Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52049

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf fisken80 » 10. jan 2019, 09:53

Neenah skrev:
fisken80 skrev:
Wizzze skrev:
Sophies-mor skrev:
Stitch skrev:
Wizzze skrev:Spørgsmål nu er vel hvem bliver den næste?

Fona, KIWI, Inspiration, BR, hvem føler efter?
Bianco? https://finans.dk/erhverv/ECE11049753/k ... ctxref=ext
Jensens Bøfhus https://www.tv2fyn.dk/artikel/aarets-ga ... -underskud
eller eller eller


Pandora?

Det håber jeg næsten... :tie:
(Men det skal nok i må ikke sige tråden ;) )


Tror ikke det bliver Pandora, men måske en anden kendt kæde? :gruble:
https://finans.dk/erhverv/ECE11113888/f ... ef=forside
Det er ikke just imponerende hvad de der EQT folk har fået ud af at investere i dansk detailhandel :tie: :rulle:


Det overrasker mig faktisk lidt. Det har ellers virket som om folk ikke har kunnet få nok bras... og Tigers ting ER for de fleste tings vedkommende noget overflødigt bras.
Så det er da positivt, hvis de omsætter for mindre.

Men Pandora synes jeg nu er et ret godt bud. Den butik der er i Rosengårdscenteret har været rungende tom for mennesker de seneste år. Og folk køber hobbyting på nettet, hvor udvalget er større og prisen lavere.


Pandora er smykker. Du tænker vist på Panduro?


Ha, ja det har du da ret i. Men jeg tror Panduro lukker. Pandora ved jeg ikke noget om.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52049

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf fisken80 » 10. jan 2019, 09:54

Urtekussen skrev:
fisken80 skrev:
Urtekussen skrev:Jeg tror det bliver bog og ide. Der er så mange, som her efter nytår er forsvundet /har ændret navn.


Hvor har de lukket/skiftet navn?

De to butikker tætteste på mig i to mindre byer.


Altså sådan en to mange :D jeg ved ikke om jeg vil udlede noget af to butikker, men det sagt, så spår jeg ikke boghandlerne voldsomt mange chancer.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf Urtekussen » 10. jan 2019, 10:38

Jeg ved heller ikke, om der er flere, jeg studsede bare over det, da jeg skulle bytte julegave og de begge var lukket siden nytår.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf icelady » 10. jan 2019, 14:51

Så er det da vist endegyldigt slut:

Taget fra Top Toys hjemmeside:


Danish stores will close January 10th, 2019
The bankrupty estate after TOP-TOY has decided to close all BR Toys and TOYS’R’US stores in Denmark on January 10th, 2019 end of opening hours. The stores are not expected to re-open.


I artikel på TV2 Østjylland står der desuden, at medarbejderne er fritstillet.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf Wizzze » 10. jan 2019, 16:05

icelady skrev:Så er det da vist endegyldigt slut:

Taget fra Top Toys hjemmeside:


Danish stores will close January 10th, 2019
The bankrupty estate after TOP-TOY has decided to close all BR Toys and TOYS’R’US stores in Denmark on January 10th, 2019 end of opening hours. The stores are not expected to re-open.


I artikel på TV2 Østjylland står der desuden, at medarbejderne er fritstillet.


Jep, ikke noget udsalg og alle medarbejdere smidt på porten
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-1 ... r-butikker
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf RavenClaw » 10. jan 2019, 20:19

Daine skrev:
fisken80 skrev:
Daine skrev:
Wizzze skrev:https://www.bt.dk/forbrug/selskabet-bag-konkursramte-faetter-br-aflyser-brandudsalg

Hold da kæft et cirkus den konkurs har udviklet sig til :rulle:

Stakkels medarbejdere, hvor er fagforeningerne, det skal de da ikke stå model til :tie:

HK er inde over og har flere gange opfordret til at man behandler de ansatte ordenligt. Men derudover kan de jo ikke gøre så meget, de har jo ingen indflydelse på kuratorernes arbejde. Men eller enig, det er lidt et cirkus, de skulle måske lidt have ventet med at annoncere (brand)udsalg til de rent faktisk havde godkendelse til at måtte udføre det.


Men får de ansatte løn? Jeg forstår ikke helt det der med deres brandudsalg. For der skal vel stå nogen i butikken og afvikle det, og det ville jeg da overhovedet ikke gide som tidligere ansat. Jeg ville da for længst være videre og i gang med at finde nyt job. Og måske allerede have fundet det.

Så hvem er det egentlig, der skulle have stået i butikkerne i dag og som nu ikke kommer til det?

