deler den slags billeder, så der er også nogle, der beholder nok hjerneceller til at vide, at den slags skal man ikke byde andre at se på - heldigvis :tie:


Jeg deler slet ikke billeder af mit barn på offentlige medier, men jeg syntes også børn der spiste var klamme før jeg selv fik et og det gik op for mig, hvor meget den der overgang til fast føde fylder. Nu bliver keg vildt imponeret og synes min knægt på 23 mdr er hamrende sej når han kan spise suppe med ske, også selvom der render lidt ned ad hagen på ham.

Men jeg er sikker på, at det ikke er mine hjerneceller eller antallet heraf, du prøver at fornærme.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 10. jan 2019, 17:24

MocChi skrev:
BlueBunny skrev:Når folk hjælper med frivilligt/ulønnet arbejde er det svært at sætte krav, jeg ville dog ønske at folk tænkte lidt mere over konsekvenser ved at lade deadline overskride, møde for sent og lignende.

Den frivillige må ikke stille krav men arbejdspladsen må gerne stille krav til den frivillige?
Er det sådan du mener?


Nej. Jeg mener at hvis man indgår i et frivilligt fællesskab så medfører det visse forpligtelser. Hvis man tilbyder at undervise børn frivilligt feks, så kan man ikke være bekendt at melde fra som vinden blæser. Hvis man tilbyder at lave en opgave og kender deadlines, så overskrider man dem ikke gentagne gange.
6
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 10. jan 2019, 19:26

MocChi skrev:
BlueBunny skrev:
MocChi skrev:
BlueBunny skrev:Når folk hjælper med frivilligt/ulønnet arbejde er det svært at sætte krav, jeg ville dog ønske at folk tænkte lidt mere over konsekvenser ved at lade deadline overskride, møde for sent og lignende.

Den frivillige må ikke stille krav men arbejdspladsen må gerne stille krav til den frivillige?
Er det sådan du mener?


Nej. Jeg mener at hvis man indgår i et frivilligt fællesskab så medfører det visse forpligtelser. Hvis man tilbyder at undervise børn frivilligt feks, så kan man ikke være bekendt at melde fra som vinden blæser. Hvis man tilbyder at lave en opgave og kender deadlines, så overskrider man dem ikke gentagne gange.

Hvad mener du med at sætte krav i dén forbindelse?

Undrer mig at det er svært at forstå. Hvis man indgår i et fællesskab af frivillige, så vil jeg mene det er rimeligt at de frivillige ikke er så laissez faire. Det er svært at stille krav til frivillige. Så trækker de sig (måske). I stedet må man dække ind med kort varsel, eller flytte deadlines til gene for andre.
7
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 10. jan 2019, 19:33

Det rager mig langsomt at der bliver holdt Håndbold VM her i Herning. Jeg er mere bekymret for om jeg kommer til at blive generet af den ekstra trafik, når jeg skal frem og tilbage på arbejde.
3
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 11. jan 2019, 05:35

BlueBunny skrev:
MocChi skrev:
BlueBunny skrev:
MocChi skrev:
BlueBunny skrev:Når folk hjælper med frivilligt/ulønnet arbejde er det svært at sætte krav, jeg ville dog ønske at folk tænkte lidt mere over konsekvenser ved at lade deadline overskride, møde for sent og lignende.

Den frivillige må ikke stille krav men arbejdspladsen må gerne stille krav til den frivillige?
Er det sådan du mener?


Nej. Jeg mener at hvis man indgår i et frivilligt fællesskab så medfører det visse forpligtelser. Hvis man tilbyder at undervise børn frivilligt feks, så kan man ikke være bekendt at melde fra som vinden blæser. Hvis man tilbyder at lave en opgave og kender deadlines, så overskrider man dem ikke gentagne gange.

Hvad mener du med at sætte krav i dén forbindelse?

Undrer mig at det er svært at forstå. Hvis man indgår i et fællesskab af frivillige, så vil jeg mene det er rimeligt at de frivillige ikke er så laissez faire. Det er svært at stille krav til frivillige. Så trækker de sig (måske). I stedet må man dække ind med kort varsel, eller flytte deadlines til gene for andre.


Jeg forstår godt hvad du mener.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jan 2019, 14:19

'WUHUUU!!!JEG HAR FORBEREDT UNDERVISNING TIL DE NÆSTE TO UGER!!!'
+ sejrsdans

Det undlod jeg at sige/udføre, da jeg trådte ind på det forberedelseskontor, som jeg deler med en håndfuld kolleger.
10
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tobywan » 11. jan 2019, 14:38

Håndbold er en helt og igennem uinteressant sport. Den eneste årsag til at Danmark klarer sig godt, er at den internationalt set er en meget lille sport, hvilket også betyder et lavere niveau er nødvendigt for at klare sig godt.

Sporten underminerer sig selv ved at afholde store turneringer så ofte. Der går jo ikke et år uden at der er VM, EM eller OL, da flere af dem afholdes hvert 2. år.. og så lige dobbelt op, da både herrer og damer skal spille.

På den lange bane bliver det bare så uendelig ligegyldigt, når de spiller så ofte.
20
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 11. jan 2019, 15:27

Tobywan skrev:Håndbold er en helt og igennem uinteressant sport. Den eneste årsag til at Danmark klarer sig godt, er at den internationalt set er en meget lille sport, hvilket også betyder et lavere niveau er nødvendigt for at klare sig godt.

Sporten underminerer sig selv ved at afholde store turneringer så ofte. Der går jo ikke et år uden at der er VM, EM eller OL, da flere af dem afholdes hvert 2. år.. og så lige dobbelt op, da både herrer og damer skal spille.

På den lange bane bliver det bare så uendelig ligegyldigt, når de spiller så ofte.

Og så larmer tilskuerne så meget.
Hader håndbold.
7
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)

Tilbage til "Generelt"