Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf 1234 » 3. dec 2018, 15:23

POCKETKITTEN skrev:Jeg får helt ondt i maven, når jeg hører forældre tale om de af børnenes legekammerater, de ikke kan lide og helst vil undgå legeaftaler med.

Jeg forstår det på den ene side virkelig godt. Alle børn er bare ikke englebørn. På den anden side var jeg selv sådan et barn, og jeg kunne tydeligt mærke, at min bedste venindes forældre ikke brød sig om mig og min familie og forsøgte at begrænse, hvor meget vi skulle ses.

Enig! Jeg havde en venindes, hvis mor ikke helt synes, at jeg var god nok. Sjovt nok skiftede hun mening omkring udskoling, fordi de piger hun havde foretrukken drak og festede en del mere.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. dec 2018, 18:26

1234 skrev:
POCKETKITTEN skrev:Jeg får helt ondt i maven, når jeg hører forældre tale om de af børnenes legekammerater, de ikke kan lide og helst vil undgå legeaftaler med.

Jeg forstår det på den ene side virkelig godt. Alle børn er bare ikke englebørn. På den anden side var jeg selv sådan et barn, og jeg kunne tydeligt mærke, at min bedste venindes forældre ikke brød sig om mig og min familie og forsøgte at begrænse, hvor meget vi skulle ses.

Enig! Jeg havde en venindes, hvis mor ikke helt synes, at jeg var god nok. Sjovt nok skiftede hun mening omkring udskoling, fordi de piger hun havde foretrukken drak og festede en del mere.


Jeg går udfra at det er rettet mod mit indlæg om legeaftale. Jeg var selv et temmelig sært barn i manges øjne fordi mine forældre var totalt inkompetente og jeg fik meget lidt opmærksomhed og den var primært negativ. Min bedste venindes mor kunne på ingen måde lide mig og hun er stadig ikke top begejstret kan jeg afsløre. Det var og er jeg ikke i tvivl om.

Jeg er derfor 1000% bevidst om ikke at lade andre børn vide at jeg ikke er fan af dem. Tværtimod har jeg gjort temmelig meget for at tage hånd om nogle børn i børnehaven som var udenfor fællesskabet fordi ikke fungerede ret godt. Fælles var at det var pga hjem og trivsel og jeg kunne se mig selv i det. Min søn er derfor også vældig bevidst om at tage sig af andre børn som ikke er en del af en gruppe.

Ham drengen der skulle til legeaftale har givet min søn så mange fikse ideer i negativ retning fordi han er enormt dominerende. Hans indflydelse er stor og mange af børnene i bh ser op til ham. Vi har brugt de sidste 4 mdr hvor vores søn ikke har gået i børnehaven på at pille de ting af ham. I BH måtte jeg bede pædagogerne sørge for at de ikke sad sammen og spiste fordi min søn var på få uger blevet helt skør med sin mad og nægtede at spise andet end toast, mit ellers altædende barn. Pågældende barn havde dagligt fortalt ham hvor ulækker hans madpakke var fordi der var alt andet en toast og kakao som var det eneste han selv spiste. Det er sgu ikke fedt at have et barn der græder fordi han får at vide at hans mad er ulækker og kun vil have det samme med som vennen.

Det har holdt virkelig hårdt og været mega frustrerende at pille alle de ting af ham. Så at have ham til legeaftale er enormt anstrengende fordi at der skal være konstant overvågning på hvad der bliver sagt og gjort og grænserne skal trækkes helt op. Der er ting, opførsel og ord jeg simpelthen ikke vil tolere og som jeg siger fra overfor. Derfor leger de også kun her når de leger. Forældrene er totalt laissez faire og børn er børn og bla bla, hvilket vel også afspejler sig i at man tænker at det er en super idé med en legeaftale på 11 timer. De kan godt lide at lege sammen og det skal de så have lov til, men det er 100% efter vores regler.
Senest rettet af FormerlyKnownAs 3. dec 2018, 18:36, rettet i alt 1 gang.
8
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Daine » 3. dec 2018, 18:28

Jeg gad virkelig godt prøve en alene-jul. Altså en jul, hvor jeg ikke skal være sammen med familien overhovedet og i bund og grund heller ikke behøver gaver. Gerne en jul i et sommerhus tæt på Vestkysten med ild i brændeovnen og lange gåture ved stranden og julefilm i tv’et. En rigtig egoistjul.

