Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 6. dec 2018, 08:00

Jeg stod op en time tidligere her i morges og min kæreste blev oppe til jeg skulle afsted på arbejde. Vi fik brugt tiden på at lave en "todo" liste på hvad som vi skal bruge vores aften på i morgen, samt lørdag og søndag. Jeg nyder vores morgner og vores planlægning. Jeg kan slet ikke vente med at få fri i morgen og så ellers hjem for at holde weekend.
3
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Partråden

Indlægaf Lykke » 6. dec 2018, 08:09

I dag har vi 7 års kærestedag. Det er sgu lidt vildt hvordan tiden bare er fløjet afsted på mange måder.
12
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Partråden

Indlægaf Contrast » 6. dec 2018, 10:38

Marioneta skrev:
Contrast skrev:Det bliver han jo nødt til. Tænker også, med alle de gange du har drøftet dine tanker herinde om et barn mere, men uden at have haft en snak med ham om det... man skal virkelig slå knuder på sig selv for konsekvent at kunne gøre det så længe, når det er så stort et ønske. Hvorfor venter du først til det nye år med at snakke om det? Synes jeg ser, at du giver en deadline, så venter du et par måneder, så en ny deadline, så et par måneder igen. Tiden er værdifuld for dig lige nu, så jeg kan ikke se hvorfor du skal vente til næste år. Det er jo bare en snak, hvor I i det mindste kan få noget konkret på bordet, det er ikke ensbetydende med at det skal ske her og nu.


Jeg synes godt, at man må sige i en periode, at der ikke er sket noget nyt på afklaringsfronten og derfor vil man ikke snakke om det. Men dog også kun i en periode. Hvis jeg selv skal i gang med behandling, så er det tidligst til april, så derfor har jeg godt kunne afvente samtalen lidt. Men det er rigtigt, at det ikke er nemt at gå og tænke over og jeg har snart brug for afklaring.


Tidligst, ja, men det er vel heller ikke en god idé at have en buffer på mere end få måneder efter det pga. din alder, og dertil skal du jo også lægge den tid, der går fra I har snakken, måske flere snakke, til at I tager aktion af det I aftaler. Derfor virker det bare for risikabelt at vente igen, i stedet for bare at tage snakken nu. Du skal nok alligevel ikke regne med, at han ændrer sig synderligt på få måneder ved bare at "gå og lade som ingenting", så derfor tror jeg, du gør dig selv en bjørnetjeneste ved at vente, fordi du tror, at han så bliver klar af sig selv.
2
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Partråden

Indlægaf Contrast » 6. dec 2018, 14:11

Marioneta skrev:...


Nej, jeg kan også godt forstå at det er et virkelig træls dilemma. Du er jo også glad for det, I har, og det kan jeg sagtens forstå du ikke vil ødelægge. Det afhænger jo også af ens energiniveau og om man ellers har udfordringer i forholdet, om man lige har overskud til at tage den snak. Du har bare tiden imod dig, hvilket gør det ekstra svært i den her situation.

Det er nok bare vigtigt at du ikke i fremtiden bebrejder dig selv for de valg, du tager nu. Der er ikke nogen grund til at påføre sig selv den ekstra smerte, når man i situationen bare har gjort det bedste man kunne med de muligheder, man havde til rådighed.
3
Inge Færch Schott
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 6. dec 2018, 16:02

Min kæreste har haft fri i dag. Han har brugt noget af tiden på at fjerne tapet i min lejlighed.

Jeg har opdraget ham godt :-D
5
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Partråden

Indlægaf 1234 » 6. dec 2018, 16:13

Jeg tror så heller ikke på, at den ene part bliver mener klar af at den anden hele tiden vil snakke om det. Hvis min mand regelmæssigt mindede mig om, at han snart gerne ville have børn, ville jeg fuldstændig få et flip, fordi jeg ville føle mig helt vildt presset. Jeg tror det er meget vigtigt at give plads til, at den anden kan tænke over det og selv bringe det op, når man har nogle ting man gerne vil vende.
2
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Partråden

Indlægaf Contrast » 6. dec 2018, 18:07

1234 skrev:Jeg tror så heller ikke på, at den ene part bliver mener klar af at den anden hele tiden vil snakke om det. Hvis min mand regelmæssigt mindede mig om, at han snart gerne ville have børn, ville jeg fuldstændig få et flip, fordi jeg ville føle mig helt vildt presset. Jeg tror det er meget vigtigt at give plads til, at den anden kan tænke over det og selv bringe det op, når man har nogle ting man gerne vil vende.


