Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. dec 2018, 05:45

Sorenspige skrev:Men behøver det være kemisk igangsættelse? Nogle gange kan de jo tage vandet, og så bliver det hele sat i gang? Men det er du måske tjekket for.

Når det er sagt, havde jeg selv svært ved at overskue at skulle føde anden gang, og inderst ind håbede jeg, at hun vendte forkert, så det jeg skulle have PKS. Det gjorde hun ikke, men selvom det igen endte i AKS (semi), så var oplevelsen helt anderledes og rolig.

Formerly, jeg har vist skrevet det før, men man kan jo ikke kræve et KS alle steder. Det lyder fx ikke til at være muligt i Kolibriens tilfælde.


Nej det det ved jeg, men man er også en ualmindeligt dårlig jm hvis man sidder med en gravid kvinde som er pakisk angst for at føde på igangsættelse pga historien som Kolibri har og man totalt lukker ned for kvinden og ser det som sin fineste opgave at gennemtvinge igangsættelse og ve-drop på en krop som ikke er klar eller kan. Det ville jeg argumentere for i hendes situation.

På trods af hindeløsninger og igangsættelse osv kunne de ikke tage vand på mig dengang heller. Min krop var ikke klar og var kun istand til at føde fordi den blev tvunget til det. Det var SÅ modbydeligt.

Jeg har ikke clearet med hospitalet om de vil lave KS, jeg går jo privat og der laver de ikke KS. Men de støtter mig 100% og sætter jo alt ind og har fuld forståelse for det hele og det er deres opgave at tage den med hospitalet skulle at fejle.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 6. dec 2018, 07:16

Altså mit vand er jo gået af sig selv begge gang uden at det har hjulpet. Jeg har bare hørt om flere tilfælde, hvor det var muligt ved flergangsfødende. Så jeg tænkte, at det måske kunne være muligt i Kolibriens tilfælde.

I det hele taget er kroppen oftest bedre til tingene 2. gang, når den har været igennem en fødsel (det havde min krop ikke), men der er selvfølgelig desværre ingen garantier.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 6. dec 2018, 08:05

Mit vand gik spontant denne tredje gang, men jeg fik heller ingen gode veer selv.
Vi prøvede alle andre muligheder, før vi endte med vedrop, og selv om det virkelig pludselig gik stærkt, var det en ok oplevelse.
Selvfølgelig ville jeg gerne, at min krop havde kunnet klare det uden hjælp, men det var vigtigere at få ham ud uden behov for antibiotika.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolibrien » 6. dec 2018, 08:18

Jeg svarer lige samlet her.

Jeg hører til AUH, hvor de bestemt ikke er gavmilde med kejsersnit. På Skejby laver de slet ikke pks mere, så skal jeg den vej, så er det fordi det ender med et aks. De er max presset på ressourcer med ombygning og udflytning, så det er klart nemmest og billigst for dem at få baby ud med ve-drop og ikke et ks.

Der er indtil videre ikke forsøgt hverken med hindeløsning eller at tage vandet, da det var det, der startede hele forløbet sidste gang. Uden at det overhovedet gav nogle veer, det førte bare til endnu flere medicinske interventioner. Til sidst var min datter så stresset, at hun skulle ud nu og det betød max op for ve-drop uden at tænke på mig og min krop.

Jeg må nok lade dem undersøge mig i dag, og forhåbentlig er der noget i gang, og så kan jeg måske overveje om jeg skal lade dem prøve en hindeløsning. Jeg bliver mere nervøs og stresset for hver dag der går, hvor jeg skal være i det her. Heldigvis har jeg kun mødt forståelse og støtte fra jm og læger, men som de også siger, så kan de jo heller ikke vide, hvordan forløbet bliver, så jeg skal følge min mavefornemmelse.
1
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Charly » 6. dec 2018, 08:46

Kolibrien skrev:Jeg svarer lige samlet her.

Jeg hører til AUH, hvor de bestemt ikke er gavmilde med kejsersnit. På Skejby laver de slet ikke pks mere, så skal jeg den vej, så er det fordi det ender med et aks. De er max presset på ressourcer med ombygning og udflytning, så det er klart nemmest og billigst for dem at få baby ud med ve-drop og ikke et ks.

Der er indtil videre ikke forsøgt hverken med hindeløsning eller at tage vandet, da det var det, der startede hele forløbet sidste gang. Uden at det overhovedet gav nogle veer, det førte bare til endnu flere medicinske interventioner. Til sidst var min datter så stresset, at hun skulle ud nu og det betød max op for ve-drop uden at tænke på mig og min krop.