De får løn, HK har skrevet flere indlæg om det på fb (som også er der jeg har min viden fra), men jeg går ud fra at medarbejdere der har fundet nyt job også får lov til at starte på det, uanset hvad. Det er jo langt fra alle medarbejdere der skal hjælpe ved det brandudsalg, jeg vil tro de fleste står uden arbejde lige nu.


Jeg svarer lige, selv om det ikke er så aktuelt mere.

Jep, cirkus, kaos, kald det hvad I vil. Den sidste uge har vi fået at vide fra dag til dag, om vi skulle på arbejde, og vi har først fået at vide, hvad vi skulle foretage os, når vi er mødt ind. Jeg var fx ansat i en af de første lukkede butikker. Jeg havde "fri" i en uge, så blev jeg kaldt på arbejde i en anden butik med én dags varsel. Så blev jeg bedt om at møde i min egen butik dagen efter (det viste sig, jeg skulle levere varer til den åbne butik), så i går skulle jeg igen på arbejde i den anden butik, og kl. 16 i går blev jeg bedt om at holde fri i dag (på trods af planlagt skema). I dag får vi så besked om, at vi er fritstillet, og at vi skal afhente vores ting og tilbagelevere BRs ting, inden butikken lukkede i dag, fordi vi ikke længere må låse os ind i lokalerne. Det er SÅ stressende, og fagforeningen kan ingenting gøre (de var forbi butikken i går).

Vi får løn af kurator for de timer, vi fysisk har været tilstede i butikkerne. Lønmodtagernes Garantifond skal udbetale resten af vores arbejdsplan.

Mht. fire sale, så var det meningen, at det var alle mand på dæk, således at man var personale fra op til 6 butikker på arbejde i hver åbne butik i udsalgsperioden. Så ja, alle har været forpligtet til at møde, som kurator beder om (nogle har derfor haft over 2 timer på arbejde), ellers mister man retten til sin løn.

Vi har ikke måtte varetage andet arbejde i perioden, uden at kurator er gået med til at ophæve kontrakten og dermed fritstille den pågældende medarbejder, hvis denne fik nyt job i konkursperioden.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. jan 2019, 08:56

RavenClaw skrev:
Jeg svarer lige, selv om det ikke er så aktuelt mere.

Jep, cirkus, kaos, kald det hvad I vil. Den sidste uge har vi fået at vide fra dag til dag, om vi skulle på arbejde, og vi har først fået at vide, hvad vi skulle foretage os, når vi er mødt ind. Jeg var fx ansat i en af de første lukkede butikker. Jeg havde "fri" i en uge, så blev jeg kaldt på arbejde i en anden butik med én dags varsel. Så blev jeg bedt om at møde i min egen butik dagen efter (det viste sig, jeg skulle levere varer til den åbne butik), så i går skulle jeg igen på arbejde i den anden butik, og kl. 16 i går blev jeg bedt om at holde fri i dag (på trods af planlagt skema). I dag får vi så besked om, at vi er fritstillet, og at vi skal afhente vores ting og tilbagelevere BRs ting, inden butikken lukkede i dag, fordi vi ikke længere må låse os ind i lokalerne. Det er SÅ stressende, og fagforeningen kan ingenting gøre (de var forbi butikken i går).

Vi får løn af kurator for de timer, vi fysisk har været tilstede i butikkerne. Lønmodtagernes Garantifond skal udbetale resten af vores arbejdsplan.

Mht. fire sale, så var det meningen, at det var alle mand på dæk, således at man var personale fra op til 6 butikker på arbejde i hver åbne butik i udsalgsperioden. Så ja, alle har været forpligtet til at møde, som kurator beder om (nogle har derfor haft over 2 timer på arbejde), ellers mister man retten til sin løn.

Vi har ikke måtte varetage andet arbejde i perioden, uden at kurator er gået med til at ophæve kontrakten og dermed fritstille den pågældende medarbejder, hvis denne fik nyt job i konkursperioden.




Det lyder sindsygt hårdt og frustrerende at skulle navigere i sådan et kaos.
Forstår godt hvis du er rundtosset, forvirret og bare opgivende :kys:

Håber nuværende udmelding om totalt lukning, uagtet hvor pisse surt det er, også giver lidt ro på.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf RavenClaw » 11. jan 2019, 09:48

Madam Pomfrey skrev:
RavenClaw skrev:
Jeg svarer lige, selv om det ikke er så aktuelt mere.