Enig, det er bare en anderledes situation med Marioneta, som virkelig ønsker et barn mere, men i allerhøjeste grad har tiden imod sig.
Men ja, i generelle tilfælde er det en fornuftig tilgang.
1
Inge Færch Schott
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Partråden

Indlægaf 1234 » 6. dec 2018, 18:18

Contrast skrev:
1234 skrev:Jeg tror så heller ikke på, at den ene part bliver mener klar af at den anden hele tiden vil snakke om det. Hvis min mand regelmæssigt mindede mig om, at han snart gerne ville have børn, ville jeg fuldstændig få et flip, fordi jeg ville føle mig helt vildt presset. Jeg tror det er meget vigtigt at give plads til, at den anden kan tænke over det og selv bringe det op, når man har nogle ting man gerne vil vende.


Enig, det er bare en anderledes situation med Marioneta, som virkelig ønsker et barn mere, men i allerhøjeste grad har tiden imod sig.
Men ja, i generelle tilfælde er det en fornuftig tilgang.


Det er jeg nu ikke sikker på. Det lægger bare et ekstra presse på.
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Partråden

Indlægaf Primerose » 6. dec 2018, 20:00

Politimanden cyklede gennem byen i styrtende regn i søndags, blot for at kunne nå ind til Perchs tehus, hvor han som en overraskelse til mig købte deres adventskalender. Og det gjorde han inden vi skulle mødes hjemme ved mine forældre til æbleskiver og glögg. Vi måtte hænge alt hans tøj til tørre og han lånte nogle træningsbukser af min far :D

Jeg glæder mig ubeskriveligt meget til at min søde politimand skal med mig hjem til hele min familie og fejre jul i år. Jeg har aldrig fejret jul med en kæreste før, men i år føles det bare så naturligt :lun:
24
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Partråden

Indlægaf Lykke » 7. dec 2018, 06:33

Lykke skrev:I dag har vi 7 års kærestedag. Det er sgu lidt vildt hvordan tiden bare er fløjet afsted på mange måder.


Vi har joket lidt med 7-krisen. Jeg har sgu lidt følt den. Og i går havde han hverken købt det ene eller det andet til mig. Ej, men hvor hverdagstrist kunne det lige være. Og så var det enormt vigtigt for ham at få mig til at sende nogle papire fra min e-boks til ham. Jeez! Øv!
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29899

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 7. dec 2018, 06:45

Lykke skrev:
Lykke skrev:I dag har vi 7 års kærestedag. Det er sgu lidt vildt hvordan tiden bare er fløjet afsted på mange måder.


Vi har joket lidt med 7-krisen. Jeg har sgu lidt følt den. Og i går havde han hverken købt det ene eller det andet til mig. Ej, men hvor hverdagstrist kunne det lige være. Og så var det enormt vigtigt for ham at få mig til at sende nogle papire fra min e-boks til ham. Jeez! Øv!


Havde du købt noget til ham?
Men forstår godt at du synes det er øv, selv om man kan argumentere for at det jo kan være lige meget, så bliver jeg bestemt også glad, når min mand husker mærkedage.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 7. dec 2018, 07:02

Sidder på arbejdet, min kæreste kom hjem fra arbejde kl. 4 i morges, så vi lå og snakkede lidt inden han faldt i søvn - jeg vil bare allerhelst være hjemme og julehygge. Men heldigvis gør han det meste klart til jeg kommer hjem ved 17 tiden. Vegetarisk curry i slowcookeren og så en kold IPA til. Jeg var omkring Systembolaget i går for at hente nogen specialøl som jeg havde bestilt. Så vi får helt sikkert en hyggelig aften. Glæder mig.
2
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29899

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 7. dec 2018, 07:29

Ladysparrow skrev:Sidder på arbejdet, min kæreste kom hjem fra arbejde kl. 4 i morges, så vi lå og snakkede lidt inden han faldt i søvn - jeg vil bare allerhelst være hjemme og julehygge. Men heldigvis gør han det meste klart til jeg kommer hjem ved 17 tiden. Vegetarisk curry i slowcookeren og så en kold IPA til. Jeg var omkring Systembolaget i går for at hente nogen specialøl som jeg havde bestilt. Så vi får helt sikkert en hyggelig aften. Glæder mig.