Jeg må nok lade dem undersøge mig i dag, og forhåbentlig er der noget i gang, og så kan jeg måske overveje om jeg skal lade dem prøve en hindeløsning. Jeg bliver mere nervøs og stresset for hver dag der går, hvor jeg skal være i det her. Heldigvis har jeg kun mødt forståelse og støtte fra jm og læger, men som de også siger, så kan de jo heller ikke vide, hvordan forløbet bliver, så jeg skal følge min mavefornemmelse.

Kan du ikke snakke med din mand om at han skal være dit talerør under fødslen? - det kan være svært at sige fra, når man er i fødsel, men han kender dig og kan hjælpe med til at det bliver en bedre oplevelse denne gang.
1
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolibrien » 6. dec 2018, 11:54

Så er jeg hjemme efter et par virkelig drænende timer på hospitalet. CTG og alle andre undersøgelser var fine, så der er ingen grund til at gå hastigt til værks. JM undersøgte mig og mente, at hun kunne tage vandet, hvis bare hun liiiiiige kunne masse godt rundt deroppe. Det gjorde ondt, og min kæreste fik sagt stop. Jeg brød helt sammen og vi endte med at tage en meget lang snak om min første fødsel, og hun var simpelthen så forstående og sød og var helt med på, at det virkelig ikke var en god fødsel, jeg havde med min første. Hold op hvor er der bare først gået op for mig nu, hvor jeg står i det igen, hvor hårdt det har været.

Kompromisset blev, at jeg har fået Angusta-tabletter med hjem og skal møde ind igen i morgen, hvis ikke der er sket noget. Det er meget vigtigt for mig, at jeg kan være hjemme så meget som muligt og det kan jeg med den her løsning. I morgen vil de så prøve at tage vandet, for så skulle jeg være helt moden til det.

Jeg er så træt af, at jeg nu er endt med en igangsættelse, men jeg har fået sagt fra og fortalt, at jeg er så bange og de forstår mig. De kan ikke garantere, at jeg ikke ender med ve-drop, men lige nu er der en plan for det næste døgns tid, og jeg har mulighed for at få sovet lidt og afleveret min datter i ro og mag. Jeg er nødt til at komme videre, for den her fødsel sker ikke af sig selv og jeg er nødt at få det afsluttet.

Jeg håber dog stadig, at jeg ender med et kejsersnit, så jeg slipper for den vederstyggelige pressefase, som var så sindssyg smertefuld.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. dec 2018, 13:08

Jeg tænker på dig og sender dig en masse gode tanker, karma og alt det der. Jeg håber forløbet bliver godt på trods af alt. :kys:
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 6. dec 2018, 13:18

Held og lykke med fødslen, Kolibri. Håber det går godt!
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 6. dec 2018, 13:47

Kolibrien, jeg håber sådan, at din krop bare har brug for et lille puf, og at det så kommer godt i gang af sig selv, og du får en god fødsel.

Jeg sender dig i hvert fald mange kram og tanker.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. dec 2018, 19:51

Sorenspige skrev:Men behøver det være kemisk igangsættelse? Nogle gange kan de jo tage vandet, og så bliver det hele sat i gang? Men det er du måske tjekket for.

Når det er sagt, havde jeg selv svært ved at overskue at skulle føde anden gang, og inderst ind håbede jeg, at hun vendte forkert, så det jeg skulle have PKS. Det gjorde hun ikke, men selvom det igen endte i AKS (semi), så var oplevelsen helt anderledes og rolig.

Formerly, jeg har vist skrevet det før, men man kan jo ikke kræve et KS alle steder. Det lyder fx ikke til at være muligt i Kolibriens tilfælde.


Altså jeg har været det hele igennem, 4 dage med piller, ballonkateter, dernæst kunne de tage vandet, men det startede stadig ingenting, og derfor blev det tilsidst vedrop. Fortsatte så med vehæmmende fordi kroppen tacklede det skidt :lol: For til sidst at få vedrop igen fordi at jeg pludselig begyndte at føde mens jeg ventede på kejsersnittet og det først var her det vehæmmende stof slog igennem og stoppede veerne...

At de kan tage vandet sætter ikke nødvendigvis noget igang, og så er det vedrop fordi der er et maks på hvor længe det må tage når først vandet er gået.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 6. dec 2018, 20:29

Jeg ved godt, at det at tage vandet ikke nødvendigvis virker. Mit vand er selv gået naturligt ved begge mine fødsler. Begge gang er der kommet veer, som desværre ikke duede til noget.

På mit lokale sygehus valgte de første gang at give mig stikpiller for at hjælpe det på vej. Det var først på 3. dagen, at de valgte vedrop, hvilket jeg så aldrig fik, da min lille fyr i maven viste tegn på stress, og en dygtig fødselslæge derfor mente, at KS var bedre end alt for mange flere timer i fødsel.