Det kommer nok ikke til at ske før mine forældre ikke er her mere (og det er altså ikke noget jeg håber på sker snart!), for i min familie holder man ikke jul udenfor hjemmet medmindre det er med en partner. Det er sådan lidt ... fjollet. For hvis jeg fortalte at jeg havde bestilt en rejse til London i julen. Eller ville tage på højskole. Så ville de bakke op om det. Men et sommerhus alene? DET er for asocialt!
Senest rettet af Daine 3. dec 2018, 18:31, rettet i alt 1 gang.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Filipai » 3. dec 2018, 18:29

Jeg vil virkeligt gerne have børn, men kan slet ikke have tanken om at de får 50% af mit udseende. Hvis jeg bare kunne få nogle små kopier af min skønne mand, så var vi nok gået igang.
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf POCKETKITTEN » 3. dec 2018, 18:59

FormerlyKnownAs skrev:
1234 skrev:
POCKETKITTEN skrev:Jeg får helt ondt i maven, når jeg hører forældre tale om de af børnenes legekammerater, de ikke kan lide og helst vil undgå legeaftaler med.

Jeg forstår det på den ene side virkelig godt. Alle børn er bare ikke englebørn. På den anden side var jeg selv sådan et barn, og jeg kunne tydeligt mærke, at min bedste venindes forældre ikke brød sig om mig og min familie og forsøgte at begrænse, hvor meget vi skulle ses.


Ham drengen der skulle til legeaftale har givet min søn så mange fikse ideer i negativ retning fordi han er enormt dominerende...


Ja, det var den anden tråd, der lige fik mig til at tænke på det, men jeg har læst om det så mange gange her og der og på Facebook. Du behøver slet ikke retfærdiggøre det, og du skal endelig ikke føle dig skudt på. :kys: Som sagt forstår jeg virkelig godt, at der kan være en masse grunde til at have det sådan. Jeg kan også sagtens være pædagogisk og neutral over for anstrengende børn med træls opførsel.

Jeg får bare ondt i maven, fordi jeg kommer til at tænke på mine egne minder, og at det ikke er alle voksne, der formår at skjule, hvis de ikke bryder sig om et givent barn. Det sidder stadig i mig over 20 år senere, og det er ikke noget, jeg har lyst til at dele med nogen.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. dec 2018, 19:15

POCKETKITTEN skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
1234 skrev:
POCKETKITTEN skrev:Jeg får helt ondt i maven, når jeg hører forældre tale om de af børnenes legekammerater, de ikke kan lide og helst vil undgå legeaftaler med.

Jeg forstår det på den ene side virkelig godt. Alle børn er bare ikke englebørn. På den anden side var jeg selv sådan et barn, og jeg kunne tydeligt mærke, at min bedste venindes forældre ikke brød sig om mig og min familie og forsøgte at begrænse, hvor meget vi skulle ses.


Ham drengen der skulle til legeaftale har givet min søn så mange fikse ideer i negativ retning fordi han er enormt dominerende...


Ja, det var den anden tråd, der lige fik mig til at tænke på det, men jeg har læst om det så mange gange her og der og på Facebook. Du behøver slet ikke retfærdiggøre det, og du skal endelig ikke føle dig skudt på. :kys: Som sagt forstår jeg virkelig godt, at der kan være en masse grunde til at have det sådan. Jeg kan også sagtens være pædagogisk og neutral over for anstrengende børn med træls opførsel.

Jeg får bare ondt i maven, fordi jeg kommer til at tænke på mine egne minder, og at det ikke er alle voksne, der formår at skjule, hvis de ikke bryder sig om et givent barn. Det sidder stadig i mig over 20 år senere, og det er ikke noget, jeg har lyst til at dele med nogen.


Der er svært ikke at skulle forsvare når jeg jo ved hvor det kommer fra ;) Hvorfor jeg egentlig synes at baggrunden var vigtig. For det er ikke bare fordi barnet er umulig, underlig osv. Men fordi der reelt er en problematik omkring barnet som smitter negativt af på mit barn. De gider de færreste forældre.

Jeg synes at det er vigtigt at drengen lærer at der er forskellige regler hos forskellige familier og at de får lov til at tilbringe tid sammen fordi de hygger sig i hinandens selskab. Men det er ikke mit ansvar at opdrage på ham og derfor er der kort snor og det kræver overvågning og det er derfor ikke ugentlig at de skal ses. Det vil jeg slet ikke bruge min tid på eller den megen energi det kræver, særligt ofte. Og slet ikke nu hvor jeg er alene og lidt mere træt end normalt med kun 3 uger til termin.

Ift Hende moderen til min veninde som jeg nævnte tidligere, så er det kun et par år siden at hun nævnte over for en anden jeg kender, at jeg var et super mærkeligt barn og mega opmærksomhedssøgende osv. Hvor jeg tænker “Mja, måske var der en årsag og det blev jo absolut ikke bedre af at jeg følte mig til besvær og uvelkommen i jeres hjem også. Ligesom jeg gjorde I mit eget hjem.” Bare tanken om at man ikke er blevet klogere på 25 år og sidder fast i ideen om at bare var et mærkeligt barn og ikke reflekterer over det synes jeg er virkelig sært, for slet ikke at tale om trist.
1
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Primerose » 5. dec 2018, 10:34

Jeg er bange for at jeg har presset mig selv for hårdt i en periode. Efter jeg fik nyt arbejde, har den jo bare fået fuld hammer, også selvom jeg godt har kunne mærke, at det til tider har været for hårdt.

