Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 3. dec 2018, 14:54

Frk._Strawberry skrev:Vi fejrer 14 måneders “fødselsdag” idag med bræksyge :badr: Puha, synes HELE tiden vi render ind i et eller andet.. I sidste uge var han ramt af skoldkopper og sent igår aftes overspulede R vores dobbeltseng og der var bare opkast overalt.. Og jeg kan virkelig ikke ha’ opkast og har svært ved ikke selv at kaste op når andre gør..

Hvornår stopper alt det her “jeg-rager-alt sygdom-til-mig”? Gymnasiet? :lol:


Lillebror var syg fra han var 3 dage, til han var 18 måneder. Siden har han kun haft skoldkopper og ganske få dage med feber. Han bliver 6 år til januar. Jeg krydser for, at R er af samme støbning og lige hapser alle sygedagene i streg for derefter at have opbygget et jernhelbred :kys:
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 3. dec 2018, 15:10

Bah, ungerne ringet hjem med lus i dag :boo:
Så en omgang til hele familien med luseshampoo, skyllet efter med shampoo blandet med Tea tree oil (fy for puffer) og så sprøjtet håret med prevent spray efter. Alle dyner, puder, bamser og lignende er fjernet fra alle senge. Og mor er træt og irriteret, små møgkryb!
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sof » 3. dec 2018, 18:36

Skoene er officielt forsvundet og seddel er hængt op, ikke at jeg tror vi ser dem igen.

Var de kommet med hjem ved et uheld, havde man vel opdaget det over weekenden. Øv.


Pædagogen var også rimelig ligeglad overfor mig. Da jeg hentede, hang hans flyverdragt heller ikke på sin plads eller dem lige i samme rum, skulle lige til at gå fuldstændig kold, til jeg lige fik kigget i en hel anden garderobe, hvor den hang....

Lige nu glæder jeg mig virkelig til han skifter institution efter nytår
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Raenil » 3. dec 2018, 20:22

Jeg kan altså ikke helt forstå at det med pædagogen er vigtigt for dig? Det må være noget andet?
Nu er vi på tredje barn, og tøj er blevet væk, og det irriterer mig lige så meget som dig - især hvis jeg mistænker nogen for at stjæle det - men pædagogen kan da ikke stille noget som helst op?
I vores børnehave kan vi kigge i bunken med glemt tøj, og det er den eneste involvering børnehaven har i tøj der er blevet væk - for de kan jo ikke tage personligt ejerskab, når det bliver væk?
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 3. dec 2018, 20:25

Raenil skrev:Jeg kan altså ikke helt forstå at det med pædagogen er vigtigt for dig? Det må være noget andet?
Nu er vi på tredje barn, og tøj er blevet væk, og det irriterer mig lige så meget som dig - især hvis jeg mistænker nogen for at stjæle det - men pædagogen kan da ikke stille noget som helst op?
I vores børnehave kan vi kigge i bunken med glemt tøj, og det er den eneste involvering børnehaven har i tøj der er blevet væk - for de kan jo ikke tage personligt ejerskab, når det bliver væk?


Jeg ville sgu også bære muggen hvis jeg fortalte en pædagog i vores institution at noget var “blevet væk” som i “nok stjålet” og vedkommende var pisseligeglad. Tyveri i institutionen skal da ikke mødes med ligegyldighed? Uanset om der er en forælder der stjæler af lyst eller af nød.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 3. dec 2018, 20:40

JoyNips skrev:
Raenil skrev:Jeg kan altså ikke helt forstå at det med pædagogen er vigtigt for dig? Det må være noget andet?
Nu er vi på tredje barn, og tøj er blevet væk, og det irriterer mig lige så meget som dig - især hvis jeg mistænker nogen for at stjæle det - men pædagogen kan da ikke stille noget som helst op?
I vores børnehave kan vi kigge i bunken med glemt tøj, og det er den eneste involvering børnehaven har i tøj der er blevet væk - for de kan jo ikke tage personligt ejerskab, når det bliver væk?


Jeg ville sgu også bære muggen hvis jeg fortalte en pædagog i vores institution at noget var “blevet væk” som i “nok stjålet” og vedkommende var pisseligeglad. Tyveri i institutionen skal da ikke mødes med ligegyldighed? Uanset om der er en forælder der stjæler af lyst eller af nød.