Anden gang havde jeg fine veer. De hjalp bare ikke en hujende fis, så efter 12 timer blev jeg tilbudt KS ( i følge fødselsplan), hvilket jeg tog i mod.

I mit tilfælde var der ikke noget maks på, eftersom jeg gik i over 2,5 døgn efter vandafgang. Den morgen havde jeg så fået feber, så nu mente de, at han skulle ud. Jeg ved ikke hvorfor, den regel ikke er gældende alle stedet.
0
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 7. dec 2018, 09:53

Såeh, jeg er åbenbart blevet gravid. Det er stadig rimelig tidligt, er nok ca 3+5, men de to streger på testen er ret tydelige. Og det var hverken planlagt eller et "uheld", min fertilitetsapp har simpelthen bare regnet min ægløsning forkert. Og ja, nu er jeg så gravid, med 4. barn, og hvis det går godt skal vi have en lille bøf mere til august. Jeg har en spontan abort i bagagen fra 2015, i 12. uge, og det ligger da i baghovedet, det var bestemt ikke en rar oplevelse. Men jeg tror vi er blevet bedre til at se tiden an og tage tingene som de kommer. Så det gør vi :)
Hvis jeg kunne finde ud af det med billeder ville jeg vise min fine test, men det kan jeg altså stadig ikke.
7
LilleFidus
Indlæg: 61
Tilmeldt: 12. jun 2018, 18:50
Kort karma: 11
Likede indlæg: 115

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf LilleFidus » 8. dec 2018, 08:54

Så nåede jeg 30+0 :panik: Hvor er det både vildt, skønt og en lille smule skræmmende. For nu begynder nedtællingen for alvor, synes jeg :lol:

Jeg har hele graviditeten igennem været hunderæd for at føde før, fordi jeg selv er født 26+?. Og jeg har derfor haft 30+0 som sådan en mental grænse, der skulle overskrides :lun:
Jeg har hele tiden sagt, at jeg ville pakke hospitalstasken, når jeg ramte 30+0, med de mest basale ting. Snacks og toiletartikler, kan jeg jo af gode grunde ikke pakke nu :genert: Men nu hvor jeg er her, er jeg alligevel sådan lidt.... Naaah, det er godt nok også tidligt, hva. Måske jeg lige skulle give det en måned mere :gisp:

Hvornår pakker/pakkede I andre hospitalstasken?? :)
Senest rettet af LilleFidus 8. dec 2018, 09:17, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 8. dec 2018, 09:12

LilleFidus skrev:Så nåede jeg 30+0 :panik: Hvor er det både vildt, skønt og en lille smule skræmmende. For nu begynder nedtællingen for alvor, synes jeg :lol:

Jeg har hele graviditeten igennem været hunderæd for at føde dør, fordi jeg selv er født 26+?. Og jeg har derfor haft 30+0 som sådan en mental grænse, der skulle overskrides :lun:
Jeg har hele tiden sagt, at jeg ville pakke hospitalstasken, når jeg ramte 30+0, med de mest basale ting. Snacks og toiletartikler, kan jeg jo af gode grunde ikke pakke nu :genert: Men nu hvor jeg er helt, er jeg alligevel sådan lidt.... Naaah, det er godt nok også tidligt, hva. Måske jeg lige skulle give det en måned mere :gisp:

Hvornår pakker/pakkede I andre hospitalstasken?? :)


Tror jeg pakkede omkring den tid. Vores snacks var nødder, müslibarer og juicebrikker, så det kunne jeg fint pakke.
Held og lykke til dig :)
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 8. dec 2018, 10:07

LilleFidus skrev:Så nåede jeg 30+0 :panik: Hvor er det både vildt, skønt og en lille smule skræmmende. For nu begynder nedtællingen for alvor, synes jeg :lol:

Jeg har hele graviditeten igennem været hunderæd for at føde før, fordi jeg selv er født 26+?. Og jeg har derfor haft 30+0 som sådan en mental grænse, der skulle overskrides :lun:
Jeg har hele tiden sagt, at jeg ville pakke hospitalstasken, når jeg ramte 30+0, med de mest basale ting. Snacks og toiletartikler, kan jeg jo af gode grunde ikke pakke nu :genert: Men nu hvor jeg er her, er jeg alligevel sådan lidt.... Naaah, det er godt nok også tidligt, hva. Måske jeg lige skulle give det en måned mere :gisp:

Hvornår pakker/pakkede I andre hospitalstasken?? :)

Jeg pakkede den vist omkring 4 uger før termin. Eller der begyndte jeg. Pakkede den først færdig 37+2 hvor jeg havde fået en hindeløsning der gav veer og en tid til igangsættelse to dage senere :lol:
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Graviditet"