Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf DenBruneMunk » 16. nov 2018, 23:19

Misantropen skrev:
DenBruneMunk skrev:
Misantropen skrev:Der kommer en hundetelepatør i Go' aften Danmark om lidt. Hun skal finde ud af hvad Michelle Bellaiches hund har på hjerte :D

Det kunne være meget interessant at prøve, selvom jeg har en formodning om hvad mine hunde har på hjerte.

Sagde hun noget som ikke passede ind i alle familier. Bare historien om hundens bøvseri fik mig næsten til at grine.

Godt nok elsker jeg mine hunde men jeg ville aldrig udsætte dem for hendes ævl, så hellere se på nogle hundetubes, de finder da i det mindste hundegøen sjovere eller store bjørne på tv :) Langt federe og troværdigt.

Hun er ikke i familie med de 2 døtre fra Britta Nielsen? Bare jeg kan komme på tv, så er der nogen som tror mig :)

Det var ikke hunden der bøvsede. Hende telepatøren(hvis det hedder det) sammenlignede hundens lyde som veltilfredshed over et godt måltid hvor der bliver bøvset, hvilket er normalt i hendes oprindelseslands kultur. Hvis jeg fik rigtigt fat i det.

Ja, den fik jeg , så var det jo også at fortolke hundes lyd som en bøvs, hvis dens lyd var at sammenligne med det, og det gjorde hun skam.

I hvert fald iflg. hendes fortolkning som hun mener folk gør som du siger i hendes kultur, som altså var dansk, som hun også påpegede :)

Tror vistnok jeg har hørt bøvseri fra hunde, næsten som at høre prutterne, dem hører man så sjældent men meget andet afslører dem.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 16. nov 2018, 23:40

DenBruneMunk skrev:
Misantropen skrev:
DenBruneMunk skrev:
Misantropen skrev:Der kommer en hundetelepatør i Go' aften Danmark om lidt. Hun skal finde ud af hvad Michelle Bellaiches hund har på hjerte :D

Det kunne være meget interessant at prøve, selvom jeg har en formodning om hvad mine hunde har på hjerte.

Sagde hun noget som ikke passede ind i alle familier. Bare historien om hundens bøvseri fik mig næsten til at grine.

Godt nok elsker jeg mine hunde men jeg ville aldrig udsætte dem for hendes ævl, så hellere se på nogle hundetubes, de finder da i det mindste hundegøen sjovere eller store bjørne på tv :) Langt federe og troværdigt.

Hun er ikke i familie med de 2 døtre fra Britta Nielsen? Bare jeg kan komme på tv, så er der nogen som tror mig :)

Det var ikke hunden der bøvsede. Hende telepatøren(hvis det hedder det) sammenlignede hundens lyde som veltilfredshed over et godt måltid hvor der bliver bøvset, hvilket er normalt i hendes oprindelseslands kultur. Hvis jeg fik rigtigt fat i det.

Ja, den fik jeg , så var det jo også at fortolke hundes lyd som en bøvs, hvis dens lyd var at sammenligne med det, og det gjorde hun skam.

I hvert fald iflg. hendes fortolkning som hun mener folk gør som du siger i hendes kultur, som altså var dansk, som hun også påpegede :)

Tror vistnok jeg har hørt bøvseri fra hunde, næsten som at høre prutterne, dem hører man så sjældent men meget andet afslører dem.

Ok, så misforstod jeg.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 19. nov 2018, 20:59

Hurra for at Aya er så klog en hund.
De her dage hvor hun skal holdes i ro, pga foden, så er det ret dejligt at vi kan aktivere hende og få hende til at brænde en del energi af, ved at hun får foder i diverse udfordrende bøtter, eller ude hun skal snuse efter det.
Desuden laver vi taget træning og andre rolige indendørs lydigheds træning.
Så jeg har nu en hund der på komando kan lukke skabe og skuffer for mig :klap:
3
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 23. nov 2018, 07:13

Jeg skal have aflivet vores ene marsvin i dag. Hun er ikke ung længere og hun er begyndt at tabe sig og hendes balance er ikke helt god.
Øv, hvor jeg hader den del af, at have kæledyr. Men hun skal ikke have det skidt, fordi jeg ikke kan få taget beslutningen.
Hendes makker, som vi egentligt kun fik, fordi hendes søster døde sidste sommer, har jeg fundet et nyt hjem til, hvor der er tre andre marsvin. Så der kommer hun ud på søndag og så skal vi ikke have smådyr igen.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 2. dec 2018, 11:18

Dmitra skrev:Gulvet hver eneste gang Borderlinegøjerne har været ude. De er virkelig glade for den bjælke, hvis ikke jeg finder en løsning ender de med at have gnavet igennem den. Man skulle tro det var Søren Spætte og hans kusine der var flyttet ind.