De sidste tre dage har jeg simpelthen ikke kunne komme ud af sengen og jeg har sovet minimum 15-17 timer i døgnet.
Jeg har fortalt omverdenen at jeg er syg og jeg har da også konstant hovepine og kvalme.
Men jeg kender lidt den der dybe træthed og beder bare for at jeg kan hvile mig fra det og ikke er på vej ud i et hul.
Jeg har ikke lyst til at nogen skal kende til min frygt, for det ville også bare gøre dem bekymrede.
Og især min kæreste kan ikke klare flere bekymringer lige nu.
Så jeg tager lige en hviledag mere i dag, og i morgen må jeg bide tænderne sammen og tage afsted på arbejde og komme videre med mit ellers gode og rare liv.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Muddi
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Muddi » 5. dec 2018, 11:30

Jeg føler lidt, at jeg bliver voldtaget, hver gang jeg er i seng med min kæreste. Ikke fordi det er hans mening jeg skal føle sådan, men jeg har problemer med mit underliv, så det gør SÅ ondt, når vi prøver på samleje. Så det er ikke så tit det sker. Har dog efterhånden lært et par taktikker til at slappe af, så vi er begyndt at “øve” os. Problemer er bare, at min kæreste bliver så ivrig, når han endelig får lov, at han ikke stopper, før jeg ligger og græder af smerte.

Det gør, at jeg er begyndt at virke afvisende, så snart han bare gør tilnærmelser til mig. Og jeg skammer mig sådan over det.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf HappyPaww » 5. dec 2018, 11:40

Muddi skrev:Jeg føler lidt, at jeg bliver voldtaget, hver gang jeg er i seng med min kæreste. Ikke fordi det er hans mening jeg skal føle sådan, men jeg har problemer med mit underliv, så det gør SÅ ondt, når vi prøver på samleje. Så det er ikke så tit det sker. Har dog efterhånden lært et par taktikker til at slappe af, så vi er begyndt at “øve” os. Problemer er bare, at min kæreste bliver så ivrig, når han endelig får lov, at han ikke stopper, før jeg ligger og græder af smerte.

Det gør, at jeg er begyndt at virke afvisende, så snart han bare gør tilnærmelser til mig. Og jeg skammer mig sådan over det.

Pyha :( - er det noget du/i får hjælp til?
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf avdotja » 5. dec 2018, 11:51

Muddi skrev:Jeg føler lidt, at jeg bliver voldtaget, hver gang jeg er i seng med min kæreste. Ikke fordi det er hans mening jeg skal føle sådan, men jeg har problemer med mit underliv, så det gør SÅ ondt, når vi prøver på samleje. Så det er ikke så tit det sker. Har dog efterhånden lært et par taktikker til at slappe af, så vi er begyndt at “øve” os. Problemer er bare, at min kæreste bliver så ivrig, når han endelig får lov, at han ikke stopper, før jeg ligger og græder af smerte.

Det gør, at jeg er begyndt at virke afvisende, så snart han bare gør tilnærmelser til mig. Og jeg skammer mig sådan over det.

Du har overhovedet ikke noget at skamme dig over :ae: Din kæreste derimod, er et gigantisk, ufølsomt fjols!

At man “bliver ivrig” er noget nær den ringeste undskyldning for at påføre sin kæreste (altså den person man skulle forestille at holde af og kære sig om) så store smerter.

Altså hvilket slags menneske er man, når man synes det er helt fjong - ikke bare at have sex med en person man ved ikke er interesseret, men ligefrem at påføre vedkommende smerter i processen - udelukkende for at tilfredsstille sin egen lyst? Føj :badr:

Nå, men da din “kæreste” (fandme ikke en titel han har fortjent!) bevidst vælger at ignorere dine signaler, bliver du nød til at skære det ud i pap for ham med det samme. Så lige så snart det bliver ubehageligt siger du højt og tydeligt “STOP! Du gør mig ondt!”, så stopper I helt og det gør du HVER gang.
25
Selma156
Indlæg: 2344
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Selma156 » 5. dec 2018, 19:21

Jeg er pissehamrende bange for, at jeg aldrig bliver forelsket igen.
3
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf bluetof1 » 6. dec 2018, 16:37

Jeg har rettet min forskudsopgørelse i dag. Min indtægt går op med næsten 300.000 næste år :blush: :shock:
Hvis jeg bliver fastansat, selvfølgelig.
9
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Filipai » 7. dec 2018, 08:35