Enig. Jeg forventer ikke, at pædagogerne skal stå personligt på mål for, at der forsvinder ting, men jeg forventer, at de som minimum lader som om, at de godt kan forstå, at det er røv irriterende, når fodtøj, flyverdragter eller lignende forsvinder.
2
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sof » 3. dec 2018, 20:53

FruKuk skrev:
JoyNips skrev:
Raenil skrev:Jeg kan altså ikke helt forstå at det med pædagogen er vigtigt for dig? Det må være noget andet?
Nu er vi på tredje barn, og tøj er blevet væk, og det irriterer mig lige så meget som dig - især hvis jeg mistænker nogen for at stjæle det - men pædagogen kan da ikke stille noget som helst op?
I vores børnehave kan vi kigge i bunken med glemt tøj, og det er den eneste involvering børnehaven har i tøj der er blevet væk - for de kan jo ikke tage personligt ejerskab, når det bliver væk?


Jeg ville sgu også bære muggen hvis jeg fortalte en pædagog i vores institution at noget var “blevet væk” som i “nok stjålet” og vedkommende var pisseligeglad. Tyveri i institutionen skal da ikke mødes med ligegyldighed? Uanset om der er en forælder der stjæler af lyst eller af nød.


Enig. Jeg forventer ikke, at pædagogerne skal stå personligt på mål for, at der forsvinder ting, men jeg forventer, at de som minimum lader som om, at de godt kan forstå, at det er røv irriterende, når fodtøj, flyverdragter eller lignende forsvinder.


De to damer har svaret, hvad jeg ville svare. Jeg har også skrevet det tidligere, jeg ved godt de ikke er skyldige og at det ikke er deres ansvar....

Jeg var hverken anklagende eller noget som helst, jeg sagde ca ordret “jeg kan forstå på Ls far at hans sko er blevet væk i fredags, ved du om de er dukket op? Jeg kigger lige rundt i garderoberne om de måske er endt ved en forkert plads”
Hun svarede okay og fortsatte med at sætte en iPad i en lader. Hun var ikke omgivet af børn eller andet, tænker hun i det mindste kunne have sagt at de ikke var fundet, men hun kiggede nærmest ikke engang op. Det tager jeg som ligegyldighed.

Jeg er 180% mere træt af at nogen stjæler fra børn i deres institution, end jeg er af pædagogen, derfor må man da også gerne synes det er lidt sørgeligt at blive mødt med komplet ligegyldighed.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 4. dec 2018, 04:47

FormerlyKnownAs skrev:Mit barn sover stadig :lun: Der lader til at magnesium er det helt rigtige for ham. Så nu skal vi bare have købt et par liter at have med når vi tager retur :D


Det forsætter. Nøj hvor er det rart det her fremfor 4.30-5 showet :dance:

Så mangler moderen bare. Har været vågen siden kl 3 :stoned:
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 6. dec 2018, 07:22

Jeg rammer ind i mellem virkeligt muren i forhold til det her familieliv :genert: Så har jeg lyst til at skride fra dem alle 3 og tage en uge alene til et varmt sted med kolde øl.
4
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12456

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Guilded_Lily » 6. dec 2018, 07:37

FruKuk skrev:Jeg rammer ind i mellem virkeligt muren i forhold til det her familieliv :genert: Så har jeg lyst til at skride fra dem alle 3 og tage en uge alene til et varmt sted med kolde øl.


You are not alone... :fløjt:
1
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 6. dec 2018, 07:50

FruKuk skrev:Jeg rammer ind i mellem virkeligt muren i forhold til det her familieliv :genert: Så har jeg lyst til at skride fra dem alle 3 og tage en uge alene til et varmt sted med kolde øl.


Skal vi følges? Det kan være der er grupperabat.
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 6. dec 2018, 07:58

Jeg vil også med :-D
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 6. dec 2018, 13:49

Os' mig!
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf AgentPixie » 6. dec 2018, 13:51

Jeg er SÅ klar på at tage afsted!
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Zonta » 6. dec 2018, 14:17

Og mig! Og jeg har endda kun ét barn :ninja:
1
J, juli 2018.

Tilbage til "Forældre"