Er der noget af bjælken tilbage eller hvad er status? :-D
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 2. dec 2018, 11:55

Dmitra skrev:
Misantropen skrev:
Dmitra skrev:Gulvet hver eneste gang Borderlinegøjerne har været ude. De er virkelig glade for den bjælke, hvis ikke jeg finder en løsning ender de med at have gnavet igennem den. Man skulle tro det var Søren Spætte og hans kusine der var flyttet ind.


Er der noget af bjælken tilbage eller hvad er status? :-D


De har lavet en afrundet fordybning i bjælken, der sidder de ofte bare og sidder, det er faktisk nærmest en redde de har udgravet. De gnasker ikke rigtigt i bjælkerne mere, de begyndte dog lidt med bjælken over sofaen, men tror jeg fik skræmt dem fra projektet.

De er til gengæld i gang med at lave et eller andet ved lamellerne, kan dog ikke greje hvad det går ud på :gruble:.

De gør måske klar til familieforøgelse :slem:
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Ladysparrow » 7. dec 2018, 13:09

Dmitra skrev:Er det monstro sådan at fugle ligesom hunde fx ofte ligner deres ejere :genert:?

Henri og Daisy (dværgpapegøjer), specielt Henri er til tider mega klodsede. Den anden dag skrev jeg om hvordan de hærgede mine lamelgardiner. Det er det fortsat i gang med og den snor de plejede at hænge i, ja den har de bidt over så der kun er cirka 10 cm tilbage af den. Det glemmer de bare så alene i dag har de flere gange præsteret at ville kravle ned af den snor, der er jo bare ikke meget at kravle i så de falder slet og ret på gulvet og ligger så der og rygsurfer et par sekunder. I det hele taget undrer det mig lidt fugle kan falde ned, men fet handler nok om det er relstivt kort fald og deres reaktionsevne (måske fordi de bliver forskrækket) ikke er hurtigt nok.

Jeg er så lidt den onde ejer, jeg prøver at holde det i skak, men det ser ret komisk ud så sidder og smider samtidig med jeg selvfølgelig siger trøstende ord i ditto tonefald. Men de er altså lidt kluntede. :lun:


Jeg tror det kan have noget på sig, for min store Maine Coon dreng er mega klodset, er ikke særligt elegant. (forsøger at hoppe fra gulv til bord og ender med at hænge på kanten inden han falder ned - det er dog ikke et stunt jeg selv praktiserer) :forvirret2: At han så også virker lettere tomhjernet - det har han ihvertfald ikke fra mig, heller ikke sit gode udseende... :-p Han er også en forsigtig fyr der let bliver forskrækket - det har han tilgengæld fra mig... :lol2:
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 7. dec 2018, 16:14

Hvis du spørger min mand, så er jeg sikker på han vil sige at vores to mindste hundes “svaren igen”, åbenbare glæde over at høre deres egne stemmer og stædighed er fordi de efterligner mig.
Samt min hests særheder afspejler mine til en vis grad :fløjt: :D
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 8. dec 2018, 19:15

Momo er lidt af en vanehund åbenbart.

I forbindelse med der kommer håndværkere har jeg rykket hans madskål fra stuen ud i gangen, det har resulteret i at han lunter ud i gangen, tager mad i munden og løber i fuld galop ind i stuen hvor maden stod før og tygger det, og så lunter han tilbage til madskålen og gentager handlingen.

:stoned:
6
...
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Rapfisk » 31. dec 2018, 16:08

:wave: Vi skal til at være hundefamilie, vi skal nemlig hente Elmo i morgen :lun:

Elmo er 16 uger og er en såkaldt rød engelsk cocker spaniel.

Er på fra telefonen, så billeder må vente.
10
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 1. jan 2019, 21:22

Rapfisk skrev::wave: Vi skal til at være hundefamilie, vi skal nemlig hente Elmo i morgen :lun:

Elmo er 16 uger og er en såkaldt rød engelsk cocker spaniel.