Jep, cirkus, kaos, kald det hvad I vil. Den sidste uge har vi fået at vide fra dag til dag, om vi skulle på arbejde, og vi har først fået at vide, hvad vi skulle foretage os, når vi er mødt ind. Jeg var fx ansat i en af de første lukkede butikker. Jeg havde "fri" i en uge, så blev jeg kaldt på arbejde i en anden butik med én dags varsel. Så blev jeg bedt om at møde i min egen butik dagen efter (det viste sig, jeg skulle levere varer til den åbne butik), så i går skulle jeg igen på arbejde i den anden butik, og kl. 16 i går blev jeg bedt om at holde fri i dag (på trods af planlagt skema). I dag får vi så besked om, at vi er fritstillet, og at vi skal afhente vores ting og tilbagelevere BRs ting, inden butikken lukkede i dag, fordi vi ikke længere må låse os ind i lokalerne. Det er SÅ stressende, og fagforeningen kan ingenting gøre (de var forbi butikken i går).

Vi får løn af kurator for de timer, vi fysisk har været tilstede i butikkerne. Lønmodtagernes Garantifond skal udbetale resten af vores arbejdsplan.

Mht. fire sale, så var det meningen, at det var alle mand på dæk, således at man var personale fra op til 6 butikker på arbejde i hver åbne butik i udsalgsperioden. Så ja, alle har været forpligtet til at møde, som kurator beder om (nogle har derfor haft over 2 timer på arbejde), ellers mister man retten til sin løn.

Vi har ikke måtte varetage andet arbejde i perioden, uden at kurator er gået med til at ophæve kontrakten og dermed fritstille den pågældende medarbejder, hvis denne fik nyt job i konkursperioden.




Det lyder sindsygt hårdt og frustrerende at skulle navigere i sådan et kaos.
Forstår godt hvis du er rundtosset, forvirret og bare opgivende :kys:

Håber nuværende udmelding om totalt lukning, uagtet hvor pisse surt det er, også giver lidt ro på.


Jeg føler, at jeg er ved at gå op i sømmene. Når jeg er glad for noget, så går jeg ind i det med både hjerte og sjæl, så mit hjerte er knust i tusind stykker.

Det giver lidt mere ro i maven, men alligevel ikke. Grunden til vores fritstilling er også, at de er i realitetsforhandlinger med en eller flere købere af brandet i DK, så de har stoppet alt salg, så der ikke opstår yderligere kaos, hvis nogen vil køre butikkerne videre. I Sverige og Finland har ingen budt sig ind som realistiske købere, så de står stadig midt i manegen. Og vi ved ikke, om de ansatte er med i konkursboet endnu. Reelt set kan vi jo godt få vores arbejde tilbage igen, hvis de nye ejere vil have os med i aftalen.

Men det giver da lidt ro på, at jeg kan få lov til at lave planer og søge arbejde, uden at skulle holde øje med min telefon i døgndrift.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52049

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf fisken80 » 15. jan 2019, 10:24

0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf Wizzze » 15. jan 2019, 10:36



Gættet på Panduro Hobby var ikke langt fra ;)
0
Do as I say! :whip:
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52049

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf fisken80 » 15. jan 2019, 10:55

Wizzze skrev:


Gættet på Panduro Hobby var ikke langt fra ;)


Nope, og jeg tror heller ikke det varer længe før der sker noget der.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf TinaW » 17. jan 2019, 09:13

Salling group bekræfter at de har opkøbt brandet "BR":

https://www.bt.dk/forbrug/nu-er-det-officielt-kaempehandel-bekraeftet

Det er vel positivt og iht. Salling Group har de ledige stillinger, så det kunne vel være en mulighed for nogle af de afskedigede medarbejdere.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf Daine » 17. jan 2019, 10:39

TinaW skrev:Salling group bekræfter at de har opkøbt brandet "BR":

https://www.bt.dk/forbrug/nu-er-det-officielt-kaempehandel-bekraeftet

Det er vel positivt og iht. Salling Group har de ledige stillinger, så det kunne vel være en mulighed for nogle af de afskedigede medarbejdere.

Jeg håber ihf at eleverne kan fortsætte, også dem fra Toys’r’Us, så de kan afslutte deres uddannelse.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf Tux » 29. jan 2019, 11:25

Salling Group vil åbne 25 BR-butikker: http://borsen.dk/nyheder/virksomheder/a ... ikker.html
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Tør du købe julegaver hos BR / Toys´r´Us ?

Indlægaf RavenClaw » 29. jan 2019, 23:36

Ja! Og det er effing awesome! :D :D :D (Jep, jeg er dansende lykkelig)
5
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Privatøkonomi"