Jeg blev lidt overrasket over min far ikke vidste dette, men det betyder nok at jeg ikke har pralet med mit lille snyderi stunt som 4 årig:

Der var en tegnekonkurrence til Fætter Br, hvor man kunne vinde at tømme en butik på 5 minutter.
Jeg havde et mega flot Fætter BR puslespil. der viste et indgik i en butik fyldt op med legetøj, og den kendte maskot stående foran. Så 4-årige Fili lagde sit papir oven på æsken, og tegnede af, hvorefter jeg farvelagde det hele, det blev sindsygt flot. Faktisk så flot at jeg vandt tegnekonkurrencen. (Sneaky sneaky :afro: )

Da jeg kom ud i butikken blev de overrasket over hvor lille jeg var, og jeg fik derfor lov til at bruge alt den tid jeg ville, på at skramle for 5000 kr legetøj til mig.

Min far har indtil for et par uger siden troet at jeg var fantastisk til at tegne :genert: Hvilket er en kreativ evne jeg ikke har :D
Undskyld til alle de andre børn der i 1995 deltog i samme konkurrence i Hundige Centeret :engel:

Til mit forsvar burde de jo have luret det, for det var jo et puslespil de selv havde solgt mig :fløjt:
35
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Muspel » 7. dec 2018, 10:56

Filipai skrev:Jeg blev lidt overrasket over min far ikke vidste dette, men det betyder nok at jeg ikke har pralet med mit lille snyderi stunt som 4 årig:

Der var en tegnekonkurrence til Fætter Br, hvor man kunne vinde at tømme en butik på 5 minutter.
Jeg havde et mega flot Fætter BR puslespil. der viste et indgik i en butik fyldt op med legetøj, og den kendte maskot stående foran. Så 4-årige Fili lagde sit papir oven på æsken, og tegnede af, hvorefter jeg farvelagde det hele, det blev sindsygt flot. Faktisk så flot at jeg vandt tegnekonkurrencen. (Sneaky sneaky :afro: )

Da jeg kom ud i butikken blev de overrasket over hvor lille jeg var, og jeg fik derfor lov til at bruge alt den tid jeg ville, på at skramle for 5000 kr legetøj til mig.

Min far har indtil for et par uger siden troet at jeg var fantastisk til at tegne :genert: Hvilket er en kreativ evne jeg ikke har :D
Undskyld til alle de andre børn der i 1995 deltog i samme konkurrence i Hundige Centeret :engel:

Til mit forsvar burde de jo have luret det, for det var jo et puslespil de selv havde solgt mig :fløjt:



Ha! Fantastisk. Særligt at din far ikke regnede det ud. Han må ikke have ofret dine andre tegninger ret meget opmærksomhed :fløjt:
7
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Filipai » 7. dec 2018, 11:01

Muspel skrev:
Filipai skrev:Jeg blev lidt overrasket over min far ikke vidste dette, men det betyder nok at jeg ikke har pralet med mit lille snyderi stunt som 4 årig:

Der var en tegnekonkurrence til Fætter Br, hvor man kunne vinde at tømme en butik på 5 minutter.
Jeg havde et mega flot Fætter BR puslespil. der viste et indgik i en butik fyldt op med legetøj, og den kendte maskot stående foran. Så 4-årige Fili lagde sit papir oven på æsken, og tegnede af, hvorefter jeg farvelagde det hele, det blev sindsygt flot. Faktisk så flot at jeg vandt tegnekonkurrencen. (Sneaky sneaky :afro: )

Da jeg kom ud i butikken blev de overrasket over hvor lille jeg var, og jeg fik derfor lov til at bruge alt den tid jeg ville, på at skramle for 5000 kr legetøj til mig.

Min far har indtil for et par uger siden troet at jeg var fantastisk til at tegne :genert: Hvilket er en kreativ evne jeg ikke har :D
Undskyld til alle de andre børn der i 1995 deltog i samme konkurrence i Hundige Centeret :engel:

Til mit forsvar burde de jo have luret det, for det var jo et puslespil de selv havde solgt mig :fløjt:



Ha! Fantastisk. Særligt at din far ikke regnede det ud. Han må ikke have ofret dine andre tegninger ret meget opmærksomhed :fløjt:


Min mor er lidt en maniac med at deltage i konkurrencer, så jeg tegnede nærmest kun når der skulle sendes ind til konkurrencer, fordi jeg meget hellere ville lege end at tegne. Det er dog kun den ene gang jeg har snydt. Min første konkurrence vandt jeg som 2-årig (hvor jeg tænker de må have trukket lod) vandt en børne jeep, som jeg cruisede rundt i mange år fremefter :D

Det var de gode tider, hvor man kunne vinde på at sende et brev med en tegning ind, fremfor likes på facebook :D
1

Tilbage til "Livets forhold"