Er på fra telefonen, så billeder må vente.

Tillykke!

Er I kommet hjem med ham og hvordan er det gået? :D
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Rapfisk » 2. jan 2019, 07:21

Misantropen skrev:
Rapfisk skrev::wave: Vi skal til at være hundefamilie, vi skal nemlig hente Elmo i morgen :lun:

Elmo er 16 uger og er en såkaldt rød engelsk cocker spaniel.

Er på fra telefonen, så billeder må vente.

Tillykke!

Er I kommet hjem med ham og hvordan er det gået? :D

Vi er kommet hjem efter en ufrivilligt lang tur over Storebælt, og han har været så sød og god. Vi er meget stolte hundeforældre :engel: I nat har han været vågen flere gange, men så har min kæreste lagt ham ned igen, og så har der været ro.

Nu er vi spændte på, hvornår han begynder at tisse udendørs :ninja:
Senest rettet af Rapfisk 2. jan 2019, 10:28, rettet i alt 1 gang.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Hunkat » 2. jan 2019, 08:03

Vores lille kattemis klarede nytårsaften SÅ flot selvom der var både brag og gæster på samme tid. Han sov så også hele 1. januar væk så han har været stresset alligevel selvom vi både havde trænet lidt og sådan noget beroligende hormon i luften.
Men jeg er så stolt af ham og han var en rigtig putte-mor-kat i går, så det var heller ikke helt dumt.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf KitKat » 9. jan 2019, 12:35

Coco er allergihund :(

Pt. har vi (vi = dyrlægen og jeg) fundet ét foder hun kan tåle og selv det tåler hun kun "næsten" så hun får en lav dosis imunsænkende medicin ved siden af.

Jeg savner virkelig at kunne give hende et kødben, men hvis det koster et par dage i krave er det ikke dét værd. (hun reagerer især og lynhurtigt med eksem på øreflapperne som hun så klør til blods)

I stedet overvejer jeg at få fat i et par tomme marvben, bløde noget af hendes faste tørfoder op, mose det ind i marvbenet og smide i fryseren.
-men må hun få sådan et direkte fra frost eller giver det problemer med kulde i maven?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 9. jan 2019, 16:10

WorkInProgress skrev:Coco er allergihund :(

Pt. har vi (vi = dyrlægen og jeg) fundet ét foder hun kan tåle og selv det tåler hun kun "næsten" så hun får en lav dosis imunsænkende medicin ved siden af.

Jeg savner virkelig at kunne give hende et kødben, men hvis det koster et par dage i krave er det ikke dét værd. (hun reagerer især og lynhurtigt med eksem på øreflapperne som hun så klør til blods)

I stedet overvejer jeg at få fat i et par tomme marvben, bløde noget af hendes faste tørfoder op, mose det ind i marvbenet og smide i fryseren.
-men må hun få sådan et direkte fra frost eller giver det problemer med kulde i maven?


Jeg føler med dig, har selv haft allergihund og det var frygteligt, krævende, dyrt og hjerteskærende. Jeg håber at allergien er til at holde i skak.

Min fik Sporimune som medicin der har samme effekt som du beskriver så vidt jeg forstår der fortalte dyrlægen at det kunne medvirke til tandsten så hun skulle have børstet tænder, og derudover så kunne hun gå svamp i poter og øre (hvilket hun også fik) så derfor havde vi altid recept på svampedræbende shampoo til poterne og en god ørerens - det tog virkelig det værste. Jeg ved ikke om det er relevant hos Coco, men jeg tænker at I en periode kan holde ekstra øje med tænder, poter og øre for en sikkerheds skyld. Med tendens til svamp i poter og generelt udsatte poter var vi også rigtig glade for paws ballonsko her i vintermånederne, så hun ikke fik fugtige poter.

Jeg er generelt ikke forskrækket for frossent mad til mine hunde, og giver ofte frosne ben og hunde-is om sommeren, men mine hunde har heller aldrig været sådan nogle der bare har slugt frossent mad på et split sekund, så med forbehold for kun at have erfaring med hunde der ligger og nyder det lige så forsigtigt siger jeg go for det.
1
...

Tilbage til "Kæledyr"