Hvor mange timer er en normal arbejdsuge på i Sverige? Synes ofte du har lange dage?

Jeg skal til julefrokost med mine kollegaer. Det foregår her på jobbet og så bliver der leveret mad klokken 11. Plejer at vare en tre timers tid og er ganske hyggeligt. Men samtidig kan man stadig få lidt ud af dagen bagefter.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 7. dec 2018, 07:56

TinaW skrev:
Ladysparrow skrev:Sidder på arbejdet, min kæreste kom hjem fra arbejde kl. 4 i morges, så vi lå og snakkede lidt inden han faldt i søvn - jeg vil bare allerhelst være hjemme og julehygge. Men heldigvis gør han det meste klart til jeg kommer hjem ved 17 tiden. Vegetarisk curry i slowcookeren og så en kold IPA til. Jeg var omkring Systembolaget i går for at hente nogen specialøl som jeg havde bestilt. Så vi får helt sikkert en hyggelig aften. Glæder mig.


Hvor mange timer er en normal arbejdsuge på i Sverige? Synes ofte du har lange dage?

Jeg skal til julefrokost med mine kollegaer. Det foregår her på jobbet og så bliver der leveret mad klokken 11. Plejer at vare en tre timers tid og er ganske hyggeligt. Men samtidig kan man stadig få lidt ud af dagen bagefter.



Min arbejdsdag er 8-16:30 og så har jegen 30-40 minutteri bil hver vej. Så det er lidt længre end danske arbejdstider? (har ikke boet i Danmark de sidste 15 år.) Der er også julefest på mit job, men jeg har takket nej, vi har ikke så tit weekender sammen, så jeg har valgt at være hjemme istedet. :lun:

Håber du får en hyggelig julefrokost, det lyder fint at det er om dagen, så ikke hele ens fredag går med det.. :)
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 7. dec 2018, 08:03

Ladysparrow skrev:
TinaW skrev:
Ladysparrow skrev:Sidder på arbejdet, min kæreste kom hjem fra arbejde kl. 4 i morges, så vi lå og snakkede lidt inden han faldt i søvn - jeg vil bare allerhelst være hjemme og julehygge. Men heldigvis gør han det meste klart til jeg kommer hjem ved 17 tiden. Vegetarisk curry i slowcookeren og så en kold IPA til. Jeg var omkring Systembolaget i går for at hente nogen specialøl som jeg havde bestilt. Så vi får helt sikkert en hyggelig aften. Glæder mig.


Hvor mange timer er en normal arbejdsuge på i Sverige? Synes ofte du har lange dage?

Jeg skal til julefrokost med mine kollegaer. Det foregår her på jobbet og så bliver der leveret mad klokken 11. Plejer at vare en tre timers tid og er ganske hyggeligt. Men samtidig kan man stadig få lidt ud af dagen bagefter.



Min arbejdsdag er 8-16:30 og så har jegen 30-40 minutteri bil hver vej. Så det er lidt længre end danske arbejdstider? (har ikke boet i Danmark de sidste 15 år.) Der er også julefest på mit job, men jeg har takket nej, vi har ikke så tit weekender sammen, så jeg har valgt at være hjemme istedet. :lun:

Håber du får en hyggelig julefrokost, det lyder fint at det er om dagen, så ikke hele ens fredag går med det.. :)


Så 40 timer om ugen? Er det så med eller uden pauser?
Jeg arbejder også 40 timer og skal så trække 2,5 times pause om ugen fra. Jeg har heldigvis ingen transporttid.

Min mand kommer hjem i dag efter arbejde og så skal vi julehygge i aften med et par af ungerne, til Tyskland i morgen for at købe ind til juleaften og søndag håber jeg vi skal på barselsbesøg og måske på julemarked på Gl. Estrup.
En weekend totalt efter mit hoved :love: Min mand vil nok stå og kigge lidt mismodigt på haven og tænke på alt det han kunne nå derude i stedet :-D
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.

Tilbage til "Forhold og sex"